Bilgi : Römork Kullanırken Dikkat Edilecek Noktalar Ve Güvenlik Kuralları

Nurdan DAHİ

Banned
Katılım
29 Mar 2012
Mesajlar
618
Tepki puanı
508
Meslek
Uzman (C)
Tarım Arabaları (Römork) Kullanırken Dikkat Edilecek Noktalar ve Güvenlik KurallarıÜlkemizdeki tarım işletmelerindeki kazaların büyük bir bölümü tarım arabalarıyla olmaktadır. Bu nedenle tarım arabalarını kullanırken alınması gereken güvenlik kurallarını iki kısımda inceleriz
A – Römork Kullanırken Dikkat Edilecek Noktalar
1. Römork traktöre takılırken çeki okundan değil, hareket etmeyen noktalardan tutulmalıdır.
2. Çeki oku yeteri kalınlıkta ( 30 mm ) bir pimle traktöre takılmalı ve yaylı kilitli pimle güvenlik altına alınmalıdır.
3. Karayoluna çıkmadan önce römork fişi traktördeki prizine takılmalı ve çalışıp çalışmadığı kontrol edilmelidir.
4. Römork oku traktöre düz veya çok az yukarıda olacak şekilde bağlanmalıdır.
5. Römork takılı traktörle karayoluna çıkıldığında güvenlik açısından ayak gazı kullanılmamalıdır.
6. Karayolları trafik yasasında belirtilen reflektör, takoz vb. donanımlar römork üzerinde bulundurulmalıdır.
7. Karayolunda seyrederken römorkun diğer sürücüler tarafından görülmesini sağlayan aydınlatma donanımları stop lambaları, kedi gözleri vb.) daima temiz durumda bulundurulmalıdır.
8. Yola çıkılınca traktör hafifçe frenlenerek römork freni kontrol edilmelidir.
9. Frende bulunan düz yatak ve çeki okunun yağlanacak yerleri yeterince yağlanmalıdır.
10. Römork traktöre takıldıktan sonra römork el freninin boş olup olmadığı kontrol edilmelidir.
11. Kısa dönüşlerde ve römorkla geri giderken okun lastiğe çarpmamasına dikkat edilmelidir.
12. Dairesel yaylı dümenleme düzenli römorklarda devrilme kolay olur. Bu nedenle virajlara girerken dikkatli olunmalıdır.
13. Çeki oku üzerine hiç kimse bindirilmemeli, kasa kenarlarına kimse oturtulmamalıdır. Yolcu veya işçiler taşınacağı zaman mutlaka römork içine oturtulmalıdır.
14. Yükleme yapılmadan önce yan kapak gerdirme zincirleri takılmalıdır.
15. Römork üzerinde yazılan tonaj değerinden fazla yük yüklenmemelidir. Fazla yük frenleme etkisini azaltır ve dümenlemeyi bozar.
16. Römork üzerinde yazılan azami hız ve yükleme sınırlarının üzerindeki değerlerde kullanılmamalıdır.
17. Yük iyi ve sağlam yüklenmeli, römork genişliğinden fazla ve kenarlardan taşmamalıdır. Arka ve yanlardan taşma olursa işaretleme bayrakları ve reflektör takılmalıdır.
18. Bir akslı römorklarda, azami yük ağırlığı oka binmeyecek şekilde yüklenmeli ve traktörün ön ağırlıkları mutlaka takılmalıdır.
19. Bir akslı römorklarda, yük arkaya fazla yüklenmemelidir. Zira arkadaki fazla yük oku kaldırarak traktör arka aksının hafifleyerek frenleme etkinliğinin azalmasına neden olur.
20. Traktör patinaj yaparken hidrolik kaldırılarak arka aksa yük verilmemelidir.
21. Molalarda römork genel bir kontrolden (Lastik hava ve arızaları, gevşemiş somunlar, çeki oku emniyet pimi, trafik lambaları vb).
22. Ağır yük çekerken dikkatli olunmalı, çeki işlerinde sadece çeki kancası kullanılmalıdır. Uygun bir bağlama düzeni yoksa hidrolik kaldırıcı orta askı ve yan çeki kollarını kullanarak çekme işlemi yapılmaya çalışılmamalıdır. Aksi halde şahlanmaya neden olunabilir.
23. Molalarda römork genel bir kontrolden geçirilir.
24. Römorka yükleme yapılmadan önce yan kapak gerdirme zinciri takılmalıdır.
25. Römork üzerinde yazılı olan tonaj değerinden fazla yük yüklenmemelidir. Fazlayük frenleme tesisini azaltır, dümenlemeyi bozar.

B – Güvenlik Kuralları
1. Römorkla giderken ayakta durulmamalıdır.
2. Damperli römorklarda kaldırılmış römorkların altına destek koymadan girilmemelidir.
3. Römork traktöre takılırken, traktör römorka yanaştırılmalıdır. Römork itilerek traktöre yanaştırılmamalıdır.
4. Yokuş ve meyilli yerlerde römork takarken, römork frenlenmeli ve lastik önüne takoz konulmalıdır.
5. Yola çıkılmadan önce traktör geri, geri hareket ettirilerek römork frenleri kontrol edilmelidir.
6. İleri doğru giderken, geri gitme kilidinin açık olduğuna dikkat edilmelidir.
7. Yokuş aşağı inerken römorkun itici kuvveti olduğu hiç hiçbir zaman akıldan çıkarılmamalıdır.
8. Ağır yük taşırken traktör tarafındaki kurt ağzı bağlantısı aşağı doğru indirilerek traktörün ön aksının havaya kalkma tehlikesi ortadan kaldırılmalıdır.

Traktör kazalarının çoğu aşırı hızla da ilgilidir. Hızınızı yaptığınız işe, hareket ettiğiniz arazi şartlarına, kullandığınız ekipman sayısına uygun olarak ayarlayın, dönüşlerde yavaşlamanız gerektiğini de unutmayın.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.