Personel Servis Araçları Hakkında Acil

srkcls

TÜİSAG Üyesi
merhabalar servis araçlarına dışardan başkası binmesi durumunda yazı olarak ne yazabilirim servislere bazı personellerin çocuğu binmektedir ne yapmam lazım servise ne yazı yazmam lazım acil yardımınızı bekliyorum
 

Ediz U.

TÜİSAG Üyesi
"Servislere Personel Harici Binmek Yasaktır" yazılı levha asın... ki binmesinler... sorumluluğu büyük... bi kaza durumunda Allah korusun...
 

Ediz U.

TÜİSAG Üyesi
"Servislere Personel Harici Binmek Yasaktır" yazılı levha asın... ki binmesinler... sorumluluğu büyük... bi kaza durumunda Allah korusun...
 

Tolga_34

TÜİSAG Üyesi
Selam,
Servis araçları yani personel taşıma hizmeti ile ilgili olarak hatırladığım kadarı ile forumda yazılmış bir çok mesaj var.
Onları bir araştırın lütfen.
Ayrıca, aşağıdaki sorulara öncelikle kendi firmanız içinde cevap aramanızı tavsiye ederim :
1) Firmanız ile personel taşıma hizmeti sağlayan firma arasındaki personel taşıma hizmet sözleşmesi hükümleri nelerdir?
2) Personel taşıma hizmeti sağlayan firma tarafından sağlanan araçlara ait Karayolları Taşıma Kanunu gereğince "Koltuk Sigortası Poliçesi" var mıdır? Firmanıza bir örneği teslim edilmiş midir?
3) Firmanızın personel servis araçlarının kullanımına dair bir iç talimatı mevcut mudur?
3) Firmanız ile personel taşıma hizmeti sağlayan firma arasında servis araçlarının kullanım şartlarına dair herhangi bir ek protokol var mıdır?
4) Personel taşıma hizmeti sağlayan firmanın iş güvenliği uzmanı var mıdır?
5) İş yerinize ait çalışanların istifade edeceği gündüz çocuk bakım yeri (kreş vb.) varmıdır? (çalışanların çocuklarının bindiği cümlesine istinaden) gibi gibi.
Dolayısı ile bu sorulara cevap bulduğunuz takdirde yapılacak işleme esas uyarı ve uygulama metni ortaya çıkacaktır.

Bu konuları idari işler departmanınız ile koordine edin. Bazı firmalarda personel taşıma hizmeti ile ilgili olarak İK (İnsan Kaynakları) departmanı da sorumlu olabiliyor.

Şahsi kanaatim,
1) Bu firmaya mevcut problem ile ilgili yazı yazmak, siz iş güvenliği uzmanından ziyade, bu firma ile sözleşme yapan departmanınıza sizin mevcut problemi raporlayıp, ilgili departman tarafından! sorunun çözümüne dair yazı yazılması;
2) Çalışanlarınızın da yine ilgili departman tarafından yayınlanacak bir iç yazı ile personel servis araçlarının kullanılması yönünde uyarılması yönündedir.
İyi çalışmalar
 

Burak Bilen

TÜİSAG Üyesi
Ben de şöyle bir şey sormak istiyorum: servis aracında olması gereken zorunlu belge ve bilgiler nelerdir?
 

Burak Bilen

TÜİSAG Üyesi
Bir de ek olarak şunu sorayım, araçla ilgili ama konu dışı: şirket araçlarımız için sürekli araç istek formu düzenliyoruz. Bunun bir zorunluluğu var mı? Kağıt israfı oluyor. Excele döküp halledebilir miyiz?
 

Tolga_34

TÜİSAG Üyesi
Ben de şöyle bir şey sormak istiyorum: servis aracında olması gereken zorunlu belge ve bilgiler nelerdir?
Lütfen, yukarıdaki mesajda belirtilen "Karayolları Taşıma Kanunu"nu bir inceleyin. Hepsi mevcut. Şimdi ezberden buraya yazarsam atladıklarım olabilir, lütfen ihtiyarlığıma verin :)

Bir de ek olarak şunu sorayım, araçla ilgili ama konu dışı: şirket araçlarımız için sürekli araç istek formu düzenliyoruz. Bunun bir zorunluluğu var mı? Kağıt israfı oluyor. Excele döküp halledebilir miyiz?
Bence konu dışı değil, şirket araçları çoğu zaman göz ardı edilebilen bir konu.
1) Her türlü araç, trafiğe çıksa da çıkmasa da bir tehlike kaynağıdır. Trafiğe çıktığında ise onu kullanan kişi de yeni bir tehlike kaynağı haline gelir ve her iki tehlike kaynağı bir arada iken, ortaya çıkabilecek risklerin neler olabileceğini sizlere bırakıyorum.
2) İster şirket demirbaşına kayıtlı olsun, isterse finansal kiralama (rent a car) araç olsun, o aracın ait olduğu şirketin ve dolayısı ile işveren ve işveren vekillerinin, Borçlar Kanununa göre "ÖZEN BORCU" kapsamında bu araçların her türlü hareketinden sorumlu olduğunu söyleyebiliriz.
3) Hukukta şöyle diyorlar "yasal olarak ispat edilebilen her şey, kanun koyucunun ve kanunların koruması altındadır". Dolayısı ile her ne kadar israf olarak görünüyor ise de, araç istek veya araç görevlendirme formu yukarıda belirttiğim iki tehlike kaynağı ve ilave olarak diğer tehlike kaynaklarından olan "karayolu" ve "diğer araçlar" da dikkate alındığında, meydana gelebilecek herhangi bir kaza, hasar, yaralanma, vefat vb. durumlarda işveren ve işveren vekillerinin özen borcu kapsamında, İSPAT YÜKÜMLÜLÜĞÜ'nü ortaya koymaktadır.
4) Sonuç, şirket aracının şirket sorumlusu tarafından karayoluna çıkmasına izin verildiğini yazılı ve imzalı şekilde ister ayrı bir form, ister excel tablosu vb. kullanılarak taraflarca "beyan tesisi ile zimmet" yapılmasında ,şahsi düşünceme göre, hiç bir sorun yok. Önemli olan o aracın hangi tarih, hangi saat, hangi kullanıcı, kullanıcı imzası, izin veren imzası ayrılış noktası - varış noktası, güzergah vb. gibi bilgilerin olası herhangi bir durumda yasal yükleri azaltıcı belgeler halinde resmi makamlara ibrazını sağlamasıdır.
5) İlave bilgiler :
5.1) Şirket araçlarında araç takip sisteminin kurulması.
5.2) Araç istek formlarında mutlaka Araç Gidiş-Geliş GÜZERGAHININ belirtilmesi.
5.3) Şirket araçlarını kullanacak kişilerin, şirket ilgili sorumlusu tarafından imzalanmış "Emniyetli Araç Kullanma Talimatı" ile birlikte yetkilendirilmesi ve hatta -abartılı olabilir belki :)- araç kullanma yetki kartı verilmesi.
5.4) Emniyetli Araç Kullanma Talimatı'nın yine ilgili sorumlu tarafından imzalanmış bir nüshasının ise araç içinde bulundurulması
gibi hususlar da dikkate alınmalıdır.
 
Üst

!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.