Şirket Personelinin Servis Araçları İle Taşınması Risk Analizi

Konu, 'Örnek Risk Analizleri ve Değerlendirmeleri' kısmında nestai tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. mehmetarslan

    mehmetarslan TÜİSAG Üyesi



    özür dilerim dilek hanım demek istemiştim


     
  2. dilekaltinok

    dilekaltinok TÜİSAG Üyesi

    Aman Mehmet Bey estağfurullah, deniz- derya-damladan ziyade araştıran, merak eden ve gerçekten bu mesleği seven diyebiliriz :) çok teşekkür ederim .. risk analizi olarak maalesef henüz araştıramadım ama elimde supermarketlerle ilgili kaynak bulunmamakta :(
    Kolaylıklar dilerim

     
    buketdemir ve alix bu yazıya teşekkür etti.
  3. ediko

    ediko TÜİSAG Üyesi

    Merhaba bende ekleyebileceğiniz bir iki madde söylemek isterim.
    Öncelikle araçta hız ve konum kontrolü için kesinlikle Araç takip sistemi(ATS) olmalı. Bu kontrol sonucu hız limitleri dışına çıkılamayacaktır.
    Ayrıca servisin rotası belirlenmeli ve belirlenen rota hem şoför hem de servise binecek herkese dağıtılarak bilgilendirmesi yapılmalı. Servisten sorumlu kişiye bilgilendirme yapılıp onay alınmadan kesinlikle rota dışına kesinlikle çıkılmamalı.

       

     
    nihal_ bu yazıya teşekkür etti.
  4. Hakiki Bilgi

    Hakiki Bilgi TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar bir sorum olaca,şirkette personelin taşımasının dışardan hizmet alınarak yapılması durumunda,şirket personelin taşınması sırasında oluşabilecek kaza(allah korusun) da sorumlu kim olur?gerekli önlemleri almak hizmet sağlayan kurumun mu görevidir?Benim r.değerlendirmesinde servis kısımını bu durumda eklemem gerekirmi?

     
    semra ve chemistanbul bu yazıya teşekkür etti.
  5. chemistanbul

    chemistanbul Banned


    5 dakika önce aklıma geldi.foruma bakayım dediim, konu ve aynı soruyla karşılaştım.

    taşıma işi firmadan satın alınıyorsa risk analizi yapılabilirmi.yani yükümlülüğümüzde mi.
    bizim yükümlülüğümüzde değil ise firmadan talep edip almalımıyız.

       

     
    semra bu yazıya teşekkür etti.
  6. SS001

    SS001 TÜİSAG Üyesi

    Şoförün sağlık durumu çok önemli. Şirketimiz 200-300 kişilik filo ile çalışıyor. Filo şoförlerinin muayeneleri sırasında tüm vücudunun jilet izleriyle kaplı olduğu, uyuşturucu ve alkol bağımlısı şoförler bile gördüm. Üstelik 10 gün önce kaza yapmış alkollü araç kullanmaktan. İşvereni filo sahibi işe devam ettiriyor. Direkt çalışamaz da diyemiyorsun. Dersen işten atılıyor, peşine düşüyor, al başına belayı. Yönetimle el ele verip heyet raporudur, psikiyatridir işten uzaklaştırıyorsun. Böyle birinin uyduruk (kendi yazmaya çalışmış) psikiyatri raporu getirmeye çalıştığını da gördüm. "hasta söz verdi, bir daha yapmayacak" gibi abuk subuk bişeyler vardı. Her sabah alkol muayenesinden geçirilmeli şoförler. Şartnameye konmalı bu. Şoförler ve şantiyede konaklayan işçiler arasında alkol tüketimi çok yaygınmış.

     
    nihal_, arzu_91 ve stoneage bu yazıya teşekkür etti.
  7. Doruk Yavaş

    Doruk Yavaş TÜİSAG Üyesi

    Ellerinize sağlık. Güzel bir çalışma olmuş. Ben de bir şey ekliyeyim. Şöförlerin en büyük derdi stres. Sürekli yolcularla şurada indirdin burada indirdin kavgası yaşıyorlar. Bu konuda tüm şöförlerin stres kontrolü eğitimi alması gerekir diye düşünüyorum.




