Soru : Firma Şube Risk Analizi

hindunin

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Diğer
Merhaba,
İSG hizmeti verdiğim bir firmanın farklı lokasyonda bir şubesi mevcut. Bu şubeye de risk analizi yapmam gerekiyor mu? Yoksa ana adrese yaptığım risk analizi yeterli mi? Risk analizi yapacaksam bu alanı nasıl tanımlamam gerekiyor? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
 

Emre KIZIL

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
29 Ara 2015
Mesajlar
22
Tepki puanı
14
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (B)
Merhaba,

Risk değerlendirmesi işletmeye özgüdür. Ana adrese yaptığınız risk değerlendirmesiyle şubede bulunan riskleri tespit edemezsiniz. Şubeye özgü risklerin ayrı değerlendirilerek ayrı bir rapor hazırlanması gerekmektedir. Belki ana adreste bulunan bir risk firmanın şubesinde yoktur veya tam tersi de olabilir. Bunun için ayrı bir risk değerlendirmesi yapmanız gerekmektedir.

Şube de olsa SGK Sicil numarası farklıdır muhtemelen. Bence risk değerlendirmesinden önce uzman atamasını kontrol edin. Siz mi atanacaksınız yoksa farklı bir uzman mı atanacak bunları netleştirin. Daha sonra evraklarınızı hazırlarsınız. Şube de olsa orası da bir işletme olarak kabul edilip acil durum planı, eğitim ve çalışma planları, risk değerlendirmesi vs. sıfırdan işletmeye özgü olarak hazırlanması gerekecektir.

İyi çalışmalar.
 

hindunin

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Diğer
Merhaba,

Risk değerlendirmesi işletmeye özgüdür. Ana adrese yaptığınız risk değerlendirmesiyle şubede bulunan riskleri tespit edemezsiniz. Şubeye özgü risklerin ayrı değerlendirilerek ayrı bir rapor hazırlanması gerekmektedir. Belki ana adreste bulunan bir risk firmanın şubesinde yoktur veya tam tersi de olabilir. Bunun için ayrı bir risk değerlendirmesi yapmanız gerekmektedir.

Şube de olsa SGK Sicil numarası farklıdır muhtemelen. Bence risk değerlendirmesinden önce uzman atamasını kontrol edin. Siz mi atanacaksınız yoksa farklı bir uzman mı atanacak bunları netleştirin. Daha sonra evraklarınızı hazırlarsınız. Şube de olsa orası da bir işletme olarak kabul edilip acil durum planı, eğitim ve çalışma planları, risk değerlendirmesi vs. sıfırdan işletmeye özgü olarak hazırlanması gerekecektir.

İyi çalışmalar.
Merhaba, öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

İSG Defterlerini de ayırmalı mıyım peki?

Birde bakanlık denetimlerinde nasıl bir yol izlenir? İki yer içinde tehlike sınıfları aynı (Tehlikeli sınıftalar) bu durumda müfettişler hangi birimi denetlerler, ana merkezi mi yoksa şubeyi mi?
 

Emre KIZIL

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
29 Ara 2015
Mesajlar
22
Tepki puanı
14
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (B)
Merhaba, öncelikle cevabınız için teşekkür ederim.

İSG Defterlerini de ayırmalı mıyım peki?

Birde bakanlık denetimlerinde nasıl bir yol izlenir? İki yer içinde tehlike sınıfları aynı (Tehlikeli sınıftalar) bu durumda müfettişler hangi birimi denetlerler, ana merkezi mi yoksa şubeyi mi?
Evet tespit öneri defterlerinin de o sicil numarasına göre onaylatılması gerekmektedir. Burada bakacağımız nokta sgk sicil numaraları. Sicil numaraları farklı olduğundan dolayı ikisini farklı işletme olarak değerlendirmek zorundayız. Ana firma, şube olarak ayırt etme gibi bir şansımız bulunmuyor. Nasıl ki bir firma içerisinde alt taşeron için ayrı bir sicil açılıyor o sicile de uzman atanıyorsa bu da aynı mantık üzerinden ilerliyor. Bir işletmede ne yapılıyorsa o işletmeye de aynı prosedürlerin uygulanması gerekmekte.

Ana firmadaki prosedürleri şubeye uygulayabilirsiniz (eğitim prosedürü, çalışma talimatları vs.) ancak risk değerlendirmenizi, acil durum planınızı işletmeye özgü hazırlamak zorundasınız.

Bakanlık denetlemeleri konusu biraz daha farklı. Planlı teftiş, şikayet üzerine teftiş gibi bir çok unsurları var bakanlık denetlemelerinin. Bölge bölge yapılır denetlemeler. Plan hangi bölgedeyse o bölgeye giderler. Ana firma veya şube diye onlar da ayırım yapmazlar. Şans meselesi diyelim kısaca.
 

hindunin

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
4 Haz 2020
Mesajlar
3
Tepki puanı
1
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Diğer
Evet tespit öneri defterlerinin de o sicil numarasına göre onaylatılması gerekmektedir. Burada bakacağımız nokta sgk sicil numaraları. Sicil numaraları farklı olduğundan dolayı ikisini farklı işletme olarak değerlendirmek zorundayız. Ana firma, şube olarak ayırt etme gibi bir şansımız bulunmuyor. Nasıl ki bir firma içerisinde alt taşeron için ayrı bir sicil açılıyor o sicile de uzman atanıyorsa bu da aynı mantık üzerinden ilerliyor. Bir işletmede ne yapılıyorsa o işletmeye de aynı prosedürlerin uygulanması gerekmekte.

Ana firmadaki prosedürleri şubeye uygulayabilirsiniz (eğitim prosedürü, çalışma talimatları vs.) ancak risk değerlendirmenizi, acil durum planınızı işletmeye özgü hazırlamak zorundasınız.

Bakanlık denetlemeleri konusu biraz daha farklı. Planlı teftiş, şikayet üzerine teftiş gibi bir çok unsurları var bakanlık denetlemelerinin. Bölge bölge yapılır denetlemeler. Plan hangi bölgedeyse o bölgeye giderler. Ana firma veya şube diye onlar da ayırım yapmazlar. Şans meselesi diyelim kısaca.
Çok teşekkür ederim. Çok yardımcı oldunuz. İyi günler dilerim.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.