- Katılım
- 17 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,285
- Tepki puanı
- 3,344
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (C)
Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışan personeller için 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında talep edilen rutin iş sağlığı hizmetleri (işe giriş, iş değişiklikleri, periyodik muayeneler, sağlık taramaları, tetkik vb. sağlık hizmetleri) 23.05.2013 tarihli ve 2013/4762 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı kapsamında değerlendirilebilir mi?
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun 2’nci maddesinde Kanunun “Kamu ve özel sektöre ait bütün işlere ve işyerlerine, bu işyerlerinin işverenleri ile işveren vekillerine, çırak ve stajyerler de dâhil olmak üzere tüm çalışanlarına faaliyet konularına bakılmaksızın uygulanacağı” belirtilmiştir.
Kanun’un 4’üncü maddesinde işverenin sorumlukları belirtilmiş olup “İşveren, iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin maliyetini çalışanlara yansıtamaz.” hükmü amirdir.
Kanun’un 6’ncı maddesinde işverenin bunu nasıl yerine getireceği belirtilmek sureti ile “4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşları; iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini, Sağlık Bakanlığına ait döner sermayeli kuruluşlardan doğrudan alabileceği gibi 4734 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde de alabilir.” hükmü ile Bakanlığımıza bağlı sağlık hizmet sunucularından bu hizmetlerin doğrudan temin yolu ile alınabileceği hüküm altına alınmıştır.
Kanun’un 15’inci maddesindeki “Sağlık gözetiminden doğan maliyet ve bu gözetimden kaynaklı her türlü ek maliyet işverence karşılanır, çalışana yansıtılamaz” hükmü gereği işe giriş, iş değişiklikleri, düzenli aralıklar ile yapılması zorunlu muayene, tetkik vb. sağlık hizmetlerine ilişkin bedellerin işverence karşılanması zorunludur.
Sonuç olarak; 6331 sayılı Kanun kapsamında talep edilen rutin iş sağlığı hizmetleri 23.05.2013 tarihli ve 2013/4762 sayılı Bakanlar Kurulu kararı kapsamında değerlendirilmemesi gerekmektedir.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nun 2’nci maddesinde Kanunun “Kamu ve özel sektöre ait bütün işlere ve işyerlerine, bu işyerlerinin işverenleri ile işveren vekillerine, çırak ve stajyerler de dâhil olmak üzere tüm çalışanlarına faaliyet konularına bakılmaksızın uygulanacağı” belirtilmiştir.
Kanun’un 4’üncü maddesinde işverenin sorumlukları belirtilmiş olup “İşveren, iş sağlığı ve güvenliği tedbirlerinin maliyetini çalışanlara yansıtamaz.” hükmü amirdir.
Kanun’un 6’ncı maddesinde işverenin bunu nasıl yerine getireceği belirtilmek sureti ile “4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamındaki kamu kurum ve kuruluşları; iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini, Sağlık Bakanlığına ait döner sermayeli kuruluşlardan doğrudan alabileceği gibi 4734 sayılı Kanun hükümleri çerçevesinde de alabilir.” hükmü ile Bakanlığımıza bağlı sağlık hizmet sunucularından bu hizmetlerin doğrudan temin yolu ile alınabileceği hüküm altına alınmıştır.
Kanun’un 15’inci maddesindeki “Sağlık gözetiminden doğan maliyet ve bu gözetimden kaynaklı her türlü ek maliyet işverence karşılanır, çalışana yansıtılamaz” hükmü gereği işe giriş, iş değişiklikleri, düzenli aralıklar ile yapılması zorunlu muayene, tetkik vb. sağlık hizmetlerine ilişkin bedellerin işverence karşılanması zorunludur.
Sonuç olarak; 6331 sayılı Kanun kapsamında talep edilen rutin iş sağlığı hizmetleri 23.05.2013 tarihli ve 2013/4762 sayılı Bakanlar Kurulu kararı kapsamında değerlendirilmemesi gerekmektedir.