Soru : Marketlerde İsg

Oğuzhan YAVUZ

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
37
Tepki puanı
85
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
Bir markette dizilen cam şişelerin bir müşterinin teması sonucu dökülüp cam parçacıklarının diğer bir müşterinin gözüne girmesi sonucunda iş kazası gerçekleşiyor. Bunu İSG mevzuatında nereye dayandırabiliriz. Yardımcı olursanız sevinirim.
 

Mustafa ESEN

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
31 Ocak 2012
Mesajlar
238
Tepki puanı
425
Meslek
Uzman (C)
bu gerçek bir olay mı..?
 

dj_shark

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Ara 2011
Mesajlar
99
Tepki puanı
50
madde 77 deil mi işverenler her türlü önlemi almakla veya aldırmakla yükümlüdür vs.. vs.. sonuçta adam o malları dizerken etrafına şerit çekebilirdi düşse bile adamın gözüne girmezdi bunun sorumlusu işverendir tabiki çalışanın ihmali yoksa.
 

BARIŞ KAYA

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
24 Ara 2011
Mesajlar
34
Tepki puanı
63
Sayın Oğuzhan Bey;
İş kazaları 5510 sayılı SSK kanununun 13. maddesinde tanımlanır. Ancak sizin anlattığınız olay bu kapsam dışında gibi yani iş kazası değil
Ama iş kanunu 4857 madde 77 ye göre (aşağıda altı çizili cümleye göre) değerlendirilebilir.

madde 77 : İşverenler işyerlerinde iş sağlığı ve güvenliğinin sağlanması için gerekli her türlü önlemi almak, araç ve gereçleri noksansız bulundurmak, işçiler de iş sağlığı ve güvenliği konusunda alınan her türlü önleme uymakla yükümlüdürler.........

yada benzer hadiselere dair mahkeme kararlarına bakılabilir

Saygılar
Barış KAYA
 

Oğuzhan YAVUZ

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
37
Tepki puanı
85
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
Evet gerçek bir olay.
 

Oğuzhan YAVUZ

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
37
Tepki puanı
85
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
Barış Bey;

Öncelikle teşekkurederim. Mevzuatta kesin bir dayanak yok bilirkişi olarak olayı inceliyorum. Evet tanımlı bir iş kazası değil. Mevzuattaki bir çok maddeyi alıp bu olayın kıyısına köşesine koyabiliyoruz. Fakat bunlar ortadaki sıkıntıyı gideremiyor. Ben artık sabit noktalar üzerinde yoğunlaştım ve başka yönleriyle değerlendiremiyorum işte bunun için sizlerden destek bekliyorum. Yapılacak her yorum hem bu alandaki mevzuat eksikliğine değinecek hemde olayları çözümlemede bir adım olacak. Yorumlarınız bekliyorum.

Saygılar
Oğuzhan YAVUZ
 

Oğuzhan YAVUZ

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
3 Nis 2012
Mesajlar
37
Tepki puanı
85
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
dj_shark Market çalışanı dizerken gerçekleşen bir olay değil. Daha önce raflara dizilmiş. Müşterinin temasıyla yere düşen cam şişeler parçalanarak başka bir müşterinin gözüne giriyor.
 

Emre DEDE

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
21 Kas 2011
Mesajlar
213
Tepki puanı
914
3. kişilere olmuş olan bir olaydır bu ve şu ana kadar böyle birşey okumadım ben kanunda.
Ama şu var iş yeri 3. kişilere karşı sigorta yaptırmış ise yükümlülüğü ortadan kalkar. ne kadar alakalı bilmiyorum ama aklıma gelen kısmını paylaşmak istedi.
 

Ersin

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Şub 2012
Mesajlar
364
Tepki puanı
356
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
İşveren hatası olmasa dahi kusursuz sorumluluk ilkesi var.İşverenin hatası olmasa bile zarara uğrayan 3.kişinin zararını ödemek zorundadır.
 

Ahmet B. DÖNMEZ

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
13 Ara 2012
Mesajlar
66
Tepki puanı
62
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Uzman (A)
O zaman market denetimi yapacaksak şişe (cam eşya) yüksekliği önemli...
 

Çağrıisg

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
18 Ara 2012
Mesajlar
26
Tepki puanı
5
Meslek
Uzman (C)
Bana göre de iş kazası değil. İş Kazası sayılması için öncelikle kazaya uğrayanın sigortalı çalışan olması gerekiyor diye biliyorum.
 

Cevre5559

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
21 Şub 2012
Mesajlar
71
Tepki puanı
187
Meslek
Uzman (C)
Gerçekleşen olay iş kazası tanımına uymamaktadır. Kazaya uğrayan kişi ziyaretçi konumundadır. Sigortalı değil.
 

Ahmet B. DÖNMEZ

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
13 Ara 2012
Mesajlar
66
Tepki puanı
62
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Uzman (A)
Bence de pek sayılamz ama işletmemize gelen ziyaretçinin başına birşey geldiğinde de iş kazası kapsamına sayılıyor, hatta güvenlik kitapçıkları dağıtılarak "evet, eğitim verip de aldık içeriye" muamelesi yapılıyor ya. belki bu da o yönde sayılabilir. sen dava etmek iste, bi kulp bulunur :)
 

DRHK

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
11 Eki 2012
Mesajlar
19
Tepki puanı
20
Meslek
İşyeri Hekimi
Burası bir sanayii kuruluşu değil... Olaydan etkilenen müşterinin özel bir eğitim almasına gerek yok..Ama market içinde uyarıcı levhalar doğru yerde dikkat çekici ve okunabilir olmalıdır. Bence o raflardaki şişelerin düşme riski, risk analizinde tespit edilip, alınacak önlem işverene bildirilmelidir.. Tedbir almayan işveren sorumludur. Risk belirtilmemişse ve kazalanan sigortalı personel olursa iş kazası nedeniyle sorumlu isg uzmanıdır.
 

Büşra Güler

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Şub 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Meslek
Uzman Adayı (C)
raflarda ürünlerin düşmemesi için bir mekanizma var, hem arkadaki ürünü öne itiyor hemde bi seferde sadece tek ürünü çekebiliyorsunuz.ürünler düşmeyecek şekilde sıkıştırılmış vaziyette duruyor.önündede düşmesini engelleyecek şekilde seperatörler takılıyor.önlem olarak bu sistem kullanılabilir.
 

SEG

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
31 May 2012
Mesajlar
187
Tepki puanı
103
Ben bunun iş kazası olarak sayılacağını sanmıyorum.
Marketler müşterinin işyerinde dolaştığı alanlar,
diyelim ki, orası bir hırdavatçı ve ben çalışanımı yolladığımda bir şey oldu.
o zaman bu benim iş kazam oluyor hırdavatçının değil.
eğer müşteri kendi işi için oradaysa, onun işvereni için iş kazası market için değil. o zaman bu market için de sayılamaz.
bunu da geçelim. yurtdışında bu konu iş kazası sayılmıyor.
iş kazası olması için kanunda ne diyor? "İşyerinde veya işin yürütümü nedeniyle meydana gelen, ölüme sebebiyet veren veya vücut bütünlüğünü ruhen ya da bedenen özre uğratan olay"
Kazazedenin iş yeri veya işinin yürütümü nedeniyle olmuyor bu olay.
mevzuata dayandıramazsınız malesef. eğer kazazedenin hakkını aramasını istiyorsanız başka bir yönden yaklaşmanız lazım İSGden değil.
 

kabasakal

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Kas 2012
Mesajlar
2
Tepki puanı
2
Meslek
Uzman (C)
raflarda ürünlerin düşmemesi için bir mekanizma var, hem arkadaki ürünü öne itiyor hemde bi seferde sadece tek ürünü çekebiliyorsunuz.ürünler düşmeyecek şekilde sıkıştırılmış vaziyette duruyor.önündede düşmesini engelleyecek şekilde seperatörler takılıyor.önlem olarak bu sistem kullanılabilir.

merhabalar, dediğiniz sistemi bütün ürünlere uygulayabiliyor muyuz Büşra Hanım eğer elinizde resim varsa yükleyebilir misiniz teşekkürler
 

tam35

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
31 Ocak 2013
Mesajlar
8
Tepki puanı
2
Meslek
Uzman Adayı (C)
raflarda ürünlerin düşmemesi için bir mekanizma var, hem arkadaki ürünü öne itiyor hemde bi seferde sadece tek ürünü çekebiliyorsunuz.ürünler düşmeyecek şekilde sıkıştırılmış vaziyette duruyor.önündede düşmesini engelleyecek şekilde seperatörler takılıyor.önlem olarak bu sistem kullanılabilir.

bahsettiğiniz sistem ile elinizde resim var mı büşra hanım
 

Büşra Güler

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Şub 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
3
Meslek
Uzman Adayı (C)
merhaba, elimde bir resim yok malesef ben öğrenciyken part time bir kişisel bakım marketinde çalışıyordum ve orda sürekli düşen deodorant, parfum gibi kırılabilcek şeylerde kullanıyorduk..tam ismini öğrenip tekrar burdan paylaşırım..sistem şöyleydi, rafın üzerine ön tarafa yapıştrdığımız küçük bir aparat var bu aparatın içinden ürünü arka tarafa dogru itebileceğiniz bişiy çıkıyor (metre gibi düşünün yada emniyet kemeri gibi) ürünü aldığınız anda ön tarafa geri geliyor..ve iki tarafınada yüksek seperatörler taktığımız zaman düşmesi imkansız oluyordu, ürünler arası boşluk kalmıyor ve araya sıkışık vaziyette oluyordu
 

esmabaykan

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
1 Mar 2012
Mesajlar
13
Tepki puanı
6
Meslek
Uzman (B)
Bir markette dizilen cam şişelerin bir müşterinin teması sonucu dökülüp cam parçacıklarının diğer bir müşterinin gözüne girmesi sonucunda iş kazası gerçekleşiyor. Bunu İSG mevzuatında nereye dayandırabiliriz. Yardımcı olursanız sevinirim.
Müşteri markette çalışmadığı için iş kazası değildir.İşyerini sigortasından (her yıl yenilenen işyeri sigortası) zarara uğrayanın giderleri ödenebilir. Marketin anlaşmalı olduğu sigorta şirketi eksperleri ile zararı tespit ettikten sonra gerekli işlemleri yapar diye biliyorum.Çünkü bu gibi marketlerin poliç kapsamlarında müşteriler de vardı veya olması gerekliydi.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.