Risk Değerlendirmesi Şöförler İçin Risk Analizi

Sedat Bilgen

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
29 May 2012
Mesajlar
18
Tepki puanı
24
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (A)
Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan büyük bir firma risk analizi yapmamızı istedi. Yalnızca otobüs, minibüs, kamyon ve kamyonet gibi ticari araçların kullanıldığı işyerleri için risk analizi nasıl yapılır? İşçinin tek çalışma ortamı nakil aracıysa neler dikkate alınmalı?
 

isgberra

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
18 Şub 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
3
Meslek
Uzman (C)
Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan büyük bir firma risk analizi yapmamızı istedi. Yalnızca otobüs, minibüs, kamyon ve kamyonet gibi ticari araçların kullanıldığı işyerleri için risk analizi nasıl yapılır? İşçinin tek çalışma ortamı nakil aracıysa neler dikkate alınmalı?



Eğer örnek bir risk analizi bulduysanız paylaşabilir misiniz ?
 

ediko

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Kas 2012
Mesajlar
253
Tepki puanı
239
Meslek
Uzman (C)
Sedat bey,

jeo20 çok güzel bir doküman paylaşmış, firmanız İSG'ye çok önem veriyor ve para harcamaktan çekinmiyorsa bazı ekler de yapılabilir. Örneğin her şöföre defansif sürüş, güvenli sürüş ve trafikte tehlikeleri tanımlama eğitimi verdirilebilir tomsfed uzmanları tarafından. Takometre dışında ATS( araç takip sistemi) tüm araçlara takılarak 7/24 yer ve hız denetlenebilir hatta ATS devreden çıkarılmasına karşı ATS ile araç elektrik bağlantısı kesilse bile 3 gün daha çalışan yeni nesil ATS cihazları var onlar takılabilir böylece şöföre minimum seviyede insiyatif bırakılır. Sürüş sırasında cep telefonu ile güvenli şekilde konuşulması için parrot denilen bluetooth ekipmanları tüm araçlara takılabilir. Şöförlerin cep telefonu araç içine girdiği an bu parrotlara yönlendirilir.Böylece şöför yol boyunca telefonu yalnızca handsfree şekilde kullanır. Şöförün yolda uyumasını engellemek için direksiyona nabız ölçer takılarak nabzın standartların altına düştüğü an titreşim ve sesli olarak şöförü uyaran sistem entegre edilebilir. Bunu sonradan görmüştüm şöförün boyun kısmına teknolojik adını tam bilmediğim değişik bir cihaz takılarak vücüt ile kafa arasındaki açı belli bir seviyenin altına veya üstüne çıktığında titreşim ve sesle şöförün uyumasını engelleyen bir cihaz takılabilir. Hatta yeni araçlarda şerit takip sensörleri var bu da takılarak ani şerit değişikliklerinde şöför titreşim ve sesli uyarılarak uyumaya engel olunmaya çalışılabilir.
Ancak dediğim gibi bu yazdıklarım ciddi maliyetli sistemler ve işveren bunlara çok hatta hiç yanaşmayacaktır. fakat kullanılırsa ciddi anlamda iş güvenliğini arttırır.
 

ngkazak

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
14 Mar 2013
Mesajlar
53
Tepki puanı
131
Meslek
Uzman (C)
arkadaşlar bir kamyoncu koop ne hazırlamıştım ancak kamyoncular yaptırmaktan vazgeçtiler bizde de bu sıkıntılar var umarım yardımcı olur size
 

Ekli dosyalar

  • KAMYONCULAR RİSK TABLOSU.xls
    30 KB · Görüntüleme: 4,564

zemahser2086

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
19 Haz 2013
Mesajlar
4
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman (C)
arkadaşlar bir kamyoncu koop ne hazırlamıştım ancak kamyoncular yaptırmaktan vazgeçtiler bizde de bu sıkıntılar var umarım yardımcı olur size

bu sekilde sıkıntılar yasamamak için "hizmet alım sözleşmesi" imzala bastan.. hiç sıkıntı yasamazsın..
 

çanakkale

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
5 Ara 2012
Mesajlar
10
Tepki puanı
8
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
şehir içi minibüsler için risk analiz örneği olan arkadaşlar paylaşırsa memnun oluruz
 

yuksoo

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
5 Şub 2014
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Uzman (C)
Kamyonla yapılan yük nakliyatı (Aynı işveren tarafından yaptırılan tahmil ve tahliye işleri dahil) tehlikeli sınıfta yer aldığından "Çalışan sayısı 50’nin altında olan Tehlikeli veya Çok Tehlikeli Sınıftaki işyerleri için; İşyeri Hekimi, İş Güvenliği Uzmanı ve Diğer Sağlık Personeli hizmetini temin etme (bireysel veya OSGB’lerden) yükümlülüğü Kanun’dan 1 yıl sonra, 01.07.2013 tarihinden itibaren başlayacak iken, Torba Yasa’nın bu 56. Maddesi ile6 ay daha süre uzatımına gidilerek, 01.01.2014 ‘e ertelenmiştir" maddesine göre sigortalı şoför çalıştıran bir kamyoncu da bu kapsama dahil midir? Yani İşyeri Hekimi, İş Güvenliği Uzmanı ve Diğer Sağlık Personeli hizmetini temin etme (bireysel veya OSGB’lerden) gibi bir yükümlülüğü var mıdır yoksa sadece risk analizi yaptırması yeterli midir?
 

Beyza GÜNDOĞDU

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
3 Şub 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Meslek
Uzman Adayı (C)
Risk değ. yaptıracak ve OSGB lerden uzman ve hekim hizmeti de alacak, yani yalnızca risk değ. yaptırması yeterli değil tehlikeli veya çok tehlikeli sınıfta olduğu için İşyeri hekimi, iş güvenliği uzmanı hizmetini temin etmekle yükümlüdür.
 

nahit

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
11 Şub 2013
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (B)
112 ambulans şöförleri için acil risk analizi
 

uzmancan

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
2 Eki 2013
Mesajlar
231
Tepki puanı
215
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Şehirlerarası yolcu taşımacılığı yapan büyük bir firma risk analizi yapmamızı istedi. Yalnızca otobüs, minibüs, kamyon ve kamyonet gibi ticari araçların kullanıldığı işyerleri için risk analizi nasıl yapılır? İşçinin tek çalışma ortamı nakil aracıysa neler dikkate alınmalı?


kaynak hatırlatma:
 

Ekli dosyalar

  • Genel-Yolcu-Tasimaciligi-RDR.docx
    766.9 KB · Görüntüleme: 1,931
  • Taksi-ile-Yolcu-Tasimaciliginda-RDR (1).docx
    738.6 KB · Görüntüleme: 1,065
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.