Tartışma Kamuda Çalışan İsg Uzmanları Nasıl Bir Yol İzler?

Konu, 'Güncel Tartışma Konuları' kısmında rapunzel tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. sümeyye topal

    sümeyye topal TÜİSAG Üyesi



    Merhabalar.oncelikle bilgilendirmeleriniz ve yol gostericiliginiz icin herkese tesekkur ederim.bende çorum sosyal güvenlik il mudurlugunuze memurum ve kamuda görevlendirme kapsamında pazartesi imzayı atacak inşallah.fakat kurumum bu konuda çok eksik ve bi çok şeyi benim öğrenmemi bekliyor. Öncelikle kurumda 160 memur ve kurunun ihale ile aldığı 50 temizlik gorevlisi var. Sorumluğuda bu işçilerde olacak mı. Eger olacaksa bunların sgk sicil numaralari var. Bunun gorevlendirmesi isg katip, memurların ki ek 5 b yi isggm ye yollanarakmi yapilacak. Ayrıca kurumunun ilcelerde 5 tane merkez mudurlugu var. Bunların takibi nasıl olcak. Ayda bir yerinde kontrol yeterli olurmu. Ayrıca mudurunun bıyık altindan gulerek sorduğu cvbini ogren dedigi bimevzu var. Şuan kurumda tek uzmanın.disardan biri gelirse görevlendirme nasıl olcak. Şimdiden ilgi ve alakaniz icin tesekkurler



     
  2. denizcsc

    denizcsc TÜİSAG Üyesi



    Tam olarak neyi kast ettiğinizi anlayamadım (......kamudaki şartlar özel sektör gibi değil. bu konuda denizscs'ye katılmıyorum.) kısmı için ama kamuda kaç memur olduğu zaten belli. Sadece memurlar tek sicil altındalar. Hangisinin, hangi işçilerin bağlı olduğu sicil altında çalıştığı belli değil.
    Örnek: A devlet dairesi, x,y,z işyeri siciline sahip olsun (İşçilerin ve sözleşmelilerin göründüğü işyerleri bunlar. Yani katipte görünen işyerleri) birde emekli sandığı altında çalışan ve 1 temmuz 2016 tarihinde uzman ve hekim görevlendirilecek memurlar var. Bunlar x,y,x işyerlerinde görünmüyorlar. Teknik olarak da buraya dahil edilemiyorlar. Mevcut sistemde hangi memurun hangi tehlikeye sahip işyerinde çalıştığı kurumların kendisi haricinde İSGGM, ÇSGB hatta bağlı olduğu bakanlıklar tarafından bilinmiyor. Asıl sorunda bu zaten. Benim yaptığım görüşmelerde kurumlara katip için sanal sicil numaraları verecekleri belirtildi.
    Mevcut A kurumunun sicil numarları aşağıdaki şekilde olsun.
    x:123
    y:234
    z:345
    A kurumunun memurları için emekli sandığından gelen
    Q sicilli (Bizim anladığımız anlamada bir işyeri değil bu kurumun memurlarının bağlı olduğu tek bir numara
    Q : 987 (sicil diyerek niteleyelim) memur işyeri olsun
    Sorun Q' ya bağlı memurların işçilerin çalıştığı x,y,z işyerlerinin hangisinde görev yaptığının elektronik sistemde belli olmamasıdır. İSGGM süreci nasıl yönetecek dikkat edin lütfe; beyan ile yani x işçilerin çalıştığı işyerimde, aynı zamanda şukadar sayıda memur çalışıyor diye ek 5 b yi doldurmamızı istiyor.
    Peki bu geçiş sürecinden sonra ne olaca? (Bu kısım şahsi yorumumdur)
    A kurumuna 1a, 2b, 3b şeklinde üç sanal sicil verilecek. Ve kurumlara diyeceklerki;

    1a= X (işçi+sözleşmeliler) + A kurumu içinde bulunan memurlardan x işyerinde çalışan memurlar

    Böylece 2 ayrı yerden gelen veriler X işyeri için SGK dan veriler ile Memurlar için kurumlarının X işyerinde çalışan memurlarının verilerinin birleşeceği 1 a isimli sanal bir işyeri olacak. Böylece kamu kurumları tehlike sınıflarına göre ve kimin nerede kiminle beraber çalıştığını netleştirebilecek. İSG Katip' de gerçek çalışan sayısı belli olmuş olacak. Tayinler ve geçişler kurumlarca ara ara güncellenince de Katipte gerçek sonuçları görebileceğiz.

