sigorta günüm 30 günü geçerse ama saatim dolmamış olursa sözleşme yapabilirmiyimİSG-KATİP Erişim Sorunları ve Sık Gelen Sorular Hakkında
14.11.2022 / 14.11.2022 - 31.10.2022 tarihi itibariyle devreye alınan yeni İSG-KATİP uygulamasında yoğun kullanım seviyesi ve bazı altyapısal problemler sebebiyle yaşanan erişim sorunları ile uygulama içindeki performans sorunları giderilmiştir.
Değerli kullanıcılar,
31.10.2022 tarihi itibariyle devreye alınan yeni İSG-KATİP uygulamasında yoğun kullanım seviyesi ve bazı altyapısal problemler sebebiyle yaşanan erişim sorunları ile uygulama içindeki performans sorunları giderilmiştir.
Bilindiği üzere, İSG-KATİP uygulaması 2011 yılından itibaren hizmet vermektedir. Bu kapsamda, geçmiş sistemden gelen verinin büyüklüğü, bu verinin yeni sistem altyapısına uygun hale getirilmesi, hatalı verilerin temizliği, Genel Müdürlük bünyesinde hizmet vermekte olan farklı sistem altyapılarına sahip uygulamaların tek çatı altında birleştirilmesi, diğer kamu kurum ve kuruluşlarıyla yapılan entegrasyonların yönetimi gibi hususlar sebebiyle sistemsel hatalar yaşanabilmektedir.
Ancak, bu hataların giderilmesi için gereken tüm çalışma ilgili personel tarafından yürütülmekte olup sistemin daha iyi hale getirilmesi için yoğun şekilde çalışmalarımız devam etmektedir.
Bu süreçte, Genel Müdürlüğümüze yapılan geri bildirimler titizlikle incelenmiş olup sıkça gelen bazı hususlar aşağıda açıklanmaktadır:
- İşyeri hekimlerinin E-reçete yazabilmeleri için gerekli bildirimler GÜNLÜK olarak yapılmakta olup web-servis tekrar aktif edilmiştir. Bugün itibariyle aktif işyeri hekimliği sözleşmesi olan kişilerin bilgileri yarın MEDULA sistemine bildirilmiş olacaktır.
- İşe giriş veya işten ayrılış bildirgesi yapılan tüm çalışanların bilgileri GÜNLÜK olarak otomatik şekilde SGK’dan alınmaktadır. Bununla birlikte, geçmiş döneme ait E-Bildirge verisi de anlık olarak güncellenebilmektedir.
- Çalışan sayısında eksiklik veya fazlalık olan işyerleri, sisteme giriş yaparak KİŞİ/KURUM/EKİPMAN KARTI menüsü altındaki SGK 4A ÇALIŞAN BİLGİLERİ sekmesinden kendilerinde kayıtlı çalışanları görüntüleyebilir.
- Listede görünmesi gereken ancak görünmeyen ya da işten ayrıldığı için listede olmaması gereken çalışanların TC Kimlik Numarası ekrandaki ilgili alana girilip DOĞRULA butonuna tıklanarak çalışanın bilgileri güncellenebilir. Eğer ilgili çalışanın işe giriş veya işten ayrılış bildirgesi aylık E-BİLDİRGE’de bildirilmiş ise anlık olarak güncel veriler gelecektir. Örneğin, çalışan bugün işe giriş veya çıkış yapmış ise bu çalışanın bilgisi en erken bir sonraki gün sisteme yansımaktadır.
- Geçmiş E-BİLDİRGE verisinde yer alan hatalı veriler sebebiyle örneğin işe giriş tarihi olup çıkış tarihi olmayan eski dönemlere ait (işten ayrılış bildirgesi düzenlenmiş fakat aylık E-Bildirge’de ayrılışı bildirilmemiş) kayıtlar, kişilerin sözleşme yapmasına engel değildir. Bu kayıtlar, kullanıcıların Kişi Kartında yer alan SGK 4A ÇALIŞMA BİLGİLERİ alanında görüntülenir (SGK’dan gelen veriler değişiklik yapılmadan kullanıcıya yansıtıldığı için) ancak sistem, bu kayıtları hatalı veri olarak algılamakta ve kişinin sözleşme yaparken bu kayıtlar sebebiyle hata almasına engel olmaktadır.
