Onaylı Defter

Cem BAYDAR

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
24 Kas 2012
Mesajlar
101
Tepki puanı
61
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Arkadaşlar bu onaylı defter, tespit ve öneri defterimi ya da İş sağlığı ve güvenliği karar defterimi? 50 den fazla çalışanı olan ve az tehlikeli sınıfta olan iş yeri için
Onaylı saha defteri ile tespit öneri defteri aynı şeydir. bu defterin işletmede bulunması için çalışan sayı sınırlaması yoktur. Eğer bir işletmede resmi uzman olarak (İSG-KATİP'te kayıtlı atanmış uzmandan bahsediyorum) çalışıyorsan, işverene bu defteri aldırman lazım. işveren bu defteri aldıktan sonra uzman, hekim ve işveren doldurduktan sonra iş ve işçi bulma kurumunca onaylanır. Müteakiben de kullanmaya başlayabilirsin. Karar defteriyse çalışan sayısı 50'den fazla olan işletmelerde yapılan İSG kurul toplantısından sonra alınan kararların yazıldığı defterdir. Yönetmelik bu defterin alınmasını zorunlu tutmuyor. dolayısıyla da ben işletmelerimde bu defteri aldırmıyor ve kullanmıyorum.
 

aglotulfo

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Şub 2014
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
arkadaşlar yazılanlardan sanki şöyle bir anlam çıkıyor 50 kişinin üzerinde kurul kurulursa onaylı defter olmalıdır gibi aslında tüm işletmeler için olmalı diymi? Birde bünyesinde bir kaç tane sgk no su olan işletmeler içinde aynı firma olmasına rağmen her birine ayrı ayrı onaylı defter almak gerekirmi?
 

münza

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
25 Ocak 2012
Mesajlar
102
Tepki puanı
32
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (B)
arkadaşlar yazılanlardan sanki şöyle bir anlam çıkıyor 50 kişinin üzerinde kurul kurulursa onaylı defter olmalıdır gibi aslında tüm işletmeler için olmalı diymi? Birde bünyesinde bir kaç tane sgk no su olan işletmeler içinde aynı firma olmasına rağmen her birine ayrı ayrı onaylı defter almak gerekirmi?

Evet her işletme için onaylı defter bulunması gerekir. Farklı SGK nolu işyerleri aynı bina da hizmet ediyorlarsa ve birbirlerine bağlı bir iş ise tek olabilir gibi geliyor bana ama farklı iş yerleri ise ayrı ayrı onaylı defter tutması lazım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:

şen

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Eyl 2012
Mesajlar
19
Tepki puanı
2
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (A)
arkadaşlar yazılanlardan sanki şöyle bir anlam çıkıyor 50 kişinin üzerinde kurul kurulursa onaylı defter olmalıdır gibi aslında tüm işletmeler için olmalı diymi? Birde bünyesinde bir kaç tane sgk no su olan işletmeler içinde aynı firma olmasına rağmen her birine ayrı ayrı onaylı defter almak gerekirmi?
her bir işyeri için ayrı ayrı onaylı defter olmalı
 

seyitt

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Mar 2013
Mesajlar
3
Tepki puanı
2
Meslek
Uzman (C)
mrb arkadaşlar.benim bir sorum olacak.bu iş sağlığı ve güvenliği tespit ve öneri defterini nasıl dolduracaz.örneği olan varmı.bir zahmet paylaşırsanız sevinirim.defterleri daha dolduramadım çünkü.....tşkler şimdiden
 

erhann

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Eyl 2012
Mesajlar
33
Tepki puanı
3
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Uzman (B)
idare olarak devletin bir kurumu, müşavir ve müteahhitin birlikte çalıştığı bir işyeri ortamında isg kurulu kurulup noter onaylı defter tututulur mu? bu konuda daha önce bir çalışma yapmış arkadaşlar varsa ve paylaşırlarsa sevinirim. herkese iyi çalışmalar.
 

krisografi

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
3 Ağu 2012
Mesajlar
132
Tepki puanı
48
Meslek
Uzman (C)
arkadaşlar deftere öneriler dışında genel olarak aldığmız önlemleri de belirtmemiz gerekir mi?
mesela gürültü ölçümünde çıkan 85 dB için kendim tedbir almaktayım (kulak tıkacı..vb) bunu da mı belirtmem gerekiyor?
Defter tedbir ve öneri defteri olarak geçtiği için önerilerimiz dışında tedbirleri de mi yazmalıyız?
 

Ramazan YILMAZ

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
24 Nis 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
arkadaşlar deftere, yaptığınız bütün çalışmaları yazın.firmaya her gittiğinizde de doldurmaya çalışın.
 

MARBIM

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
4 Tem 2013
Mesajlar
45
Tepki puanı
11
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (A)
Arkadaşlar,

Temmuz 2016 dan itibaren, tüm işyerleri için iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi zorunluluğu ile birlikte, İSG Defteri tutma zorunluluğu da doğmuş oluyor mu?
 

GökhanAcar89

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
17
Tepki puanı
6
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
arkadaşlar deftere öneriler dışında genel olarak aldığmız önlemleri de belirtmemiz gerekir mi?
mesela gürültü ölçümünde çıkan 85 dB için kendim tedbir almaktayım (kulak tıkacı..vb) bunu da mı belirtmem gerekiyor?
Defter tedbir ve öneri defteri olarak geçtiği için önerilerimiz dışında tedbirleri de mi yazmalıyız?

Yapılmasını istediğiniz şeyleri yazın, yapılmasını isteyipte yapılmayanlarıda yapılmadı diye yazın. Zaten aldığınız önlemi yazmanıza gerek yok. Ayrıca defter Tespit ve Öneri defteri tedbir değil sizin işiniz orada bulunan durumları tespit edip önerilerde bulunmak.
 

GökhanAcar89

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
1 Tem 2015
Mesajlar
17
Tepki puanı
6
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
Arkadaşlar,

Temmuz 2016 dan itibaren, tüm işyerleri için iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi zorunluluğu ile birlikte, İSG Defteri tutma zorunluluğu da doğmuş oluyor mu?

Merhaba, iş sağlığı ve güvenliği hizmeti alan her işyeri onaylı defter tutmak zorundadır.
 

OGÜN.

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
212
Tepki puanı
171
Meslek
Uzman Adayı (C)
Değerli Meslektaşlar;
Hizmet verdiğim bir firmada Ünvan değişikliği oldu. fakat diğer bilgiler değişmedi (örneğin nace kodu, sgk sicil no, adres, ticaret sicil no vb.)
sadece ünvan değişikliği durumunda mevcut onaylı defteri kullanmamızda bir sakınca var mı?
yoksa yeni bir defter alıp mevzuata uygun şekilde onaylatmamız mı gerekir?
değerli görüşlerinizi bekliyorum.
 

hakvat

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
10 Ocak 2013
Mesajlar
23
Tepki puanı
30
Meslek
Uzman (C)
Değerli Meslektaşlar;
Hizmet verdiğim bir firmada Ünvan değişikliği oldu. fakat diğer bilgiler değişmedi (örneğin nace kodu, sgk sicil no, adres, ticaret sicil no vb.)
sadece ünvan değişikliği durumunda mevcut onaylı defteri kullanmamızda bir sakınca var mı?
yoksa yeni bir defter alıp mevzuata uygun şekilde onaylatmamız mı gerekir?
değerli görüşlerinizi bekliyorum.

Merhaba,

Deftere ünvan değişikliği olduğunu yazıp devam edebilirsiniz diye düşünüyorum.
 

OGÜN.

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Şub 2013
Mesajlar
212
Tepki puanı
171
Meslek
Uzman Adayı (C)
Değerli Meslektaşlar;
Hizmet verdiğim bir firmada Ünvan değişikliği oldu. fakat diğer bilgiler değişmedi (örneğin nace kodu, sgk sicil no, adres, ticaret sicil no vb.)
sadece ünvan değişikliği durumunda mevcut onaylı defteri kullanmamızda bir sakınca var mı?
yoksa yeni bir defter alıp mevzuata uygun şekilde onaylatmamız mı gerekir?
değerli görüşlerinizi bekliyorum.
Böyle bir durumla karşılaşırsanız;
ticaret Sicil Gazetesinin bir örneğini ( ünvan değişikliğini gösteren) onaylı defterin içinde bulunmasını sağlayarak kullanabileceğine kanaat getirdik.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.