- Katılım
- 17 Eki 2012
- Mesajlar
- 3,285
- Tepki puanı
- 3,344
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (C)
Motivasyon düzeyi düşük olan sağlık çalışanlarının hata yapma ihtimalleri, diğer meslek gruplarına nazaran daha yüksektir. İnsanlara hizmet eden ve insan hayatı gibi çok hassas konularda faaliyet gösteren, sağlık çalışanları çalışma koşulları ve motivasyonlarının yüksek olması gerekir. İş seçimi yaşamı etkileyecek en önemli seçimlerden birisidir. Çünkü; yaşam bu doğrultuda devam edecektir. Çalışma yaşamı insanların vakitlerinin büyük bir bölümünü ayırdıkları zaman dilimidir. Bu zaman dilimi de, çalışanların yüksek performans göstermeleri, kaliteli iş yaşam koşulları ve motivasyona bağlıdır.
Sağlık kurumlarında, motivasyon diğer sektörlere nazaran maximum düzeyde olmalıdır. Çünkü; insanların hayatı gibi hassas telafisi mümkün olmayan bir meslek faaliyeti içindedirler. Sağlık çalışanlarının motivasyonlarının yüksekliği hastanede yatmakta olan hastalar üzerinde pozitif etki bırakacaktır. Hizmet sunarken öncelikle, çalışan memnuniyetinin doyurulmuş düzeyde olması gerekir ki; çalışanlardan hizmet bekleyenleri memnun edebilsinler. Motivasyon ve motivasyon unsurlarının, gerçekleştirilmediği durumlarda hatalar, performans düşüklüğü, tükenmişlik sendromu yer alacaktır. Hastaneler gerek, sunmuş oldukları hizmetler olarak gerekse barındırdığı personelin değişik özelliklerinin olması sebebiyle karmaşık bir sisteme sahiptir. Kurumda yöneticiler çalışanlarını iyi tanımalı, gözlem analiz anket yapmalıdır. Çalışanların niteliklerine yönelik, uygun pozisyonlarda çalıştırmak, personel politikalarını geliştirerek gerekli ortamı sağlanabilirse, çalışma ortamının iyileştirilmesi motivasyonu sağlayacak en önemli etkendir.
Beykent Üniveristesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetim Anabilim Dalı, Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetim programına bağlı olarak Figen Şengül tarafından hazırlanan Hastane Çalışanlarında Motivasyonu Etkileyen Faktörler konulu yüksek lisans tezi ekte yer almaktadır.
Sağlık kurumlarında, motivasyon diğer sektörlere nazaran maximum düzeyde olmalıdır. Çünkü; insanların hayatı gibi hassas telafisi mümkün olmayan bir meslek faaliyeti içindedirler. Sağlık çalışanlarının motivasyonlarının yüksekliği hastanede yatmakta olan hastalar üzerinde pozitif etki bırakacaktır. Hizmet sunarken öncelikle, çalışan memnuniyetinin doyurulmuş düzeyde olması gerekir ki; çalışanlardan hizmet bekleyenleri memnun edebilsinler. Motivasyon ve motivasyon unsurlarının, gerçekleştirilmediği durumlarda hatalar, performans düşüklüğü, tükenmişlik sendromu yer alacaktır. Hastaneler gerek, sunmuş oldukları hizmetler olarak gerekse barındırdığı personelin değişik özelliklerinin olması sebebiyle karmaşık bir sisteme sahiptir. Kurumda yöneticiler çalışanlarını iyi tanımalı, gözlem analiz anket yapmalıdır. Çalışanların niteliklerine yönelik, uygun pozisyonlarda çalıştırmak, personel politikalarını geliştirerek gerekli ortamı sağlanabilirse, çalışma ortamının iyileştirilmesi motivasyonu sağlayacak en önemli etkendir.
Beykent Üniveristesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Yönetim Anabilim Dalı, Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetim programına bağlı olarak Figen Şengül tarafından hazırlanan Hastane Çalışanlarında Motivasyonu Etkileyen Faktörler konulu yüksek lisans tezi ekte yer almaktadır.