Merhaba, iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları, doküman imzalama vb. isg faaliyetlerine teknik personeli ve yetkili sayılabilecek personelleri dahil etmede nasıl bir yol izliyorsunuz? Çoğu teknik personel/yetkili riske girmemek adına isg dokümanlarını imzalamaktan bile kaçınırken ben bu süreci nasıl yönetmeliyim?
Merhaba,
İş Güvenliği bir ekip işi ama maalesef biz bu görevi çoğunlukla tek başımıza karşılamaya çalışıyoruz.
Genel bir risk değerlendirmesi oluşturup daha sonrasında işe uygun riskleri belirlemek için sahanızda çalışan personellerden yaptıkları işler ve oluşabilecek tehlikeler ile ilgili bilgi almanızı tavsiye ederim. Bu durum hem onlarla iletişime geçmenizi hem de ekip ile birlikte çalışma yürütmenizi sağlayacaktır.
Sahanızda bulunan formen, ustabaşı gibi kişilerle iletişimizi iyi tutmalısınız ve iş sırasında saha turlarında onlara eşlik ederek daha çok riski sizde fark edeceksinizdir. Soru sormaktan çekinmeyin, biz İş Güvenliği Uzmanı olabiliriz ancak her şeyi bilemeyebiliriz.
Ayrıca, risk değerlendirmesi sonrası yapılan işler, kullanılan ekipmanlarla ilgili talimatnameler oluşturarak çalışanlarınıza bunları günlük toolbox'larınızda bahsedebilirsiniz, yaptığınız toolbox'ları kayıt altına almayı ihmal etmeyin.
Kendi uyguladığım bir uygulamadan da bahsetmek istiyorum, çalışanlara işe başlamadan önce toolbox veriyorum ancak belirli periyotlarla çalışanlara bugün ne iş yapacaklarını ve bu işi yaparken nelere dikkat etmeleri gerektiğini sorarak onlara da mini bir risk değerlendirmesi yaptırmış oluyorum ve kayıt altına alıyorum. Bu uygulamanın çalışanlarda farkındalığı arttırdığını ve risklere karşı alınacak tedbirlere daha çok uyduklarını fark ediyorum.
İletişimizi sağlam tuttuğunuz ve onları çalışmaların içine dahil ettiğiniz sürece imza problemi de ortadan kalkacaktır diye düşünüyorum, iyi çalışmalar dilerim.
Kazasız Çalışmalar..