- Katılım
- 26 Şub 2012
- Mesajlar
- 802
- Tepki puanı
- 5,502
- Meslek
- Uzman (B)
-108- YÜK KAMYONLARINDA GÜVENLİK
POWER TRUCK SAFETY
Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır. http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/
Yük kamyonları çok fazla malzemeyi kısa sürede taşırlar ve el arabalarından biraz daha az tehlikeli oldukları söylenemez. Ancak yük kamyonları da yanlış kullanılırsa, her makina kadar ölümcül olabilir. Aşağıdaki üç kuralı yük kamyonlarını kullanırken kesinlikle unutmayın:
-
Hiç bir koşulda kamyonu hızlı sürmeyin.
-
Daima gaza basmadan önce önünüzü ve arkanızı kontrol edin. (Duruştan harekete geçerken.)
-
Defansif sürüşünüzü bozmayın – Daima diğer kişilerin hata yapma olasılıklarına karşı dikkatinizi ve kendinizi koruyun.
Hızla ilgili ilk önemli güvenlik kuralı uzun yol sürücüleri içinde aynıdır. Güvenli hız diye bir şey yoktur. Güvenli hız her zaman içinde bulunduğunuz koşullara bağlıdır ve bu ifade çok fazla yerde böyle geçer. Bu koşullar kamyonun koşulları ile paraleldir – Frenler sağlam mı?, Taşıdığı yük ağır mı?, Taşıdığı yük yüksek mi? Bu koşullar çevre koşulları ile paraleldir – Taşıma işi ne kadar zor?, Hava durumu nasıl, yağmurlu mu ya da yollarda yağ tabakası var mı, zemin kaygan olabilir?, Virajlar keskin mi?, Görme mesafesi ne kadar?, vs. Bu koşullar çalışılan şehir (ya da ülke) ya da trafik ile paraleldir – Diğer araçlar ve yayaların durumu. Son olarak, bu koşullar şöför ile de paraleldir – Gözlerinin iyi görüp görmediği, Yorgun olup olmadığı, Kafasının rahat olup olmadığı vs.
Aracınızın içindeyken trafikte, yolda ya da kendinizde birşeyler ters gitmeye başladığında hızınızı kesin.
İkinci önemli güvenlik kuralı; gaza basmadan önce önünüzü ve arkanızı kontrol edin – çok önemli! Bir araç durduğunda insanlar bu aracın tekrar hareket edebileceğini unuturlar (düşünmezler). Araçların önünde ya da arkasında dururlar, çalışırlar, konuşurlar ya da aylaklık ederler. Yani tekrardan gaza basmadan önce yolunuzun açık olduğundan ve hatta aracınızın çevresinde dolaşmanız gerekse bile arkasının müsait olduğundan emin olmanız gerekmektedir.
Defansif sürüşünüzü bozmayın kuralı ise basit bir sağduyu meselesidir. Bu tesiste bir sürü insan ve kamyon bulunmakta. Bazılarınız yürürken ya da araç kullanırken çok dikkatli ve uyanıksınız ancak bazlarınız ise bu konuda biraz eksiksiniz. Bu eksikliğe sahip olan kişiler araçlarını kullanırken daima kendini sorgulamalıdır. Bu işte çalışırken, diğer kişiler aklınıza gelebilecek her türlü aptallığı siz onların yanındayken yaptıklarında er ya da geç bunu düşünmelisiniz. Önlerine bakmadan karşınızdan gelirler. Yolların ortasına malzemeleri (ya da kasaları) koyarlar. Siz aracınızın içindeyken kamyonu itmeye ya da sürmeye kalkarlar.
Belkide bu anlatılanların hiç biri olmuyor, ama bu olmayacak anlamına gelmez, er ya da geç başınıza gelebilir. Ve bu aptalca durumlardan kaza geçirmeden kurtulabilmek için uyanıklığınızı korumalısınız. Defansif sürüş her zaman diğer bir kişinin hata yapma olasılığı üzerine kuruludur.
Bunu beklerseniz, sizin için süpriz olmaz ve sorunu ortadan kaldırmak için hazır olursunuz. Sorunlar ortaya çıktığında çoğunuz hızınızı kontrol altında tutarsınız yani durmak ve virajları almak kolay olur.
Böylece araç kullanımında 3 kuralı öğrendiniz. Hiç bir koşulda kamyonu hızlı sürmeyin. Daima gaza basmadan önce önünüzü ve arkanızı kontrol edin. Defansif sürüşünüzü bozmayın – Daima diğer kişilerin hata yapma olasılıklarına karşı dikkatinizi ve kendinizi koruyun.
POWER TRUCK SAFETY
Power trucks move a lot of stuff fast. And they don't have to be a bit more dangerous than hand trucks. But if we misuse power trucks, they become deadly, just as any kind of power can be deadly. Those of you that drive power trucks, remember these three rules:
- Don't drive too fast for the conditions.
- Always check both front and back before starting your truck.
- Drive defensively — always ready to protect yourself against the other person's mistake.
The first point about speed is the same point safety men keep hammering at highway drivers. There isn't any such thing as the safe speed. The safe speed in a given situation depends upon the conditions — and that statement takes in a lot of territory. Condition includes the condition of the truck itself—how good its brakes are, how heavy a load it carriers, how high that load is. Condition includes the condition of the surface covered — how rough it is, whether there is any wetness or oil that might be slippery, how sharp the turns are, what kind of obstructions there are to visibility, and so on. Condition includes the state or traffic — other vehicles and pedestrians. Finally, conditions include the condition of the driver—whether or not his eyes are good, whether he is fresh or tired, whether he is alert or thinking about something else.
Any bad condition — in your vehicle, the surface, the traffic or yourself is a warning to cut speed.
The second point — the front and back check before starting up — is very important. Once a truck comes to a stop, people are likely to forget that it will ever move again. They are likely to get in front or back of it, to work, to talk, or just to loaf. So be sure the road is clear before you start — even if that means walking around your load to see what is behind it.
Now on this defensive driving — that's simple common sense. In this plant there are a lot of people and a lot of trucks. Some people who walk or drive in this plant are smart, alert, on their toes. But some of them aren't. And you can't , while you're driving in the plant, always tell which is which. You've got to figure that sooner or later, if you stay on this job, other workers will do just about every stupid thing imaginable when you are near them. They'll walk in front of you without looking. They'll stack material in aisles. They'll push or drive trucks right in your road.
There's no maybe about these things — they'll happen sooner or later. And the only thing that will keep those
stupid acts from turning into accidents is your alertness to defend yourself and the other guy by the kind of defensive driving that is based on expecting the other guy to be wrong.
If you expect that, you won't be surprised, and you'll be ready to stop or swing to avoid trouble. Most of all, you'll have your speed under control so that stops and turns are possible when the trouble does appear.
So drive by those three rules — a safe speed for all conditions, a check front and back before starting your truck, and a solid defensive driving plan that is based on figuring the other guy to be a dope.
KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htmBu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır. http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/