Görev Tanımları

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
SOUSE CHEF

Görev Tanımı : Aşçı başından sonra mutfakta ve mutfağa bağlı bütün bölümlerde yemek hazırlama ve pişirme ile görevli tüm personelin faaliyetlerinin planlanmsı, yönlendirilmesi ve kontrolünden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan mutfak şefine bağlıdır.

1. Yemeklerin kaliteli hazırlanabilmesi, personelin randımanlı çalışması için gerekli iş yöntemlerini ve gerekli pişirme standartlarınıhazırlar.
2. Bütün kısım şefleriyle koordineli çalışır ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
3. Öğle ve akşam yemek servisi süresince hazırlanan yemeklerin sunumunun ve kalitesinin geliştirilmiş standartlara uygun olup olmadığını bizzat kontrol eder.
4. Çarşıdan alınacak malzemelerin listesini hazırlar, sisteme uygun şekilde siparişleri verir ve çarşıdan alınan et, balık ve sebzelerin kontrolünü yapar.
5. Günlük erzak ihtiyaç fişlerini kontrol eder, ağır hareket gören malzemelerin tüketiminin hızlanmasını sağlar.
6. Sorumlu steward ya da o işte çalışanlarla birlikte mutfağın son derece temiz, sağlık kurallarına uygun ve güvenli olmasını sağlar.
7. Yiyecek depolarının soğutma sistemlerini kontrol eder, yiyeceklerin ilk giren ilk çıkar prensibine göre kullanılmasını sağlar.
8. Yiyecek tüketim tahminlerine göre yiyecek maddeleri ve mutfak malzemeleri siparişlerini sisteme uygun şekilde bozulan yiyeceklerin tesellümünü kontrol eder.
9. Yemek üretimini şu aşamalarda planlar :
· İleriye dönük tahminler (forecast).
· Mevcut çiğ yiyecek ve erzak durumu.
· Bazı yemeklerin popularitesi.
· Mevcut yiyecek fazlasının kullanma şeklini planlar ve / veya onaylar.
· Ziyafet sorumlusundan davet listesini alır ve hazırlıkları proğramlar.
· Yiyeceklerin bozulmasını önleyerek.
· Etkili envanter sistemi kurarak.
· Yiyecek fazlasını verimli bir şekilde kullanarak.
· Porsiyon kontrolü yaparak gerçekleştirir.
10. Departmanında çalışan personelin kişisel hijyen kurallarına uymalarını sürekli kontrol eder ve sağlar.



SICAK ŞEFİ

Görev Tanımı : Sıcak bölümlerde yemek hazırlama ve pişirme ile görevli tüm personelin faaliyetlerinin planlanması, yönlendirilmesi ve kontrolünden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Su Şefine bağlıdır.

1. Yemeklerin kaliteli hazırlanabilmesi, personelin randımanlı çalışması için gerekli iş yöntemlerini ve gerekli pişirme standarlarını hazırlar.
2. Bütün kısım şefleriyle koordineli çalışır ve gerekli yönlendirmeleri yapar.
3. Öğle ve akşam yemek servisi süresince hazırlanan yemeklerin sunumunun ve kalitesinin geliştirilmiş standartlara uygun olup olmadığını kontrol eder.
4. Yemek üretimini şu aşamalrda planlar :
· Bazı yemeklerin popularitesini artırmak.
· Mevcut yiyecek fazlasının kullanma şeklini planlar.
· Yiyeceklerin bozulmasını önleyerek.
· Yiyecek fazlasını verimli bir şekilde kullanarak zayiatları mimimuma indirir.
· Porsiyon kontrolü yaparak gerçekleştirir.
5. Mutfakta yapılan bütün sos çeşitlerini bizzat kontrol eder, yapar.
6. Alt kadrosundaki personelin egitiminden ve disiplininden sorumludur.
7. Sıcak yemeklerin hazırlığında maksimum dikkati gösterir ve son kontrolleri yapar.


STEWARD

Görev Tanımı : Mutfakta hijyeni sağlamak, kullanılan malzemeleri standartlara uygun yıkamak.

Üst İlişkiler : İdari açıdan vardiya sorumlusuna bağlıdır.

1. Çalışmış olduğu bölümde verilen görevleri eksiksiz yapar.
2. Kullanılan malzemeleri zamanında temizlemek ve tekrar kullanıma sunmak.
3. Mevcut temizlik talimatlarınauymak zorundadır.
4. Bulaşık makinasının çalışma talimatına göre çalışmasına dikkat eder.
5. Mesaisine zamanında gelir ve bedensel temizliğine dikkat eder.
6. Mesai arkadaşlarıyla daima yardımlaşır.
7. Metal, cam ve porselen malzemelerinini temizliğinde maksimum dikkati gösterir ve çöpe malzeme gitmesine ve de zayi olmasına özen gösterir.
8. Temizlenen malzemeleri cinsine göre yerleştirir.
9. Elektrikle ve gazla çalışan bütün pişirme ünitelerinin temizliğinde maksimum dikkati gösterir ve elektronik aksamın su almasına özen gösterir.
10. Bütün hijyen kurallarına uyar ve standartları korur.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
BOYACI


Görev Tanımı : Bina içi ve dışında Teknik Müdür ve Mekanik Şefi tarafından verilen boya ile ilgili işleri yapar.

Üst İlişkiler : İdari açıdan İnşaaat Şefine bağlıdır.



1. Bina içi ve dışında Teknik Müdür ve Mekanik Şefi tarafından verilen yapı ile ilgili işleri yapar.
2. Bina içi ve dışında yapı ile ilgili boya yapılacak yerleri tespit eder ve bilgisini üstlerine verir.
3. Boya işlerini tekniğine uygun şekilde yapar.
4. Duvar ve tavanlarda bulunan çatlak, hasarlı yerleri onarır, tekniğine uygun olarak boyar.
5. Yer kaplamada (fayans, traverten, mermer, granit vb) oluşan derz boşluklarını kapatır.
6. Alçıpan, seramik, fayans, mermer işlerini yapar.


MARANGOZ


Görev Tanımı : Bina içi ve dışında Teknik Müdür ve Mekanik Şefi tarafından marangoz ile ilgili işleri yapar.

Üst İlişkiler : İdari açıdan inşaat şefine bağlıdır.


1. Bina içi ve dışında Teknik Müdür ve şefler tarafından verilen yapı ile ilgili işleri yapar.
2. Bina içi ve dışında ahşap ile ilgili işleri yapar.
3. Kapı kilitleri ile ilgili sorunları çözer. Gerekirse anahtar yapar.
4. İmalatı yapılacak ahşap ile ilgili malzemeleri tespit eder, malzeme temininden sonra imalatı tamamlar.
5. Ahşap aksamların (Kapı, gardrop, dolap, masa vb) bakımlı olmasını sağlar.
6. Gerekli hallerde boyacı ile beraber çalışır.


SOĞUTMACI


Görev Tanımı : Bina içi ve dışında Teknik Müdür ve Mekanik Şefi trafından verilen soğutma gruplarıyla ile ilgili işleri yapar.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Mekanik Şefine bağlıdır.



1. Soğutma dolapları, soğuk depo cihazları, buz makinaları, minibar ile ilgili sorunları çözer, bakımlarını yapar.
2. Soğutma grubu ile ilgili soğutma kulelerinin bakım ve kontrollerini yapmak. Su ölçümü yaparak suyun sertlik değerini kontrol eder.
3. Klimatize edilen mahallerin kontrolünü yapar.
4. Kahve, çay makinalarının kontrolünü bakım ve onarımını yapar.
5. Soğutma cihazlarının serpantin, evaparatör temizlik ve bakımlarını periyodik olarak yapar.
6. Gerekli hallerde elektrikçi ile beraber çalışır.


HAVUZCU


Görev Tanımı : Tüm havuzla ilgili işleri yapar.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Mekanik Şefine bağlıdır.


1. Otele ait açık ve kapalı havuzun temizlik ve bakımını ypar.
2. Havuzların klor ve Ph değerlerini kontrol eder, gerekli kimyasalları tatbik eder.
3. Havuz değerleri ve tüketim formlarını doldurur.
4. Havuzların yosunlaşmaması ve hijyen ortamının sağlanması için vakumlama, fırçalama ve robot ile detay temizliğini hergün yapar.
5. Havuz ile ilgili pompa grubu, filtre, vana grubları ve havuz makine dairesi bakımlarını yapar.
6. Havuz aydınlatma ve elektrik panoları ile ilgili sorunlarda, elektrik bölümüne bilgisini verir ve yaptırır.
7. Sezon sonunda filtre ve pompa bakımlarını yapar.

BAHÇE ŞEFİ


Görev Tanımı : Bahçenin bitki düzenlemesini ve peyzaj ile ilgili işleri yapar.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Teknik Müdüre bağlıdır.


1. Otel bahçesinin bitki düzeni ve peyzaj ile ilgili iş planını yapar.
2. İş planına uygun olarak bahçevanları organize ederek, işlerin yapılmasını kontrol eder.
3. Otel geneli çim alanın eksik yerlerinitespit edereko alanın alt yapı, sulama ve çimlenmesi için çalışmalar yapar.
4. Otel iç mekan bitki düzenleme ve bitki bakımının yapılmasını sağlar. Öneriler sunar.
5. Bahçe makine ve aletlerin periyodik bakımının yapılmasını sağlar.
6. Sulama ile ilgili eksik yerler ve arızalı sprıngleri saptayarak ayar ve bakımının yapılmasını sağlar.
7. Bitki ve çim alandaki düzenlemeleri kararlar doğrultusunda uygulamak.
8. Yıllık bitki üretim ve dikim planı yaparak, uygulamasını, kontrol eder.


KAYNAKÇI


Görev Tanımı : Tüm kaynak işlerini yapmakla sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan İnşaat Şefine bağlıdır.



1. Otel genelinde bulunan konstrüksiyon malzemelerin kaynak işlerini yapar.
2. Departmanlarda bulunan servis arabaları, konteynırlar ve tezgahlara ait teker ve birleşim yerlerinde meydana gelen kopma, ayrılma ve montaj işlerinin kaynak ile yapılmasını sağlar.
3. Konstrüksiyon malzeme ile yapılması gereken imalatları teknik çizimine göre yapar.
4. Demir, paslanmaz gibi metal malzemelerin bakımlarını yapar.


BAHÇEVAN


Görev Tanımı : Bahçe ile ilgili verilen tüm işleri yapar.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Bahçe Şefine bağlıdır.



1. Otel bahçesinde bulunan bitki ve bitki gruplarının budama, çapalama, gübreleme ve sulama işlerini yapar.
2. Otel içinde bulunan saksı bitkileri ve çiçekliklerde bulunan bitkilerin toprak değişimini, budama ve sulama işlerini yapar.
3. Otel geneli çim alanın bakımını ve eksik yerlerin çimlenmesini sağlar.
4. Çiçekliklerde ve genel alanlarda sararmış ve düşmüş yaprakların temizliğini yapar.
5. Bahçe makine ve aletlerin periyodik bakımını yapar.
6. Sulamayı sağlayan sprınglerin ayar ve bakımlarını yapar.
7. Bitki ve çim alandaki düzenlemeleri kararlar doğrultusunda uygulamak.



ÖNBÜRO MÜDÜRÜ


Görev Tanımı : Ön büro departmanının ve alt bölümlerinin tüm faaliyetlerinden sorumludur.


Üst İlişkiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.

1. Çalışan kişilerin haftalık çalışma proğramını hazırlamak.
2. Haftalık iletişim proğramına uyarak personeli eğitmek.
3. Diğer departmanlarla ilgili ilişkileri kontrol edip aksayan yönleri çalışanlara aktarmak.
4. Departman müdürleri toplantısına katılmak.
5. Günlük işlerin kontrolünü yapmak.
6. Tüm ön büro personelinin çalışmalarını ve yapılan işleri kontrol etmek.
7. Alınan rezevasyonları kontrol etmek.
8. Oda ve pansiyon ücretlerinin doğru olup olmadığını kontrol etmek.
9. Gece bilgisayardan alınan rapoları incelemek.


ÖNBÜRO MÜDÜR YARDIMCISI

Görev Tanımı : Önbüro personelini işletme politikasına ve yapılması gereken işlere uygun bir şekilde yönlendirmek.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Önbüro Müdürüne bağlıdır.

1. İşletme politikasına uygun olarak, personel ve mali konularda maksimum verimin elde edilmesini sağlamak.
2. Tesis imajını iç ve dış ortama karşı geliştirmek.
3. Yeni elemanların sisteme kazandırılmasını sağlamak.
4. Elemanlara İŞBAŞI EĞİTİMİni vermek.
5. Önbüro müdürüne vekalet etmek ve iş yükünü azaltmak.
6. İş akışının rasyonel yürümesini sağlamak.
7. Özellikle H/K ve diğer departmanlarla iyi koordinasyon içinde olmak ve koordinasyonu geliştirmek.
8. Kasa, santral, resepsiyon, rezervasyon işlerini eksiksiz yürümesini sağlamak.
9. Prezentebl bir giyim ve temizliğin takibini yapmak, devamlılığını sağlamak.
10. Fatura ve diğer resmi evrakların düzenli takibini sağlamak.
11. Acenta ve yetkilileri ile iyi ilişkiler kurmak ve geliştirmek.
12. Yönetimden gelen bilgileri ve talimatları elemanlara ulaştırmak.
13. İstatitik verileri hazırlamak ve kontrolünü yapmak.
14. Departmana dağıtılan bilgi raporların kontrolünü yapmak.
15. Giriş ve çıkışlarda resepsiyona refakat etmek.
16. Haberleşme ve mesaj sistemini denetlemek aksaklıkları önlemek.
17. Misafir şikayetleri ile ilgili çözüm üretmek; gerkiyorsa HALKLA İLİŞKİLER departmanıyla görüşmek.
18. Rezervasyonu denetlemek ve olası eksiklikleri gidermek.
19. Bir gün sonrası için resepsiyonla koordinasyonu sağlamak.
20. Ön deskin çevresinin kontrol ve düzeni sağlamak.
21. Misafir oda ve ekstra hesplarının kontrolünü yapmak.
22. Bellboyların kontrolünü yaparak, yoğun giriş ve çıkışlarda valizlerin en kısa sürede yerlerine ulaşmasını sağlamak.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)

SHİFT LEADER


Görev Tanımı : Ön büroda yapılan tüm işlerin takibinden sorumludur.


Üst İlişkiler : İdari açıdan Ö n büro Müdür Yardımcısına bağlıdır.


1. Shiftin öbür shiften devir alınması okeylenmemiş logbook bilgiler ve misafir arızaları varsa takibi ve okeylenmesi.
2. Blokaç kontrolü (kapı kartı, kredi kartı, havlu kartı , ilave yatak , babycote ve özel istekler)
3. VIP misafirlerin kotrolü ( full comp;HB compl otel sahibinin ve genel müdürümüzün misafirleri) full comp kartının hazırlatılması, meyve sepetlerinin ve odalarının kontrolü ayrıca özel isteklerinin olup olmadığının kontrolü.
4. H/K raporunun kontrolü okeyli, arızalı ve kirli odaların belirlenmesi.
5. Çıkış yapacak misafirlerin mesajlarının takibi ve info borda astırılması erken çıkış var ise ona göre kahvaltı yazılması.
6. Giriş yapacak misafirlerin saatlerinin öğrenilip, geç giriş var ise ona göre soğuk tabak büfe hazırlatılması.
7. Giriş yapan odaların kontrolü (chd pass, voucher, pax, fiyat)
8. Çıkış yapan misafirlerin pitlerinin temizletilip yeni giren misafirlerin kartlarının yeniden pitlere konulması. Arşive kalkacak olanların arşive kaldırtılması.
9. Room change control ( bilgisayardan yapılp yapılmadığını kartının değişmesi ve oda kartı ile konaklama kartının numara değişikliği ayrıca register kartın yeni pite konulması.)
10. Coctail siparişlerinin kontrolü ve gerekli yerlere bildirilmesi.
11. Early C/out ve extesion var ise işlemlerin yapılıp evrakların gerekli yerlere dağıtılması.
12. Safe raporunun hazırlatılması.
13. Uyandırmaların takibi.
14. Ertesi gün için blokaj atılıp kartlarının yaptırılması.
15. Misafirlerin özel isteklerinin gerekli yerlere bildirilmesi.
16. Oteldeki oda ve kişi sayısını kontrol eder. Ve gerekli yerleri bu konuda bilgilendirir. Giriş , çıkışları, geç girişleri yada erken çıkışları gerekli departmana bildirir.


RECEPTİON CASHIER


Görev Tanımı : Respsiyonda verilen tüm hizmet ve faaliyetlerden sorumludur.



Üst İlişkiler : İdari açıdan Shıft Leader’e bağlıdır.



1. Shifti devralmak için gerekli işlemlerin yapılması.
2. Kasa kontrolü.
3. Adisyonların pitlere atılıp atılmadığı ve özellikle tutarların oda hesaplarına gerekir şekilde girilip girilmediği kontrol edilir.
4. Shift teslim alınırken not book ‘ taki gerekli yazılar okunmalı.
5. Giriş olacak odaların kontrolü yapılır.
6. C/outların yapılıp yapılmadığı , yapıldıysa oda ile ilgili uzatma olup olmadığı kontrol edilmeli.
7. Gerekli C/in işlemlerini tanımlamak.
8. Döviz kurlarının kontrol edilmesi.
9. Kasiyer folio , rehber ve personel foliolarının kontrolü.
10. C/in sırasında misafire otelle ilgili info verilmesi.
11. C/out odalarının fatura işlemlerinin kontrolü ve tamamlanması.
12. Shift esnasında tekrar tekrar kasa kontrolü ( hesapların frınt cash yada kredi carr olarak basılıp basılmadığı).
13. C/out ve C/in saatlerinin öğrenilmesi.
14. C/out esnasında minibar kontrollerinin aksaksız olarak bildirilmesi.
15. Özellikle safe, adisyon ve raporlarının karıştırılıp muhasebeye gidecek şekilde hazırlanması. Discount, guest raporlarının aynı şekilde muhasebeye gidecek şekilde eksiksiz olarak hazırlanması.
16. Giriş olan odaların blokajlarının kontrolü.
17. Gerekli olan infoların diğer shifte aktarılması.
18. İlk olarak müşteri memnuyetinin sağlanması veproplemlerinin en kısa şekilde sonuçlandırılması.
19. Giriş yapacak odaların giriş esnasında ek yatak atılacak odaların hazırlanmış olması ve misafirlerin güleryüzlü karşılanması.
20. Anlaşır bir şekilde konaklamaları süresince kullanacaklarıkartları kahvaltı ve akşam yemeği satleri için bilgilendirmek ve günlük ara ödeme yapmak isteyen misafirlerin hesap dökümleri verilerek tahsilinin doğru yapılması.
21. Özellikle genel müdür ve departman müdürümüzün verceği görevlerin öncelikle yerine getirilmesi.
22. Çok iyi takip ve dikkatle çıkış yapacak misafirlerin safe anahtarlarının alınarak transfer aracına eksiksiz olarak valizleri ve eşyalarının konulduğunu öğrenmek.


BELLBOY

Görev Tanımı : Ön büro tarafından kendisine verilen işleri yapmakla sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Ön büro Müdür Yardımcısına bağlıdır.

1. Shiftin bütün işler okeylenmiş olarak devralınması.
2. Back ofisinin sürekli temiz tutulması.
3. Evrakların dosyalanması.
4. Fax ve telefon mesajlarının en hızlı biçimde yerlerine iletilmesi.
5. Ertesi gün girecek olan odaların kartlarının hazırlanması.
6. O gün C/out olan odaların kartlarının hazırlanması.
7. Adisyonların folio havuzlarına atılması.
8. Öceki günün kontrol edilmiş registration kartlarının folio havuzlarına atılması.
9. Raporların departmanlara dağıtılması.
10. Bildirilen gazetelerin Genel Müdüre götürülmesi.
11. Otel’I gezmek isteyen misafirlerin gezdirilmesi.
12. Giriş yapan müşterilerin odalarına götürülmesi ve valizlerinin taşınması.
13. Çıkış yapan misafirlerin valizlerinin indirilmesi.
14. Kirli kredi kartlarının temizlenmesi.
15. Genel Müdürlük iç yazışmalarının dağıtılması.
16. Eksik evrak ve malzemenin takip edilip depodan çekilmesi.
17. Nizami ve saatinde işe gelinip gidilmesi.
18. Kılık kıyafete dikkat edilmesi.
19. Akıcı konuşma ve güleryüzlü olunması.
20. En önemlisi atik, pratik veakılcı hareket etmek.
21. Kapıda durup gelen misafirlerin araçlarını park etmek veya park alanına yönlendirmek.


TELEFON OPERATÖRÜ (SANTRALİST)

Görev Tanımı : Müşterilere gelen telefonları yönlendirir ve ön büroya yardımcı olur.


Üst İlişkiler : İdari açıdan Ön Büro Müdür Yardımcısına bağlıdır.

1. Uyandırmaları kontrol eder.
2. Bilgisayartda telefonların işlendiğini kontrol eder.
3. Aynı saniyede 3 veya 4’ teb fazla hat geldiğinde her zaman olması gerektiği gibi kibar bir diksiyonla konuşarak en pratik şekilde fazla bekletmeden bağlantıların yapılmasını sağlar.
4. Misafirlerin telon arızası ile ilgli şikayetlerini servise bildirir.
5. Reception’daki günlük işlere yardım eder. Günlük C/in lerin bir kısmını yapar. Bellboylara kartları hazırlar.
6. Shift biterken günlük telfon raporunu hazırlar. Gereken kontrolleri yapar. Diğer mesai arkadaşına shifti teslim eder.
7. ‘C’ shiftin’deki printer kağdı kontrol edilir. Yapılan ofis görüşmelerinin nereye ait olduğu tespit edilir.
8. Günlük rutin işler yapılır.
· Telefonları cevaplandırmak.
· Fax çekmek.
· Misafire telefon bağlamak.
· Telefonla ilgili herhangi bir proplemde misafire yada çalışanlara yardımcı olmak.
· Bilinmeyen numaralara ulaşmak
9. Misafirlere gelen mesajları almak ve bellboy aracılığı ile iletmek.




NIGHT AUDITOR

Görev Tanımı : Ön büronun gece sorumlusu olarak çalışır ve tüm gece raporlarını bilgisayardan alır.


Üst İlişkiler : İdari açıdan Ön Büro Müdür Yardımcısına bağlıdır.

1. Shifti eksiksiz ve ayrıntılı olarak teslim almak.
2. Gündüz reception tarafından yapılan işlemleri kontrol etmek.
3. Giriş yapmış odaların fiyat, pax, board ve isim kontrolünü yapmak.
4. Gece raporlarını çekmek.
5. Forecast, istatistik, balance, kontrolü yapmak.
6. Gün sonu ve gün başlangıcı yapmak.
7. Shifti devretmek.


REZERVASYON ŞEFİ

Görev Tanımı : Gelen rezervasyonları yapılan anlaşmalara göre kofirme eder yada geri çevirir.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Önbüro Müdürüne bağlıdır.

1. Telefonla veya fax ile gelen rezervasyon taleplerine cevap verir.
2. Acentalarla yapılan kotenjan anlaşmaları takip edilir ve bilgisayara işlenir.( gelen rezervasyonlar anlaşmadaki şartlara göre teyidedilir.)
3. Rezervasyonlar teyid edildikten sonra yazışmaları ile birlikte düzenli olarak dosyalanır. Misafirin konaklama tarihi gelince iletilmesi gereken notlar ve bilgiler ilgili departmanlara iletilir.
4. Bir gün önceden gelecek misafirlerin rezervasyonları tekrar kontrol edilir. Misafir isteklerine göre odaları belirlenir.(deniz manzaralı sigara içilmeyen vb.) gelecek misafirler içerisinde ödemeyi reception’a yapması gereken notu alınır ve reception’a bildirilir.
5. Tüm kontroller bittikten sonra rezervasyon dosyası ön büro’ya teslim edilir.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)

ÇAMAŞIRHANE ŞEFİ

Görev Tanımı : Çamaşırhaneden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Housekeeper’a bağlıdır.

1. Çamaşırhanede maksimum standartlarda hijyen, temizlik vedüzeni daimi olarak sağlamak.
2. Kullandığı malzeme ve ekipmanlarda optimum fayda sağlamak.
3. Personelin görev dağlımını yapmak.
4. Kendi bölümünde kullanılan malzeme araç ve gereçleri amaça uygun bir şekilde kullanılmasını sağlamak. Bu araç ve gereçlerin bakım onarımlarının zamanında yapılmasını sağlamak.
5. Birim ile ilgili işletme menfaatlerine yeni fikirler üreterek housekeeper’a sunmak.
6. İş arkadaşları ile uyumu sağlamak.
7. İhtiyaç malzeme araç ve gereçlerinin tespitini yapmak.
8. Housekeeper ve asst. housekeeperın hazırladığı peryodik çalışma proğramını uygulamak ve kontrolünü sağlamak.
9. Yangın ve kazalara karşı tedbir almak.
10. Personeline bölümü ile ilgili eğitim vermek.
11. Personelin ödül, ceza ve terfi gibi durumlarda housekeeper’a bilgi vermek.
12. Otel malını ve malzemesini korumak.
13. Yukarıda yazılan görevler dışında verilen görevleri eksiksiz yerine getirmek.


TERZİ

Görev Tanımı : Otelde bulunan üniformaların bakımı ve tamirinin takibinden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Çamaşırhane Şefine bağlıdır.

1. Terzihanenin bakımı düzeni ve temizliğinin yapılması.
2. Üniformaların takibi tamiratı ve konrolü.
3. Yazılan görevler dışında verilen görevleri eksiksiz yerine getirmek.



YIKAMACI

Görev Tanımı : Otel malzeme ve üniforma yıkamalarını yapılmasından sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Çamaşırhane Şefine bağlıdır.

1. Gelen kirli çamaşırların ayrımını yapmak.
2. Sınflarına göre yıkanması.
3. Leke çıkarmak özel yıkama yapmak.
4. Makineleri talimatına göre kullanmak.



ÜTÜCÜ

Görev Tanımı : Gelen kıyafetlerin ütülenmesi ve kontrolünden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Çamaşırhane Şefine bağlıdır.

1. Yıkanan kıyafetlerin kontrolünü yapmak.
2. Yıkanan kıyafetleri ütülemek.
3. Otele ait çamaşırların kalite ve görünümlerini bozmadan dikkatli bir şekilde ütülenmesinden sorumludur.
4. Çamaşırhanede yıkanan ve kurutulan çamaşırları düzenli bir şekilde katlayarak ütüye hazırlar.
5. Ütüsü tamamlanan eşyaları, ilişik formları doldurarak iade eder.
6. Kullandığı araçların düzenli olarak bakımını yaptırır.


SİLİNDİR ÜTÜCÜ

Görev Tanımı : Malzemelerin silindir ütüden ütülenmesinden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Çamaşırhane Şefine bağlıdır.

1. Yıkanan çamaşırların silindir ütüde ütülenmesini sağlamak.
2. Ütüden çıkan malzemelrin istiflenmesi ve muhafaza edilmesini sağlamak.
3. Çarşaf, yastık kılıfı, masa örtüsü, peçete ve pike gibi yıkanan malzemelri türlerine göre ayırıp ütüye hazırlar.
4. Ütülenmiş çarşafları türlerine ve geri gideceği katlara göre temiz çamaşır arabalarına yükler.


VALE

Görev Tanımı : Katlardaki malzemenin takibinden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Çamaşırhane Şefine bağlıdır.

1. Katlardaki kirli malzemelerin çamaşırhaneye inmesi.
2. Çamaşıhaneden çıkan temiz malzemelerin katlardaki maid lere eşit olarak dağıtılması.


İNSAN KAYNAKLARI MÜDÜRÜ

Görev Tanımı : İşletme kültürünün oluşturulacak, işletmeye kaliteli personelin alınması, personelin eğitimi ve iş gören devir hızının azaltılarak verimliliğin artırılması.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.

1. İşletme kültürünün, polika ve prosüdürlerin oluşturulması. (Departman manuelleri, personel el kitabı, işyeri kuralları ve düzenin oluşturulması.)
2. Şirket hedefinin oluşturulmasında üst yönetimle birlikte harket etmek.
3. Kadrolaşma çalışmalarının yapılması. ( İş analizleri, iş sınıflandırılması, iş tanımları.)
4. Ücret sistemini kurmak. ( Çevrden ücret araştırmaları, pazar araştırması, kiminle kıyaslanacağının öğrenilmesi.)
5. Personel bulma kaynaklarını tespit etmek.
6. Personel seçme yöntemlerini belirlemek.( Ön eleme, araştırma, soruşturma, mülakat, testler.)
7. Seçilen personelin işe alımı ve oryantasyon eğitimi vermek.
8. Çalışan personelin sorunlarına yardımcı olmak.
9. Performans değerlendirme sistemini kurmak.
10. Eğitim ve geliştirme proğramlarını uygulamak.
11. Sosyal faliyetler yaparak personelin kaynaşmasının sağlanması.
12. Her türlü uygun motivasyon teorileri üretmek.(Ödül sistemi, ayın personeli, doğum günleri vb.)
13. İşten ayrılma işlemlerinin nedenlerini öğrenmek.



PERSONEL MÜDÜRÜ

Görev Tanımı : Personeli kendisine ve işyerine faydalı olacak şekilde motive etmek.



Üst İlişkiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.

1. Tüm otel personelinin işe alımı eğitimi, disiplin ve kontrolünü kusursuz bir şekilde sağlar.
2. Yapılan iş müracatlarını değerlendirerek gerekli ön elemeyi yapar.
3. İş başı yapan personelin iş başı eğitimnini almasını sağlar.
4. Personel müdürlüğündeki tüm resmi işlemleri kontrol eder.
5. Personel ücret skalalarının belirlenmesinde Genel Müdür ile koordineli olarak çalışır.
6. Genel Müdür olmadığı zaman Disiplin Kuruluna başkanlık eder.
7. Personele verilecek olan cezaların (disiplin, uyarı ve ihtar) uygulanmasını sağlar.
8. Personel bütcesini hazırlar ve takibini yapar.
9. Personelin ihtiyacı olan eğitimleri tespit ederek gerekli eğitimin ilgili kurum ve kuruluşlar tarafından verilmesini sağlar.
10. Personeli ilgilendiren tüm bölümlerin kontrolünü yapar.
11. Personel lojmanları, yemekhane ve personel servislerinin düzenli bir şekilde işleyişini sağlar.
12. Tüm personel sorunları ile ilgilenerek çözüm getirmeye çalışır.



PERSONEL MEMURU

Görev Tanımları : Her zaman personelle iyi ilişkiler kurmak; güler yüzlü ve yardım sever olmak.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Personel Müdür Yardımcısına bağlıdır.

1. Mesaisine zamanında gelir.
2. Daima temiz, düzenli ve güler yüzlüdür.
3. Günlük ofis işlerini yapar.( Vizite kağıdı, ilaç gibi)
4. Ofisin temizlik ve düzeninden sorumludur.
5. Personel dosyaları ve arşivin düzenini yapar.
6. Personel ofisinin otel içi ve otel dışı yazışma ve dosyalama işlerini yapar.
7. Personel soyunma dolaplarının organizyonunu, dağıtımını ve yedek anhtarların güvenli bir şekilde saklanmasını sağlar.
8. Otel kural ve yönetmenliklerine uyar.
9. Personel Müdürü’ nün vereceği yazılı ve sözlü diğer işleri de yapar.


PERSONEL MÜDÜR YARDIMCISI

Görev Tanımı : Personele gerekli eğitimlerin verilmesini sağlayıp kaliteli personelden oluşan bir kodro oluşturarak personel sirkülasyonunı asgariye indirmek.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Personel Müdürüne bağlıdır.

1. Personel Müdürlüğünde yapılması gereken tüm işlemleri takip eder.
2. Aylık bordroları hazırlar.
3. Personel maaş ve avanslarının usulünce dağıtılmalarını yapar.
4. Personel Müdürü olmadığı zaman yerine vekalet eder.
5. Personel Müdürlüğünde yapılan tüm yazışmaların takibini yapar.
6. Personelin otel kural ve yönetmenliklere uymasını sağlar.
7. İş başı yapan tüm personelin oryantasyonunu yapar.
8. İş müracatı yapan personelin araştırmasını yapar.
9. Personel Müdürünün vereceği yazılı ve sözlü diğer işleride yapar.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
LOJMAN SORUMLUSU

Görev Tanımı : Her zaman personelle iyi ilşkiler kurmak; güler yüzlü ve yardım sever olmak, personel lojmanın güvenliğinden ve korunmasından sorumlu olmak.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Personel Müdür Yardımcısına bağlıdır.

1. Mesaisine zamanında gelir.
2. Daima temiz, düzenli ve güler yüzlüdür.
3. Lojmanın güvenliğinden sorumludur.
4. Herkesin verilen odada kalmasını sağlar. Yabancıların lojmana girmesine engel olur.
5. Her gün lojmanda yapılan temizliği kontrol eder ve Personel Müdürüğü’ne bilgi verir.
6. Her gün oda kontrolü yapar. Açık unutulan elektrik ve suları kapatır. Odalardaki arızaları tespit eder ve arıza bildirim formu doldurarak Personel Müdürlüğü’ne iletir.
7. Lojmanda kalan personelin şikayetlerini dinler.Çözebildiklerini çözer, çözemediklerini Personel Müdürü’ne iletir.
8. Lojman demirbaşlarının korunmmasına ve amaçına uygun kullanılmasını sağlar.
9. Otel kural ve yönetmenliklerine uyar.
10. Personel Müdürü’nün yazılı ve sözlü talimatlarına uyar.



KAFETERYA SORUMLUSU
Görev Tanımı : Her zaman personelle iyi ilişkiler kurmak; güler yüzlü ve yardım sever olmak, personel kafeteryasının düzeninden ve temizliğinden sorumlu olmak.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Personel Müdür Yardımcısına bağlıdır.

1. Mesaisine zamanında gelir.
2. Daima temiz, düzenli ve güler yüzlüdür.
3. Personel yemekhanesinin temizlik ve düzeninden sorumludur.
4. Yemek saatlerinde personelin düzenli bir şekilde yemek yemesini sağlar.
5. Çay saatinde çay hazırlığı yapar. Çay salonun temiz ve düzenli olmasını sağlar.
6. Personel yemekhanesinde personelden gelebilecek şikayetleri dinler çözebileceklerini çözer; çözemediklerini Personel Müdürü’ne iletir.
7. Otel kurallarına ve yönetmenliklerine uyar.
8. Personel Müdürü’nün yazılı ve sözlü talimatlarına uyar.



ŞÖFÖR

Görev Tanımı : Kendisine verilen görevleri zamanında ve noksansız yapmak. Araçlarla ilgili proplem çıkmamasını sağlamak.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Personel Müdür Yardımcısına bağlıdır.

1. Mesaisine zamanında gelir.
2. Daima temiz düzenli ve güler yüzlüdür.
3. Kullanmakta olduğu aracın sorumluluğu kendisine aittir.
4. Kendisine verilen işleri zamanında ve düzenli olarak yapar.
5. Her gün aracın temizliğini kontrol eder ve tamir bakım gerektiren durumları Personel Müdürlüğüne bildirir.
6. Personel Müdürü’nün yazılı ve sözlü talimatlarına uyar.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
SATINALMA MÜDÜRÜ

Görev Tanımı : İşletmenin tüm ihtiyaçlarını karşılamakla sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.

1. İşletmenin her türlü ihtiyacını karşılarken Satın Alma Müdürlüğü anlayış, ahlak ve sorumluluğu içerisinde yürütülen işlemlerin her adımını yetki sınırlarını aşmadan takip etmek, hız kazandırmak ve layığıyla sonuçlandırmak.
2. Bunları yürütürken lojistik sağlama konusunda aldığı sorumluluklarla hiç bir ünitede aksamaması gereken sürekli hizmet ve imalat, (zaman), kaliteden ödün vermemek için yapılan çalışma (kalite araştırması) , işletmenin karlılığına azami katkı sağlamak.(fiyat araştırması)
3. Alınan hizmet ve ürünlerin işletme kalite politikasının uygunluğu , (tedarikçilerin seçimi) işletmenin yönetici seviyesinde temsil hakkını en iyi şekilde kullanması (piyasada güven ve itibar yaratma), ve bunların sonunda bütün departmanlarla bire bir ilşkisi olması nedeniyle iş yerinde rasyonel davranış göstermek ast- üst ilişkilerini düzenlemek Satın Alma müdürlüğünün felsefesidir.


SATIN ALMA ELEMANI

Görev Tanımı : Satın Alma dpertmanındaki tüm görevlerden sorumludur.

Üst İlşkiler : İdari açıdan Satın Alma Müdürüne bağlıdır.

1. Bir bakıma Satın Alma Müdürünü asiste eden satın alma elemanı amiri ile aynı görev sorumlulukları 2.derecede paylaşır.
2. İşletmenin her türlü politikasına uymada amiri ve diğer dpartman amirlerinin uyarı ve tavsiyelerine uyar.
3. Talep edilen tüm malzemelerin temininden sorumludur.
4. Otelin dış alımlarını yapar.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
ANİMASYON MÜDÜRÜ

Görev Tanımı : Animasyon ekibinin yönetim sorumluluğunu alan kişidir.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.

1. Tüm ekibin sezon içindeki sorumluluğunu üstlenir. Sezon sonuna kadar öngörülen proğramların sürekliliğini sağlar.
2. Personelin sosyal olanakları, sağlık durumları ve iş ile ilgili proplemleri ile ilgilenmek ve moral düzeyini maksimum derecede tutulmasını sağlayacak tedbirler almak.
3. İşletmenin tüm eğitim çalışmalarına ve yönetici toplantılarına katılmak.
4. Animasyon çalışanlarının iş organizyonlarını yapmak.
5. Animasyon proğramları animasyon müdürü tarafından oluşturuur vedağılımı yapılır ve otel yönetimine sunulur.Sezon içerisinde proğramdeğişikliği otel ve animasyon müdürünün onayı ile değiştirilir, mutabakat sağlanan proğram titizlikle uygulanır.
6. Animasyon müdürü iş ve mesleki ikram hakkına sahiptir. Bu yetki animasyon etkinliklerinde (yarışma, turnava, havuz oyunları, misafir katılımları ileyapılan gösteriler gibi) ödül olarak verilir.İlgili ödenmez adisyona gerekçeyi öz olarak yazarak belirtirve imzalar. Bu imzalar ote yönetim onayına, muhasebe şefliği tarafından bilhare sunulur.
7. Animasyon müdürü otelin bir departman amiri olup doğrudan otel müdürlüğüne bağlıdır. Diğer ünite amirleriyle koordinasyon içinde çalışır.
8. Animasyon departmanında kullanılan tüm malzeme ve teslim edilen her türlü araç ve gerecin itina ile kullanılmasını sağlayan kişidir.
9. Haftalık bazda gündüz ve gece animasyon proğramlarını yönetime sunmak, gereli yerlere ilan etmekve departman müdürlerine dağıtmak.
10. F&B müdürü ile belirleyeceği tüm exstra gelirleri arttırıcı operasyonlarda yardımcı olmak.
11. Animasyon elemanlarını Cost Control ile harcamaları, kart çıkarma veya iptal etme gibi işlemleri takip etmek.
12. Otel kurallarını ekibine anlatmak ve uygulamak.Bununla ilgilitoplantılar yapmak.
13. Ziyaretci kabulü, personelin işten ayrılması ve alınması durumunda güvenlik departmanına bilgi vermek.
14. Zimmetli olan tüm malzemelerin korunmasını sağlamak ve arıza durumunda müdahale etmeden gerekli birime haber vermek.
15. Müşterilerin genel şikayetlerini dinlemek ve gerektiğinde yönetime bildirmek.


ANİMASYON ŞEFİ

Görev Tanımı : Animasyon müdürünün yokluğundaki tek yetkili kişidir.

Üst İlşkiler : İdari açıdan Animasyon Müdürüne bağlıdır.

1. Animasyon müdürünün bulunmadığı sırda ekipten sorumlu olan ikinci şahıstır.
2. Aktivitelerin zamanında ve eksisiz olmasın kontrol eder.
3. Önceden belirlenmiş olan animasyon proğramlarının görev dağlımını yapar.
4. Animasyon departmanın bütün bölümlerinde kulanılan malzemelerin takibinden, muhafazasından ve zimmetlenmesinden sorumludur.
5. Akşam showlarının rejisini ve rol dağılımını yapar.
6. Animasyon Müdürünün olmadığı zamanlarda günlük meetingleri yönetir.
7. Tüm animasyon alanlarında genel temizlik ve düzenin muhafazasından sorumludur.
8. Müşterilerden gelen şikayetleri dinler gerekirse amirine bildirir.
9. Departmandaki eksik malzemeleri amirine bildirmekle sorumludur.
10. Animasyon Müdürü ile birlikte yapılması gereken işlerin plan ve proğramını hazırlamakla sorumludur.


SPOR ŞEFİ

Görev Tanımı : Spor aktivitelerinin yapılmasından ve kontrolünden sorumludur.

Üst İlşkiler : İdari açıdan Animasyon Şefine bağlıdır.

1. Gündüz yapılan aktivitelerden (başlama saati, yerinde olma vb) ve anonslardan sorumludur
2. Turnuvaların organizsazyonundan sorumludur.
3. .Sertifikaların yazılmasından ve sunulmasından sorumludur.
4. Kendi aktivitesinde kullandığı tüm malzemelerden sorumludur.
5. Eksik olan malzemeyi zamanında Animasyon Şefine bildirmekle sorumludur.
6. Misafirlerle olan diyaloglarında olası istek ve beklentilerin amirine iletmekle sorumludur.
7. Showdan sonra öngörülmüş ise yapılacak faaliyetlerin ( yaşgünü, diskoya yönlendirme v.b) gerçekleşmesi için gerekenleri sağlar.
8. Animasyon aktivitesinde yapılacak exstraları arttırıcı faaliyetlerinin etkili bir şekilde duyurulması ve promosyonundan sorumludur.
9. Amiri tarafından verilen diğer görevler yerine getirmekle sorumludur. Gerktiği zamanlarda showlar katılır.


KOREOGRAF

Görev Tanımı : Animasyon ekibine dans veskeç eğitimi vermekle beraber dekaratör ve kostümcüden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Animasyon Şefine bağlıdır.

1. Önceden belirlenmiş gece showlarının gerken mizansen ve tiyatral düzenini sağlar.
2. Önceden belirlenmiş ve kareografillerinin çıkarılmasından ve animatörlere öğretilmesinden sorumludur.
3. Dekordan sorumlu kişiye dekor rejisini verir.
4. Işık ve sesten sorumlu kişilere show rejisini verir.
5. Kostümcüye kostüm rejisini verir.
6. Yeni showlar için hazırlıklar yapar.
7. Showlardan bizzat sorumludur ve katılır.
8. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.


DEKORATÖR


Görev Tanımı : Dekor malzemelerinin hazırlanmasından ve bakımından sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Koreografa bağlıdır.

1. Gündüz ve gece Animasyon etkinliklerinde kullanılan dekor malzemelerinin hzazırlanmasından ve bakımından sorumludur.
2. Departman amiri ve Koreografın istekleri doğrultusunda verilecek deko rejisine uymak.
3. Malzemenin gerektiği zamanlarda hazırlanması.
4. Aktivite ve show panolarını hazırlamak.
5. Gerektiği zamanlarda showlara katılmak.
6. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle yükümlüdür.


KOSTÜM GÖREVLİSİ

Görev Tanımı : Kostüm ve aksesuarların bakımı ve muhafazasından sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Koreografa bağlıdır.

1. Animasyon departmanında kullanılan kostüm ve aksesuarlarının, muhafazasından ve hazırlanmasından sorumludur.
2. Show esnasında ve gündğz aktivitelerinde herkese kostümü eksiksiz ve temiz bir şekilde hazırlanmasından sorumludur.
3. Sahne arkası tertip ve düzeninden sorumludur.
4. Show ve aktivitelerde kostüm rejisine uyarak kıyafet ve aksesuarları hazırlar.
5. Showlara katılır.
6. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.


MINI CLUP SORUMLUSU

Görev Tanımı : Mini clubün açık olduğu saatlerde çocukların iyi vakit geçirmesini sağlayan kişidir.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Animasyon Şefine bağlıdır.

1. Mini club’e gelen çocukların ilk gelişlerinde onların dikkatini çekmek ve ilgilenmek.
2. Öncedn belirlenen haftalık M.C. proğramına uymak, günlük aktivite vesaatlerini (hava durumu ve müşteri milliyetini) dikkate alarak tespit etmek veuygulanmsını sağlamak.
3. Çocuklar vasıtası ile ebeveynlerine ulaşıp aktivitelere yönlenmelerini sağlamak.
4. M.C. malzemelerinin zimmetinden, temizlenmesinden ve korunmasından sorumludur.
5. M.C. temizliği ve düzeninden sorumludur.
6. Çocukları showlara katılmaları amacı ile onları eğitmek ve koreograf ile birlikte koordineli çalışmak.
7. Gece aktivitelerine katılmak.
8. M.C. Proğramında yer alan oyunları ve yarışmaları düzenlemek.
9. En az iki dil bilmesi.
10. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.



TOM MAISTER

Görev Tanımları : Ses ve ışık düzeni sorumluluğu altındadır.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Animasyon Şefine bağlıdır..

1. Tesis içerisindeki müzik yayının listesinden ve değiştirilmesinden sorumludur.
2. Gündüz ve gece Animasyon etkinliklerinde ses ve ışık organizyonunun gerçekleştirilmesinden sorumludur.
3. Show öncesi ve sonrası müzikten sorumludur.
4. Show esnasında ses ve ışık onun kontrolündedir.
5. Amirinden gelen istekler doğrultusunda bütün kayıt ve montajlardan sorumludur.
6. Önceden belilenen Sound & Lıght rejisine uymakla sorumludur.
7. Bütün teknik aletlerinin zimmetinden, bakımından ve temizliğinden sorumludur.
8. Sound Cabin’in temizliği ve bakımından sorumludur.
9. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.


DISC JOKEY

Görev Tanımı : Tüm müzik organisyonundan sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Ton maistere bağlıdır.

1. Gündüz aktivitelerinde havuz başındaki müzik organisyonundan sorumludur.
2. Mini Disco’da kullanılan müzikten sorumludur.
3. Disco’dai D:J Kbininden, müzk tesisatından ve kullandığı materyalerden sorumludur.
4. Gece disco’daki müzikten sorumludurç
5. Kullandığı malzemelerin bakımından ve temizliğinden sorumludur.
6. Disco’daki kabinin bakımından ve temizliğinden sorumludur.
7. Gerektiğinde gece aktivitelerine katılmaktan sorumludur.
8. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
SPOR ANİMATÖRÜ

Görev Tanımı : Yarışma ve oyunların gerçekleşmesinden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Spor Şefine bağlıdır.

1. Amirinden verilen tüm aktivite ile ilgili görevlerini yerinde ve zamanında yerine getirir.
2. Gün boyunca düzenlenen yarışma ve oyunların gerçekleşmesinden sorumludur.
3. Misafirlerle olan diyaloglarda olası istek ve beklentilerini amirine iletmesi.
4. Misafirlerin exkstra ünitelere yönlenmelerini sağlamak.
5. Bütün aktivite malzemelerinin korunması ve sahip çıkması.
6. Gece showlarına katılmaları.
7. Müşterilerle iyi diyalog içinde bulunmaları.
8. En az iki yabancı dil bilmeleri.
9. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.


AEROBIC

Görev Tanımı : Beden eğitimi aktivitelerinden sorumlu kişidir.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Spor Şefine bağlıdır.

1. Gündüz aktivitesinde bulunan jimnastic – su jimnastiği – step – stretching gibi faaliyetlerin yerinde ve zamanında gerçekleşmesinden sorumludur.
2. Gün boyunca düzenlenen yarışma ve oyunlara katılır.
3. Misafirlerin exkstra ünitelerine yönlenmelerini sağlamak.
4. Step tahtalarının zimmetinden, temizlik ve bakımından sorumludur.
5. Misafirlerin aktivitelere katılımının sağlanmasından sorumludur.
6. Gece showlarına katılır.
7. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.


HOSTES ŞEFİ

Görev Tanımı : Misafirlerin bigilendirilmesi ve aktivitelerin tanıtımından sorumludur.

Üst İlşkiler : İdari açıdan Spor Şefine bağlıdır.

1. Animasyonun info’nun zamanında açılıp kapanmasından sorumludur.
2. Misafirlerin bilgilendirilmesi ve aktivitelerin tanıtımında sorumludur.
3. İnfo’nun temizliğinden ve bakımından sorumludur.
4. İnfo’da bulunan tüm malzemelerin zimmetinden ve muhafazasından sorumludur.
5. Hostesslerin shiftlerinin yazılmasından sorumludur.
6. Günlük aktivite panolarının ve gece panolarının muhafazasından ve değiştirilmesinden sorumludur.
7. Müşterilere verilen materyalerin takibinden sorumludur.
8. Malzeme depozit listesinin hazırlanmasından sorumludur.
9. Gün boyunca yapılan aktivitelere yardımcı olur.
10. Gece showlarına katılır.
11. En az iki yabancı dil konuşur.
12. Müşterilerden gelen talep, istek ve şikayetleri not alarak amirine bildirir.
13. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirir.



HOSTES

Görev Tanımı : Şef hostesin belirlediği aktivte proğramının yerine getirilmesinden sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açından Şef Hostese bağlıdır.


1. Şef hostesin belirlediği shiftleri doğrultusunda çalışır.
2. Misafirlerin bilgilendirilmesi ve aktivitelerin tanıtımından sorumludur.
3. Misafirlerin istek, talep ve şikayetlerini not alarak amirine bildirir.
4. İnfo’da bulunana malzemelerin Muhafazasından ve temizliğinden sorumludur.
5. Malzeme depozit listesinin takibinden sorumludur.
6. Gün boyunca şef hostesin belilediği aktivitelere yardımcı olur.
7. Gece showlarına katılır.
8. En az iki dil konuşur.
9. Amirinden verilen diğer görevleri yerine getirmekle sorumludur.




GÜVENLİK MÜDÜRÜ

Görev Tanımı : Tesisin sürekli olarak içve dış güvenliğinin sağlanmasından sorumludur.

Üst İlşkiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.

1. Tesiste görevli güvenlik personelinin çalışma çizelgelerini hazırlar, görev taksimi yapar.
2. Güvenlik birimlerini kontrol ve yönetmekle görevlidir.
3. Elemanların eğitimi ile yakında ilgilenir.
4. Güvenlik elemanlarını el koyduğu olayların kanuni takibini yapar.
5. Genel Müdürden aldığı talimatları yazılı veya sözlü elemanlarına bildirir.
6. Güvenlik elemanlarından gelen raporlar doğrultusunda önlemler alır ve Genel Müdüre bilgi verir.
7. İletişim toplantısı yapar.
8. Otelimizde meydana gelebilecek bir sabotajı en yakın kolluk kuvvetine bildirir.
9. Personel çalışma saatlerinin ve kılık kıyafetinin düzgün olmasını sağlar.
10. Tesis içinde ve özellikle konuk odalarında konukların güvenliğini tehdit edici herhangi bir hırsızlık ve sabotaj olaylarına karşı gerekli emniyet önlemleri alır.

GÜVENLİK ŞEFİ

Görev Tanımı : Tüm otel misafirlerinin ve personelin güvenliğini en iyi şekilde sağlamaya çalışır.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Güvenlik Müdürüne bağlıdır.

1. Nöbet yerlerini ve nöbetçileri sık sık denetleyecek güvenlik görevlilerinin görevi dışında hiçbir şeyle ilgilenmemesini sağlayacaktır.
2. Gündüz Güvenlik Müdürüne gece ise Gece Müdürüne karşı sorumludur.
3. Personelin arasını açaçak şekilde diğer personele üçünçü kişilere dedikodu ktegorisine girecek şeyleri aktarmayacak ve tüm personele adil davranacaktır.
4. Sair zamanlarda LPG tankı, depo, kazan dairesi, bürolar,lobi ve katlarkontrol edilecektir.
5. Diğer departmanlarda görülen hatalar rapor halinde yazılacak fakat düzeltmeye gidilmeyecektir. Güvenlik depatmanındaki hataları düzeltebilir.
6. Gelen her misafire güler yüzlü olur ve her konuda yardım eder.
7. Akşamları olan her türlü olağanüstü olayı Gece Müdürüne aktarır.
8. Güvenlik personelinin kılık kıyafetine özen gösterir.
9. Güvenlik Müdüründen aldığı tüm emirleri yerine getirir.
10. Her saat başı otelin sorumluluk alanlarını kontrol eder.


SAHİL GÜVENLİK GÖREVLİSİ

Görev Tanımı : Tüm otel misafirlerinin ve personelin güvenliğini en iyi şekilde sağlamaya çalışır.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Güvenlik Şefine bağlıdır.

1. Nöbet yeri sahildir.
2. Sahilden gelebilecek yabancı şahısları otele sokmaz.
3. Seyyar satıcıları sahil içerisine almaz.
4. İskeleye yanaşan her türlü deniz aracının denetlenmesini yapar. Müşteri vegörevliler dışındakilerin iskeleye çıkmasını engeller.
5. Amirinden aldığı emirleri uygular.
6. Sahil tel boyu ve iç güvenlik bölgelerinin kontrolünü yapar. Müşteri ve görevliler dışındakilerin iskeleye çıkmasını engeller.
7. Plajda bulunan malzemelerin kayıpolmasını önler.
8. Sahilde geri planda bulunur.


GÜVENLİK SORUMLUSU

Görev Tanımı : Verilen görevleri yerine getirmek ve oteli olağan üstü durumlara karşı korumakla sorumludur.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Güvenlik Şefine bağlıdır.

1. Gelen misafirlere karşı nazik güler yüzlü davranır.
2. Disiplinli olmalı ve görevini ciddiyetle yapar.
3. Çevresini devamlı gözetlemeli ve gözü açık olmalıdır.
4. Görevinde çevik ve atik olmalı verilen görevleri harfiyen yerine getirmelidir.
5. Oteli güvenliğinden ve görev verilen yerlerde görevini en iyi şekilde yapar.
6. Gece saat 24.00’den sonra müşteri getiren taksicileri Gece Müdürünün onayını almadan içeriye almaz.


KALİTE GÜVENCE MÜDÜRÜ

Görev Tanımı : İşletmedeki kalite yönetimini ve sürekliliğini sağlamak, departmanları bu konuda yönlendirmektir.

Üst İlişkiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.


1. Otel bünyesindeki tüm departmanların kalite el kitabına uyup uymadıklarını kontrol etmek.
2. Departman müdürlerinden bilgiler alarak talimatları departman müdürleriyle birlikte yaratmak.
3. ISO standaaaaartlarında bulunması gereken tüm maddeleri oluşturup bunları işletme içlerinde hayata geçirmek.
4. Departmanlardan gelen veriler doğrultusunda isttistik yaparak kalite sisteminin ne durumda oldugunu yönetime aktarmak.
5. İşletme bünyesindeki Kalite Gurubuna başkanlık etmek.
6. Kalite sistemini geliştirmek için devamlı çalışmalar yapmak.
7. Gerekli denetimleri yaparak uygusuzluklar hakkında departman amirini uyarmak ve sorun giderilene kadar takip etmek.
8. Tüm personeli Kalite Güvence Sistemi hakkında bilgilendirmek.
 

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
GUEST RELATION

Görev Tanımı : İşletmemizde konaklayan misafirlerin istek ve şikayetlerini almak, degelendirmek ve çözüm getirmek, misafirin memnuyetini maximize etmektir.

Üst İlşikiler : İdari açıdan Genel Müdüre bağlıdır.


1. Misafirler tarafından doldurulşmuş olan anket formları, Misafir ilişkilere verilir. Misafir ilşkiler Genel Müdür’e iletir.Anket formlarıG:R’na tekrar geri döner. GR formları saklar, aylık veistatistik olarak başta Genel Müdür olmak üzere tüm departmanlara dağıtılır.Bböylece misafir şikayeti minimize edilir ve departmanlarbilgilendirilir.
2. Oteldeki aktiviteler, açılış ve kapanış saatleri, genel üniteler vs. gibi konularda tam ve doğru bilgi verilir.
3. Çevrede gezilip görülebilecek yerleri, minibüs güzegahları vekalkış- varış saatleri, golf otelleri ve golf oynama ile ilgili detaylar, otelden golf sahalarına transfer işlemleri vs. gibikonularda bilgi verilir.
4. Misafir ilişkileri, otelden memnun ayrılan misafirlere teşekür mektubu, memnun ayrılmamış olan misafirlere de özür mektubu yazıp gönderir.
5. M/İ misafir ile görüştükten ve ilgili notları aldıktan sonra öneri ve/veya şikayetleri ilgili departman amirleri veya şefleri iletir.Acil ve/veya önemli konularda ilk olarak Genel Müdüre haber verir.
6. VIP müşterilerin kimler olduğunu Ön Bürodan öğrenerek gerekli VIP misafirleri ağırlama talimatını başlatır.
7. M/İ, her gün Ön Bürodan gelen bilgisayar raporlarından misafirle ilgili bilgileri inceler ve doğum günü olanları beliler.
8. Müşterilerin kaybettiği eşyalar paralar için başvuruları kabul eder ve gerekli işlemleri başlatmaktır.
9. Kütüphane kontrolü yapar, hasta misafirlerle ilgilenir.


PUANTÖR

Görev Tanımı : Otel personellerinin günlük devam çizelgelerini kontrol ederek, puantajlarını düzgün bir şekilde tutmak ve aysonu tahakkuk servisine vermek.

Üst İlişkiler : İdari açıdan personel müdürüne bağlıdır.

1. Departmanlardan gelen haftalık iş proğramlarını teslim alır.
2. İş proğramlarındaki vardiya saatlerini personel imza kartonalarına işler.
3. Personelin puantaj kartlarını düzenler.
4. Personelin giriş- çıkış saatlerinde mesaisine uyup uymadığını kontrol eder.
5. Puantaj defterini düzenler.
6. Yeni işe başlayan personelin üniforma alımı ve soyunma dolaplarına yerleşmesini sağlar.
7. İş müracaatında bulunan kişilere müracaat konusunda yardımcı olur ve personel müdürünün direktifi ile ilgili departman müdürü ile görüşmesini sağlar.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.