    Yoksa sorun kamuda memurların hangi kurumda çalıştığının bilinmemesi değildir. O kurumun altında bulunan tehlike sınıfları farklı, işleri farklı, işyeri sicil numaralarına sahip alt müdürlükleri, şubeler vb. yerlerde çalışanların belli olmayışıdır. Buda bilinmediği müddetçe bizlerin İSG hizmetlerini yürütmemiz mümkün değildir. Hali hazırda ise biz fiili duruma göre işlerimizi yapıyoruz. Katipte memurlar için görevlendirilmememize rağmen işlemlerini gerçekleştiriyoruz.

    Not: Öyle bir kurum vardır ki tek işyeri sicili vardır. Ve tek memurların bağlı olduğu bir numaraya sahiptir. Burada benim bahsettiğim sorun yaşanmaz. (Katipte görünmesi için gene bir altyapı çalışması gerekecektir.) Her kurumun böyle olmadığını unutmayınız.

    Kolaylıklar diliyorum.



     
    Banu CUMALI bu yazıya teşekkür etti.
  3. bimo

    bimo TÜİSAG Üyesi

    şöyle izah edeyim 1 temmuzda memurlar için de uzman ve hekim görevlendirilmesi gerekiyor ve isg-katipte memurlar gözükmüyor malum, isg-katipten sözleşme yapmazsanız ücret alamazsınız demişsiniz. görevlendirme oluru ve ek-5b'nin bildirimi ile ücret alınabilir. bu konuda size katılmıyorum. kamu-özel derken kamuda çalışan sayısının belli olduğunu, kamuda özel sektör gibi istenmeyen bazı durumların (örneğin sigortasız işçi çalıştırma, çalışan sayısını eksik bildirme vb.) yaşanmasının mümkün olmadığını vurgulamak için belirttim. çsgb'nin veya isggm'nin hangi kamu kurumunda kimin çalışıp çalışmadığı konusunda bilgisi olmadığını zannetmiyorum. ellerinde müthiş bir veritabanı var özellikle yine çsgb bünyesinde olan sgk'nın. zaten sgk e-bildirge yöneticisi isg-katipten uzman görevlendirmesi yapıyor.

    657'de 4 sınıf personel var. 4/a (kadrolu), 4/b(sözleşmeli),4/c(geçici personel), 4/d(kamu işçisi) deniliyor ki bu personelin bir kısmı gözükmüyor veya bazı işyerlerinin sgk sicil numarası yok. peki 5510'da nasıl biliyor musunuz?

    5510'da 4/a (sigortalı), 4/b(esnaf bağkur ve tarım bağkur), 4/c(kamu personeli)
    5510'a göre işçi-memur ayrımı olmadan tüm kamu personeli 4/c'dir. dolayısıyla hangi kurumun kaç çalışanı var gayet açık ve net sgk kayıtlarında mevcuttur.

    memurların isg-katipte gözüküp gözükmemesi uzmanlar olarak bizlerin sorunu değildir.kurumlar tekrar vurguluyorum görevlendirme oluru ve ek-5b formunun bildirimi ile olayı çözecekler. isg-katipte varsa gözükenler için sözleşme yapacaklar.bir kısmı gözüküp bir kısmı gözükmüyorsa sayın isggm ve sayın sgk bakın bizim şu kadar çalışanımız var şu kadarı isg-katipte gözükmüyor gerekli işlemlerin yapılması diye üst yazıyla bildirecekler.

    olaki sorunu çözemiyorsun sistemi kuramadın 6331'de çalışan tanımı yaptığına göre kamu kurumlarının kaç çalışanı olduğuna dair beyanını kabul edeceksin. hiçbir kamu kurumu misal 500 çalışanı varken 300 çalışanım var diyemez. yani kısacası isg-katip sisteminin çalışan tanımı konusunda eksiklikleri olması, tüm çalışanları göstermemesi konusunda uzmanların herhangi bir sorumluluğu yok ve bu konunun bu kadar çözülemeyecek bir matematik problemi gibi ele alınmasını doğru bulmuyorum.