     
  8. İsmail HAN

    İsmail HAN TÜİSAG Üyesi

    Konu hakkında doküman arayışı içerisindeydim. Soru işaretlerimi yanıtladı. Teşekkür ederim...



     
  9. ozan dural1

    ozan dural1 TÜİSAG Üyesi

    merhaba. sayfada çok güzel paylaşımlar olmuş hepinize teşekkürler.Neşe hanım acaba rica etsem risk analizinin en son güncellenmiş halini paylaşabilir misiniz ?

       

     
  10. uzmancan

    uzmancan TÜİSAG Üyesi

    ÖNERİ ve CEVAP:

    --Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası - mutlaka olmalı,
    Aracın mülkiyetine sahip olan tarafından yüklenilmiş sorumluluktur...

    Karayolu Yolcu Taşımacılığı Zorunlu Koltuk Ferdi Kaza Sigortası
    Genel Şartlar[​IMG]Tramer Genel Şartlar[​IMG]
    Nasıl sigorta yaptıracaksınız?
    Genel Müdürlük, bölge ve şube müdürlükleri ya da yurt çapında yaygın acentelerimize başvurmanız yeterli.
    Bu sigorta, şehirlerarası ve uluslararası yolcu taşımacılığı kapsamında seyahat eden yolcuları, sürücüleri ve yardımcılarını, taşımacılık hizmetinin başlangıcından bitimine kadar geçen seyahat süresi içinde, duraklamalar da dahil olmak üzere, maruz kalacakları her türlü kazaların neticelerine karşı aşağıdaki şartlar çerçevesinde teminat altına alır.
    Poliçede kayıtlı taşımacının, 10/07/2003 tarih ve 4925 sayılı Karayolu Taşıma Kanununa istinaden verilen taşımacı yetki belgesine sahip olması; yolcu taşımacılığının zorunlu haller hariç, bu kanun hükümleri çerçevesinde yapılması ve taşımanın yapıldığı aracın poliçede kayıtlı olması zorunludur.
    Teminat Türleri
    Ölüm Teminatı
    Bu sigorta ile teminat altına alınan bir kaza, sigortalının kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde ölümüne yol açtığı takdirde, teminatın tamamı, sigortalının yardımından mahrum kalan hak sahiplerine ödenir.
    Sakatlık Teminatı
    Bu sigorta ile teminat altına alınan bir kaza, sigortalının kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde sakatlığına yol açtığı takdirde, tıbbi tedavinin sona ermesi ve sakatlığın kesin olarak tespiti sonucunda, sakatlık tazminatı genel şartlarda belirtilen oranlar dahilinde kendisine ödenir.
    Tedavi Giderleri Teminatı
    Sigortacı, sigorta poliçesinin kapsamına giren bir kaza nedeniyle, kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde ödenmiş doktor ücreti ile hastane ve diğer sağlık kurumlarında ayakta ve yatakta yapılan tedavilere ilişkin giderleri, nakil ücretlerini poliçede tedavi giderleri teminatı için belirlenen meblağa kadar öder.

    Teminat Türlerinin Birleşmesi
    Bir kaza, ölüm ve sakatlık tazminatına aynı zamanda hak kazandırmaz. Ancak, sakatlık tazminatı almış bulunan sigortalı, kaza tarihinden itibaren iki yıl içinde ve bu kaza neticesinde vefat ettiği takdirde hak sahiplerine, varsa sigortalıya ödenmiş bulunan sakatlık tazminatı ile ölüm tazminatı arasındaki fark ödenir. Tedavi masrafları, ölüm veya sakatlık tazminatından indirilmez.
    ......
    İyi çalışmalar dilerim.



     
    nalan aslan, alibey, erkanersoy ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  11. uzmancan

    uzmancan TÜİSAG Üyesi

    Öneri ve CEVAP:

    "
    4925 Sayılı Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin 36.maddesinin d) bendine göre :
    Sürücülerin Bedeni ve psikoteknik açıdan sağlıklı olduklarını gösteren bir sağlık raporunu yetkili sağlık kuruluşlarından her beş yılda bir almaları, zorunludur.
    Bu yönetmeliğe istinaden, Bakanlıktan yetki alarak Psikoteknik Merkezleri kurulmuştur.
    Psikoteknik merkezlerinde, sürücülerin daha güvenli araç kullanmalarını sağlamak için,
    Psikoteknik testine giren sürücülere ; dikkat,algı,hafıza,zihin,göz-el-ayak koordinasyonu gibi yeteneklerinin, risk alma,saldırganlık,sorumluluk gibi alışkanlıkları ve sürücünün kişilik özelliklerinin ölçülmesiyle,sürücülük yetkinliğinin düzeyi hakkında bir sonuca varılan bilgisayar tabanlı değerlendirme testi uygulanmaktadır, bu uygulunan teste Psikoteknik Testi ve bu testin sonucuna da alınan belgeye de PSİKOTEKNİK RAPORU denilmektedir."

    Şartname veya sözleşmelere bu mevzuattan alıntı yapılabilir.
    İyi çalışmalar
    .



     
    alibey bu yazıya teşekkür etti.
  12. A.Naz

    A.Naz TÜİSAG Üyesi

    Merhaba, biz servisler için dışarıdan hizmet alıyoruz ve alt taşeronlarımız için 6 ayda bir denetim belgeleri oluşturuyoruz. Şu an servisler için hazırlıyorum. Takıldığım bir nokta oldu, servis bakımları yetkili servisten mi yapılmalı yoksa, firmanın kendi tamirhanesinde yapılan uygun olacak mıdır? Bir de bakım periyotları ne olmalı? 6 ayda 1, 10.000, 5.000? Mevcut bilgiler de çok yardımcı oldu.

     
    alibey bu yazıya teşekkür etti.
  13. ozan dural1

    ozan dural1 TÜİSAG Üyesi

    taşeron çalışmalarıyla ilgili olarak sorumluluğun sizde olduğunu düşünmüyorum. taşeron firmalar kendi risk analizlerini kendileri oluşturmalıdırlar.zira siz onların müşterilerisiniz. Bakımlarla ilgili olarak,, yetki belgesi bulunan kişi veya servisler olarak değerlendirebilirsiniz. bu durumda yetkili personeliniz mevcut ise yapacakları bakımlar geçerli olacaktır kanaatindeyim. 10.000 km üst limit olmak üzere en az 6 ayda bir bakım ve kontrollerin yapılması, bu bakım kontrollerin defter tutularak kayıt altında alınması faydalı olacaktır.




     
    nalan aslan ve alibey bu yazıya teşekkür etti.
  14. Fatihulker

    Fatihulker TÜİSAG Üyesi

    Servis araçları için ;
    - Araç güzergahının belirlenmesi ve araç içinde asılı olması gerekmektedir.
    - Servis kullanan çalışanların isim listesinin araçta asılı olması gerekmektedir.
    - Servis içinde " servis aracı kullanma talimatı " asılı olmalıdır.( servis çalışanları dışında araçta yabancı personel taşınmaması vb. kurallar yazılı olmalıdır.)
    - servis aracında trafik setinin tam olması sağlanmalıdır. Tam değilse sefere çıkmasına izin verilmemelidir.
    bunları da ekleyebiliriz.

     
    nalan aslan, A.Naz ve alibey bu yazıya teşekkür etti.
  15. erkanbey

    erkanbey TÜİSAG Üyesi

    Öncelikle yaptığınız çalışma çok güzel teşekkür ederim.

    Yolcu taşımacılığı yapan servislerde
    1- src belgesi
    2-ferdi kaza koltuk sigortası
    3-d3 belgesi
    4-firma logosu ve taşımacılık yaptığını belirten levha
    5-lastik et kalınlığı
    6-yangın tüpü
    7- servis belgeleri ile ilgili dosya hazırlanması
    bu 7 ana başlık aslında sorumluluğunuzu en aza indirecek maddelerdir. bunun üzerine eklediğiniz herşey işi daha da güzelleştirir.



     
    nalan aslan, A.Naz ve alibey bu yazıya teşekkür etti.
  16. Murat ÇAYCI

    Murat ÇAYCI TÜİSAG Üyesi

    Bu yapılmış olan risk analizi ÇSGB nin sitesinde olan bir örnek. Bu tarz bir şeyin sahiplenilmesi, hiç etik değil...

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica