TEHLİKELİ DURUM - DAVRANIŞ - HAREKET !

  • Konbuyu başlatan fate özkan
  • Başlangıç tarihi

ISG-isg

ISGfrm Çalışma Birimi
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
919
Tepki puanı
4,435
Meslek
Uzman (C)
iyiymiş:)
 

Tolga_34

Deneyimli Üye
Vip Üye
Katılım
4 May 2012
Mesajlar
493
Tepki puanı
1,841
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
Sistem Yönünden :
1) ISG Kurum Kültürü tam gelişmemiş. (Yönetim tarafından İSG konusuna gerekli önem verilmiyor.)
2) Denetim ve yaptırımlar etkin değil (İSG personeli tarafından sahada yapılan günlük denetim sonuç raporlarına Tepe Yönetim tarafından gerekli ilgi ya gösterilmiyor ya da tespit edilen emniyetsiz davranışlar ciddiye alınmıyor)
3) Personele verilen eğitimler (işbaşı eğitimleri, periyodik eğitimler) çalışanlara tam adreslenememiş
4) Daha önce tespit edilen emniyetsiz davranışlara, ucuz atlatmalara gerçek anlamda işlem yapılmamış/yapılmıyor.
5) Saha/Alan Yönetim Planı ve uygulaması ya yok, ya da dikkate alınmıyor. (Hafriyat, mamul/ham madde yükleme rampaları/istasyonu yapılmamış. Loder malzeme yüklerken, kamyonun öbür tarafından da malzeme dokülebilir ve yakından geçen üçüncü şahıslar tehlike altında olabilirler. Ayrıca manevra ve park alanları belirlenmemiş. Bayrakçı, hophopçu gibi araçların manevralarını kontrol edecek kişi/kişiler görevlendirilmemiş vb.)

Sistem yönünden incelendiğinde bu sorunların esas Tepe Yönetim tarafından dikkate alınması birinci öncelikli. En azından İş Yeri İSG Komite toplantılarında gündeme geldiğinde ve toplantı sonuç raporu Tepe Yönetime sunulduğunda bir geri besleme olması gerekir. (Pratikte ne olduğunu hepimiz biliyoruz.)

Tehlike Analizi Yönünden :
Kamyonun duruyor olduğunu düşünüyorum.
1) Araç ışıkları, dörtlü ışıkları yanmıyor. Hatta araç çalışıyor durumda bile olabilir.
2) Sürücü kamyondaki malzeme üzerine branda çekecek. (Hoş! bu branda çekme olayına gerçekten pratik ve emniyetli bir çözüm bulunamadı. Bulunan çözümler de branda çekme ile sorumlu olan sürücüler tarafından zor olduğu, gereksiz olduğu, branda yırtılıyor sonra hesap soruyorlar vb. gerekçeler ile uygulanmıyor)
Ancak reflektörlü yeleği yok, kuvvetle muhtemel emniyet gözlüğü, koruyucu eldiven ve toz maskesi de yok. Malzemeye bakılır ise, sökülmüş asfalta benziyor gibi. Doğal olarak kimyasallar ile karışmış tozu ciğerlere çekiyor.
3) Ama benim için en önemlisi, oynar zemin üzerinde iş yapmaya çalışıyor ve yerden 90 cm. yüksekte. Oysa yükleme rampası olmuş olsa, ve kamyon ona yanaşmış olsa bir derece araç üzerinden düşme riski azalır. Ama oynar zemin üzerinde branda çekerken, malzemenin üzerine düşme riski her zaman var. O yüzden en azından iki kişinin bu işi yapması daha iyi olur.

Loder yüklemeyi bitirmiş duruyor. Operatör kabini boş.
1) Operatör muhtemelen loderin yağına, ya da hava filtresine bakıyor. Her operatörün sahada yaptığını yapıyor. Doğal olarak yine yüksekte çalışıyor. Bulunduğu yer parlak kaygan zemin ve çevre koruması olmayan bir yer. Kayma, düşme riski mevcut. Normalde bu tip önleyici bakımların aslında aracın bakım atelyesine çekilerek, troley merdiven kullanılarak yapılması gerekir. Fakat sahada her zaman işler kitapta yazıldığı şekilde yürümeyebiliyor.
 

ISG-isg

ISGfrm Çalışma Birimi
TÜİSAG Üyesi
Katılım
28 Ara 2011
Mesajlar
919
Tepki puanı
4,435
Meslek
Uzman (C)
Tolga Bey yine tecrübeyi konuşturmuşsunuz
 
F

fate özkan

Guest
Sistem Yönünden :
1) ISG Kurum Kültürü tam gelişmemiş. (Yönetim tarafından İSG konusuna gerekli önem verilmiyor.)
2) Denetim ve yaptırımlar etkin değil (İSG personeli tarafından sahada yapılan günlük denetim sonuç raporlarına Tepe Yönetim tarafından gerekli ilgi ya gösterilmiyor ya da tespit edilen emniyetsiz davranışlar ciddiye alınmıyor)
3) Personele verilen eğitimler (işbaşı eğitimleri, periyodik eğitimler) çalışanlara tam adreslenememiş
4) Daha önce tespit edilen emniyetsiz davranışlara, ucuz atlatmalara gerçek anlamda işlem yapılmamış/yapılmıyor.
5) Saha/Alan Yönetim Planı ve uygulaması ya yok, ya da dikkate alınmıyor. (Hafriyat, mamul/ham madde yükleme rampaları/istasyonu yapılmamış. Loder malzeme yüklerken, kamyonun öbür tarafından da malzeme dokülebilir ve yakından geçen üçüncü şahıslar tehlike altında olabilirler. Ayrıca manevra ve park alanları belirlenmemiş. Bayrakçı, hophopçu gibi araçların manevralarını kontrol edecek kişi/kişiler görevlendirilmemiş vb.)

Sistem yönünden incelendiğinde bu sorunların esas Tepe Yönetim tarafından dikkate alınması birinci öncelikli. En azından İş Yeri İSG Komite toplantılarında gündeme geldiğinde ve toplantı sonuç raporu Tepe Yönetime sunulduğunda bir geri besleme olması gerekir. (Pratikte ne olduğunu hepimiz biliyoruz.)

Tehlike Analizi Yönünden :
Kamyonun duruyor olduğunu düşünüyorum.
1) Araç ışıkları, dörtlü ışıkları yanmıyor. Hatta araç çalışıyor durumda bile olabilir.
2) Sürücü kamyondaki malzeme üzerine branda çekecek. (Hoş! bu branda çekme olayına gerçekten pratik ve emniyetli bir çözüm bulunamadı. Bulunan çözümler de branda çekme ile sorumlu olan sürücüler tarafından zor olduğu, gereksiz olduğu, branda yırtılıyor sonra hesap soruyorlar vb. gerekçeler ile uygulanmıyor)
Ancak reflektörlü yeleği yok, kuvvetle muhtemel emniyet gözlüğü, koruyucu eldiven ve toz maskesi de yok. Malzemeye bakılır ise, sökülmüş asfalta benziyor gibi. Doğal olarak kimyasallar ile karışmış tozu ciğerlere çekiyor.
3) Ama benim için en önemlisi, oynar zemin üzerinde iş yapmaya çalışıyor ve yerden 90 cm. yüksekte. Oysa yükleme rampası olmuş olsa, ve kamyon ona yanaşmış olsa bir derece araç üzerinden düşme riski azalır. Ama oynar zemin üzerinde branda çekerken, malzemenin üzerine düşme riski her zaman var. O yüzden en azından iki kişinin bu işi yapması daha iyi olur.

Loder yüklemeyi bitirmiş duruyor. Operatör kabini boş.
1) Operatör muhtemelen loderin yağına, ya da hava filtresine bakıyor. Her operatörün sahada yaptığını yapıyor. Doğal olarak yine yüksekte çalışıyor. Bulunduğu yer parlak kaygan zemin ve çevre koruması olmayan bir yer. Kayma, düşme riski mevcut. Normalde bu tip önleyici bakımların aslında aracın bakım atelyesine çekilerek, troley merdiven kullanılarak yapılması gerekir. Fakat sahada her zaman işler kitapta yazıldığı şekilde yürümeyebiliyor.


Tolga bey haklısınız bir uzman olarak temennilerimiz bu yazdıklarınız.. ama lakin fakat ( bu kelimeleri hic sevmem ) hiç bir şantiyede bu dedikleriniz mevcut değil.cok buyuk santiyler gordum mılyon dolarlık isim yapmıs firmalar ı ı yok cidden
ISG Kulturumuz henuz daha körpe bebek mısalı yerlerde..
AB Standartlarında bir İSG uygulaması bu söylemleriniz..Ben şantiyelerden korkuyorum..O kadar cok sirkülasyonun içinde kelle koltukta iken bu dediklerimizi yaptırmak deveye hendek atlatmaktan zordur.. hele de su kanun dan sonra asıl risk analizini uzmanlar bizler kendi dunyalarımzdaa yaapacak yapmalıyızda diye dusnuyorum.. ama yılmayacagız başaracagız başaracagız başaracagız inşallah...
 

Esma HOŞHAN ÖZGÜL

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
21 Eki 2012
Mesajlar
5
Tepki puanı
13
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Bu konuda
Sistem Yönünden :
1) ISG Kurum Kültürü tam gelişmemiş. (Yönetim tarafından İSG konusuna gerekli önem verilmiyor.)
2) Denetim ve yaptırımlar etkin değil (İSG personeli tarafından sahada yapılan günlük denetim sonuç raporlarına Tepe Yönetim tarafından gerekli ilgi ya gösterilmiyor ya da tespit edilen emniyetsiz davranışlar ciddiye alınmıyor)
3) Personele verilen eğitimler (işbaşı eğitimleri, periyodik eğitimler) çalışanlara tam adreslenememiş
4) Daha önce tespit edilen emniyetsiz davranışlara, ucuz atlatmalara gerçek anlamda işlem yapılmamış/yapılmıyor.
5) Saha/Alan Yönetim Planı ve uygulaması ya yok, ya da dikkate alınmıyor. (Hafriyat, mamul/ham madde yükleme rampaları/istasyonu yapılmamış. Loder malzeme yüklerken, kamyonun öbür tarafından da malzeme dokülebilir ve yakından geçen üçüncü şahıslar tehlike altında olabilirler. Ayrıca manevra ve park alanları belirlenmemiş. Bayrakçı, hophopçu gibi araçların manevralarını kontrol edecek kişi/kişiler görevlendirilmemiş vb.)

Sistem yönünden incelendiğinde bu sorunların esas Tepe Yönetim tarafından dikkate alınması birinci öncelikli. En azından İş Yeri İSG Komite toplantılarında gündeme geldiğinde ve toplantı sonuç raporu Tepe Yönetime sunulduğunda bir geri besleme olması gerekir. (Pratikte ne olduğunu hepimiz biliyoruz.)

Tehlike Analizi Yönünden :
Kamyonun duruyor olduğunu düşünüyorum.
1) Araç ışıkları, dörtlü ışıkları yanmıyor. Hatta araç çalışıyor durumda bile olabilir.
2) Sürücü kamyondaki malzeme üzerine branda çekecek. (Hoş! bu branda çekme olayına gerçekten pratik ve emniyetli bir çözüm bulunamadı. Bulunan çözümler de branda çekme ile sorumlu olan sürücüler tarafından zor olduğu, gereksiz olduğu, branda yırtılıyor sonra hesap soruyorlar vb. gerekçeler ile uygulanmıyor)
Ancak reflektörlü yeleği yok, kuvvetle muhtemel emniyet gözlüğü, koruyucu eldiven ve toz maskesi de yok. Malzemeye bakılır ise, sökülmüş asfalta benziyor gibi. Doğal olarak kimyasallar ile karışmış tozu ciğerlere çekiyor.
3) Ama benim için en önemlisi, oynar zemin üzerinde iş yapmaya çalışıyor ve yerden 90 cm. yüksekte. Oysa yükleme rampası olmuş olsa, ve kamyon ona yanaşmış olsa bir derece araç üzerinden düşme riski azalır. Ama oynar zemin üzerinde branda çekerken, malzemenin üzerine düşme riski her zaman var. O yüzden en azından iki kişinin bu işi yapması daha iyi olur.

Loder yüklemeyi bitirmiş duruyor. Operatör kabini boş.
1) Operatör muhtemelen loderin yağına, ya da hava filtresine bakıyor. Her operatörün sahada yaptığını yapıyor. Doğal olarak yine yüksekte çalışıyor. Bulunduğu yer parlak kaygan zemin ve çevre koruması olmayan bir yer. Kayma, düşme riski mevcut. Normalde bu tip önleyici bakımların aslında aracın bakım atelyesine çekilerek, troley merdiven kullanılarak yapılması gerekir. Fakat sahada her zaman işler kitapta yazıldığı şekilde yürümeyebiliyor.
daha yeneyim ama bence operatör namaz kılıyor,ayakkabılarını çıkarmış yanında duruyor gibi
 

palemo

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
50
Tepki puanı
45
Meslek
Uzman (C)
bana da vinç operatörü namaz kılıyor gibi geldi. altındaki seccade ve rükuda olduğu belli oluyor.
bu bakımdan ilginç bir durum.
 

bsomuncu34

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
30 Haz 2012
Mesajlar
3
Tepki puanı
0
Fotoğraflarda görülen alanda dubalar yerleştirilmiş.Anladığım kadarıyla dubaların koyulduğu yerde bir çukur var. Çukarların etrafının bu şekilde emniyete alınmaması gerektiğini düşünüyorum.
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.