     
  4. denizcsc

    denizcsc TÜİSAG Üyesi

    Öncelikle bilgilendirmeniz için teşekkür ederim.
    Lakin konuyu detaylı açıklamama rağmen halen aynı pencereden bakmaya devam ediyorsunuz. Kurumlarda kimin çalıştığının bilinmemesi muhakkak mümkün değil. Tekrar edeyim, bilinmeyen durum bahsi geçen kurumun alt müdürlüklerinde şubelerinde kimin çalıştığının bilinmemesidir. Daha açık örnek olması adına , İstanbul belediyesinde hangi memurların çalıştığı veri tabanında bellidir. Peki, İstanbul belediyesinin az tehlikeli sınıfta olan eğitim müdürlüğü ile çok tehlikeli sınıfta olan yol bakım müdürlüğünde hangi memurların çalıştığı belli mi??? ben vereyim cevabını belli değil. bırakın İSGGM yada ÇSGB' nı görevlendirmelere işleyişi yürütülen birçok kurum kendi personelinin kadrosunun bile nerede olduğunu bilmiyor.
    Gelelim uzmanların sorumluluğuna; benim uzmanların bu durumla iligili sorumluluğu vardır dediğim bir cümle kurduğumu hatırlamıyorum. Nereden çıkardınız bilmiyorum. Ama konusunu açtınız madem uzmanı neden ilgilendirdiğini anlatıyım. Uzman görev aldığı müdürlük kadrosunda bulunan bir çalışanın (Az tehlikeli bir işyeri olsun) görevlendirmeyle başka bir müdürlük işyerinde çalıştığı durumlarda, ne yapacak? çalışan kayıtlarda (isg katip) kendisinde görünürken aslında fiili başka yerde çalışıyor. Bu durum şuan işçiler için geçerli, aynı sorumsuzluk devam ederse memurlar içinde yakın zamanda gerçekleşecek.
    Siz nasıl bir kurumda çalışıyorsunuz bilmiyorum ama benim çalıştığım yerlerde her hafta hatta bazı dönemlerde her gün çalışanların yeri değiştiriliyor. Başka müdürlüklere gidiyorlar. Bahsettiğiniz gibi ek 5b ile filan bu süreç yürümez. Yürüse zaten İSGMM bunun için çalışmazdı. Geçiş sürecinde bu durum 5-6 ay daha idare edilecek. Aynı zamanda verdiğim bilgilerin ciddi bir kısmı bizzat isg katip programını yazan bakanlık yetkilileri ile yaptığım görüşme neticesinde paylaşılmıştır.
    Ücret konusuna gelince, ben ek5 b ile görevlendirilen ücret alamaz hiç bir yerde demedim. Bazı arkadaşlarımız kurum içi yazışmalarla işyerlerinin kedilerine artık uzmanımızsın diye yazı çıkardıklarını ve ücret alıp alamayacaklarını sordular. bende alamazsınız dedim. İsg katipte tanımlı olmanız lazım dedim. Bu söylediğimde de yanlış birşey yok, ek 5 b ile kurum kişiyi İSGGM ye bildirdiğinde onlarda bu durumu kayıtlara işleyip, durumu bildiren yazı ile geri dönüş yaptıklarında alabileceklerdir.
    Şunu da söyliyim, bazı kurumlar isg katip ten her ay çalışma saati çıktısı almadan ücret ödemiyorlar.Puantaj düzenliyorlar. Bu durumda mağduriyetler oluşturacaktır. Ne zamana kadar isg katipte memurlar tanımlanana kadar.
    Sanırım yazdıklarımı tam olarak okuyamadınız. Maksadımız burada arkadaşların karşılaşacakları tüm sorunlar hakkında bilgi verilmesini sağlamaktır. Sizlerle paylaştığım her konu (yorumum diyerek belirttiklerim hariç) 3 yıl boyunca yaşanmış tecrübelerdir. Halende yaşamaya devam ediyoruz.
    Kolaylıklar diliyorum



