TÜİSAG - Türkiye İş Sağlığı ve Güvenliği Profesyonelleri Topluluğu

TEHLİKELİ DURUM - DAVRANIŞ - HAREKET !

Konu, 'Hataları Bul (Pratik yapma alanı)' kısmında fate özkan tarafından paylaşıldı.

  1. fate özkan
    Offline

    fate özkan Guest



    beyin fırtınası yapalım buyrun arkadaşlar ! önerilerimizi sıralayalım ! P1010206.JPG



    arzu_91, deryayran, ISG-isg ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  2. ISG-isg
    Offline

    ISG-isg ISGfrm Çalışma Birimi

    Uzmanlık:
    İş Güv. Uzmanı (C)


    iyiymiş:)



  3. Tolga_34
    Offline

    Tolga_34 TÜİSAG Üyesi

    Medeni hal:
    Bekar
    Uzmanlık:
    İş Güv. Uzman Adayı (C)
    Sistem Yönünden :
    1) ISG Kurum Kültürü tam gelişmemiş. (Yönetim tarafından İSG konusuna gerekli önem verilmiyor.)
    2) Denetim ve yaptırımlar etkin değil (İSG personeli tarafından sahada yapılan günlük denetim sonuç raporlarına Tepe Yönetim tarafından gerekli ilgi ya gösterilmiyor ya da tespit edilen emniyetsiz davranışlar ciddiye alınmıyor)
    3) Personele verilen eğitimler (işbaşı eğitimleri, periyodik eğitimler) çalışanlara tam adreslenememiş
    4) Daha önce tespit edilen emniyetsiz davranışlara, ucuz atlatmalara gerçek anlamda işlem yapılmamış/yapılmıyor.
    5) Saha/Alan Yönetim Planı ve uygulaması ya yok, ya da dikkate alınmıyor. (Hafriyat, mamul/ham madde yükleme rampaları/istasyonu yapılmamış. Loder malzeme yüklerken, kamyonun öbür tarafından da malzeme dokülebilir ve yakından geçen üçüncü şahıslar tehlike altında olabilirler. Ayrıca manevra ve park alanları belirlenmemiş. Bayrakçı, hophopçu gibi araçların manevralarını kontrol edecek kişi/kişiler görevlendirilmemiş vb.)

    Sistem yönünden incelendiğinde bu sorunların esas Tepe Yönetim tarafından dikkate alınması birinci öncelikli. En azından İş Yeri İSG Komite toplantılarında gündeme geldiğinde ve toplantı sonuç raporu Tepe Yönetime sunulduğunda bir geri besleme olması gerekir. (Pratikte ne olduğunu hepimiz biliyoruz.)

    Tehlike Analizi Yönünden :
    Kamyonun duruyor olduğunu düşünüyorum.
    1) Araç ışıkları, dörtlü ışıkları yanmıyor. Hatta araç çalışıyor durumda bile olabilir.
    2) Sürücü kamyondaki malzeme üzerine branda çekecek. (Hoş! bu branda çekme olayına gerçekten pratik ve emniyetli bir çözüm bulunamadı. Bulunan çözümler de branda çekme ile sorumlu olan sürücüler tarafından zor olduğu, gereksiz olduğu, branda yırtılıyor sonra hesap soruyorlar vb. gerekçeler ile uygulanmıyor)
    Ancak reflektörlü yeleği yok, kuvvetle muhtemel emniyet gözlüğü, koruyucu eldiven ve toz maskesi de yok. Malzemeye bakılır ise, sökülmüş asfalta benziyor gibi. Doğal olarak kimyasallar ile karışmış tozu ciğerlere çekiyor.
    3) Ama benim için en önemlisi, oynar zemin üzerinde iş yapmaya çalışıyor ve yerden 90 cm. yüksekte. Oysa yükleme rampası olmuş olsa, ve kamyon ona yanaşmış olsa bir derece araç üzerinden düşme riski azalır. Ama oynar zemin üzerinde branda çekerken, malzemenin üzerine düşme riski her zaman var. O yüzden en azından iki kişinin bu işi yapması daha iyi olur.

    Loder yüklemeyi bitirmiş duruyor. Operatör kabini boş.
    1) Operatör muhtemelen loderin yağına, ya da hava filtresine bakıyor. Her operatörün sahada yaptığını yapıyor. Doğal olarak yine yüksekte çalışıyor. Bulunduğu yer parlak kaygan zemin ve çevre koruması olmayan bir yer. Kayma, düşme riski mevcut. Normalde bu tip önleyici bakımların aslında aracın bakım atelyesine çekilerek, troley merdiven kullanılarak yapılması gerekir. Fakat sahada her zaman işler kitapta yazıldığı şekilde yürümeyebiliyor.

    arzu_91, deryayran, buketdemir ve 6 kişi daha buna teşekkür etti.
  4. ISG-isg
    Offline

    ISG-isg ISGfrm Çalışma Birimi

    Uzmanlık:
    İş Güv. Uzmanı (C)
    Tolga Bey yine tecrübeyi konuşturmuşsunuz

    Tolga_34 bu yazıya teşekkür etti.
  5. fate özkan
    Offline

    fate özkan Guest


    Tolga bey haklısınız bir uzman olarak temennilerimiz bu yazdıklarınız.. ama lakin fakat ( bu kelimeleri hic sevmem ) hiç bir şantiyede bu dedikleriniz mevcut değil.cok buyuk santiyler gordum mılyon dolarlık isim yapmıs firmalar ı ı yok cidden
    ISG Kulturumuz henuz daha körpe bebek mısalı yerlerde..
    AB Standartlarında bir İSG uygulaması bu söylemleriniz..Ben şantiyelerden korkuyorum..O kadar cok sirkülasyonun içinde kelle koltukta iken bu dediklerimizi yaptırmak deveye hendek atlatmaktan zordur.. hele de su kanun dan sonra asıl risk analizini uzmanlar bizler kendi dunyalarımzdaa yaapacak yapmalıyızda diye dusnuyorum.. ama yılmayacagız başaracagız başaracagız başaracagız inşallah...


    arzu_91 ve Tolga_34 bu yazıya teşekkür etti.
  6. Esma HOŞHAN ÖZGÜL
    Offline

    Esma HOŞHAN ÖZGÜL TÜİSAG Üyesi

    Uzmanlık:
    İş Güv. Uzmanı (C)
    Bu konuda
    daha yeneyim ama bence operatör namaz kılıyor,ayakkabılarını çıkarmış yanında duruyor gibi

    fahirkekik ve savassengir bu yazıya teşekkür etti.

  7. w w w . s a g l i g i m i c i n . com
    Sağlıklı Yaşam Rehberiniz - Şifalı Bitkiler, Diyet Listeleri, Gebelik, Tüp Bebek ve daha fazlası...

  8. palemo
    Offline

    palemo TÜİSAG Üyesi

    Uzmanlık:
    İş Güv. Uzmanı (C)
    bana da vinç operatörü namaz kılıyor gibi geldi. altındaki seccade ve rükuda olduğu belli oluyor.
    bu bakımdan ilginç bir durum.

  9. bsomuncu34
    Offline

    bsomuncu34 TÜİSAG Üyesi

    Fotoğraflarda görülen alanda dubalar yerleştirilmiş.Anladığım kadarıyla dubaların koyulduğu yerde bir çukur var. Çukarların etrafının bu şekilde emniyete alınmaması gerektiğini düşünüyorum.


Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :


  1. tehlikeli ve riskli duruma örnek

Sitemap    HTML Sitemap

Yandex.Metrica