Soru : Tmgd Soru Ve Cevaplar

riday

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Ara 2011
Mesajlar
3
Tepki puanı
4
soru: patlayıcı maddeleri taşıyan araç yola çıktıktan sonra hangi aralıklarla kontrol edilmelidir?
a) Hareket etmeden önce kontrol etmek yeterlidir.
b) Yola çıktıktan sonra her iki saatte bir
c) Yola çıktıktan sonraki ilk 30 dakika sonra ve sonrasındaki her iki saatte
d) Hareket etmeden önce ve duraklamalardan sonra
e) Hareket ettikten sonrasındaki dördüncü ve altıncı saatlerde.

cevap c diyor referans verebilecek olan var mı?
 

KENAN TAYĞAR

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
19 Kas 2013
Mesajlar
62
Tepki puanı
649
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
  1. Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
  • I) UN NO 2215 iç ambalajda net 30 gram, dış ambalajda net 1000 gram olacak şekilde ambalajlanıp taşınmaktadır. Araçta 8.3.4 hükümlerine uygun portatif aydınlatma aparatının bulunması zorunlu değildir.
  • II) UN NO 2719 iç ambalajda net 30 gram, dış ambalajda net 1000 gram olacak şekilde ambalajlanıp taşınmaktadır. Ambalajlar Tehlike No 5.1 ve 6.2 etiketlerini taşımalıdır.
  • III) UN NO 1779 iç ambalajda net 30 ml, dış ambalajda net 500 ml olacak şekilde ambalajlanıp taşınmaktadır. Personelin tehlikeli malların taşınmasına yönelik hükümlerin genel zorunluluklarına aşina olmasına gerek yoktur.
  • IV) UN NO 3450 araçtaki toplam brüt ağırlığı 5 ton olacak şekilde sınırlı miktarda ambalajda taşındığında D kodlu tünelden geçemez.
  • V) UN NO 2491 5 litrelik porselen iç ambalajlarda toplam brüt kütlesi 20 kg olacak şekilde taşınmak istendiğinde dış ambalajların üzerinde yön düzeni oklarının bulunması gerekmektedir.
A) I, II, V
B) II, III, IV
C) I ve V
D) IV ve V
E) I, II, III ve V

Bunun cevabı sadece V
Tablo a dan Sütun 7a ya (E1 E2) ve 7b ye bak
Buradan 3.5.1 tabloya bak
I 2215 E1 7a o, 7b Eo o yüzden zorunlu
II Tablo A sütun 5 tehlike etiketleri 5.1 ve 6.1 olacak yanlış
III 3.5.1.1 (a) ya göre 1.3 teki eğitimleri almak zorunda
IV Tablo a ya göre sınırlı miktar muafiyeti yok Tablo a sütun 15 e bak ( C/E ) tünel kısıtlaması var 8.6.4 e göre sadece E tünelinden geçemez
V tablo a sütun 7 a 5 litre buradan 3.4.3 e bak ve 3.4.1. ( e ) ye göre yön düzeni okuna gerek var
 

Mithat Kutluay

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
23
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
Benim dikkatsizliğim sanırım.Teşekkürler cevaplar için.Aslında takıldığım sorular daha var.Sınava az kala birbirimize takıldıklarımızı bu başlıkta sorsak cevaplasak pratik olarak hızlanmış oluruz.Sorulara gelicek olursam
  1. 31H1/Y/04 99/GB-9099/10800/1200 ile işaretlenmiş bir OHK ‘den üst üste en fazla kaç tane istiflenebilir?
A) 11 tane
B) ADR hükümlerine göre 3 taneden daha fazla OHK’nin istiflenmesi yasaktır.
C) 9 tane
D) 6 tane
E) 5 tane

yukarıdaki sorunun cevabı ve çözümü var.Fakat kitapta bununla ilgili bi bilgi bulamadım.




    • 333 lt UN 3373 BİYOLOJİK MADDE, KATEGORİ B maddesi, azami kütlesi 7 ton olan bir taşıma biriminde taşınmak istenmektedir. Taşıma ünitesinde bulunması gereken yangın teçhizatının minimum kapasitesi nedir?
A) 2 kg
B) 4 kg
C) 6 kg
D) 8 kg
E) 12 kg




    • Aşağıdaki taşımalardan hangisi için sürücü SRC-5 eğitimi alması zorunludur?
A) Öncesinde BM NO 1150 taşımasında kullanılmış, herhangi bir zararı sıfırlayacak yeterli önlemlerin alındığı temizlenmemiş boş ambalaj.
B) 1000 adet şişirilmiş pnömatik araç lastiğinin taşınmasında.
C) Brüt ağırlığı 2500 kg silah için kartuş (UN0012) yüklü bir kamyonun taşınmasında
D) Karbonatlı meşrubatlarda bulunan BM NO 1950’ye atanmış gazlar.
E) 45 kg UN NO 0241’in ambalajlanmış şekilde taşınmasında.




    • Alfa şirketi, Beta şirketinden 8000 litre UN 1208 tehlikeli maddesi ve 5000 litre 2826 maddesi satın alıyor. Her iki ürün de birden fazla bölmesi olan tek bir tank konteynerde taşınmaktadır. Konteyner, örtülü kasası olan bir araç ile taşınmaktadır. Yapılacak işaretlemelere dair hangileri doğrudur?



    • I) Aracın dört tarafına Sınıf 3 ve Sınıf 8 tehlike etiketi takılmalıdır.



    • II) Aracın her iki yanına ve arkasına Sınıf 3 ve Sınıf 8 tehlike etiketi takılmalıdır.



    • III) Aracın önüne ve arkasına maddelerin tehlike tanımlama numaraları ve BM numaralarının yer aldığı turuncu levha takılmalıdır.



    • IV) Aracın önüne ve arkasına turuncu renkli düz levha takılmalıdır.



    • V) Tank konteynerin iki yanına ve arkasına Sınıf 3 ve Sınıf 8 tehlike etiketi takılmalıdır.



    • VI) Tank konteynerin dört tarafına Sınıf 3 ve Sınıf 8 tehlike etiketi takılmalıdır.



    • VII) Tank konteynerin dört tarafına yalnızca Sınıf 3 tehlike etiketi takılmalıdır.
A) I, IV ve V
B) II, IV
C) I, III, VII
D) II ve III
E) II, IV ve VI




    • Akü ana şalterlerindekideki kablo bağlantıları IP 54 koruma derecesine sahip olacaktır. Bununla birlikte, bu bağlantılar, bir merkezde (ki bu akü kutusu olabilir), toplanmışlarsa bu koşul geçerli değildir. Bu durumda, örneğin lastik bir kapakla kısa devrelere karşı bağlantıların yalıtılması yeterlidir.
Bu durum aşağıdakilerden hangisi için geçerli değildir?
A) Ambalanmamış şekilde 250 kg UN NO 0332 taşıyan araç.
B) Kapasitesi 5 m3 olan portatif tankta yanıcı gaz taşıyan araç.
C) Tankta 1000 lt UN NO 1747 taşıyan araç.
D) Ambalajlanmış şekilde 2000 kg UN NO 0341 taşıyan araç
E) Kapasitesi 1 m3 olan portatif tankta UN NO 2023 taşıyan araç.




    • Aşağıdakilerden hangisi doğrudur?



    • I) UN NO 2215 iç ambalajda net 30 gram, dış ambalajda net 1000 gram olacak şekilde ambalajlanıp taşınmaktadır. Araçta 8.3.4 hükümlerine uygun portatif aydınlatma aparatının bulunması zorunlu değildir.



    • II) UN NO 2719 iç ambalajda net 30 gram, dış ambalajda net 1000 gram olacak şekilde ambalajlanıp taşınmaktadır. Ambalajlar Tehlike No 5.1 ve 6.2 etiketlerini taşımalıdır.