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  5. bimo

    bimo TÜİSAG Üyesi

    1 temmuzda yasal zorunluluk başlıyor. gerekli çalışmaları ve görevlendirmeleri bu tarihten çok önceden yapan birçok kurumda memurlar isg-katipte gözükmemesine rağmen olur ve ek-5b ile ücret alanlar var. isg-katipte memurların gözükmemesi ve isg-katipten görevlendirme yapılamaması ücret ödenmesine engel olmadığı gibi uzmanların ve ilgili kurumların sorunu değildir. kanunu, yönetmeliği çıkartıyorsan teknik altyapısını da hazırlayacaksın. ayrıca bakanlık isg-katip sistemini hizmet alımıyla yazdırmıştır muhtemelen ki bu yazılımla alakalı bakanlık yetkililerinin sanki kendileri yazılımı yapmış gibi fikir beyan etmeleri doğru değil.

    benim amacım da sizinle aynı. tecrübelerim ışığında fikirlerimi söylemek. bir bakanlığın merkez teşkilatında personel gn. md. ve halen taşra teşkilatında görev yapıyorum. görevim gereği kamu personel rejimine oldukça iyi düzeyde hakim olduğumu söyleyebilirim.

    belediyelerin personel rejimi ve tasarrufu ile uygulamaları bakımından siyasetle iç içe olması nedeniyle diğer kamu kurumlarına göre farkları var. bahsettiğiniz esas sıkıntılar buradan kaynaklanıyor muhtemelen. dolayısıyla kimin nerede çalıştığının bilinmemesi veya bilinmediğinin zannedilmesi ve bu probleme çözüm üretilememesi belediyelerde normal olabilir. her hafta veya her gün bir çalışanın yerinin değişmesi ise extra bir durum. normal kamu kurumlarında bu tip şeylerle karşılaşmazsınız.

    memur geçici görevlendirme ile başka birimde çalışıyorsa geçici görevlendirme olurunu bir üst yazıyla ilgili birime gönderip ilgili kişinin iş sağlığı ve güvenliği yönünden kendilerinin sorumluluğu altında olduğunu belirteceksiniz. geçici görevlendirmeyle giden gittiği kurumun veya birimin personelidir.oradaki mesleki risklerle ilgili bilgilendirilmelidir.

    her neyse benim düşüncelerim bunlar. asıl yapmamız gereken işleri bir kenara bırakıp bir deli (isggm) kuyuya taş atmış 40 akıllı (uzmanlar) çıkaramamış misali basit bir konuyu bu kadar derinleştirmek bana mantıksız geliyor.

     
  6. isgci0676

    isgci0676 TÜİSAG Üyesi

    merhabalar;

    bende bir kamu bankasında igu olarak çalışmaktayım.iş kanununa tabiyim fakat özel sandığımız var.sgklı olmadığımız için isg katip i kullanamıyoruz.böyle bir sıkıntımız var bizimde.



    TÜİSAG Youtube Kanalına abone olarak bizi desteklemeyi unutmayın !



     
  7. Hakan Battır

    Hakan Battır TÜİSAG Üyesi

    Merhabalar;
    İş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
    MADDE 6 – (1) Mesleki risklerin önlenmesi ve bu risklerden korunulmasına yönelik çalışmaları da kapsayacak, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin sunulması için işveren;
    a) Çalışanları arasından iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ve diğer sağlık personeli görevlendirir. Çalışanlarıarasında belirlenen niteliklere sahip personel bulunmaması hâlinde, bu hizmetin tamamını veya bir kısmını ortak sağlık ve güvenlik birimlerinden hizmet alarak yerine getirebilir. Ancak belirlenen niteliklere ve gerekli belgeye sahip olmasıhâlinde, tehlike sınıfı ve çalışan sayısı dikkate alınarak, bu hizmetin yerine getirilmesini kendisi üstlenebilir.
    Böyle bir madde olduğu halde kamu kurumları kendi bünyesinde iş güvenliği uzmanı olduğu halde, ve çalışmak istediğimizi belirtmemize rağmen, yöneticiler dışarıdan OSGB lerden hizmetin tamamını almak istiyorlar.
    Biz çalışmak istediğimiz halde dışarıdan hizmetin alınabilmesi normal mi bu sadece yöneticilerin insiyatifine kalmış bir şey mi?
    Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

     
  8. ld7626

    ld7626 TÜİSAG Üyesi

    Kanunda öncelik kendi personeline, siz yazılı talepte bulunduysanız, dışarıdan alma ihtimali yoktur.

