- Katılım
- 10 Ara 2012
- Mesajlar
- 111
- Tepki puanı
- 234
- Medeni hal
- Evli
- Meslek
- Uzman (A)
Arkadaşlar,
SGK tarafından 29.07.2013 tarihinde yayımlanan genelgedir. Kafam karıştı çok anlamadım. İnternette şöyle bir yorum gördüm sadece,
Meydana gelen iş kazasıyla ilgili olarak Kuruma intikal etmiş; mahkeme kararı, işverence düzenlenmiş İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu, iş kazası tespit tutanağı, olayla ilgili olarak kolluk kuvvetlerince (polis – jandarma) düzenlenmiş tutanak, tanık ifadeleri, kamu kurum ve kuruluşlarında meydana gelen iş kazasıyla ilgili olarak düzenlenmiş resmi belge, bilgi, tutanak, aynı şekilde 4/b kapsamındaki sigortalılarla ilgili olarak kolluk kuvvetlerince düzenlenmesi gereken tutanağın dışında yukarıda belirtilen diğer belgeler ile kaza olayı nedeniyle başvurduğu sağlık tesisi tarafından düzenlenmiş raporun bulunması ve bu belge ve bilgilerden olayın iş kazası olduğunun anlaşılması halinde, müdürlükler tarafından konuyla ilgili olarak herhangi bir araştırma – soruşturma yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın olayın iş kazası olduğuna karar verilebilecek.
• Müdürlüklerde iş kazalarıyla ilgili olarak bir komisyon kurulacak, yukarıda belirtilen nitelikte bilgi ve belge olmayan veya var olan bilgi ve belgelerden herhangi bir karara varılamayan iş kazalarıyla ilgili olarak bu komisyon olayın iş kazası olup olmadığını tespit edebilecek.
sizin tespit ettiğiniz başka düzenleme var mı? Çok karışık bi maddeyi 10 kez okumadan geçmemek lazım gibi...
Ayıca ilgili dokumana ulaşabileceğiniz link,
http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/tr...yisvL38AiiLndA!!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
Genelge No: 2013-31
SGK tarafından 29.07.2013 tarihinde yayımlanan genelgedir. Kafam karıştı çok anlamadım. İnternette şöyle bir yorum gördüm sadece,
Meydana gelen iş kazasıyla ilgili olarak Kuruma intikal etmiş; mahkeme kararı, işverence düzenlenmiş İş Kazası ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu, iş kazası tespit tutanağı, olayla ilgili olarak kolluk kuvvetlerince (polis – jandarma) düzenlenmiş tutanak, tanık ifadeleri, kamu kurum ve kuruluşlarında meydana gelen iş kazasıyla ilgili olarak düzenlenmiş resmi belge, bilgi, tutanak, aynı şekilde 4/b kapsamındaki sigortalılarla ilgili olarak kolluk kuvvetlerince düzenlenmesi gereken tutanağın dışında yukarıda belirtilen diğer belgeler ile kaza olayı nedeniyle başvurduğu sağlık tesisi tarafından düzenlenmiş raporun bulunması ve bu belge ve bilgilerden olayın iş kazası olduğunun anlaşılması halinde, müdürlükler tarafından konuyla ilgili olarak herhangi bir araştırma – soruşturma yapılıp yapılmadığına bakılmaksızın olayın iş kazası olduğuna karar verilebilecek.
• Müdürlüklerde iş kazalarıyla ilgili olarak bir komisyon kurulacak, yukarıda belirtilen nitelikte bilgi ve belge olmayan veya var olan bilgi ve belgelerden herhangi bir karara varılamayan iş kazalarıyla ilgili olarak bu komisyon olayın iş kazası olup olmadığını tespit edebilecek.
sizin tespit ettiğiniz başka düzenleme var mı? Çok karışık bi maddeyi 10 kez okumadan geçmemek lazım gibi...
Ayıca ilgili dokumana ulaşabileceğiniz link,
http://www.sgk.gov.tr/wps/portal/tr...yisvL38AiiLndA!!/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
Genelge No: 2013-31