- Katılım
- 26 Şub 2012
- Mesajlar
- 802
- Tepki puanı
- 5,502
- Meslek
- Uzman (B)
EKİPMAN GÜVENLİĞİ-VİNÇLE İLGİLİ DÜŞÜNCELER
VE DEĞERLENDİRMELER
EQUIPMENT SAFETY-CRANING CONSIDERATIONS
Bu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/
VE DEĞERLENDİRMELER
Birçok vinç kazası, kapasitesinden fazla yük kaldırmak için kullanıldığından meydana gelmektedir. Vinç kazaları genellikle ciddi ve her zaman pahalı kazalardır. Müteakip tartışma güvenlik cihazlarının önemini vurgulamak ve sizi kazalardan korumaya yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır:
Her vinçte yük diyagramları olması gerekmektedir ve operatörden bunların nasıl kullanılacağını bilmesi beklenmektedir. En son ne zaman operatörünüz kaldırma yapmak için vincin kurulumunda bu diyagramları okudu?
Yükün ağırlığını bilmek güvenli bir kaldırma işleminin tek ve en önemli parçasıdır. Yükün ağırlığı bilinmiyorsa, vinci nasıl uygun bir konumda yerleştirebilir siniz? Bu durumun en kolay cevabı vince yükün ağırlığını gösteren cihazların montajıdır.
Bum açı göstergeleri mutlak bir zorunluluktur. Eğer bum açısını ölçemiyorsanız yük diyagramlarını nasıl kullanacaksınız? Yük diyagramlarını kullanmıyorsanız yükü tahmin ediyorsunuz demektir?
Vincin kurulum seviyesi ve sağlam zeminin bilinmesi mutlak bir zorunluluktur! Vinç düz bir yerde kurulmamışsa yük diyagramlarını pencereden dışarı atabilirsiniz çünkü vincin devrilme anı değişmiştir. Gevşek ya da hareketli zemine (batan zemin) vinç kurmak hakikaten kötüdür. Vinç, bir tarafta yerleşirse (yatarsa), devrilme anını tekrar değiştirdiniz demektir.
Denge ağırlığının artırılması veya devrilme durumlardan kaçınmak için vincin kablolarla sabitlenmesi asla kabul edilmez bir uygulamadır. Devrilme durumunu önlemek için denge ağırlığını arttırırsanız, yapısal arıza olasılığı artar. Bu işlemler yeterince uzun süre devam ederse, bom üzerinde oluşan tekrarlanan stres patlaması kesinlikle bom arızasıyla sonuçlanacaktır.
Zorlu koşullar altında kaldırma ekipmanlarınızı (ataşmanlarınızı) günlük olarak veya daha sık aralıkla kontrol edin. Tüm kancaların emniyet kilitlerinin olduğundan emin olun. Kaldırma kirişleri ve dağıtıcı barların hesaplanmış kapasitelerinin üzerlerine işaretlenmiş olması gerekmektedir.
EQUIPMENT SAFETY-CRANING CONSIDERATIONS
Many crane accidents occur because the crane was used to lift more than its rated capacity. Crane accidents are generally serious and always expensive. The following discussion is intended to highlight the value of safety devices and help you avoid accidents:
Every crane is required to have load charts and the operator is expected to know how to use them. When was the last time your operator studied the charts before setting up to make a pick?
Knowing the weight of the load is the single most important part of making a safe pick. If the weight of the load is unknown, how can you set the crane up in the proper configuration? The easiest answer to this situation is install a load indicating device on the crane.
Boom angle indicators are an absolute must. How can you use the load charts if you cannot measure the boom angle? If you do not use the load charts, you are guessing!
Setting the crane up level and on solid ground is an absolute must! You can throw the load charts out the window if the crane is not set up level, because you have changed the tipping moment. Setting cranes up on loose or unstable soil is just as bad. If the crane settles on one side, you have changed the tipping moment again.
Increasing counterweight or securing crane with cables to avoid tipping situations is never an acceptable practice. When you increase counterweights to avoid a tipping situation, you risk the possibility of structural failure. If these operations continue for long enough, the repeated stress placed on the boom is certain to result in a boom failure.
Inspect your rigging daily or more frequently under demanding conditions. Ensure all hooks have safety latches. Lifting beams and spreader bars must have their rated capacities marked on them.
KAYNAK:http://www.toolboxtopics.com/Audio%20Topics/Vol%201%20disk%202/19%20What%20Safety%20Means.htmBu metin Risk Yönetimi Yahoo Grubu’nun İşbaşı Konuşmaları Topluma Hizmet Projesi çerçevesinde paylaşılmıştır.http://groups.yahoo.com/group/riskyonetimi/