*** Görsel - Taşıma Evrakının Hazırlanması

Özlem .

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
92
Tepki puanı
360
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Uzman (B)
13102_931058110278203_4831575599921591452_n.jpg

Değerli arkadaşlar;

Gündeme gelen bir konu olduğundan dolayı ezbere değil anlayarak gidelim diye düşündüm. Ekte mevcuttur.

Faydalı olması ve bazı soru işaretlerini ortadan kaldırması dileğiyle.

İyi çalışmalar.
 

taner yılmaz

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
16 Nis 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
5
Meslek
Uzman (C)
Bir kaç sorum olacak, malumatı olan arkadaşlardan cevap rica ediyorum.
1-ambalajlı taşımacılıkta (torba yada bigbag-ibc esnek) konteyner (konteyner dış ambalaj deniz taşımacılığı için) dışına etiket/levha gerekiyor mu? tek kimyasal bileşen -karışan yok.
2- Taşıma evrakında belirtilen hususlar irsaliye bilgileri ile hemen hemen aynı , tek eksiği UN numarası pg III gibi adr tanımlaması velhasıl irsaliyede bu hususlar belirtilse tekrar ayrı bir belge hazırlamaya gerek var mı bu durumda iraliye taşıma evrakı yerine geçmez mi?
 

Mehmet haşim Gültekin

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
2 Kas 2015
Mesajlar
12
Tepki puanı
4
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
Evet ambalaj ve paketlerin dışında tehlike etiketi ve UN numarasının yazması gerekiyor.Ambalajlarda tek tarafta IBC lerde karşılıklı iki tarafını işaretlemelisin.Taşıma evrağı ayrıca hazırlamalısın bunu çok açık şekilde belirtmişler, taşıma evraklarını en az 3 ay boyunca saklanması gerekiyor.
 

Aslı Sağbaş

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
1 Mar 2016
Mesajlar
5
Tepki puanı
3
Taşıma evrakı kaç nüsha olmalı? Tek bir çıktı almak yeterli mi?
 

Cavit BALDAN

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
12 Tem 2015
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
5.4.4.1 de gönderen ile taşıyıcı saklayacaktır diyor. Alıcıda da olması zorunluluk mu?
 

Serkan TUZCU

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
15 Haz 2015
Mesajlar
11
Tepki puanı
4
2 nüsha olmalı, 1. nüsha araçla tehlikeli maddenin taşınması sırasında gidecek, 2. de düzenleyen firma tarafından arşivlenecek.

Dün bu konu gündeme gelince tekrar araştırma yaptım, tehlikeli atık gönderdiğim firmalarımla görüştüm ve şöyle bir uygulamaya karar verdik. (kontamine ambalaj, endüstriyel yağ, tıbbi atık v.s) atık göndericisi 3 nüsha düzenleyecek, 1. nüsha sürücü ve gönderici imza/kaşe yaptıktan sonra gönderici de kalacak, diğer 2 nüshada sürücü tarafından firmaya götürülecek. Atık alımı yapan firmada gelen 2 nüshadan 1 tanesini uatf bize geri göndereceği nüshalarla birlikte geri döner. Böylece 3 tarafında imza ve kaşesi olan evrak arşivimizde olacak.

Not : 1) Adı geçen atık firmaları kendi araçlarıyla taşıma yapıyor, farklı bir taşımacı eklendiğinde 1 nüshada taşımacı için ilave etmek gerekiyor.

2) Konuyla ilgili referans olması için ADR ve Tehlikeli Maddelerin Karayoluyla Taşınması Hakkında Yönetmelik ve TMGD Hakkında Tebliğde araştırdım, fakat tam bir açıklama bulamadım. Gözüne çarpan veya bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim.
 

Erkan Altınok

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
22 Ara 2015
Mesajlar
4
Tepki puanı
41
Bir kaç sorum olacak, malumatı olan arkadaşlardan cevap rica ediyorum.
1-ambalajlı taşımacılıkta (torba yada bigbag-ibc esnek) konteyner (konteyner dış ambalaj deniz taşımacılığı için) dışına etiket/levha gerekiyor mu? tek kimyasal bileşen -karışan yok.
2- Taşıma evrakında belirtilen hususlar irsaliye bilgileri ile hemen hemen aynı , tek eksiği UN numarası pg III gibi adr tanımlaması velhasıl irsaliyede bu hususlar belirtilse tekrar ayrı bir belge hazırlamaya gerek var mı bu durumda iraliye taşıma evrakı yerine geçmez mi?
Geçer. Kullanabiliriz.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.