Merhabalar;
forumda süreçle ilgili açılan başlıkları incelediğimde herkes kendince haklı görünüyor. Sorunun kaynağına çok az insan değiniyor. Bu yönetmelik ertelense ne olur ertelenmese ne olur. İş kazalarının sayısında bir değişiklik olacağını sanmıyorum. İSG kültürü oluşmadan, İSG'nin fuzuli masraf olduğunu düşündükçe, bizler işverene bağlı çalıştıkça değişen hiçbir şey olmayacak. Bugün OSGB'lerin rekabet ederek neredeyse bedavaya hizmet verip asgari ücrete uzman çalıştırmasıdır en büyük problem. Bakanlığın firmaları yeteri kadar denetlememesidir, bizim olmaz dediğimize bakanlık müfettişlerinin olur demesidir en büyük problem. Bugün İSG sendikası bile bunları dile getirmiyor doğru düzgün tek derdi yasa ertelenmesin. Sanki yasanın yürürlükte olan kısmında işler mükemmel yürüyor, orada hiçbir sıkıntı yokmuş gibi davranılıyor. Her önüne gelene belge dağıtılmasın, uzman olma kriterleri değişsin, hayatında kimya dersi almamış kişilere yüksek lisansla B hakkı verilmesin gibi gibi. Tonla problem varken bunlara bir kenara bırakıp tek sorun yasanın ertelenmesiymiş gibi konuşulması açıkçası bana çok yavan geliyor.
Zahir kardeşim ne kadar konuşup yazsak bitmez... Haklısın. Yinede çok şükür eskiden bunlar hiç gündemde değildi.
En büyük Problem " OSGB'lerin rekabet ederek neredeyse bedavaya hizmet verip asgari ücrete uzman çalıştırmasıdır " demişsin. Çok haklısın. Peki neden? Su akar yolunu bulur, kervan yolda düzülür olarak yetiştirilmişiz.
Kabul edelim cahiliz, gördüğümüzü anladığımız kadarıyla kopyalayan bir sistemin parçası olmaya devam ettiğimiz müddetçe seviye/kalite düşerek devam eder. Herşeyi biliriz ve yapabiliriz, uzmanlardan daha iyiyizdir. uzmanlar 100 farklı işyerini sentezlemiştir ama bizim işyerimizi bizden daha iyi bilemezler derler. Bunlar nasıl para kazanılıyor bilmezler, bunların 100 liraya mal ettiklerini biz 50 liraya çözüyoruz derler. 100 liralık hizmet ile 50 liralık hizmet arasındaki nitelik farklılıklarını saymalarını zaten beklemeyin.
Bir Renault Peugeot fiyatına BMW Mercedes alamazsınız. Aldığınız Remault'dan BMW nitelikleri bekleyemezsiniz. BMW sahiplerininde aracın tüm niteliklere vakıf olabileceniğini düşünemezsiniz.
Hizmet alan firmalarında, hizmet veren OSGB vb kurum kişilerinde nitelikleri yapıları çok değişken iken , bir sokakta tüm restoranların A+ olmalarını, işleten, çalışan, müşteri herşeyin üst düzeyde olması amaç/hedef olabilir, belkide hiç gerçekleşmeyebilir.
Dikkat edilmesi gereken, cebinizde 10 lira varken dürüm vb yemek imkanınızın olduğudur, cebinizde öğlen yemeğine verebileceğiniz 100 liranız varsa, tercihen dürüm yiyebilirsiniz, ancak 100 liralık yemek hizmeti standartı almayı hayal etmemeniz gerekir.
Keza öğlen yemeğine 100 lira harcamaya nietlenmiş müşterinizin beklentilerini karşılayacak bir restoran değilseniz, müşteriniz bu bilinçte ise, kapınızdan girmesini beklemeyin.
Türkiye gerçeğinde zaten İSG henüz ortak dil konuşmayı öğrenemediği bir olgudur. işveren çalışan ne olduğunu bilmediği bir hizmetin pahalı mı ucuz mu olduğunu bilemez. Verilen hizmetin kalite doğru yeterli vb niteliklerinden haberi yoksa neyi neyle mukayese edip karar verebilir?
Bir yasa, birkaç yönetmelik, rehber kitaplar vasıtasıyla bunların hepsi düzene girsin beklentisi hiç kimsede yok zaten.
Bu forumlarda okuyabileceğiniz, görebileceğiniz birçok başarılı çalışma, çözüm, geliştirme mevcut. inşallah bu güzel örnekler paylaşıldıkça daha da gelişecekler. forumlarda paylaşılanlar örnek alıp daha da geliştirebileceğimiz hususlardır. bazıları için bedava bilgi kaynağı malzeme olarak görülebilir. onlar zaten içeriği anlamadan kopyalayanlarsa gelişim göstermeleri daha iyi hizmet vermelerini beklememek gerekir.
Çok haklısınız, bazı hususları konuşmak tartışmak "yavan" olabilir, nihayetinde kendinizi ifade ettiğinizde bizler sizlerden birşeyler öğreniyoruz. siz daha iyiyi yaptığınız bir adım ileriye gittiğinizde inşallah birçok kişiye örnek olacaksınız. Çok başarılı birçok OSGB mevcut ve bu firmalar hizmet kalitelerinden ödün vermedikleri gibi ücretlerden de ödün vermiyorlar.
Dikkat edin bir banka şubesine gittiğinizde, tüm müşterilere aynı muamele yapılmıyor. kimi müşteriler hiç bankaya gitmezler, banka onların ayağına gider.