Talimat Mobil Vinçlerde Çalışma Talimatı

Xzenon

Deneyimli Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
26 Şub 2012
Mesajlar
802
Tepki puanı
5,498
Meslek
Uzman (B)
Mobil Vinçlerde Çalışma Talimatı
1. AMAÇ
Tersane mobil vinçlerinde görevli vinç operatörlerinin vinçle yapılan çalışmalarının tarif edilmesi, dikkat edilmesi gereken kuralları ve vinçlerin bulunduğu çalışma alanındaki diğer personelin güvenliğinin sağlanması, güvenli bir kaldırma ve taşıma işlemi gerçekleştirilmesidir.
UYGULAMA

2.1 Mobil Vinç Kullanımı

2.1.1. Mobil Vinç kullanılmadan önce operatörü tarafından göz ile incelenir. Lastikleri yağı, motor, hidrolik yağları, mazot seviyesi ile hava filtreleri kontrol edilir.
2.1.2. Motor çalıştırılır.
2.1.3. Frenler ve aydınlatma elemanları kontrol edilir.
2.1.4. Rölantide birkaç dakika beklenir.
2.1.5. Vinç ile çalışma lokasyonuna gidilir.
2.1.6. Vincin ayakları açılır ve ayaklarının dördünün de düz bir zemin üzerine sağlam şekilde basması sağlanır.
2.1.7. Vincin yüke olan mesafesi kaldırılacak yükün ağırlığına ve yükün şekline göre ayarlanır.
2.1.8. Mevcut kolları ile işlem gerçekleştirilir. (lift kaldırma /indirme ve bom yatma/ çekme)
2.1.9. Kaldırılacak malzemeye göre vinç kancasına malzemenin takılması sağlanır ve bom kolu yukarı kaldırılarak yük kaldırılır.
2.1.10. Vinç ile yapılacak işlemlerin bitiminden sonra vinç park yerine götürülür, durmak için el freni çekilir ve park edilir. Vincin bomları yatık hale getirilir, ayaklar basılır.
2.1.11. Kontak kapatılarak motoru stop edilir.
Çevre ve İSG Kuralları
2.2.1. Mobil vinçleri yetkili operatör dışında başkasının kullanması yasaktır.
2.2.2. Bütün mobil vinçlerde yük kaldırma kapasitelerini belirten çizelge bulunmaktadır. Bu çizelgede belirlenmiş yük kapasitesi dışında yük kaldırılması yasaktır.
2.2.3. Vinçle kaldırılan yükler kesinlikle çalışanlar üzerinden geçirilmeyecektir.
2.2.4. Zorunlu olmadıkça yük bir araç ya da makine üzerinden geçirilmeyecektir. Aynı zamanda vinçle kaldırılan ya da indirilen bir yükün altında kimse bulunmayacaktır.
2.2.5. Operatör çalışmanın güvenli olduğunu bildiği takdirde çalışmasına devam edecek aksi takdirde güvensiz ve tehlikeli bir çalışma yapmayacaktır. Çalışmalarda tehlike hissettiği durumlarda formen / amirine haber edecek çalışmasını durduracaktır.
2.2.6.Çalışma sisteminde tespit ettiği tehlikeli durum ve davranışları amirine bildirecektir.
2.2.7.Operatör vinçle çalışmaya başlamadan önce vincin kumandalarını, frenlerini ve kollarını kontrol eder.
2.2.8.Yüksek gerilim hatları yakınında vinç kesinlikle kurulmayacaktır.
2.2.9.Frenler yavaş basılır ve mobil vinç ani durdurulur.
2.2.10.Araç içersinde tam dolu ve kontrolü yapılmış yangın söndürme cihazı bulundurulacaktır.
2.2.11.Ağır yükler kaldırılmadan önce vinç halatları kontrol edilmeli; deforme ve kopukluk varsa halat değiştirilmeli, halat donanımı yük kapasitesine göre ayarlanmalıdır.
2.2.12.Çalışmalar sırasında operatör işaretçiden başka kimseden gelen komutları uygulamamalı, yalnızca işaretçiden gelen komutlara uymalıdır. Ancak her kim olursa olsun DUR komutunu uygulamalıdır.
2.2.13.Mobil vinçlerde iş bitiminde ve mesai saatleri içersindeki vincin çalışmadığı zamanlarda vinç burnu serbest salınıma müsait duruma getirilmeli ve yük kancası kabinden 10 mt uzaklıkta olmalıdır.
Operatör vinç mesai saatlerinde bağlı bulunduğu formenlerine haber vermeden vinç bölgesini terk etmemelidir.
2.2.15.Mobil vinç yük kancasının emniyet mandalı daima çalışır durumda olmalıdır
2.2.16.Mobil vinç çalışma bölgesinde etkin aydınlatma yapılmalıdır.
2.2.17.Vinçten kaynaklı yağ, yakıt sızıntılarında acil durum planına göre hareket ediniz ve uygun absorban maddelerle müdahale ediniz.
2.3. Bakım
2.3.1. Günlük yapılacak bakımlar:
  • Motor yağ seviyesinin kontrolü
  • Motor su seviyesinin kontrolü
  • Teleskop greslemesinin kontrolü
  • Ağırlık ikaz sistemini kontrolü
2.3.2. Aylık yapılacak bakımlar:
  • Motor hava filtresinin temizliği ve gerekirse değişimi
  • Hidrolik ve şanzıman yağ seviyeleri kontrolü
  • Lastik basınçlarının ve bijon somunlarının kontrolü
  • Radyatör dış temizliği
  • Teleskop temizliği ve greslemesi
  • Teleskop ve boomda bulunan gresörlükleri temizliği
  • Makinenin alt şasesinde bulunan gresörlükleri temizliği
  • Mazot su ayırıcı filtre içindeki suyun boşaltılması
  • Motor kayışı kontrolü
  • Ön ve arka defransiyel yağının kontrolü
  • Cerlerin yağ seviyesinin kontrolü
  • Akü bakımının yapılması
  • Kule dönüş yağ seviyesinin kontrolü
  • Boom dışındaki zincirlerin gerginliği ve greslemesinin kontrolü
  • Kule dönüş dişlisinin ve civatalarının kontrolü
  • Motor yağının değiştirilmesi
  • Motor yakıt filtrelerinin değiştirilmesi
3 ayda bir yapılacak bakımlar:
  • Hava filtrelerinin değiştirilmesi
  • Şanzıman hidrostatik yağ filtresinin değiştirilmesi
  • Hidrolik filtresinin değiştirilmesi
2.3.4. 6 ayda bir yapılacak bakımlar:
  • Her 500 saatte yapılacak işlerin yapılması
  • Hidrolik yağın değiştirilmesi
  • Defransiyel ve cer yağlarının değiştirilmesi
  • Boom zincirleri aşınmasının kontrol edilmesi
  • Teleskop boom padleri aşınmasının kontrolü
  • Mazot tankının alt tapasının açılması ve pislik suyunun boşaltılması
2.3.5. Her 2000 saatte bir yapılacak bakımlar:
  • Teleskop aşınmalarının kontrol edilmesi
  • Motor subap ayarlarının yapılması
  • Lastik aşıntılarının kontrol edilmesi
  • Hareket süratlerinin hızlarının kontrol edilmesi
Kaynak : www.umityanardag.com
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.