İsg Katip

krmqkts

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
21 Kas 2020
Mesajlar
5
Tepki puanı
1
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman Adayı (C)
İsg Katip de iş güvenliği uzmanı olarak sözleşmemi güncellemek istediğimde '' Kişinin aktif sigortalı kaydı bulunamadığından işleme devam edilemez.'' şeklinde bir hata alıyorum. Sigorta girişim 4a üzerinden kişi kartımdan 4a aktif olarak gözüküyor. Ancak hata hala devam ediyor. Bunun gibi bir sorunla karşılaşan var mı yada çözümünü bilen bir kişi yardım edebilir mi?
 

Kaan SAKA

TÜİSAG Kurucusu
Admin
Katılım
17 Ara 2010
Mesajlar
3,035
Tepki puanı
3,526
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (B)
İsg Katip de iş güvenliği uzmanı olarak sözleşmemi güncellemek istediğimde '' Kişinin aktif sigortalı kaydı bulunamadığından işleme devam edilemez.'' şeklinde bir hata alıyorum. Sigorta girişim 4a üzerinden kişi kartımdan 4a aktif olarak gözüküyor. Ancak hata hala devam ediyor. Bunun gibi bir sorunla karşılaşan var mı yada çözümünü bilen bir kişi yardım edebilir mi?

Hata şunlardan kaynaklanıyor olabilir.
  • SGK kaydı ile İSG-KATİP arasındaki entegrasyon gecikmesi: Sigorta girişiniz yeni yapıldıysa (özellikle son 1–3 gün içinde), sistemde güncellenmemiş olabilir.
  • E-Devlet’te görünen kayıt ile İSG-KATİP’te kullanılan T.C. kimlik eşleştirmesi arasında senkron hatası olabilir.
  • SGK sicil numarası / işyeri numarası yanlış veya eksik tanımlı olabilir.
  • İşe giriş bildirgesi henüz e-Bildirge sisteminden onaylanmamış olabilir.
  1. E-Devlet → 4A Hizmet Dökümü ekranından bakın:
    • İşe giriş tarihi
    • İşveren sicil numarası
    • "Aktif" ibaresi görünmeli.
  2. İşvereninizin muhasebesine sorun:
    • İşe giriş bildirgesi gerçekten onaylanıp gönderilmiş mi?
    • İşe giriş tarihi İSG-KATİP’te sözleşme yapmak istediğiniz tarih ile uyumlu mu?
  3. Tarayıcı önbelleğini temizleyin veya farklı bir tarayıcıdan deneyin. Bazen İSG-KATİP hatayı tarayıcı oturumundan dolayı da veriyor.

Eğer yeni sigorta girişi yapıldıysa → 1–3 gün bekleyin, sistem SGK verilerini çekiyor.
  • Bekleme sonrası hâlâ hata devam ediyorsa:
    1. ALO 170 üzerinden Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na kayıt açın.
    2. İşvereninize/OSGB’ye ait yetkilinin İSG-KATİP’ten destek talebi oluşturması gerekebilir.
    3. Gerektiğinde il/ilçe Çalışma Müdürlüğü’nden manuel güncelleme talep edilebiliyor.
Özetle
  • “Kişinin aktif sigortalı kaydı bulunamadı” hatası genelde entegrasyon gecikmesi kaynaklı.
  • Eğer 4A hizmet dökümünde aktif görünüyorsa birkaç gün içinde düzeliyor.
  • Düzelmezse ALO 170 veya Çalışma Bakanlığı destek hattına başvurmalısınız.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.