- Katılım
- 4 Tem 2017
- Mesajlar
- 7
- Tepki puanı
- 3
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (B)
mühendis yada farklı bir teknik bölüm mezunu olup 220 saatlik kurs sonrası uzaman olan kişilerin dayanağı sadece 220 saatlik kurs ile sınırlı değildir... bu teknik bölüm mezunu kişiler zaten kendi alanlarında isg riskleri ile yeterince bilgi sahibidirler ve kurs alarak isg uzmanı olduklarında emin olun direk isg bölümü mezunu olanlardan çok daha yetkin olurlar özellikle de kendi branşlarıyla ilgili.. örneğin bir inşaat mühendisi aynı zamanda kurs alıp uzman da olsa ve inşaat projesinde uzaman olarak çalışsa sen 2 yıllık veya 4 yıllık isg bölüm mezunu olarak ben inşaat projelerinde bu kişiden daha fazla yetkinliğe sahibim diyebilir misin(?)İlk olarak 2011-2012 yılında ve daha eski dönemlerde İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümü Pamukkale Üniversitesinde yer almaktaydı, ayrıca siz 220 saatlik bir eğitimden sonra ben iş güvenliği uzmanı oldum diye inandıysanız ve 220 saatlik eğitim iş güvenliği uzmanı için yeterlilik teşkil ettiğini düşünüyorsanız benim için herhangi bir problem yoktur. Şahsınızın belirttiği gibi ''220 saatlik eğitim alıp uzman olanlar'' olarak başarılarınızın devamını dilerim.
İyi çalışmalar, kazasız günler dilerim.
Saygılarımla..
biz yaptığımız işi büyütmüyoruz yaptığımız işi önemsiyoruz ve bundan dolayı da burada tartışıyoruz sorunlara çözüm bulmaya çalışıyoruz... sonuçta fikir fikirden üstün olabilir diye...sizin deyimlerinize gelince OSGB'lerin yeni mezun olmuş arkadaşlarımızı tercih ettiğini biliyoruz ...neden?.. çünkü daha düşük maaş daha kolay yönlendirilebilir vs... yeni mezun olmuş bir uzmandan neyin kalifiyeliğini bekliyorsunuz ki? ...adı üstünde yeni mezun ...bu insanların mağduriyetine kahkaha atacağınıza iki olumlu bilgi/beceri paylaşın herkes faydalansın.Ne 4 yıllık üniversite okumakla ne de 220 saat kurs almakla bu iş öğrenilir. Bu iş sahada uygulmayla öğrenilir. İkiside sadece pusula görevi görür. Pusulanın nasıl kullanacağını bilmiyorsan ikisininde bir anlamı yok. İkisinide birbirinden farkı yok. Yaptığınız işi bu kadar büyütmeyin. Uzmanlık yaparak dünyayı kurtarmıyorsunuz. Bazen kahkaha atarak okuyorum. 14 tane osgb ile çalışıyorum. Gelen uzmanlar arasına bölüm okuyanda var yüksek lisans yapanda. Gelen uzman o kadar kalifiye o kadar kalifiye anlatamam Ne kadar iş bulamamış kalifiye arkadaş varsa hepsi uzman olmuş. Yani böyle pırlanta gibi çoçuklar.
Tamam öyle olsun zaten, tek bir alanda ki bu alan İSG, uzmanlaşalım kardeşim. Ne diye hem biyolog hem çevre mühendisi hem bilmem ne oluyoruz?Mantıklı olan bu 4 yıl isg okumak gerçekten zaman kaybı. Hiç bir anlamı yok.
Mesela asbest söküm uzmanı yada periyodik kontrol uzmanı olma hakkı falan tanınsa 4 yıl isg okuyanlara belki mantıklı derim. Hiç bir avantajı yok. Para herşekilde kazanılır. Ama gereksiz yere harcanan zaman geri gelmiyor. Mesela biyoloji okuyup uzman olunsa,
Biyolog olarak hastanede, laboratuvarda, gıda tesisnde çalışabilirsin. İlaçlama firmasında mesül müdürlük yapabilirsin. Bununla birlikte uzmanda olabilirsin.
Ama sadece isg bölümü okursan, sadece uzman olabiliyorsun oda sınava girerek.
Ancak bu kadar itici olunabilirdi, noktayı koymuşsunuz. Bravo!Ne 4 yıllık üniversite okumakla ne de 220 saat kurs almakla bu iş öğrenilir. Bu iş sahada uygulmayla öğrenilir. İkiside sadece pusula görevi görür. Pusulanın nasıl kullanacağını bilmiyorsan ikisininde bir anlamı yok. İkisinide birbirinden farkı yok. Yaptığınız işi bu kadar büyütmeyin. Uzmanlık yaparak dünyayı kurtarmıyorsunuz. Bazen kahkaha atarak okuyorum. 14 tane osgb ile çalışıyorum. Gelen uzmanlar arasına bölüm okuyanda var yüksek lisans yapanda. Gelen uzman o kadar kalifiye o kadar kalifiye anlatamam Ne kadar iş bulamamış kalifiye arkadaş varsa hepsi uzman olmuş. Yani böyle pırlanta gibi çoçuklar.
Kesinlikle hayır tabi ki de daha yetkin olması gerekir bu duruma bir itirazım yok ama bahsettiğiniz durum saha tecrübesi olan mühendiste geçerli yeni mezun bir mühendis için aynı şeyleri söyleyebilir miyiz ? asıl sorum bu benim ben 220 saatlik eğitimden bahsederken yeni mezun ve saha tecrübesi olamayan mühendisten bahsediyorum ama bu söyleyişim bu işe yıllarını vermiş mesleğe farklı bir bakış açısı kazandırmış duayenler var. Benim sitemim şuna Arkadaş müh. Fakultesi mezunun kendi alanı ile ilgili iş bulamıyor ya da kendine kazandırması gereken özellikleri kazandıramamış aaa iş güvenliği uzmanı olayım diyor bu benim için problem olan iş güvenliğini yan meslek olarak görüyor ben bundan şikayetçiyim temennimde şu yönde yeni mezun Mühendislik bölümü mezunlarında saha tecrübesi istenmeli ve çalışmışlık yılı istenmeli gerekiyorsa iş güvenliği ekibinde görev alması şart koşulmalı yoksa kimse ile bir şahsi bir problemim yok. Hepimiz aynı gemideyiz ki gemi batarsa yine hepimiz aynı yerde olacağız derdim ayrışmak değil bölmek değil daha bilinçli şekilde olayın ne olduğunu insanlara kazandırılmasını isterim.mühendis yada farklı bir teknik bölüm mezunu olup 220 saatlik kurs sonrası uzaman olan kişilerin dayanağı sadece 220 saatlik kurs ile sınırlı değildir... bu teknik bölüm mezunu kişiler zaten kendi alanlarında isg riskleri ile yeterince bilgi sahibidirler ve kurs alarak isg uzmanı olduklarında emin olun direk isg bölümü mezunu olanlardan çok daha yetkin olurlar özellikle de kendi branşlarıyla ilgili.. örneğin bir inşaat mühendisi aynı zamanda kurs alıp uzman da olsa ve inşaat projesinde uzaman olarak çalışsa sen 2 yıllık veya 4 yıllık isg bölüm mezunu olarak ben inşaat projelerinde bu kişiden daha fazla yetkinliğe sahibim diyebilir misin(?)
Sebebi şu elinizde bir tek uzmanlık alanınız var ise iş bulmanız zorlaşır. Maaşınız da keza ona göre olur. Ben iş güvenliği uzmanı ve çevre mühendisiyim. Sınavı geçebilseydim TMGD de olacaktım. Şuan 4 yere biryesel danışmanlık yapıyorum. 4 yerden de sgk yatıyor.