- İSG-KATİP uygulamasının kapatıldığı 21 Ekim 2022 tarihi itibariyle eski sistemde devam eden ancak yeni sistemin devreye girmesiyle sonlanmış olan iş güvenliği uzmanlığı, işyeri hekimliği, diğer sağlık personeli sözleşmelerinin, sözleşme bitiş tarihi 13.11.2022 olarak kayıt altına alınmıştır. Bu sayede, sistemin kapalı olduğu veya erişilemediği dönemde fiili çalışma süresi kapsamında yaşanacak mağduriyetlerin önüne geçilmiştir.
- Aktif kamu çalışanı olan kişiler için ayrıca sigorta girişi yapılmasına gerek yoktur. Ancak, sözleşme yapılırken "Kişinin aktif aktif sigortalı kaydı bulunamadığından işleme devam edilemez." şeklinde hata alınması halinde KİŞİ KARTI menüsü altındaki “Kişi 4A-4B-4C Bilgileri” sekmesinden ilgili kişinin bilgileri DOĞRULANMALIDIR. Doğrulama sonucunda kişinin “SGK 4C Aktif Mi” kolonundaki değeri EVET ise yukarıda belirtilen hata tekrar alınmayacaktır.
- Sözleşme yapılırken hizmet verilecek işyerinin SGK SİCİL NUMARASI bilgisinin girildiği ekranda “İşyeri bulunmadı” şeklinde bir uyarı alınması halinde bunun sebebi SGK sicil numarasının hatalı girilmesidir.
- OSGB’lerde işveren veya ortak olan kişilerde sözleşme yapılırken sigorta zorunluluğu aranmamaktadır. Ancak, kişinin ilgili işyerinde işveren veya ortak olarak kayıtlı olup olmadığının kontrolü sadece SGK kayıtları esas alınarak yapılmaktadır. Yani kişi SGK tescil kayıtlarında işveren veya ortak olarak kayıtlı değilse, sözleşme yapılırken sigorta zorunluluğu aranmaktadır. Kişiler SGK’da kayıtlı yetki bilgilerini KİŞİ KARTI altında yer alan SGK YETKİ BİLGİLERİ menüsünden sorgulayabilmektedir.
- İSG Profesyoneli olarak hizmet verilen SGK sicil numarası farklı her bir işyeri için sigorta girişi aranmaktadır. İşyerlerinin aynı vergi numarası altında kayıtlı olması veya aynı şirket bünyesinde bulunması vb. durumlar sigorta kontrolünde dikkate alınmamaktadır.
İSG Profesyoneli olarak hizmet verilen SGK sicil numarası farklı her bir işyeri için sigorta girişi aranmaktadır. İşyerlerinin aynı vergi numarası altında kayıtlı olması veya aynı şirket bünyesinde bulunması vb. durumlar sigorta kontrolünde dikkate alınmamaktadır.
Merhaba,merhaba,
iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi sertifika numaraları değişen var mı? eski sertifka no sistemde görünmüyor, yeni sertifika no belirlemişler. İSGGM' yi aradım, bu durumla karşılaşanların olduğu söylendi. artık yeni numarayı mı kullanmamız gerekiyor. Bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?
teşekkürler.
Merhaba Berkay Bey,merhabalar
isg katipte esk sistemde 11700 ü aşınca uyarı veriyordu. bunda vermiyor? 11740 oldu fakat aşım yaptın demiyor
sorunu çözebildiniz mi aynı durumu yaşıyorum. dün sisteme girdiklerim. bir anda düşürüldü, şimdi sisteme giriş yapmaya çalışıyorum ama birçok yerde sigortalı olduğu uyarısı veriyor.sistem ilk açıldığında sözleşmeleri girmemize rağmen yaşanan aksaklık nedeniyle gün içinde işyerleri onay veremediler şuan sözleşmelerin hepsi iptal eski sistemdeki gibi. bunda sorun yok. ancak o günlerde girdiğim sözleşmeleri aynı şekilde girerken uzmanların sigortası olmadığına dair uyarı alıyorum. 2 hafta önce olurken şimdi nasıl olmaz çözemedim.
Ersin bey merhaba, ben de sizinle aynı durumdayım siz atamalarınızı nasıl yaptınız bir gelişme var mı, iyi çalışmalarBir firmada tam zamanlı iş güenliği uzmanlığı yapmaktayım.2 adet sgk sicil nosu mevcut.Eski sistemde sadece ana binada sigortalı gözüküp iki ayrı sicile kısmi süreli atama yapabiliyorduk.Şimdi ana binaya atama yaptık şubede sigortalı olmadığım için izin vermiyor.İki sicilde de sigortalı gözükmemmi gerekiyor yeni sistemle birlikte.Bilgisi olan varsa yardımcı olabilirmi..
Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !
Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.