- Katılım
- 26 Şub 2012
- Mesajlar
- 802
- Tepki puanı
- 5,502
- Meslek
- Uzman (B)
Şaft, Dümen, Pervane Mekanik İşlerinde Çalışma Talimatı
1. AMAÇ
Şaft, dümen, pervane, valf ve mekanik işlerin çalışmalarının tarif edilmesidir.
2.1.1. İlgili Şaft-Dümen-Pervane resim ve detay bilgileri Gemi çarkçıbaşısından alınır.
2.1.2. Makine dairesinde yapılacak sıcak işlem öncesinde Yangın Ekibinden sıcak işlem izni alınır.
2.1.3. İlgili takım ve aletler makine dairesine ve havuz içerisinde söküm yapılacak mahale getirilir.
2.1.4. Yapılacak tüm işlemler için Gemi çarkçıbaşı/enspektörü ile yapılacak faaliyetler teyit edilir.
2.1.5. Makine dairesinde mani aksamlar sökülür.
2.1.6. Deep gauge ölçüsü alınır. “Ölçüler “FR-168 Deep Gauge Measurement Report” a kayıt edilir.”
2.1.7. Kaplin civataları sökülür.
2.1.8. Pervane attırılır.
2.1.9. Ara şaft askıya alınır.
2.1.10. Kuyruk şaft içeri çekilir.
2.1.11. Konik yüzey ve/veya kama yatağından MPI ölçümü alınır.
2.1.12. Sterntube ölçüleri alınır. “Ölçüler “FR-167 Shaft Bearing Clearance Report” a kayıt edilir.”
2.1.13. Ölçüler gemi enspektörüne bildirilir.
2.1.14. Lineer ölçüleri üretici firma bilgilerine göre kontrol edilir. “Ölçüler “ FR-169 Liner's Measurement Report”a kayıt edilir.”
2.1.15. Gemi iç/dış siğilleri yenileri ile değiştirilir.
2.1.16. Yeni siğiller ile toplanan iç lineerler yerine monte edilir.
2.1.17. Kuyruk şaft sürülür.
2.1.18. Ara şaft indirilir.
2.1.19. Kıç lineer monte edilir.
2.1.20. Kaplin civataları çakılır.
2.1.21. Pervane yerine oturtulur. “Pervane yerine oturtulurken hidrolik pres değerleri “FR-166 Propeller Fixing Diagram Report” a kayıt edilir.”
2.1.22. Pervane yüzeyi kimyasalla yıkanır.
2.1.23. Pervane kanatlarından ve göbek bağlantı noktalarından dye-check ile çatlak kontrolü yapılır.
2.1.24. Dümen alt ve üst iğnecik ölçüleri alınır.” Ölçüler “FR-170 Rudder Bearing Clearances Report” a kayıt edilir.
2.1.25. Ölçüler limitler üzerinde ise dümen iğnecik yatakları değiştirilir.
2.1.26. Alt iğnecik yatağının değişimi için dümen indirilmeyebilir.
2.1.27. Üst yatağın değişimi için alt iğnecik çekilir.
2.1.28. Dümen motor bağlantıları sökülür.
2.1.29. Dümen askıya alınır.
2.1.30. Dümen dairesinden gerekli önlemler alındıktan sonra dümen civataları sökülür.
2.1.31. Dümen rodunun dümen üstüne bağlandığı noktadaki civatalar sökülür.
2.1.32. Dümen vinç yardımı ile indirilir.
2.1.33. Dümen rodu aşağı indirilir.
2.1.34. Ölçülerine göre tornada işlenen üst yatak kuru buz veya azot yardımı ile yerine çakılır.
2.1.35. Rod atölyeye alınır, gerekli tesviye işlemleri yapılır.
2.1.36. Rod yerine kaldırılır.
2.1.37. Dümen vinç yardımı ile askıya alınarak rod civataları azot yardımı ile çakılır.
2.1.38. Alt iğnecik yerine monte edilir.
2.1.39. Dümen dairesindeki sökülen aksamlar yerine monte edilir.
2.1.40. Dümen sancak iskele alabandaya basılarak işlerliği kontrol edilir.
2.1.41. Sancak iskele alabandaya basma süreleri kontrol edilir.
2.1.42. İlgili iş emri iş teslim edildikten sonra kapatılır.
2.2. Valf ve Mekanik İşler
2.2.1 Gemi tarafından bakımı yapılacak bütün valfler markalanır.
2.2.2 Markalı valfler yerinde bakımı yapılacakmış gibi açılır.
2.2.3 Valf iç yüzeyleri temizlenir.
2.2.4 Kimyasal temizlik yapılır.
2.2.5 Valf sitleri ve diskleri alıştırılır.
2.2.6 Durumu kötü olan valfler tornaya kaldırılır.
2.2.7 Valfler gemi sörveyine gösterilerek kapatılır.
2.2.8 Geminin talebi üzerine sökülecek olan mekanik, hidrolik vb. aksamlar geminin verdiği yedekler ile değiştirilmek üzere sökülür.
2.2.9 Yeni yedekleri ile yerine monte edilir.
2.2.10 Mekanik, hidrolik vb. aksamın işlerliği gemi tarafından teslim alınır.
Kaynak : www.umityanardag.com
1. AMAÇ
Şaft, dümen, pervane, valf ve mekanik işlerin çalışmalarının tarif edilmesidir.
- 2. UYGULAMA
2.1.1. İlgili Şaft-Dümen-Pervane resim ve detay bilgileri Gemi çarkçıbaşısından alınır.
2.1.2. Makine dairesinde yapılacak sıcak işlem öncesinde Yangın Ekibinden sıcak işlem izni alınır.
2.1.3. İlgili takım ve aletler makine dairesine ve havuz içerisinde söküm yapılacak mahale getirilir.
2.1.4. Yapılacak tüm işlemler için Gemi çarkçıbaşı/enspektörü ile yapılacak faaliyetler teyit edilir.
2.1.5. Makine dairesinde mani aksamlar sökülür.
2.1.6. Deep gauge ölçüsü alınır. “Ölçüler “FR-168 Deep Gauge Measurement Report” a kayıt edilir.”
2.1.7. Kaplin civataları sökülür.
2.1.8. Pervane attırılır.
2.1.9. Ara şaft askıya alınır.
2.1.10. Kuyruk şaft içeri çekilir.
2.1.11. Konik yüzey ve/veya kama yatağından MPI ölçümü alınır.
2.1.12. Sterntube ölçüleri alınır. “Ölçüler “FR-167 Shaft Bearing Clearance Report” a kayıt edilir.”
2.1.13. Ölçüler gemi enspektörüne bildirilir.
2.1.14. Lineer ölçüleri üretici firma bilgilerine göre kontrol edilir. “Ölçüler “ FR-169 Liner's Measurement Report”a kayıt edilir.”
2.1.15. Gemi iç/dış siğilleri yenileri ile değiştirilir.
2.1.16. Yeni siğiller ile toplanan iç lineerler yerine monte edilir.
2.1.17. Kuyruk şaft sürülür.
2.1.18. Ara şaft indirilir.
2.1.19. Kıç lineer monte edilir.
2.1.20. Kaplin civataları çakılır.
2.1.21. Pervane yerine oturtulur. “Pervane yerine oturtulurken hidrolik pres değerleri “FR-166 Propeller Fixing Diagram Report” a kayıt edilir.”
2.1.22. Pervane yüzeyi kimyasalla yıkanır.
2.1.23. Pervane kanatlarından ve göbek bağlantı noktalarından dye-check ile çatlak kontrolü yapılır.
2.1.24. Dümen alt ve üst iğnecik ölçüleri alınır.” Ölçüler “FR-170 Rudder Bearing Clearances Report” a kayıt edilir.
2.1.25. Ölçüler limitler üzerinde ise dümen iğnecik yatakları değiştirilir.
2.1.26. Alt iğnecik yatağının değişimi için dümen indirilmeyebilir.
2.1.27. Üst yatağın değişimi için alt iğnecik çekilir.
2.1.28. Dümen motor bağlantıları sökülür.
2.1.29. Dümen askıya alınır.
2.1.30. Dümen dairesinden gerekli önlemler alındıktan sonra dümen civataları sökülür.
2.1.31. Dümen rodunun dümen üstüne bağlandığı noktadaki civatalar sökülür.
2.1.32. Dümen vinç yardımı ile indirilir.
2.1.33. Dümen rodu aşağı indirilir.
2.1.34. Ölçülerine göre tornada işlenen üst yatak kuru buz veya azot yardımı ile yerine çakılır.
2.1.35. Rod atölyeye alınır, gerekli tesviye işlemleri yapılır.
2.1.36. Rod yerine kaldırılır.
2.1.37. Dümen vinç yardımı ile askıya alınarak rod civataları azot yardımı ile çakılır.
2.1.38. Alt iğnecik yerine monte edilir.
2.1.39. Dümen dairesindeki sökülen aksamlar yerine monte edilir.
2.1.40. Dümen sancak iskele alabandaya basılarak işlerliği kontrol edilir.
2.1.41. Sancak iskele alabandaya basma süreleri kontrol edilir.
2.1.42. İlgili iş emri iş teslim edildikten sonra kapatılır.
2.2. Valf ve Mekanik İşler
2.2.1 Gemi tarafından bakımı yapılacak bütün valfler markalanır.
2.2.2 Markalı valfler yerinde bakımı yapılacakmış gibi açılır.
2.2.3 Valf iç yüzeyleri temizlenir.
2.2.4 Kimyasal temizlik yapılır.
2.2.5 Valf sitleri ve diskleri alıştırılır.
2.2.6 Durumu kötü olan valfler tornaya kaldırılır.
2.2.7 Valfler gemi sörveyine gösterilerek kapatılır.
2.2.8 Geminin talebi üzerine sökülecek olan mekanik, hidrolik vb. aksamlar geminin verdiği yedekler ile değiştirilmek üzere sökülür.
2.2.9 Yeni yedekleri ile yerine monte edilir.
2.2.10 Mekanik, hidrolik vb. aksamın işlerliği gemi tarafından teslim alınır.
Kaynak : www.umityanardag.com