    • III) UN NO 1779 iç ambalajda net 30 ml, dış ambalajda net 500 ml olacak şekilde ambalajlanıp taşınmaktadır. Personelin tehlikeli malların taşınmasına yönelik hükümlerin genel zorunluluklarına aşina olmasına gerek yoktur.



    • IV) UN NO 3450 araçtaki toplam brüt ağırlığı 5 ton olacak şekilde sınırlı miktarda ambalajda taşındığında D kodlu tünelden geçemez.



    • V) UN NO 2491 5 litrelik porselen iç ambalajlarda toplam brüt kütlesi 20 kg olacak şekilde taşınmak istendiğinde dış ambalajların üzerinde yön düzeni oklarının bulunması gerekmektedir.
A) I, II, V
B) II, III, IV
C) I ve V
D) IV ve V
E) I, II, III ve V


Soru 1:

Bu soruda 6.5.2.2.2 referansının son cümlesine bakarsanız görürsünüz. İstifleme test yükünün 1.8 ile bölünmesi gerektiği yazılı. (Ya da yönlendirdiği 6.5.6.6.4 referansına da gidebilirsiniz. Aynı bilgiyi verecektir.)

Buna göre istifleme yükü 10800 ise 10800:1.8 = 6000

Azami brüt kütle 1200 idi. 6000:1200 = 5 tane üst üste istiflenebilir.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 2:

Sütun 8 P650 - 11. maddeye göre ADR'nin başka bir zorunluluğuna tabii değildir diyor. Buna göre 2 kg yeterli olsa gerek.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 3:

A şıkkı 1.1.3.5 referansına göre doğrudur. (Sınıf olduğundan yeterli önlemler alınmalı. Eğer Sınıf 1 ve Sınıf 9 olsaydı tüm önlemler alınmış olmalı oacaktı. Cümlelere dikkat!)

B şıkkı 1.1.3.2 - d referansına göre doğrudur.

C şıkkında ise TK 4 ve sınırsız olarak taşınabilir.

E şıkkında 45 kg UN NO 0241 verilmiş. TK muafiyetine bakıldığında normalde TK1 => 20 ile sınırlandırılması gerekirken dipnota bakılır. Orada UN 0241 için 50 kg ile sınırlandırıldığı yazılıdır. 45 kg bu limitin altında olduğundan TK muafiyeti vardır ve 1.1.3.6.2 referansında belirtildiği üzere KISIM 8'den muaftır.

D şıkkında 1.1.3.2 - f referansına göre UN 1950 maddeleri taşıma kapsamında muafiyetlere dahil değildir. Dolayısıyla SRC-5 gerekir.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 4:

II) Aracın her iki yanına ve arkasına Sınıf 3 ve Sınıf 8 tehlike etiketi takılmalıdır. (5.3.1.3 => Soruda örtülü kasası olan bir araç deniyor. O yüzden araç levhalanır diye düşünüyorum.)
IV) Aracın önüne ve arkasına turuncu renkli düz levha takılmalıdır.

----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 5:

9.2.1.1 referansındaki tabloya göre Akü ana şalteri EX/III (ve aynı zamanda MPÜB için de geçerli) ve FL araçları için zorunlu kılınmıştır.

Tablo A'dan Sütun 14'e bakılarak kontrol edilir.

A şıkkında EX/III
B şıkkı için taşımayı düzenleyen 9. Bölümden 9.1.1.2-b referansına bakılır. Buna göre FL aracı ile taşınır.
C şıkkında FL
E şıkkında FL

Ancak D şıkkında verilen UN 0341 araç belirtilmemiştir. Buna göre cevap D olmalı.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 6:

İsitisnai miktarlar için Sütun 7b'ye bakılır.

I. veri E1 (3.5.1.1 ve 3.5.1.2 referanslarına göre doğrudur.)
II. veri E2 (3.5.1.2 referansına göre yanlıştır.)
III. veri E2 (3.5.1.2 referansına göre göre değerler doğrudur ancak 3.5.1.1-a referanasına göre yanlıştır.)
IV. veri E0 (Sütun 7b'ye göre sınırlı miktarda taşınamaz. Ayrıca tünel kodu C/E'dir. Ambalajda taşınıyor denildiği E dikkate alınır ve buna göre D'den geçebilir denilebilirdi.)
V. veri E1 (3.4.3 ve 3.4.4 referanslarına göre doğrudur.)