     
    Hakan Battır bu yazıya teşekkür etti.
  9. Hakan Battır

    Hakan Battır TÜİSAG Üyesi

    Yazılı talep derken çalışmak istediğimize dair bir dilekçe mi vereceğiz yoksa matbu bir yazı mı var. Sözlü olarak beyan ettik ancak OSGB den yardım almayı düşündüklerini söylediler bizlere. Ayrıca kendi bünyemizde iş yeri hekimi olmadığı için toplu bir şekilde fiyat teklifi alınabileceğini söylediler.

     
  10. ld7626

    ld7626 TÜİSAG Üyesi

    İki satır bir dilekçe yazıp kanunun ilgili maddesinden bahseder, ekinede belge koyarsanız, kanunda belirtilenin dışına hiç bir idarecinin çıkacağını sanmam.

     
  11. Uzman Şükrü

    Uzman Şükrü TÜİSAG Üyesi

    Deniz bey, verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bir sorum olacak; az tehlikeli sınıftaki 40 çalışanı olan kamu kurumumuz için 3 osgbden teklifler aldım. İş güvenliği uzmanı için kdv hariç 300-500 tl arasında teklif verdiler. Ben iş güvenliği uzmanı olarak görev yapmak istiyorum. 200 gösterge ve 0,088817 maaş katsayısı olduğunu düşünürsek; 0,088817 * 200 = 17,7634 TL saatlik alacağımız ücret oluyor. Ben de tekliflere yakın bir ücret olması açısından 40 personel için 400 dakika yerine 24 saat yani 1440 dakikalık aylık çalışma süresi düşünüyorum. Kurumumla 1440 dakika üzerinden Amirin onayıyla sözleşme yapsam ve bakanlığa göndersem Ek5b formunu, bir sıkıntı olur mu? Sonuçta en az kişi başı 10 dk deniyor. Amir onay verdiğinden bir sıkıntı olmaz diye düşündüm ama yine de fikrinizi almak istiyorum.

     
  12. denizcsc

    denizcsc TÜİSAG Üyesi

    Mevzuat açısından herhangi bir sıkıntı yok. İsg Katip'de bu konuda sistemsel olarak görevlendirme süresi üzerinde bir süre atamasına izin veriyor. Yalnız ileride sayıştay denetiminde neden böyle bir atama yaptınız gibi sorulara muhatap kalınabilir mi? bilemiyorum. Bazı kurumların sürenin üzerinde atama yapılmasına izin verdiğini biliyorum. Bizim kurumumuz buna izin vermemişti. Maalesef, en azından sayıştay denetimi için net bir cevap veremeyeceğim.

     
  13. Uzman Şükrü

    Uzman Şükrü TÜİSAG Üyesi

    sayıştay denetlediğinde "saati 17 liraya bu risk alınır mı? siz alır mısınız?" diye cevap veririm :D ben OSGB tekliflerini baz alarak fazla yaptım. kabataslak osgbler saatine 60 tl alıyorlar. biz ise 17 tl. zaten ortada bir haksızlık var. bakalım hayırlısı olsun. teşekkürler tekrar

     
  14. YusufS

    YusufS TÜİSAG Üyesi

    beyler isg katip katip programına malum memur çalışanları için giremiyoruz peki bu durumda isg katip öncesi dönemdeki gibi
    ek 5b ve ek 5a sözleşme örnekleri doldurup isggm ye gönderiliyor ve manuel olarak isg katipe giriş yapılıyor. bu durumda aynen isg katip girişi yapılmış gibi ücret almak için yeterli değilmidir?
    1 temmuz - 1 ağustos dönemi için diyorum
    çünkü benim de duyumlarıma göre sonbahar en iyi ihtimal ama 2017ye doğru isg katip düzenlemesi bitirebilecekmiş

     
  15. bimo

    bimo TÜİSAG Üyesi

    ama siz fazla süreli görevlendirmeyle o riski saati 17 tl'ye değil 50 tl'ye almış oluyorsunuz :) kamuda 1 kuruş fazla ödeme için bile adamı meletirler :) ücretle ilgili haksızlık konusuna katılıyorum. nasıl ki özel sektörde tehlike sınıfı yükseldikçe saat ücreti artıyorsa kamuda da artmalıdır. ayrıca kendi uzmanı varken dışardan OSGB'yle anlaşan kurum yöneticilerinin ben art niyetli olduklarına inanıyorum.

