Güvensiz Yaya Yolu

Eenceladus

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
24 Şub 2019
Mesajlar
37
Tepki puanı
24
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
Merhaba,

Bir taraftan inşai işlerin sürdüğü bir yandan da personelin taşındığı ve kullanmaya başladığı bir alanımız var. EK'te mavi işaretli alan personelin yürüyerek ilgili binaya girdiği yer. Kırmızı alanlarda ise hala inşai çalışmalar sürüyor.

Burada yaya yürüyüş yolunun en azından peyzaj ve zemin işleri bitene kadar geçici çözümle güvenli hale gelmesini istiyorum. Geçici olarak kullanabileceğimiz korkuluk vazifesi ve inşai işle sınır oluşturacak bir kenar koruması , zemin içinde bir çözüm ne olabilir? Şu anda zemin toprak ve taş dolu. Malzeme veya materyal önerilerinizi almak isterim.
 

Ekli dosyalar

  • sor.JPG
    sor.JPG
    45.9 KB · Görüntüleme: 54

Uzmanasor

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
29 Ocak 2019
Mesajlar
143
Tepki puanı
191
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (A)

ve zemin için ise stabilize dolgu
 

Tolga_34

Deneyimli Üye
Vip Üye
Katılım
4 May 2012
Mesajlar
490
Tepki puanı
1,815
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
1) JCB ile bir bıçak attırıp, önce zemini bir düzleyin (leveling)
2) (Bir üst mesajda belirtildiği üzere) Zemin için stabilize dolgu attırın, JCB üzerinde biraz gezsin, ezsin..
Gerçi burada da eğer yaya yoğunluğu fazla ise, yürürken yayanın düşme tehlikesi oluşuyor (Düşme, Takılma, Kayma). (Belki?) Üzerine plastik zemin hasır ile yürüyüş yolu yapılabilinir.
3) Sağ ve Soldaki inşaat çalışmalarının yukarıdan malzeme düşme riski ile yine sol taraftaki istinat duvarının sağa içe doğru çökme riskini hesap edin, ona göre de yürüyüş yolunun etrafına plastik güvenlik bariyerleri bulduğunuz emniyet mesafesine göre sıralayabilirsiniz.
Satınalma "yok kardeşim bu nedir?" der ise. O zaman 50 cm. civarı demir çubuk (yandaki inşaattaki demircilere) kestirin. 1.5 - 2 mt. aralıkla sağlı sollu çakın. Üzerine de plastik mantar tipi emniyet başlığı takın.
Satınalma yine "ooo çok oldu ama" der ise. 5x10 ağaçtan kare şeklinde tahtalar kestirin, delik açtırın, demir çubukların üzerine takın. Kırmızı sprey boya ile de başlıkları boyayın.
Sonra sağlı sollu demir çubuklar arasına alt güvenlik şeridi (yerden 20 - 30 cm. ? yükseklikte) sonra en üst güvenlik şeridini çekin.
4) Hem geliş hem gidiş istikametine de ikişer tane 5x10'lardan 1.70 - 180 uzunlukta, ağaç kestirip, onları yere çakıp, Mavi-Beyaz Adam Düşme emniyet işaretlerinden koyup, uyarı tabelası yapabilirsiniz yolu kullananlar için.
Sabah ve akşam bölgeyi turlarsınız, bozulan emniyet şeritlerini yenilersiniz. Yeni ortaya çıkan güvenlik zafiyetleri var mı diye bölgeyi kontrol edersiniz.
5) Son olarak, burası gece ya da gün doğumu - gün batımı karanlıkta kullanılıyor mu?
Eğer kullanılıyor ise fotoğrafta sol ortada görünen aydınlatmadan (sol uçta teras gibi yerin ucuna bir tane; solda demirli telörgü ucuna bir tane; sağ tarafı tam görmüyorum, (sağ tarafa doğru) giriş noktası tarafına uygun bir yere de bir tane aydınlatma konulması uygun olur.
Geçici maksimum güvenlikli ! :) bir erişim yolu haline gelir.
Kolay gelsin.
 

Eenceladus

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
24 Şub 2019
Mesajlar
37
Tepki puanı
24
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
1) JCB ile bir bıçak attırıp, önce zemini bir düzleyin (leveling)
2) (Bir üst mesajda belirtildiği üzere) Zemin için stabilize dolgu attırın, JCB üzerinde biraz gezsin, ezsin..
Gerçi burada da eğer yaya yoğunluğu fazla ise, yürürken yayanın düşme tehlikesi oluşuyor (Düşme, Takılma, Kayma). (Belki?) Üzerine plastik zemin hasır ile yürüyüş yolu yapılabilinir.
3) Sağ ve Soldaki inşaat çalışmalarının yukarıdan malzeme düşme riski ile yine sol taraftaki istinat duvarının sağa içe doğru çökme riskini hesap edin, ona göre de yürüyüş yolunun etrafına plastik güvenlik bariyerleri bulduğunuz emniyet mesafesine göre sıralayabilirsiniz.
Satınalma "yok kardeşim bu nedir?" der ise. O zaman 50 cm. civarı demir çubuk (yandaki inşaattaki demircilere) kestirin. 1.5 - 2 mt. aralıkla sağlı sollu çakın. Üzerine de plastik mantar tipi emniyet başlığı takın.
Satınalma yine "ooo çok oldu ama" der ise. 5x10 ağaçtan kare şeklinde tahtalar kestirin, delik açtırın, demir çubukların üzerine takın. Kırmızı sprey boya ile de başlıkları boyayın.
Sonra sağlı sollu demir çubuklar arasına alt güvenlik şeridi (yerden 20 - 30 cm. ? yükseklikte) sonra en üst güvenlik şeridini çekin.
4) Hem geliş hem gidiş istikametine de ikişer tane 5x10'lardan 1.70 - 180 uzunlukta, ağaç kestirip, onları yere çakıp, Mavi-Beyaz Adam Düşme emniyet işaretlerinden koyup, uyarı tabelası yapabilirsiniz yolu kullananlar için.
Sabah ve akşam bölgeyi turlarsınız, bozulan emniyet şeritlerini yenilersiniz. Yeni ortaya çıkan güvenlik zafiyetleri var mı diye bölgeyi kontrol edersiniz.
5) Son olarak, burası gece ya da gün doğumu - gün batımı karanlıkta kullanılıyor mu?
Eğer kullanılıyor ise fotoğrafta sol ortada görünen aydınlatmadan (sol uçta teras gibi yerin ucuna bir tane; solda demirli telörgü ucuna bir tane; sağ tarafı tam görmüyorum, (sağ tarafa doğru) giriş noktası tarafına uygun bir yere de bir tane aydınlatma konulması uygun olur.
Geçici maksimum güvenlikli ! :) bir erişim yolu haline gelir.
Kolay gelsin.
Tolga Bey ,

Ne güzel açıklamalı anlatmışsınız. Emeğinize teşekkür ederim.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.