- Katılım
- 29 Kas 2012
- Mesajlar
- 142
- Tepki puanı
- 182
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (A)
ben sorumu net olarak açıklayamadım galiba ben 6331 sayılı kanunu okuduğumda İşverenin genel yükümlülüğü
MADDE 4–(1)İşveren,çalışanların işle ilgili sağlık ve güvenliğini sağlamakla yükümlüolup buçerçevede;
c) Risk değerlendirmesi yapar veya yaptırır
benim görüşüme göre işverenler kendi risk analizlerini oluşturamazlar yani kendi bünyesinde bir isg uzmanı olmak zorunda buna delil olarak aynı kanunun
MADDE 6–(1) Mesleki risklerinönlenmesi ve bu risklerden korunulmasına yönelikçalışmalarıda kapsayacak, işsağlığıve güvenliği hizmetlerinin sunulmasıiçin işveren;
a)Çalışanlarıarasından işgüvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli görevlendirir.Çalışanları arasında belirlenen niteliklere sahip personel bulunmamasıhâlinde, bu hizmetin tamamınıveya bir kısmınıortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet alarak yerine getirebilir. Ancak belirlenen niteliklere ve gerekli belgeye sahip olması hâlinde, tehlike sınıfıveçalışan sayısıdikkate alınarak, bu hizmetin yerine getirilmesini kendisiüstlenebilir.
burada risk analizini işverenin kendisinin üstlenebilmesinin hükmü de açık bir şekilde belirtilmiştir. yanlışmı düşünüyorum veya yanlışmı yorumluyorum görüşlerinizi almak istiyorum
arkadaşlar işveren isg uzmanı atamak zorunda değil nereden biliyoruz
bakanlık patır patır risk değerlendireme örnekleri hazırlayıp yayınlıyor ve bunları işletme sahiplerine örnek olsun diye yapıyor alıp işletmenize uyarlayın diyor
evet belki 10-20 ve daha fazla çalışanı olan işletmeler bu iş için danışmanlık alıyor ancak bu zorunlu değil