Tezgahların Periyodik Kontrolü

ersin mert

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Ocak 2019
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Mrb herkese;
İş ekipmanları yönetmeliği gereği tezgahlara(pres,freze,torna vb.) periyodik kontrol gerekiyor.Fakat periyok kontrol raporunda bildiğiniz gibi yapılan kontrolün standardı da yazmalı.Bu standartla alakalı bir güncelleme varmı?Nerden bulabiliriz?Firmalarda tezgah kontrolü yaptıran varmı,standardı yazılmışmı?
 

Refik İMAl

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
30 Nis 2016
Mesajlar
2
Tepki puanı
1
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
Torna kontrol formunda,
'Periyodik Kontrol Metodu: İş Ekipmanlarının Kullanımında Sağlık ve Güvenlik Şartları Yönetmeliği, Makine Emniyet Yönetmeliği' şeklinde yazılmış.
 

doguz

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
23 Ara 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Mrb herkese;
İş ekipmanları yönetmeliği gereği tezgahlara(pres,freze,torna vb.) periyodik kontrol gerekiyor.Fakat periyok kontrol raporunda bildiğiniz gibi yapılan kontrolün standardı da yazmalı.Bu standartla alakalı bir güncelleme varmı?Nerden bulabiliriz?Firmalarda tezgah kontrolü yaptıran varmı,standardı yazılmışmı?
Merhaba
Bu kontrolü firma içinde kendiniz yapabilirsiniz. Her ekipman için bakım ve kontrol formlarını siz hazırlayıp periyodik kontroller yapılabilir.
İş ekipmanları yönetmeliğinde yazdığı üzere 13.madde hükümleri uygulanmıyor.Teşekkürler
1633441217916.png
 

Ersin

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Şub 2012
Mesajlar
339
Tepki puanı
345
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Mrb herkese;
İş ekipmanları yönetmeliği gereği tezgahlara(pres,freze,torna vb.) periyodik kontrol gerekiyor.Fakat periyok kontrol raporunda bildiğiniz gibi yapılan kontrolün standardı da yazmalı.Bu standartla alakalı bir güncelleme varmı?Nerden bulabiliriz?Firmalarda tezgah kontrolü yaptıran varmı,standardı yazılmışmı?
Tezgahlarla ilgili standartlar birden fazla ,hangi tezgah ise onun standart bilgileri raporun periyodik kontrol metodu bölümüne yazılır.Standardı yoksa iş ekipmanları yönetmeliği,makina emiyeti yönetmeliği yazılır
 

experience

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
17 May 2012
Mesajlar
100
Tepki puanı
183
Merhaba
Bu kontrolü firma içinde kendiniz yapabilirsiniz. Her ekipman için bakım ve kontrol formlarını siz hazırlayıp periyodik kontroller yapılabilir.
İş ekipmanları yönetmeliğinde yazdığı üzere 13.madde hükümleri uygulanmıyor.Teşekkürler
Ekli dosyayı görüntüle 47232
Ersin Mert arkadaşımızın en başta sorduğu soruya doguz rumuzlu arkadaşımızın verdiği cevabı öncelikle düzeltmek isterim.Arkadaşlar İş Güvenliği Uzmanlığı hiçbirimize periyodik kontrol yetkisi vermez,o uzman arkadaşımız eğer bi makine müh,teknik öğretmen veya elektrik müh kökenli ise o mesleklerinin verdiği yetkiye binaen periyodik kontrol yapabilir.Periyodik kontrollere yetkili kişiler zaten bellidir,13.madde hükümleri uygulanmaz dediği şey bu yetkili mesleklerdeki kişilerin bakanlığa kayıt yaptırma zorunluluğunun olmamasıdır.Hiçbirimizin buradan bi İG uzmanının veya başkaca herhangibir kişinin bakım ve kontrol formları oluşturarak periyodik muayeneyi kendisinin yapabileceği anlamı çıkarmaması çok önemlidir.
Arkadaşlar her makine ve ekipmanın kullanımı bakımı ve çalıştırılması ile ilgili temel emniyet kuralları ve varsa belli başlı uyulacak standartlar o ekipmanın üreticisininden temin edilecek klavuzlarda zaten var,bu bakımların ve kontrollerin bir kısmını operatörler bir kısmını da özellikle yönetmelikte belirtildiği anlamdaki periyodik muayeneleri yetkili mühendis ve teknilk öğretmenler yapar.
 

doguz

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
23 Ara 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Ersin Mert arkadaşımızın en başta sorduğu soruya doguz rumuzlu arkadaşımızın verdiği cevabı öncelikle düzeltmek isterim.Arkadaşlar İş Güvenliği Uzmanlığı hiçbirimize periyodik kontrol yetkisi vermez,o uzman arkadaşımız eğer bi makine müh,teknik öğretmen veya elektrik müh kökenli ise o mesleklerinin verdiği yetkiye binaen periyodik kontrol yapabilir.Periyodik kontrollere yetkili kişiler zaten bellidir,13.madde hükümleri uygulanmaz dediği şey bu yetkili mesleklerdeki kişilerin bakanlığa kayıt yaptırma zorunluluğunun olmamasıdır.Hiçbirimizin buradan bi İG uzmanının veya başkaca herhangibir kişinin bakım ve kontrol formları oluşturarak periyodik muayeneyi kendisinin yapabileceği anlamı çıkarmaması çok önemlidir.
Arkadaşlar her makine ve ekipmanın kullanımı bakımı ve çalıştırılması ile ilgili temel emniyet kuralları ve varsa belli başlı uyulacak standartlar o ekipmanın üreticisininden temin edilecek klavuzlarda zaten var,bu bakımların ve kontrollerin bir kısmını operatörler bir kısmını da özellikle yönetmelikte belirtildiği anlamdaki periyodik muayeneleri yetkili mühendis ve teknilk öğretmenler yapar.
Detaylı bilgi için teşekkürler.İş güvenliği uzmanı tabiki yapmayacaktır.
 

doguz

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
23 Ara 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Ersin Mert arkadaşımızın en başta sorduğu soruya doguz rumuzlu arkadaşımızın verdiği cevabı öncelikle düzeltmek isterim.Arkadaşlar İş Güvenliği Uzmanlığı hiçbirimize periyodik kontrol yetkisi vermez,o uzman arkadaşımız eğer bi makine müh,teknik öğretmen veya elektrik müh kökenli ise o mesleklerinin verdiği yetkiye binaen periyodik kontrol yapabilir.Periyodik kontrollere yetkili kişiler zaten bellidir,13.madde hükümleri uygulanmaz dediği şey bu yetkili mesleklerdeki kişilerin bakanlığa kayıt yaptırma zorunluluğunun olmamasıdır.Hiçbirimizin buradan bi İG uzmanının veya başkaca herhangibir kişinin bakım ve kontrol formları oluşturarak periyodik muayeneyi kendisinin yapabileceği anlamı çıkarmaması çok önemlidir.
Arkadaşlar her makine ve ekipmanın kullanımı bakımı ve çalıştırılması ile ilgili temel emniyet kuralları ve varsa belli başlı uyulacak standartlar o ekipmanın üreticisininden temin edilecek klavuzlarda zaten var,bu bakımların ve kontrollerin bir kısmını operatörler bir kısmını da özellikle yönetmelikte belirtildiği anlamdaki periyodik muayeneleri yetkili mühendis ve teknilk öğretmenler yapar
 

doguz

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
23 Ara 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Detaylı paylaşım için teşekkürler aynen isg uzmanı yapmayacaktır tabiki
 

experience

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
17 May 2012
Mesajlar
100
Tepki puanı
183
Bizim tesiste farklı basınçlar altında borulardan,kazanlardan oluşan muazzam sayıda ve geniş bir çalışma alanında devasa bir tesisat sistemi var,çok sayıda kompresör,vinç ,caraskal,taşıyıcı bant ,forklift,iş makinası, hidrolik ve pnomatik sistemlerle donatılmış makineler mevcut ve bunlar için her yıl elbette periyodik kontrol formları düzenletiyoruz çünkü gerçekten de bu tür tesisleri ciddi bir testten geçirmezsen ki bu testlerin bir kısmı tahribatlı bir kısmı tahribatsız yapılıyor tehlike yaratabilirler fakat tezgahlar için bir kontrol formu düzenletmiyoruz,elbette bu tezgahlarda çalışanlar için tehlikeleri ortaya çıkaracak bir risk değerlendirmesi yapmış olmanız lazım ve yaptığımız tüm risk değerlendirmelerinde düzenli olarak kontrol edilmesi gereken ve yılda bir de değil her çalıştırıldığında kontrol edilmesi gereken hususları tespit etmek gerekiyor. bunlar üzerine yoğunlaşmak daha mantıklı geliyor bana.
Bu tür tezgahlardaki kazaları da incelediğinizde hepsinin ortak yanlarının olduğunu görebiliriz,uzuv kaptırma,elektrik çarpması.
1-Bu sistemlerin elektrik donanımları her yıl mutlaka elektrik mühendisince kontrol edilmeli ve tezgahlarda gözle görünür vaziyette olması gereken topraklamanın mutlaka her yıl ölçümünün yaptırılması gerekir.
2-Bu tür tezgahlarda pek çok swiç vardır,el kol gibi uzuvlar tehlike alanına yaklaştığında bunu gören ve kendini durduran tezgahlarda yine bunları bir elektrik mühendisinin düzenli test etmesi gerekir.Acil durdurma butonları vardır ve yine elektrik mühendisi bunları bizim tesiste her yıl kontrol ediyor.
3-Zaten bu tezgahlarda çalışanlar da belli kurallara uyduklarında risk minimize edilmiş oluyor,yani mesela bizde talaş temizliğini torna durdurulunca yapıyorlar,geniş çaplı bir bakım ve temizlik yapılınca bırakın makinanın kapatılmasını bizde sigorta panodan sökülmeden böyle bir çalışma yapılamaz,uzuv kaptırma ihtimali olan döner aksamların koruma kapakları da daima yerine takılı vaziyetteyse zaten bi sorun da kalmıyor.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.