- Katılım
- 24 Mar 2013
- Mesajlar
- 2
- Tepki puanı
- 0
- Meslek
- Uzman Adayı (C)
Selamlar tekrar,
Öncelikle 5x5 matrisin sanki modası geçmiş gibi, yanlışmış gibi lanse edenlerin bir kısmı, nedense bu matrisin neden uygun olmadığı konusunda "bıkmaları" dışında en ufak argümana dahi haiz değiller. İş sağlığı ve iş güvenliği'nde "her yerde bu yöntemin kullanılması" mıdır yöntemden vazgeçme nedeni? Bu mudur argümanları? Tabii ki 5x5'ten daha uygun metodlar mümkündür, konuşulur o başka, benim demek istediğim konuya yaklaşım biçimi.
Sorunuza gelirsem,
Risk değerlendirme raporunun içine talimatların konması bahsettiğim gibi sadece şık durmasına neden olur, kısacası göz boyar. Ötesi yoktur. Nitekim kendisi de "çok iyi olmuş" şeklinde yaklaşmış. Halbuki öyle aman aman, olmazsa olmaz bir durum değil bunları eke koymak. Ekte değil, ayrı bir dosyada olması bir şeyi değiştirmez. Prosedüre talimat isimlerini kaynak olarak yazmanız yeterlidir. Önemli olan iş yerinde talimatların olması, ilan edilmesi ve çalışanlara tebliğlerin yapılmasıdır. Risk değerlendirmesine ek konulması, her müfettişin olmasa da, bazılarının bahsettiğim gibi sadece gözlerini boyar. Tabi bunu pratiklik sağlayacak bir duruma çevirmek mümkün. Tedbirler kısmına bir bir talimat maddelerini yazmak yerine, ilgili talimata numara atayıp, "bu numaralı şu isimli talimatın tüm maddeleri çalışana tebliğ tebellüğ edilir, çalışan tarafından yerine getirilir ve talimatın sağlandığı kontrol listeleriyle şu şu kişiler tarafından kontrolü sağlanır" denir. Hatta isterseniz de "ilgili yayın" diye bir sütun açarsınız, bu sütuna da kullandığınız yayının ismini ve ya isimlerini yazarsınız (KLT.T.04 Kaynak Makinası Kullanma Talimatı gibi). O zaman risk değerlendirmesi raporunda talimatlar, prosedürler süs, göz boyama şeklinde değil, anlamlı ve pratik şekilde yer alır.
merhaba:
çelik kontruksiyon üreten bir firmadan is güvenlik uzmanıyım: gecen hafta çalışma bakanlığından gelen müfettişler iş yerimizi teftiş ettiler. Doğal olarak bazı eksiklikler tespit ettiler. fakat aşağısa yazan iki maddeyle ilgili olarak ne yapabileceğimi söyleyebilecek, önerileri ve bilgisi olanların görüşlerini rica ederim
1- Kulak koruyucu donanımların kullanıldığı durumlarda kişisel korunma tedbirlerinin etkinliği kontrol edilmemiştir.
2- İş yerinde gerçekleştirilen risk değerlendirmesinde; gürültüden kaynaklanabilecek riskleri değerlendirirken yönetmelikte belirtilen husular belirtilmemiştir.