     
    Uzman Şükrü bu yazıya teşekkür etti.
  16. YusufS

    YusufS TÜİSAG Üyesi

    kanunda çalışma süreleri belirtilirken
    MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde ve ikinci fıkrada geçen “2000” ibareleri “1000”, üçüncü fıkrada geçen “1500” ibareleri “500”, dördüncü fıkrada geçen “1000” ibareleri “250” olarak değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

    “(1) İş güvenliği uzmanları, bu Yönetmelikte belirtilen görevlerini yerine getirmek için aşağıda belirtilen sürelerde görev yaparlar:

    a) Az tehlikeli sınıfta yer alanlarda, çalışan başına ayda en az 10 dakika.

    b) Tehlikeli sınıfta yer alanlarda, çalışan başına ayda en az 20 dakika.

    c) Çok tehlikeli sınıfta yer alanlarda, çalışan başına ayda en az 40 dakika.”
    dikkat edilirse EN AZ diyor. yani üst sınır işveren tarafından uygun görüldüğü takdirde arttırılabilir. EN AZ ifadesi çoğu arkadaşın sorusunun cevabıdır

     
    Uzman Şükrü bu yazıya teşekkür etti.
  17. Uzman Şükrü

    Uzman Şükrü TÜİSAG Üyesi

    evet oradaki EN AZ ibaresi hayat kurtarıyor :)

    @denizcsc @bimo

    arkadaşlar bir sorum olacak. Bizim kurumun binasında kurumumuzun kadrolu personelleri dışında görevlendirmeyle gelen memurlar, işçiler, polisler, bekçiler ve yine başka bir kurumun 3 memuru ile özel güvenliği var. Toplamda 28 memur, 5 işçi, 4 4/C li, girişte ve iç kontrolde 3 polis ile 2 bekçi, 1 özel güvenlik var. Bakanlığa 5b formunu ve Onay yazısını üst yazı ile bildireceğim de çalışan sayısı olarak binamızda bulunan bu 43 kişiyi yazıyorum. Aslında bizim kurumun kadrolu personel sayısı 13 ama 1i dışarıda görevli. Fikriniz nedir?

     
  18. edc

    edc TÜİSAG Üyesi

    Kamu Kurumlarından İş Güvenliği Uzmanı ihtiyacı olanlarını paylaşan arkadaşlar yada bir başlık var mı Bizim kurumda 200 çalışan var 10 uzman hepside yapmak istiyor açık olup memurlardan tamamlamayı düşünen yerler olursa çalıştığınız paylaşabilirmisiniz

     
  19. dilek önel

    dilek önel TÜİSAG Üyesi

    MERHABA DENIZ BEY İŞ SAĞLIĞINDA ÇALIŞMIŞ VE YETERİ KADAR DONANIMA SAHIP OLDUGUNUZDAN BIR KONUDA BILGINIZE IHTIYACIM VAR PEKI COK TEHLIKELI ALANLARDA DSP LILERIN DURUMU NASILSI KAMU HASTANELERINDE DSP ISLEYISI NASIL YADA BU KONUDA BILGI SAHIBI NASIL OLABILIRIM YARDIMIZ ICIN TESEKKURLER

     
  20. denizcsc

    denizcsc TÜİSAG Üyesi

    Kamu hastanelerinde nasıl açıkçası bilemiyorum. Lakin işyernizde o vasıflarda çalışanlarınız varsa içeriden görevlendirme yapabilirsiniz. Bildiğiniz üzere çok tehlikeli ve tehlikeli işyerleri için DSP görevlendirmesi gerekmektedir. Bizde o vasıflarda çalışan olmadığı için OSGB üzerinden hizmet alımı yapmak zorunda kaldık. Konuyla ilgili bilgiyi, inceleme fırsatınız olmadıyasa "İŞYERİ HEKİMİ VE DİĞER SAĞLIK PERSONELİNİN GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK VE EĞİTİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK" den inceleyebilirsiniz.

     
    dilek önel bu yazıya teşekkür etti.
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica