Sayın korkmaz şu kamuda uzman olarak çalışıp da 2500 tl maaş konusunu biraz açabilir misiniz? bildiğim kadarıyla c sınıfı sertifika kamuda maaş yada kadroda bir değişiklik yapmıyor.teşekkürlerFakat Mustafa bey bu yaptığınız hesap kamuda uzman olarak çalışıp uzmanlık vasfına sahip kişiler için geçerli. Yani bu arkadaşlar 2000 tl + bu yaptığınız hesaba göre 80 saat daha olmak üzere maaş alacaklar. özel sektör için geçerli olamamalı bence. teşekkür ederim.
Mesele bu işi çok yüksek fiyatlara yapmakta değil, mesele ne kadar yüksek risk o kadar yüksek maaş da değil... (Ramiz dayı repliği gibi oldu) Ne yani " ben bu riski 4000 tlden aşağı kabul etmem" derken aslında ne demek istiyoruz? 4000 tlye herşeyi göze alıyoruz demek mi oluyor, hapis yatarım gibi.
Yüksek maaş alırsak daha çok gayret sarfedeceğiz, az maaşa çalışanlar işini umursamayacak mı?
Benim tecrübem yok onun için 1250 tlye razıyım derken hem tecrübesizim az maaşa razıyım hem de aslında herkes (işçi, işveren ve ben) risk altında olabilir demek mi bu?
Sayfalarca süren bu tartışmanın piyasa ile ilgili bir kuralı var arkadaşlar. Hepimizin bildiği arz talep. Binlerce uzman varken bu işin ücretinin düşmesi çok normal.
Kimseyi düşük ücretle çalışıyor diye yakışıksız ihtamlarla suçlayamazsınız. Ne zaman suçlarsınız : İşini umursamız, canları hiçe sayar, işverenin çıkarları için işçinin hayatı tehlikeye girerse işte o zaman suçlarsınız. Hatta işveren gözüyle bakın lütfen, aynı işi aynı hassasiyetle yapan iki kişi arasında neden fazla isteyeni çalıştırayım.
Çözüm odalar da değil, tabipler birliğinin ücret tarifesi yayınlanmış ama kaç işveren-işyeri hekimi buna uygun çalışıyor? Bizlere birleşip taban fiyat belirsek aynısı olmayacak mı?
Öyleyse bu işe atılırken riskinin yüksek olduğunu bildiğimiz gibi ücret seviyelerini de kabul ederek çalışmamız gerekiyor.
oda açılması çok kolay değil, öncelikle kalıcı ve sağlam derneklerimizi oluşturmamız gerekiyor, endüstri mühendisleri yıllardır bir oda açamadıkızmayın ama dedikleriniz ile gerçekler tam tersi, piyasa kuralı demişsiniz de yeni sınavla beraber tüm sınıfların toplam sertifika sayısı 10 bini geçmez yeni yasa tüm iş yerleri için 2 yılda yürürlüğe girecek 1.400.000 iş yeri demek bu 1 uzman 15 iş yeri alsa bile 100.000 uzman demek bu ve her yıl sınırlı sayıda uzman sınava girer eğitim kurumlarının da bir sınırı var yönetmeliğe göre taş çatlasın 2 yıl sonra 50.000 uzman olsun diyelim ki bu bence hayali bir yaklaşım benm bildiğim az olan şey değerli olur. kaldıki 4 yıl okuyup üstüne yasa tüzük okuyup 1500 tl gibi komik rakama çalışmam çalışan arkadaşları da kınıyorum artık bu kadar kendinizi ucuz göstermeyin aldığınız riskler zaten meydanda heryer isg uzmanı kaynasa bile komik rakamları kabul etmeyin riski düşük işler var iyi bir garson zaten 1500 tl den fazla almakta bahşişlerle yani riski yok.
ayrıca çözüm odalardadır belge alınması için oda üyeliği şartı konur üyelik sözleşmesinde maaşlara vurgu yapılır belirlenen altında çalışmak yasaklanır, bunu yapan tespit edilirse odadan yani meslekten ihraç edilir bu kadar kolay bir iştir. artık böyle çok uzman var yok düşük maaş kabul edelim yorumlarını mantıksız ve artniyetli görüyorum.
olması gereken bir meslek odamızın olması bunun aktif çalışması, odanın çalışmaları ile yukarıda belirttiğim bir prosedür geliştirilmeli ve taban ücret gibi türkiyenin her yerinde uzmanların özlük ve mesleki hakları ile ilgili çalışmalar yapılmalı. ben ne aldım o ne aldı kavgası olmasın kim iyi hizmet üretiyor mesleğinde kendini kanıtlıyor yaratıcı fikirler ortaya koyuyor ise o kişi karşılığını alsın olay bundan ibarettir
ayrıca kusura bakmayın ama düşük maaş öneren adamın yanında çalışsanız da önlemler kontroller için gerekli bütçe verilmeyecek siz ona da karşı gelmezsiniz, işten atar diye bakanlığa gerçek dışı raporlar yazarsınız, sizin gibilerin sayısı arttığı için bizler biraz zor duruma düşeriz ama biraz ama sonra kaza olur ve ceza alırsınız iş vereniniz yeniden sizin gibi ucuz uzman bulur ve sizi hatırlamaz bile!.
C sınıfı sertifika kamuda ek ücret almanızı sağlamaz. fakat yeni kanunun kamu da yürürlüğe girmesiyle(2yıl sonra) uzmanlığı olanlar amirlerininde onayı ile kendi kurumlarında ya da başka kamu kurumlarında en fazla ayda 80 saat olmak üzere İş güvenliği uzmanlığı yapabilirsiniz. buna karşılıkta ek ücret alabilirsiniz.Sayın korkmaz şu kamuda uzman olarak çalışıp da 2500 tl maaş konusunu biraz açabilir misiniz? bildiğim kadarıyla c sınıfı sertifika kamuda maaş yada kadroda bir değişiklik yapmıyor.teşekkürler
Söyledikleriniz ideal şartlar. 1.400.000 işyerinden bahsediyorsunuz, her uzman 15 işyeri alsa diyorsunuz da sizce değil 2 yıl 10 yıl geçse sizce 1.400.000 işyerinin kaçı uzman bulunduracak. Keşke dediğiniz gibi olsa da bu kadar işyeri uzmanlar arası pay edilebilse.
İşyeri hekimliğini düşünün, yıllardır zorunlu, tarihi iş güvenliği uzmanlığından çok çok eski ama merak ediyorum bugüne kadar % kaç uygulandı.
Bugün çok iyi şartlarda bir işyerinde işyeri uzmanlığı yapsanız bile 1 yıl içinde işyerinize o kadar çok düşük ücretli teklif yağacak ki yerinizi garanti edemeyeceksiniz.
İster mühendislik deyin (fen edebiyatçılar ve teknik öğretmenler alınmasın) ister tüccarlık deyin bu iş gelip gidip arz talebe dayanıyor. Arz talep dengesini talep yönlü olarak düşünmeyin. Emeğini düşük ücrete arzeden varsa bu defa piyasa bu yönde etkileniyor.
Ben aylık 600 tlye firmaların bu hizmeti verdiğini gördüm, ağzım açık kaldı. 500 tl teklif ver sen al dedi arkadaşım, "hatır için dersen yaparım ama bu ücreti duymamış olayım dedim.
C sınıfı isg sertifikasından sonra B hatta A sınıfının kamuda çalışarak alınması durumunu netleştirebilir misinizC sınıfı sertifika kamuda ek ücret almanızı sağlamaz. fakat yeni kanunun kamu da yürürlüğe girmesiyle(2yıl sonra) uzmanlığı olanlar amirlerininde onayı ile kendi kurumlarında ya da başka kamu kurumlarında en fazla ayda 80 saat olmak üzere İş güvenliği uzmanlığı yapabilirsiniz. buna karşılıkta ek ücret alabilirsiniz.[/quote?
Arkadaşım yanlışın var.Memur maaş katsayısı 0,066187. 200 ile çarparsan 13.2374 olur. en fazla 80 saat çalışabilrsin. oda 1058.992 TL yapıyor insanları yanlış yönlendirmeyin lütfen.............
KİNCİ KISIM
Mali ve Sosyal Haklara İlişkin Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Kamu Görevlilerinin Geneline Yönelik Mali ve Sosyal Haklar
Katsayıların belirlenmesi ve ücretlerin artırılması
Madde 4- (1) 1/1/2012-30/6/2012 döneminde geçerli olmak üzere;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak aylık katsayısı (0,068835), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban aylık katsayısı (0,92105), iş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak yan ödeme katsayısı ise (0,021827) olarak uygulanır.
b) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendi uyarınca sözleşmeli olarak çalıştırılan personelin ücret tavanı 3.611,50 TL'ye yükseltilmiştir.
c) 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan ücret tavanı 3.202,58 TL'ye yükseltilmiştir.
ç) 30/11/1984 tarihli ve 84/8813 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Başbakanlıkta Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esaslarının 8 inci maddesinde yer alan Başbakanlık Müsteşarımn aylık sözleşme ücret tutarı 3.725,80 TL'ye yükseltilmiştir.
ç) Mevzuatı uyarınca istihdam edilen sözleşmeli personelin hizmet sözleşmesi esaslarında yer alan ve 3/1/2012 tarihli ve 2012/2663 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri %4 oranında artırılmıştır.
d) Mevzuatı uyarınca vize edilmiş sözleşmeli personel pozisyonlarının, 2012/2663 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri %4 oranında artırılmıştır.
e) Çeşitli statülerde sözleşmeli olarak çalıştırılanların, 2012/2663 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla artırılmış olan mevcut brüt sözleşme ücretleri %4 oranında artırılmıştır.
(2) 1/7/2012-31/12/2012 döneminde geçerli olmak üzere;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak aylık katsayısı (0,071589), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban aylık katsayısı (0,9579), iş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak yan ödeme katsayısı ise (0,0227) olarak uygulanır.
b) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendi uyarınca sözleşmeli olarak çalıştırılan personelin ücret tavanı 3.755,96 TL'ye yükseltilmiştir.
c) 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan ücret tavanı 3.330,68 TL'ye yükseltilmiştir.
ç) 30/11/1984 tarihli ve 84/8813 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Başbakanlıkta Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esaslarının 8 inci maddesinde yer alan Başbakanlık Müsteşarımn aylık sözleşme ücret tutarı 3.874,83 TL'ye yükseltilmiştir.
ç) Mevzuatı uyarınca istihdam edilen sözleşmeli personelin hizmet sözleşmesi esaslarında yer alan ve birinci fıkranın (d) bendi uyarınca yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri %4 oranında artırılmıştır.
d) Mevzuatı uyarınca vize edilmiş sözleşmeli personel pozisyonlarının, birinci fıkranın (e) bendi uyarınca yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri %4 oranında artırılmıştır.
e) Çeşitli statülerde sözleşmeli olarak çalıştırılanların, birinci fıkranın (f) bendi uyarınca artırılmış olan mevcut brüt sözleşme ücretleri %4 oranında artırılmıştır.
(3) 1/1/2013-30/6/2013 döneminde geçerli olmak üzere;
a) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 154 üncü maddesi uyarınca aylık gösterge tablosunda yer alan rakamlar ile ek gösterge rakamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak aylık katsayısı (0,073737), memuriyet taban aylığı göstergesine uygulanacak taban aylık katsayısı (0,98664), iş güçlüğü, iş riski, temininde güçlük ve mali sorumluluk zamlarının aylık tutarlara çevrilmesinde uygulanacak yan ödeme katsayısı ise (0,023381) olarak uygulanır.
b) 399 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü maddesinin (c) bendi uyarınca sözleşmeli olarak çalıştırılan personelin ücret tavanı 3.868,64 TL'ye yükseltilmiştir.
c) 6/6/1978 tarihli ve 7/15754 sayılı Bakanlar" Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasında yer alan ücret tavanı 3.430,60 TL'ye yükseltilmiştir.
ç) 30/11/1984 tarihli ve 84/8813 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Başbakanlıkta Çalıştırılacak Sözleşmeli Personel Hakkında Hizmet Sözleşmesi Esaslarının 8 inci maddesinde yer alan Başbakanlık Müsteşarının aylık sözleşme ücret tutarı 3.991,08 TL'ye yükseltilmiştir.
ç) Mevzuatı uyarınca istihdam edilen sözleşmeli personelin hizmet sözleşmesi esaslarında yer alan ve ikinci fıkranın (d) bendi uyarınca yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri %3 oranında artırılmıştır.
d) Mevzuatı uyarınca vize edilmiş sözleşmeli personel pozisyonlarının, ikinci fıkranın (e) bendi uyarınca yükseltilmiş bulunan taban ve tavan ücretleri %3 oranında artırılmıştır.
e) Çeşitli statülerde sözleşmeli olarak çalıştırılanların, ikinci fıkranın (f) bendi uyarınca artırılmış olan mevcut brüt sözleşme ücretleri %3 oranında artırılmıştır.
Ya ben yanlış anlıyorum ya da siz yanlış hesap yapıyorsunuz.
Yukarıdaki maddelerde dikkate alınması gereken rakamın sizin hesapladığınız rakam olduğuna emin misiniz?
mrb kamuda çalışıp c sınıfı iş sağlığı ve güvenliği belgesi edinme konusunda ne düşünüyorsunuz?
Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !
Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.