Buna göre I ve V verileri doğrudur, yani cevap C şıkkı olmalıdır.
 

Mithat Kutluay

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
23
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)

Yanlışınız var UN 2215 E0 değildir. 2 tane var dikkat ederseniz ve soruda ambalajlamadan bahsediyor. Sizin baktığınız sadece tanklarda taşınan UN 2215.
 

Mithat Kutluay

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
23
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
kardeş bunda muafiyet olmaz çünkü tablo A da UN sütun 15 bakarsan taşıma kategorisi 2 olduğunu görürsün
Buradan 1.1.3.6.3 e gidersen ancak 333 kğ kadar muaftır oysaki bu madde 4 ton demiş
o yüzden muaf değil ve oradan 8.1.4.1 e git 5 ton araç için tablodan 8 kğ olduğunu görürsün

Dikkat ederseniz tabloda birimden bahsedilmemiş. Sorudaki birimi esas aldım. Bu konuda çok net olmasam da muafiyet olduğunu düşündüm.
 

önder zülfükar

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
2 Eki 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman (C)
9.2.2.3.4 de EXIII ve FL araçları işaretli
E seçeneğinde un 2023 FL aracı taşıyor lakin FL aracının tanımında 1m3 ten fazla olması gerek o yüzden doğru cevap E SEÇENEĞİ diye düşünüyorum yanlışım varsa düzeltiniz lütfen...
 

emrah12

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
5
Meslek
Uzman (C)
O zaman ambalajlanmış olarak o
333 lt UN 3373 BİYOLOJİK MADDE, KATEGORİ B maddesi, azami kütlesi 7 ton olan bir taşıma biriminde taşınmak istenmektedir. Taşıma ünitesinde bulunması gereken yangın teçhizatının minimum kapasitesi nedir?
A) 2 kg
B) 4 kg
C) 6 kg
D) 8 kg
E) 12 kg


Tablo A sütun 6 özel hüküm 319 3.3 e gidersen Ambalajlama talimatı p 650 uyarınca işaretlenmiş olan ambalajlar ve paketli maddeler ADR nin diğer zorunluklarına tabi değildir
o yüzden cevap tüm araçlar için geçerli olan a şıkkı yanlızca 2 kğ A,b,c tipi yangın söndürücü yeterlidir
O zaman ambalajlı taşınan desek daha iyi olmaz mı? tankta taşınan olsa mesela cevap bıu olmaz, yanılıyor muyum?
 

emrah12

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
5
Meslek
Uzman (C)
333 lt UN 3373 BİYOLOJİK MADDE, KATEGORİ B maddesi, azami kütlesi 7 ton olan bir taşıma biriminde taşınmak istenmektedir. Taşıma ünitesinde bulunması gereken yangın teçhizatının minimum kapasitesi nedir?
A) 2 kg
B) 4 kg
C) 6 kg
D) 8 kg
E) 12 kg


Tablo A sütun 6 özel hüküm 319 3.3 e gidersen Ambalajlama talimatı p 650 uyarınca işaretlenmiş olan ambalajlar ve paketli maddeler ADR nin diğer zorunluklarına tabi değildir
o yüzden cevap tüm araçlar için geçerli olan a şıkkı yanlızca 2 kğ A,b,c tipi yangın söndürücü yeterlidir

O zaman ambalajlı taşıma diye belirtsek mi soruda?
 

emrah12

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
5
Meslek
Uzman (C)
soru: patlayıcı maddeleri taşıyan araç yola çıktıktan sonra hangi aralıklarla kontrol edilmelidir?
a) Hareket etmeden önce kontrol etmek yeterlidir.
b) Yola çıktıktan sonra her iki saatte bir
c) Yola çıktıktan sonraki ilk 30 dakika sonra ve sonrasındaki her iki saatte
d) Hareket etmeden önce ve duraklamalardan sonra
e) Hareket ettikten sonrasındaki dördüncü ve altıncı saatlerde.

cevap c diyor referans verebilecek olan var mı?
Ben rastlamadım kitapta, sadece 8.5 S1 de Sınıf 1 maddeler ve nesneler her zaman denetlenecektir demekte.
 

çağrı hekimoğlu

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
14. Aşağıda bulunan hangi durumlarda kaza raporu gerekmektedir?
I. Hasar 50.000 euro yu aştığı durumda
II. Sınıf 6.2 maddesinin 1 kg dökülmesi
III. 3 günlük iş kaybı
IV. Taşıma kategorisi 1 olan maddelerden en az 50 kg kayıp olması durumunda
V. Konteynerin tahribata uğraması sonucunda
A) I, II ve III B) I, III ve V C) II, III ve IV D) I, III, IV E) Hepsi


37. Aşağıdaki durumların hangisinde kaza raporu hazırlanmalıdır?
I. UN 2814 10 kg’lık taşımalarda
II. UN 2018 330 kg’lık taşımalarda
III. Konteynerin tahribata uğraması durumunda
IV. Herhangi sızıntıda zarar 50.000 euroyu aştığı durumlarda
V. UN 3373 P650 uyarınca işaretlenmiş olan ambalaj taşımalarında
A. I, III ve IV B. I, II ve III C. II, III ve IV D. III, IV ve V E. Hepsi

14. sorunun cevabı "D" 37. sorunun cevabı "A" şıkkı verilmiş ama aklıma takılan her iki soruda da konteyner ların tafrifatıyla ilgi madde var 14'de gereksiz görülmüş 37'de gerekli görülmüş kafam çok karıştı yardımcı olabilirseniz...
 

Mithat Kutluay

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
23
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
14. Aşağıda bulunan hangi durumlarda kaza raporu gerekmektedir?
I. Hasar 50.000 euro yu aştığı durumda
II. Sınıf 6.2 maddesinin 1 kg dökülmesi
III. 3 günlük iş kaybı
IV. Taşıma kategorisi 1 olan maddelerden en az 50 kg kayıp olması durumunda
V. Konteynerin tahribata uğraması sonucunda
A) I, II ve III B) I, III ve V C) II, III ve IV D) I, III, IV E) Hepsi

Bu sorunun cevabı E şıkkıdır. Verilerin hepsi kaza raporu gerektiren durumlardır. 1.8.5.3 referansında gayet net açıklanmıştır. Sınıf 6.2 maddesi taşınıyorsa, miktar limitine bakılmaksızın rapor verme yükümlülüğü vardır. (Olası bir kazada tabii) Takıldığınız konteyner konusuna gelince mesele şu; konteyner hasar görmüş, artık taşımaya elverişli değilse ani ürün kaybı riski (!) kapsamındadır. Dikkat edin riskler de belirtilen koşullar doğrultusunda rapor zorunluluğuna dahildir. Referansı cümle cümle okuyun işaretleyin, hepsi önemlidir.
 

Mithat Kutluay

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
23
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
37. Aşağıdaki durumların hangisinde kaza raporu hazırlanmalıdır?
I. UN 2814 10 kg’lık taşımalarda
II. UN 2018 330 kg’lık taşımalarda
III. Konteynerin tahribata uğraması durumunda
IV. Herhangi sızıntıda zarar 50.000 euroyu aştığı durumlarda
V. UN 3373 P650 uyarınca işaretlenmiş olan ambalaj taşımalarında
A. I, III ve IV B. I, II ve III C. II, III ve IV D. III, IV ve V E. Hepsi

Ayrıca bu soruda cevap III ve IV olmalıdır. V. veri 2 nedenle yanlış. Birincisi taşıma durumunda diyor. Taşımada değil olası kaza, sızma, vs durumlarında rapor yükümlülüğü vardır. Cümlenin anlamına dikkat. İkincisi P650 koduna baktığımızda 11. maddeye göre ADR'nin başka bir zorunluluğuna tabii değil. Yani rapor verme yükümlülüğüne tabii olmasa gerek.
 

