- Katılım
- 9 Haz 2016
- Mesajlar
- 29
- Tepki puanı
- 4
- Medeni hal
- Belirtilmedi
- Meslek
- Uzman (B)
Herkese merhabalar.
Arkadaşlar şöyle bir çıkmazdayım:
1- Hizmet verdiğim bir firmada tespit öneri defterine yazdıklarımı bana işveren vekili olarak gösterilen kişiye imzalatıp kendi nüshalarımı alıyodum. Geçen hafta bana işveren vekili olarak gösterilen kişinin vekaletnamesinin olmadığını yani resmi olarak işveren vekili olmadığını öğrendim. Bu durumda ne yapmam gerekir? Ne gibi sıkıntılarla karşılaşabilirim ?
2- Başka bir işyeri için yine işveren çoğunlukla işyerinde bulunmuyor bulunsa bile isg konularıyla pek ilgilenmiyor. İşyerinde büyük eksiklikler var hepsini hekimle beraber deftere birbir yazıyoruz. İmza kısmına gelince ilgili yönetmelikte aynen bu yazıyor:
(4) Onaylı defter yapılan tespitlere göre iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ile işveren tarafından birlikte veya ayrı ayrı imzalanır. Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır.
(5) Onaylı defterin asıl sureti işveren, diğer suretleri ise iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi tarafından saklanır. Defterin imzalanması ve düzenli tutulmasından işveren sorumludur. Teftişe yetkili iş müfettişlerinin her istediğinde işveren onaylı defteri göstermek zorundadır.
Yaklaşık 10 gün oldu imzalansın diye ilettiğim defter hala imzalanmamış. Kendi nüshalarımı alayım desem imzasız olacak. Etrafıma sorduğum kadarıyla imzasız şekilde almanın bir anlamı yok diyorlar. Yönetmelikte de açıkça belirtilmiş "Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır." diye. Bu cümleyi ben yazdıktan sonra kendi nüshamı alabilirim diye algılıyorum. Benzer durumlarla karşılaşanlar var mı aranızda nasıl yapmamı önerirsiniz?
Arkadaşlar şöyle bir çıkmazdayım:
1- Hizmet verdiğim bir firmada tespit öneri defterine yazdıklarımı bana işveren vekili olarak gösterilen kişiye imzalatıp kendi nüshalarımı alıyodum. Geçen hafta bana işveren vekili olarak gösterilen kişinin vekaletnamesinin olmadığını yani resmi olarak işveren vekili olmadığını öğrendim. Bu durumda ne yapmam gerekir? Ne gibi sıkıntılarla karşılaşabilirim ?
2- Başka bir işyeri için yine işveren çoğunlukla işyerinde bulunmuyor bulunsa bile isg konularıyla pek ilgilenmiyor. İşyerinde büyük eksiklikler var hepsini hekimle beraber deftere birbir yazıyoruz. İmza kısmına gelince ilgili yönetmelikte aynen bu yazıyor:
(4) Onaylı defter yapılan tespitlere göre iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ile işveren tarafından birlikte veya ayrı ayrı imzalanır. Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır.
(5) Onaylı defterin asıl sureti işveren, diğer suretleri ise iş güvenliği uzmanı ve işyeri hekimi tarafından saklanır. Defterin imzalanması ve düzenli tutulmasından işveren sorumludur. Teftişe yetkili iş müfettişlerinin her istediğinde işveren onaylı defteri göstermek zorundadır.
Yaklaşık 10 gün oldu imzalansın diye ilettiğim defter hala imzalanmamış. Kendi nüshalarımı alayım desem imzasız olacak. Etrafıma sorduğum kadarıyla imzasız şekilde almanın bir anlamı yok diyorlar. Yönetmelikte de açıkça belirtilmiş "Onaylı deftere yazılan tespit ve öneriler işverene tebliğ edilmiş sayılır." diye. Bu cümleyi ben yazdıktan sonra kendi nüshamı alabilirim diye algılıyorum. Benzer durumlarla karşılaşanlar var mı aranızda nasıl yapmamı önerirsiniz?