Şirket Personelinin Servis Araçları İle Taşınması Risk Analizi

Konu, 'Örnek Risk Analizleri ve Değerlendirmeleri' kısmında nestai tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. nestai

    nestai TÜİSAG Üyesi



    Eksik olduğunu düşündüğünüz noktaları paylaşırsanız sevinirim.


     
  2. Tolga_34

    Tolga_34 TÜİSAG Üyesi



    Elinize sağlık çok güzel bir risk analizi olmuş.
    Eksik demeyelim, :) ilave edilebilecek bir iki husus yazmak istedim.

    Sürücünün Sağlık Yeterliliği/Durumu ( periyodik sağlık kontrollerini yaptırmış olması)
    Araç kullanırken alkolü olmaması, konsantrasyon bozukluklarına neden olabilecek ilaç kullanmıyor olması,
    Araç içinde yolcular ile birlikte eşya taşınmaması (özellikle sabitlenmemiş eşyalar, ani fren durumunda yolculara zarar verebilir)
    Araç park usulleri (Trafiği engellemeyecek şekilde yol üzeri parklar, iş yeri otopark sahasına giriş-çıkış usulleri)
    Aktif yollarda yolcu indirme/bindirme emniyet usulleri
    Araç geri park ikaz sistemi (Araç Donanım Eksikliği bölümüne yazılabilir)
    Elinize sağlık çok güzel bir risk analizi olmuş.
    Eksik demeyelim, :) ilave edilebilecek bir iki husus yazmak istedim.

    Sürücünün Sağlık Yeterliliği/Durumu ( periyodik sağlık kontrollerini yaptırmış olması)
    Araç kullanırken alkolü olmaması, konsantrasyon bozukluklarına neden olabilecek ilaç kullanmıyor olması,
    Araç içinde yolcular ile birlikte eşya taşınmaması (özellikle sabitlenmemiş eşyalar, ani fren durumunda yolculara zarar verebilir)
    Araç park usulleri (Trafiği engellemeyecek şekilde yol üzeri parklar, iş yeri otopark sahasına giriş-çıkış usulleri)
    Aktif yollarda yolcu indirme/bindirme emniyet usulleri
    Araç geri park ikaz sistemi (Araç Donanım Eksikliği bölümüne yazılabilir)

     
    Denizcimakine, nursefa, gncmhsbc ve 4 kişi daha buna teşekkür etti.
  3. nestai

    nestai TÜİSAG Üyesi

    Teşekkür ederim Tolga Bey. Ekleyeceğim söylediklerinizi. Çok sağolun

       

     
    Ayhan BAYHAN ve Tolga_34 bu yazıya teşekkür etti.
  4. izmir

    izmir Guest

    Neşe Hanım güzel bir çalışma olmuş....

    Benim de ilk incelediğimde aklıma ilk gelenler şunlar oldu:
    1 - Araç sigortalarının tam olması (Trafik-Koltuk-Kasko)
    2 - Acil durumlar için araçta su bulundurulması
    3 - Vardiyalı çalışmalarda (8 saatten fazla aynı sürücünün çalışmaması) çift sürücü kullanılması
    4 - Seyir halinde cep telefonu kullanılmaması veya kulaklık kullanılması
    5- Araç içindeki paspasların kancalı olması
    6 - Sürücülere belirli periyotlarda trafik kuralları eğitimi tekrarı yaptırılması, kendi firmaları tarafından güvenli sürüş teknikleri eğitimi aldırılması, vs.
    7- Servis araçlarının servise başlamadan min. 30 dk. önce çalıştırılarak olası arıza ve gecikmelerin önüne geçilmesi
    8 - Karayolu durumu ve meteorolik durumun servis firması tarafından sürücünün cep tel. mesaj şeklinde iletimi

     
    Arkan Güneri ve sercal75tr bu yazıya teşekkür etti.
  5. Kaan SAKA

    Kaan SAKA TÜİSAG Kurucusu Admin

    Canan hanımın belirttiği bu nokta çok önemli. Şahsi fikrim olarak araç kullanan tüm personellerin onaylı firmalardan güvenli sürüş eğitimi alması gerekmektedir. Alınan eğitim 2 yılda bir yenilenmelidir. Böylece personelin araç kullanmaya elverişli olup olmadığı da anlaşılacaktır.
    1 cana onlarca canı emanet ediyoruz. Gece gündüz yollara sürüyoruz. Aklımız kendilerinde kalmasın.
    Bu konuyla ilgili sponsorumuzda olan A2b firmasını öneririm. Kendileri mobil olarak çalışmaktalar. Türkiyenin her yerindeki guruplara yerinde eğitim verip uygulama yaptırmaktalar.

    İyi çalışmalar.

       

     
    ediko bu yazıya teşekkür etti.
  6. deniz ankut

    deniz ankut TÜİSAG Üyesi

    Merhaba;
    Elinize sağlık şoförün ilgili SRC belgesinin olması ve psikoteknik testinin yapılmış olması da analize eklenebilir, diye düşünüyorum.
    Bunun dışında serviste seyahat edenlerin de uyması gereken kurallar var bence;
    - servis hareket halinde iken servis içinde dolaşılmaması,
    - serviste arka koltuklarda (dörtlü yatarak değil, oturarak seyahat edilmesi. (bir bayan arkadaş uzanmış yatıyor, servis fren yaptığında da yere yuvarlanıyor, beli inciniyor ve tedaviye gönderiliyor.)
    Başımıza geldiği için biliyorum..
    İyi çalışmalar..

     
    ahmet özmen, nestai ve Tolga_34 bu yazıya teşekkür etti.
  7. izmir

    izmir Guest

    Kaan bey evet değiniz gibi çok önemli bir eğitim ve çok etkili oluyor.
    İstanbuldan çalıştığımız Demir BÜkey ve İzmirde çalıştığımız Emin Direksiyonu ilgilenen arkadaşlara tavsiye ederim.
    Defansis 1 ve Defansis2 şeklinde eğitimleri var ve çok ciddi çalışma parkurları kuruyorlar.




     
    nestai ve deniz ankut bu yazıya teşekkür etti.
  8. Selma

    Selma TÜİSAG Üyesi

    Sigara içilmesinin yasaklanmasını da ekleyebilirsiniz. Zira ben bunun için çok uğraştım.



     
    nestai bu yazıya teşekkür etti.
  9. Kaan SAKA

    Kaan SAKA TÜİSAG Kurucusu Admin

    Neşe hanım elinize sağlık. Bendende 5 madde ilave...

    - Araçta malzeme taşınıyorsa, malzemeler ile yolcular arasında bölme yapılmalı. Kaza anında malzemeler fırlayarak yolculara zarar vermemeli.
    - Yolcu taşınan tüm koltuklarda koltuk başlığı takılı olmalı. ( kaza anında boyun incilmesine karşılık )
    - Lastik diş et kalınlığı en az 3mm olmalı
    - Kış aylarında kar lastiği kullanılmalı.
    - Araç ön camında görüşü engelleyecek nitelikte bir çatlak yada kırık bulunmamalı.

       

     
    Arkan Güneri, ediko ve nestai bu yazıya teşekkür etti.
  10. izmir

    izmir Guest





     
  11. nestai

    nestai TÜİSAG Üyesi

    Ne güzel fikirler gelmiş... Ne demişler bir elin nesi var iki elin sesi var....
    Risk Analizini söylediklerinizide ekleyerek revize edeceğim.
    Diğer yaptığım risk analizlerinide paylaşacağım. Aynı şekilde devam edersek süper olacak.



     
  12. nestai

    nestai TÜİSAG Üyesi

    Deniz Hanım dökümanı okumadan yazdınız sanırım mesajı. dörtlü koltukta yatarak gitmek dışında bahsettiğiniz her şey analizde mevcut...

     
    Tolga_34 bu yazıya teşekkür etti.
  13. deniz ankut

    deniz ankut TÜİSAG Üyesi

    Haklısınız, benimki biraz acele yazılmış bir cevap olmuştu. Silmek istedim ama geç kalmışım. :(
    Tekrar ellerinize sağlık.
    Kolay gelsin..




     
    nestai bu yazıya teşekkür etti.
  14. bünyamin yavuz

    bünyamin yavuz TÜİSAG Üyesi

    Neşe hanım elinize emeğinize sağlık güzel bir konu paylaşmışsınız. Arkadaşlarda sağolsun paya destek verdiler. Risk analizine göz atınca ilk aklıma gelen diğer bölümlerdeki çalışmalarınızı da görmek olmuştu, paylaşımlarınızı bekliyor şimdiden teşekkür ediyorum.

     
    nestai bu yazıya teşekkür etti.
  15. dilekaltinok

    dilekaltinok TÜİSAG Üyesi

    elinize sağlık Neşe Hanım, teşekkürler



     
  16. ilker acar

    ilker acar TÜİSAG Üyesi

  17. rıfat çınar

    rıfat çınar TÜİSAG Üyesi

    emeğinize sağlık çok işime yarayacak, teşekkür ederim Neşe Hanım

     
  18. mgsoysal

    mgsoysal TÜİSAG Üyesi

    Neşe hanım kısmen meslektaşız (jeoloji) hangisini önce okudunuz.ben de acaba makine müh.yada inşaat okusam mı diyorum tabi ömrüm yeterse..

     
  19. DENİZ YILMAZ

    DENİZ YILMAZ TÜİSAG Üyesi

    elinize sağlık Neşe Hanım, teşekkürler .Çok güzel analiz olmuş.​


     
    OzumToprak bu yazıya teşekkür etti.
  20. mehmetarslan

    mehmetarslan TÜİSAG Üyesi

    deniz hanım merhaba ben sitede ılk defa onlıne durumdayım.anlaşılan o ki siz derya biz damlaymışız.bütün yazışmaları taradım tarafınızdan paylaşılan tüm dökümanları incelemek üzere indirdim.sizden ricam yarın bir süpermarkete risk analizi düzenlemem gerek varsa elinizde örnek bir çalışma paylaşırsanız sevinirim şimdiden teşekkür ederim

     
    Last edited by a moderator: 3 Haziran 2014
    dilekaltinok bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :

  1. servis risk analizi

    ,
  2. şirket arabası servis çekebilirmi

Yandex.Metrica