Toolbox Yükleri Doğru Kaldirma Ve Taşima Kurallari Hakkında Iş Başı Konuşması

Konu, 'Elle ve Mekanik Yük Taşıma' kısmında Xzenon tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Xzenon

    Xzenon TÜİSAG Üyesi



    [SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][SIZE=15px][B][FONT=Times New Roman]-109- YÜKLERİ DOĞRU KALDIRMA ve TAŞIMA KURALLARI[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE=15px] [/SIZE]
    [FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yaralanmadan ve fıtık olmadan (kas iskelet sistemi hastalıklarına yakalanmadan) nasıl yükleri doğru bir şekilde kaldırmamız gerektiğini biliyoruz. Fakat gelin yük kavrarken, kaldırırken ve taşırken nelere dikkat etmeliyiz bir inceleyelim.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü kontrol edin ve güvenli bir şekilde nasıl kaldırmanız gerektiğine karar verin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün tek başınıza kaldırılamayacak kadar ağır olup olmadığından emin olun.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün üzerinde size zarar verebilecek ya da kesiğe neden olabilecek çıkıntıları, çapakları, tırnakları, keskin yüzeyleri vb olup olmadığını iyice kontrol edin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün tam karşısına geçin – vücudun başka bir yöne dönük halde belinizi döndürerek yükü almaya çalışmayın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükün ağırlık merkezini belirleyin ve buna göre yükü kaldırmaya başlayın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Ayaklarınızı dengeli ve rahat bir konuma getirin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Dizlerinizi çömelme pozisyonunda bükün.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Sırtınızı dik tutun ancak kasmayın – dimdik ve rahatsız bir şekilde olmasın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü güçlü olan bacak kaslarınız ile kaldırın, zayıf olan sırt kaslarınızla değil.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü mümkün olduğunda vücudunuza yakın tutun.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü yukarı rahat bir şekilde kaldırın, sürüklemeyin; sürüklediğinizde yük ağırlaşacaktır.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Eğer yük tek başınıza kaldırabileceğinizden ağır görünüyorsa yardım istemekten çekinmeyin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü taşıdığınız yolun boş ve engelsiz oldup olmadığını kontrol edin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü taşırken daima önünüze bakın, çevrenizden size doğru yaklaşan bir şey ya da biri olup olmadığını kontrol edin.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü indirmek için ise aynı temel kuralları tersten uygulayın.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [LEFT][SIZE=15px]-[/SIZE][/LEFT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px] [/SIZE][/LEFT][/FONT][FONT=Times New Roman][LEFT][SIZE=15px]Yükü indirdiğinizde, bir tutma noktası oluşmuştur. Parmaklarınıza, ellerinize ve ayaklarınıza bakın.Yük kaldırma ve taşıma kurallarını hatırlar ve uygularsanız kas iskelet sistemi hastalıklarına yakalanma olasılığınızı önlemiş olursunuz.[/SIZE][/LEFT][/FONT]

    [SIZE=15px][COLOR=#212121][FONT=Times New Roman]PROPER LIFTING[/FONT][/COLOR][/SIZE]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]We know how to lift properly to prevent back injuries and hernias. But let's review what we should [/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]watch out for when lifting, handling and carrying loads.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Size up the load and decide how to grasp it securely.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Make sure the load is not too heavy for you to lift alone.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Carefully examine the load for sharp edges, nails, metals strips or bands, splinters or anything that could [/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]pierce or cut you.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Face the load squarely — don't attempt to raise the load if your body is twisted.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Determine the center of gravity of the load and grasp it accordingly.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Place your feet in a stable and comfortable position.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Bend at the knees in a squatting position.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Keep your back straight, but in a comfortable position — not fully vertical.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Lift with your strong leg muscles, not your weaker back muscles.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Position the load as close to your body as possible.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Ease the load up; don't jerk it because inertia makes it heavier.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- If the load seems to be too heavy to lift alone, don't hesitate to get help.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- Determine the path you will take to move the load and make sure it is free of all obstructions.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- While carrying the load, always look where you are going, watching for anyone or anything that is approaching [/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]you, even from the sides.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]

    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- To lower the load, use the same basic lifting steps in reverse.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR]
    [COLOR=#212121][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman]- When the load is lowered, a pinch point is created. Watch your fingers, hands, and feet. Remembering and using proper lifting procedures will help prevent back injuries and hernias.[/FONT][/SIZE][/LEFT][/COLOR][/SIZE]
    [SIZE=15px][LEFT][SIZE=15px][FONT=Times New Roman] [/FONT][/SIZE][/LEFT][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]

    KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htm
    Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır. http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/


     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica