Soru : Taşıyıcılar Kooperatifinde Risk Analizi

SAMİ DERYAN

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
15 May 2013
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Meslek
Uzman (C)
Arkadaşlar taşıtıcılar Kooperatifinde risk analizi yapacağım. Örnek risk analizi paylaşabilir misiniz?
 

Mert Fatih Kesgin

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 Mar 2012
Mesajlar
160
Tepki puanı
138
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (B)
Ben de böyle bir risk analizi yapma aşamasındayım. Ama risk analizini paylaşmak yerine; başlıkları ve öngörülen tehlike ve riskleri yazsak daha mantıklı olur görüşündeyim.

Kooperatiflerin yapısı şirketlerin yapısından biraz farklıdır. Çalışanlar şirketin ortaklarıdır. Taşıma yapılan araçlar kooperatif üzerine kayıtlı ve kooperatif üyeleri tarafından kullanılmaktadır. Bu karmaşık ilişkiler, hukuki olarak biraz bize uzak. Burada; ofis işleri, raflar, ergonomi, masa-sandalye-bilgisayar ilişkisi, araç kullanımı-bakımı-kontrolleri, yükleme işleri, sürücü yetkinliği, aşırı yük, aşırı hız, yükleme sahasının güvenliği, hizmet verilen firmanın İSG şartlarına uyum, baret-filigranlı yelek bulundurulması, sürüş süresi, mola saatleri, takometre kullanımı, yurt dışı taşımalarda yabacı ülkelerin bu hususlardaki özel kuralları... gibi başlıklar olabilir. Başka eklemek isteyen arkadaş olursa sevinirim.... İyi çalışmalar...
 

fcaral

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
10 Ara 2012
Mesajlar
30
Tepki puanı
41
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (B)
Ben de böyle bir risk analizi yapma aşamasındayım. Ama risk analizini paylaşmak yerine; başlıkları ve öngörülen tehlike ve riskleri yazsak daha mantıklı olur görüşündeyim.

Kooperatiflerin yapısı şirketlerin yapısından biraz farklıdır. Çalışanlar şirketin ortaklarıdır. Taşıma yapılan araçlar kooperatif üzerine kayıtlı ve kooperatif üyeleri tarafından kullanılmaktadır. Bu karmaşık ilişkiler, hukuki olarak biraz bize uzak. Burada; ofis işleri, raflar, ergonomi, masa-sandalye-bilgisayar ilişkisi, araç kullanımı-bakımı-kontrolleri, yükleme işleri, sürücü yetkinliği, aşırı yük, aşırı hız, yükleme sahasının güvenliği, hizmet verilen firmanın İSG şartlarına uyum, baret-filigranlı yelek bulundurulması, sürüş süresi, mola saatleri, takometre kullanımı, yurt dışı taşımalarda yabacı ülkelerin bu hususlardaki özel kuralları... gibi başlıklar olabilir. Başka eklemek isteyen arkadaş olursa sevinirim.... İyi çalışmalar...

Araçta bulunması gereken yangın söndürücü cihaz,ilkyardım çantasının içeriğinin tam olup olmadığı,gerekli yetki evrakları (src,psikoteknik v.b) bulunup bulunmadığı,araçta bulunması gereken reflektör,çekme halatı,takoz v.b,bulunup bulunmadığı,araç içi hijyen (özellikle uzun yol sürücüleri için) daha da eklenebilir.
 

elifnuran

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
20 Eyl 2013
Mesajlar
38
Tepki puanı
9
Meslek
Uzman (C)
arkadaşlar merhaba uluslar arası taşımacılık yapan şirketler için acil durum planı nasıl olmalı örneğin yurt dışındayken acil bir durum söz konusu olduğunda ne yapılmalı tecrübesizliğimi mazur görün konu hakkında bilgisi olan yardımcı olursa sevinirim teşekkürler
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.