Tabi tercih meselesi
Bu yüaden artık kımse A sınıfı aramıyor çünkü arteleme süreside çok fazla B sınıfı olan o tarihe kadar zaten A olur düşüncesi var10 yıldır A sınıfı uzmanların yaptığı işi B sınıf yapıyorsa A sınıfı uzmanlığının hükmü nedir kardeşim A sınıfını kaldırın boşuna boşuna iş aramayalım . Bari en azından 250 üstü işçi çalıştıran iş yerlerinde gerçekten A sınıfı uzman çalıştırılsın o da yok.Hatta madem herkes herkesin işini yapabiliyorsa o zaman sınıflar tümden kaldırılsın.Tek tip uzman olsun. A,B,C diye milleti kandırmayın bari.
1. çevre firmasında tam zamanlı çalışırken isg olamazsınız
2. tmgd işini yaparken isg olamazsınız
3. isg işini tam zamanlı yaparken başka bir yerde sigortalı gözükemezsiniz.
4. kendi mesleğimin ekstralarına geçeyim; lpg sorumlu müdürlüğü yaparken isg olamazsınız
5. şantiye şefliği yaparken isg olmazsınız.
6. halkeğitimde hocalık yaparken isg olamazsınız
7. sürücü kursunda hocalık yaparken isg olamazsınız.
7 maddenin 7 sinde de net tebliğler yayınlandı. 2019 aralık sonu itibariyle.
7 Ekim 2020 ÇARŞAMBA | Resmî Gazete | Sayı : 31267 |
YÖNETMELİK | ||
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından: TEHLİKELİ MADDELERİN KARAYOLUYLA TAŞINMASI HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK |
18 Ocak 2020 CUMARTESİ | Resmî Gazete | Sayı : 31012 |
YÖNETMELİK | ||
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından: TEHLİKELİ MADDELERİN KARAYOLUYLA TAŞINMASI MADDE 1 – 24/4/2019 tarihli ve 30754 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) ve (ff) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK “d) Boşaltan: Tehlikeli madde yüklü konteyneri, çok elemanlı gaz konteynerini, tank-konteynerini, portatif tankı bir araçtan çıkartan; paketli tehlikeli maddeleri, küçük konteynerleri ve portatif tankları bir araç veya konteynerden indiren; tehlikeli maddeleri bir tanktan (tanker, sökülebilir tank, portatif tank veya tank konteyner) bir tüplü gaz tankerinden, MEMU veya çok elemanlı gaz konteynerinden, bir araçtan veya dökme yük taşıyan konteynerden boşaltan işletmeyi,” “ff) Ulaştırma Elektronik Taşıma Evrakı Sistemi (U-ETES): Bu Yönetmeliğe göre faaliyet gösteren gerçek ve tüzel kişilerin, faaliyetlerine ilişkin Bakanlıkça belirlenen verilerin tutulduğu, gerektiğinde ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla veri paylaşımına açık olduğu/olabileceği sistemi,” MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin yedinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir. “(7) Bu Yönetmelik kapsamındaki gönderen, taşımacı, paketleyen, dolduran, yükleyen ve boşaltan olarak Tehlikeli Madde Faaliyet Belgesine sahip işletmelerin TMGD istihdam etmesi veya TMGDK’dan TMGD hizmeti alması, TMGD eğitimi, sınavı, yetki, görev ve sorumlulukları ile TMGDK’ların yetki, görev ve sorumlulukları ile para cezaları da dâhil olmak üzere idari yaptırımlara ilişkin hususlar Bakanlıkça belirlenir.” “(12) Kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere TMGDK’larda ve işletmelerde 2263.06 SGK meslek kodu ile istihdam edilen TMGD’ler 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununa ve 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında tam süreli (aylık 30 gün üzerinden) 2263.06 SGK meslek kodu ile istihdam edilmesi zorunludur. Bu TMGD’ler herhangi başka bir işte çalışamaz veya çalıştırılamazlar. Bu hususlar iş sözleşmelerinde belirtilir. (13) TMGDK şirketinin yönetim kurulunda görev alanlar veya şirketin müdürlük görevini yürüten ve aynı zamanda TMGD hizmeti verenler 5510 sayılı Kanunun sadece 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında tam süreli (aylık 30 gün üzerinden) 2263.06 SGK meslek kodu sigortalı ile olarak çalışması zorunludur. Bu fıkrada belirtilen şekilde hizmet veren TMGD’ler herhangi başka bir işte çalışamaz veya çalıştırılamazlar.” MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “a) Tehlikeli maddelerin taşınmasının, Bakanlıktan tehlikeli madde faaliyet belgesi almış olanlarca yapılmasını sağlamak, b) ADR Bölüm 5.4.1’de belirtilen mahiyette taşıma evrakını eksiksiz hazırlamak ve taşımacıya vermek (ayrıca, taşıma işlemi başlamadan önce taşıma evrakını Bakanlık tarafından oluşturulacak U-ETES sistemine işlemek/iletmek zorundadır.),” MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir. “j) Tehlikeli maddelerin dolumunu, Bakanlıktan tehlikeli madde faaliyet belgesi almış taşımacılara ait araçlara yapmak,” MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir. “n) Taşıma işlemine başlamadan önce gönderen tarafından ADR 5.4.1’e göre hazırlanacak taşıma evrakının bir suretinin araçta bulundurulmasını sağlamak.” MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıda şekilde değiştirilmiştir. “(2) Yetkili kılınan kurum ve kuruluşlar, bu maddenin birinci fıkrasında zikredilen KHK kapsamında bu Yönetmeliğin kendilerine yüklediği görev ve yetkileri yerine getirir ve kullanırlar.” MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “Tehlikeli Madde ve Kombine Taşımacılık Şube Müdürlüğünde/Biriminde görevlendirilecek tehlikeli madde denetçisi unvanına sahip” ibaresi “çalışan” olarak değiştirilmiş ve yedinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır. MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin beşinci fıkrasının başına “Taşımacı, dolduran ve gönderen hariç olmak üzere,” ibaresi eklenmiştir. MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (d), (ı) ve (j) bentleri aşağıda şekilde değiştirilmiştir. “d) 8 inci maddenin birinci fıkrasına aykırı hareket eden gönderene; (b) bendi için beşyüz Türk Lirası, (a), (c), (ç), (d), (e), (f) ve (g) bentlerine ise her bir bent için bin Türk Lirası,” “ı) 11 inci maddenin birinci fıkrasına aykırı hareket eden doldurana; (a), (b), (c) ve (j) bentleri için her bir bende bin Türk Lirası, (d), (e), (f), (g), (ğ), (h), (ı) ve (i) bentlerine ise her bir bent için beşyüz Türk Lirası,” “j) 12 nci maddenin birinci fıkrasına aykırı hareket eden taşımacıya; (a), (b), (c), (i) ve (l) bentleri için her bir bende bin Türk Lirası, (ç), (d), (g), (ğ), (h), (j), (k), (m) ve (n) bentlerine her bir bent için beşyüz Türk Lirası, (e) bendi için her bir teçhizata elli Türk Lirası, (f) bendi için ise ikiyüz Türk Lirası,” MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “31/12/2019” ibaresi “1/7/2020” olarak değiştirilmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “(2) Bakanlığın yetkilendirdiği kurum/kuruluşa başvuruda bulunarak Taşıt Durum Tespit Belgesi almayan taşımacıya, 25 inci maddenin birinci fıkrasının (j) bendine göre idari para cezası uygulanır. Araçlara düzenlenen Taşıt Durum Tespit Belgesi, ADR/Taşıt Uygunluk Belgesi yerine geçmez.” MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin geçici 3 üncü maddesinde yer alan “31/12/2019” ibaresi “31/12/2020” olarak değiştirilmiştir. MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “MADDE 33 – (1) Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin onikinci ve onüçüncü fıkraları bu maddenin yayımı tarihinden 3 ay sonra, diğer maddeleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.” MADDE 13 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 14 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür. |
yazdıklarınız çoğu yanlış ayrıca Tmgd'ler uzmanlık yapabilir. 01.07.2021 tarihine kadar. Ben çoğunu yapıyorum.
Bakınız.
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.
7 Ekim 2020 ÇARŞAMBA Resmî Gazete Sayı : 31267 YÖNETMELİKUlaştırma ve Altyapı Bakanlığından:
TEHLİKELİ MADDELERİN KARAYOLUYLA TAŞINMASI
HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
“Tehlikeli madde güvenlik danışmanlarının çalıştırılmasına ilişkin esaslar
GEÇİCİ MADDE 4 – (1) 5 inci maddenin onikinci ve onüçüncü fıkraları, 1/7/2021 tarihine kadar uygulanmaz.”
18 Ocak 2020 CUMARTESİ Resmî Gazete Sayı : 31012 YÖNETMELİKUlaştırma ve Altyapı Bakanlığından:
TEHLİKELİ MADDELERİN KARAYOLUYLA TAŞINMASIMADDE 1 – 24/4/2019 tarihli ve 30754 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) ve (ff) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
“d) Boşaltan: Tehlikeli madde yüklü konteyneri, çok elemanlı gaz konteynerini, tank-konteynerini, portatif tankı bir araçtan çıkartan; paketli tehlikeli maddeleri, küçük konteynerleri ve portatif tankları bir araç veya konteynerden indiren; tehlikeli maddeleri bir tanktan (tanker, sökülebilir tank, portatif tank veya tank konteyner) bir tüplü gaz tankerinden, MEMU veya çok elemanlı gaz konteynerinden, bir araçtan veya dökme yük taşıyan konteynerden boşaltan işletmeyi,”
“ff) Ulaştırma Elektronik Taşıma Evrakı Sistemi (U-ETES): Bu Yönetmeliğe göre faaliyet gösteren gerçek ve tüzel kişilerin, faaliyetlerine ilişkin Bakanlıkça belirlenen verilerin tutulduğu, gerektiğinde ilgili kamu kurum ve kuruluşlarıyla veri paylaşımına açık olduğu/olabileceği sistemi,”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin yedinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(7) Bu Yönetmelik kapsamındaki gönderen, taşımacı, paketleyen, dolduran, yükleyen ve boşaltan olarak Tehlikeli Madde Faaliyet Belgesine sahip işletmelerin TMGD istihdam etmesi veya TMGDK’dan TMGD hizmeti alması, TMGD eğitimi, sınavı, yetki, görev ve sorumlulukları ile TMGDK’ların yetki, görev ve sorumlulukları ile para cezaları da dâhil olmak üzere idari yaptırımlara ilişkin hususlar Bakanlıkça belirlenir.”
“(12) Kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere TMGDK’larda ve işletmelerde 2263.06 SGK meslek kodu ile istihdam edilen TMGD’ler 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş Kanununa ve 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında tam süreli (aylık 30 gün üzerinden) 2263.06 SGK meslek kodu ile istihdam edilmesi zorunludur. Bu TMGD’ler herhangi başka bir işte çalışamaz veya çalıştırılamazlar. Bu hususlar iş sözleşmelerinde belirtilir.
(13) TMGDK şirketinin yönetim kurulunda görev alanlar veya şirketin müdürlük görevini yürüten ve aynı zamanda TMGD hizmeti verenler 5510 sayılı Kanunun sadece 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında tam süreli (aylık 30 gün üzerinden) 2263.06 SGK meslek kodu sigortalı ile olarak çalışması zorunludur. Bu fıkrada belirtilen şekilde hizmet veren TMGD’ler herhangi başka bir işte çalışamaz veya çalıştırılamazlar.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Tehlikeli maddelerin taşınmasının, Bakanlıktan tehlikeli madde faaliyet belgesi almış olanlarca yapılmasını sağlamak,
b) ADR Bölüm 5.4.1’de belirtilen mahiyette taşıma evrakını eksiksiz hazırlamak ve taşımacıya vermek (ayrıca, taşıma işlemi başlamadan önce taşıma evrakını Bakanlık tarafından oluşturulacak U-ETES sistemine işlemek/iletmek zorundadır.),”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“j) Tehlikeli maddelerin dolumunu, Bakanlıktan tehlikeli madde faaliyet belgesi almış taşımacılara ait araçlara yapmak,”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent eklenmiştir.
“n) Taşıma işlemine başlamadan önce gönderen tarafından ADR 5.4.1’e göre hazırlanacak taşıma evrakının bir suretinin araçta bulundurulmasını sağlamak.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin ikinci fıkrası aşağıda şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Yetkili kılınan kurum ve kuruluşlar, bu maddenin birinci fıkrasında zikredilen KHK kapsamında bu Yönetmeliğin kendilerine yüklediği görev ve yetkileri yerine getirir ve kullanırlar.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 20 nci maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan “Tehlikeli Madde ve Kombine Taşımacılık Şube Müdürlüğünde/Biriminde görevlendirilecek tehlikeli madde denetçisi unvanına sahip” ibaresi “çalışan” olarak değiştirilmiş ve yedinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin beşinci fıkrasının başına “Taşımacı, dolduran ve gönderen hariç olmak üzere,” ibaresi eklenmiştir.
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 25 inci maddesinin birinci fıkrasının (d), (ı) ve (j) bentleri aşağıda şekilde değiştirilmiştir.
“d) 8 inci maddenin birinci fıkrasına aykırı hareket eden gönderene; (b) bendi için beşyüz Türk Lirası, (a), (c), (ç), (d), (e), (f) ve (g) bentlerine ise her bir bent için bin Türk Lirası,”
“ı) 11 inci maddenin birinci fıkrasına aykırı hareket eden doldurana; (a), (b), (c) ve (j) bentleri için her bir bende bin Türk Lirası, (d), (e), (f), (g), (ğ), (h), (ı) ve (i) bentlerine ise her bir bent için beşyüz Türk Lirası,”
“j) 12 nci maddenin birinci fıkrasına aykırı hareket eden taşımacıya; (a), (b), (c), (i) ve (l) bentleri için her bir bende bin Türk Lirası, (ç), (d), (g), (ğ), (h), (j), (k), (m) ve (n) bentlerine her bir bent için beşyüz Türk Lirası, (e) bendi için her bir teçhizata elli Türk Lirası, (f) bendi için ise ikiyüz Türk Lirası,”
MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “31/12/2019” ibaresi “1/7/2020” olarak değiştirilmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Bakanlığın yetkilendirdiği kurum/kuruluşa başvuruda bulunarak Taşıt Durum Tespit Belgesi almayan taşımacıya, 25 inci maddenin birinci fıkrasının (j) bendine göre idari para cezası uygulanır. Araçlara düzenlenen Taşıt Durum Tespit Belgesi, ADR/Taşıt Uygunluk Belgesi yerine geçmez.”
MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin geçici 3 üncü maddesinde yer alan “31/12/2019” ibaresi “31/12/2020” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 33 – (1) Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesinin onikinci ve onüçüncü fıkraları bu maddenin yayımı tarihinden 3 ay sonra, diğer maddeleri yayımı tarihinde yürürlüğe girer.”
MADDE 13 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 14 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı Bakanı yürütür.
Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !
Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.