çağrı hekimoğlu

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Bu sorunun cevabı E şıkkıdır. Verilerin hepsi kaza raporu gerektiren durumlardır. 1.8.5.3 referansında gayet net açıklanmıştır. Sınıf 6.2 maddesi taşınıyorsa, miktar limitine bakılmaksızın rapor verme yükümlülüğü vardır. (Olası bir kazada tabii) Takıldığınız konteyner konusuna gelince mesele şu; konteyner hasar görmüş, artık taşımaya elverişli değilse ani ürün kaybı riski (!) kapsamındadır. Dikkat edin riskler de belirtilen koşullar doğrultusunda rapor zorunluluğuna dahildir. Referansı cümle cümle okuyun işaretleyin, hepsi önemlidir.
bu sorudaki cevabınız için çok teşekkür ederim bende aynı fikirdeyim ama insan kendinden emin olamıyor bir destekçi arıyor...
 

çağrı hekimoğlu

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Ayrıca bu soruda cevap III ve IV olmalıdır. V. veri 2 nedenle yanlış. Birincisi taşıma durumunda diyor. Taşımada değil olası kaza, sızma, vs durumlarında rapor yükümlülüğü vardır. Cümlenin anlamına dikkat. İkincisi P650 koduna baktığımızda 11. maddeye göre ADR'nin başka bir zorunluluğuna tabii değil. Yani rapor verme yükümlülüğüne tabii olmasa gerek.
Bir şeyi gözden kaçırmışsınız I. maddedeki UN 2814 sınıfı 6.2 olduğundan miktar belirtmeden kaza raporu gereklidir. Yani cevap A şıkkı
 

Mithat Kutluay

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
23
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
Bir şeyi gözden kaçırmışsınız I. maddedeki UN 2814 sınıfı 6.2 olduğundan miktar belirtmeden kaza raporu gereklidir. Yani cevap A şıkkı

Ah canım kardeşim.:utanmış: Bir önceki yorumunda da çözümlerime hak verdiğini yazmışsın. Ama benim parantez içinde yazdığımı gözden kaçırmışsın.:şaşırma: Ne yazmıştım? (Olası bir kazada tabii) diye yazmıştım.:k_karışık:

Yani bir kaza olması gerekiyor.;) Ne bileyim işte, sızıntı, dökülme vs. gibi olaylar gerçekleşmeli. Cümle anlamına dikkat demişim. Taşıma durumunda rapor verilmez. Neyi rapor ediyorsunuz ki?:rolleyes: Rapor bir vukuat için tutulur. Tekrar tekrar uyarıyorum, aman dikkat!:düşünceli:

Net olarak yazıyorum. Sınıf 6.2 olan madde taşıyan araçta herhangi bir kaza, sızıntı, dökülme,vb. meydana gelirse(!) miktarına bakılmaksızın rapor verme yükümlülüğü vardır.:cool:
 

çağrı hekimoğlu

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Ah canım kardeşim.:utanmış: Bir önceki yorumunda da çözümlerime hak verdiğini yazmışsın. Ama benim parantez içinde yazdığımı gözden kaçırmışsın.:şaşırma: Ne yazmıştım? (Olası bir kazada tabii) diye yazmıştım.:k_karışık:

Yani bir kaza olması gerekiyor.;) Ne bileyim işte, sızıntı, dökülme vs. gibi olaylar gerçekleşmeli. Cümle anlamına dikkat demişim. Taşıma durumunda rapor verilmez. Neyi rapor ediyorsunuz ki?:rolleyes: Rapor bir vukuat için tutulur. Tekrar tekrar uyarıyorum, aman dikkat!:düşünceli:

Net olarak yazıyorum. Sınıf 6.2 olan madde taşıyan araçta herhangi bir kaza, sızıntı, dökülme,vb. meydana gelirse(!) miktarına bakılmaksızın rapor verme yükümlülüğü vardır.:cool:
teşekkür ediyorum bilgileriniz için yalnız böyle bir soru bu sınavda (şu anda sınavı hazırlayan uzman bir ekip olmadığını varsayıyorum, hatalı soru yazma olasılıkları çok fazla) çıkarsa hazırlayan kişi I. maddeyi doğru cevap içerisinde düşündüğü çok belli, ben bunu kasdetmiştim de. Cevabı A olarak kabul ederler. Yoksa söylediğiniz çok doğru HAYIRLI BAYRAMLAR:)
 

Mithat Kutluay

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Ağu 2015
Mesajlar
20
Tepki puanı
23
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
teşekkür ediyorum bilgileriniz için yalnız böyle bir soru bu sınavda (şu anda sınavı hazırlayan uzman bir ekip olmadığını varsayıyorum, hatalı soru yazma olasılıkları çok fazla) çıkarsa hazırlayan kişi I. maddeyi doğru cevap içerisinde düşündüğü çok belli, ben bunu kasdetmiştim de. Cevabı A olarak kabul ederler. Yoksa söylediğiniz çok doğru HAYIRLI BAYRAMLAR:)

Hatalı sorarlarsa:deli: biz de itiraz ederiz.:p Ama bildiğim kadarıyla sorular sınavdan sonra paylaşılmıyor, geçmiş sınavlara ilişkin bir yayınlama olmadı malum.:( Soruları aklımızda tutabilecek miyiz acaba?:k_karışık: Zira dikkat isteyen bir sınavda soruyu aklımızda tutmakla uğraşacağımızı sanmıyorum.:utanmış: Sizin de bayramınız mübarek olsun, Allah dualarınızı kabul etsin. :D
 

çağrı hekimoğlu

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Tem 2015
Mesajlar
5
Tepki puanı
0
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (C)
Aslında takıldığımız ve çözemediğimiz soruları bu başlık altında paylaşırsak herkez birbirine yardımcı olmuş olur.Benim takıldığım birkaç soru mesela.
  1. 2000 litre Diizobütilamin tehlikeli maddesi, iç ambalajı metal ve dış ambalajı çelik kutu olacak şekilde taşınmak isteniyor. Kullanılabilecek ambalaj sayısı en az ne kadar olabilir?
A) 50 adet iç ambalaj, 10 adet dış ambalaj
B) 40 adet iç ambalaj, 6 adet dış ambalaj
C) 50 adet iç ambalaj, 5 adet dış ambalaj
D) 40 adet iç ambalaj, 5 adet dış ambalaj
E) 40 adet iç ambalaj, 10 adet dış ambalaj




    • 5 tonluk bir araçta, 4 ton BM NO 1374 maddesi taşınmaktadır. Araçta bulunması gereken asgari yangın söndürücü gereksinimleri ne kadardır?
A) 2 kg
B) 4 kg
C) 8 kg
D) 6 kg
E) 12 kg

İlk sorunun dış ambalajı hakkında fikrimi söylemek istiyorum...
Diizobütilamin ambalaj dediği için P'lere bakacağız = P001
iç ambalaj metal ->40 lt 2000/40= 50 adet
dış ambalaj kutular çelik AG:III' a baktığımızda 400 kg gösteriyor 2000/400=5 adet oalacaktır.
Yani cevap sizlerinde bulduğu gibi C şıkkı...
 

Tayfun Adatepe

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
27 Tem 2015
Mesajlar
13
Tepki puanı
3
Soru 1:

Bu soruda 6.5.2.2.2 referansının son cümlesine bakarsanız görürsünüz. İstifleme test yükünün 1.8 ile bölünmesi gerektiği yazılı. (Ya da yönlendirdiği 6.5.6.6.4 referansına da gidebilirsiniz. Aynı bilgiyi verecektir.)

Buna göre istifleme yükü 10800 ise 10800:1.8 = 6000

Azami brüt kütle 1200 idi. 6000:1200 = 5 tane üst üste istiflenebilir.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 2:

Sütun 8 P650 - 11. maddeye göre ADR'nin başka bir zorunluluğuna tabii değildir diyor. Buna göre 2 kg yeterli olsa gerek.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 3:

A şıkkı 1.1.3.5 referansına göre doğrudur. (Sınıf olduğundan yeterli önlemler alınmalı. Eğer Sınıf 1 ve Sınıf 9 olsaydı tüm önlemler alınmış olmalı oacaktı. Cümlelere dikkat!)

B şıkkı 1.1.3.2 - d referansına göre doğrudur.

C şıkkında ise TK 4 ve sınırsız olarak taşınabilir.

E şıkkında 45 kg UN NO 0241 verilmiş. TK muafiyetine bakıldığında normalde TK1 => 20 ile sınırlandırılması gerekirken dipnota bakılır. Orada UN 0241 için 50 kg ile sınırlandırıldığı yazılıdır. 45 kg bu limitin altında olduğundan TK muafiyeti vardır ve 1.1.3.6.2 referansında belirtildiği üzere KISIM 8'den muaftır.

D şıkkında 1.1.3.2 - f referansına göre UN 1950 maddeleri taşıma kapsamında muafiyetlere dahil değildir. Dolayısıyla SRC-5 gerekir.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 4:

II) Aracın her iki yanına ve arkasına Sınıf 3 ve Sınıf 8 tehlike etiketi takılmalıdır. (5.3.1.3 => Soruda örtülü kasası olan bir araç deniyor. O yüzden araç levhalanır diye düşünüyorum.)
IV) Aracın önüne ve arkasına turuncu renkli düz levha takılmalıdır.

----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 5:

9.2.1.1 referansındaki tabloya göre Akü ana şalteri EX/III (ve aynı zamanda MPÜB için de geçerli) ve FL araçları için zorunlu kılınmıştır.

Tablo A'dan Sütun 14'e bakılarak kontrol edilir.

A şıkkında EX/III
B şıkkı için taşımayı düzenleyen 9. Bölümden 9.1.1.2-b referansına bakılır. Buna göre FL aracı ile taşınır.
C şıkkında FL
E şıkkında FL

Ancak D şıkkında verilen UN 0341 araç belirtilmemiştir. Buna göre cevap D olmalı.
----------------------------------------------------------------------------------------
Soru 6:

İsitisnai miktarlar için Sütun 7b'ye bakılır.

I. veri E1 (3.5.1.1 ve 3.5.1.2 referanslarına göre doğrudur.)
II. veri E2 (3.5.1.2 referansına göre yanlıştır.)
III. veri E2 (3.5.1.2 referansına göre göre değerler doğrudur ancak 3.5.1.1-a referanasına göre yanlıştır.)
IV. veri E0 (Sütun 7b'ye göre sınırlı miktarda taşınamaz. Ayrıca tünel kodu C/E'dir. Ambalajda taşınıyor denildiği E dikkate alınır ve buna göre D'den geçebilir denilebilirdi.)
V. veri E1 (3.4.3 ve 3.4.4 referanslarına göre doğrudur.)

Buna göre I ve V verileri doğrudur, yani cevap C şıkkı olmalıdır.
1. Soruda bizim kursiyer hocamız hiç buna değinmemişti. Ben olsam A derdim. Fakat eğer sizin çözdüğünüz gibiyse de, üstüste kaç adet dediği için artı 1 eklemeniz lazım ki cevap 6 olur.
 

emrah12

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Haz 2013
Mesajlar
36
Tepki puanı
5
Meslek
Uzman (C)
1. Soruda bizim kursiyer hocamız hiç buna değinmemişti. Ben olsam A derdim. Fakat eğer sizin çözdüğünüz gibiyse de, üstüste kaç adet dediği için artı 1 eklemeniz lazım ki cevap 6 olur.
Bende kararsız kaldım. Üst üste mi, yoksa istifloeme sözümü rakamı 5 veya 6 yapacak
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.