- Katılım
- 25 Mar 2013
- Mesajlar
- 44
- Tepki puanı
- 28
- Medeni hal
- Bekar
- Meslek
- Uzman (A)
30 Aralık 2012 tarihinden itibaren çalışan sayısı ve tehlike sınıfı ne olursa olsun tüm işyerlerinin (tüzel kişiliği bulunmayan kamu kurum ve kuruluşları dahil) iş kazası ve meslek hastalığı olayları ile ilgili olarak Çalışma ve İş-Kur İl Müdürlükleri'ne (eski Bölge Çalışma Müdürlüğü) bildirim yükümlülükleri kaldırılmış olup, sadece SGK İl Müdürlüğü/Sosyal Güvenlik Merkezleri'ne bildirimde bulunacaklardır.
Dolayısı ile işverenler, iş kazası ve meslek hastalığı bildirimi
sadece Sosyal Güvenlik Kurumuna 3 iş günü içinde yapacaklardır,
Diye biliyorum,
amacım kimseyi yanıltmak değil, bilakis doğru bildiğim/bildiğimi sandığım bir konuda bilgi vermek.
Sn Başar, Günlük hayatta bir takım yükümlülükler kaldırılmış olabilir. Fakat, sınav bizi güncel iş kanunları ve yönetmeliklerden sorumlu tutuyor ve 4857 iş kanununun 77. maddesine göre, İşveren iş kazalarını kazadan sonraki İKİ iş günü içinde İLGİLİ BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ'ne YAZILI olarak bildirmek zorundadır diyor. Eğer sizin dediğiniz gibiyse hangi kanuna yada yönetmeliğe dayanarak bunu söylediğinizi ispatlamanız gerekir. Aksi takdirde arkadaşları yanlış yönlendirmiş oluruz...Saygılarımla...