Onayli Defter Hakkında

Konu, 'Güncel Duyurular, Tartışmalar, Forum Hakkında' kısmında ferdi bltl tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. ferdi bltl

    ferdi bltl TÜİSAG Üyesi



    Onayli deftere gördüğümüz butun riskler yaizliyor mu.nasıl cumleler kurmak gerekiyor rica etsem bilen biri açıklayabilir mi


     
  2. Fatihulker

    Fatihulker TÜİSAG Üyesi



    İşletme içinde tespit etmiş olduğunuz riskleri yazmanız gerekmektedir.
    Örneğin :
    Tespit : İşletme içinde yeterli sayıda Sertifikalı İlkyardımcı eğitimi almış personelin olmadığı tespit edilmiştir.
    Öneri : Tehlike sınıfına göre ( az tehlikeli işletmelerde çalışanların %20 si , tehlikeli ve çok tehlikeli işletmelerde ise çalışanların %10 u kadar ) çalışanlar arasından sertifikalı ilkyardımcı eğitimi aldırılmalıdır.

    şeklinde yazılabilir.


     
    Nikola Tesla, Nazım42 ve ferdi bltl bu yazıya teşekkür etti.
  3. Ersin

    Ersin TÜİSAG Üyesi

    ilkyardımcı az tehlikeli de %5 olacak

     
  4. Fatihulker

    Fatihulker TÜİSAG Üyesi

    Doğrudur.
    Her 20 kişi yerine yanlışlıkla %20 olarak belirtilmiştir.
    Uyarınız için teşekkürler.

       

     
  5. krisografi

    krisografi TÜİSAG Üyesi

    onaylı defter aylık düzenli mi tutulmalı yoksa tespit- öneri bildirileceği zaman mı?
    yani belirli bir periyodu yok değil mi?
    yöneticim ısrarla aylık olması gerektiğini söylüyor da :)



     
  6. dd99ee88

    dd99ee88 TÜİSAG Üyesi

    bence,işyerin de çalışan sayısına göre, yapılan işteki işin yoğunluğuna göre ,yapılan işin niteliğine göre değişir ,500 kişinin çalıştığı kamu kurumu ile 500 kişinin çalıştığı fabrika yada 500 kişinin çalıştığı inşaat alanında işler farklı hızlarda ilerler ,tespit ve öneriler daha hızlı olmak zorunda olabilir..ben olsam bu pencereden bakardım

     
  7. OmerBaglar

    OmerBaglar TÜİSAG Üyesi

    Onaylı defterlerin amacı işyerinde belirlenen tehlikeleri kayıt altına almak ve işverene bildirmektir. Bunun dışında rutin olarak doldurulduğu takdirde daha çok ziyaret defteri gibi olacaktır. Her ay yazılan onaylı defter aslında iş güvenliği uzmanını zor durumda bırakabilir. Neticede uzmanın veya hekimin onaylı deftere yazdığı öneriler hemen yerine getirilmiyor ya da hiç yapılmıyor. Bu durumda uzmana işyerini ihbar etmek düşüyor fakat burada da iş kaybetme korkusu ortaya çıkıyor ve bazı şeylere göz yumuluyor. Anlayacağınız neresinden tutarsanız elinizde kalacak bir konu onaylı defter meselesi.




     
    Şua, Sevgi.isg ve mr.merdin bu yazıya teşekkür etti.
  8. YASİN01

    YASİN01 TÜİSAG Üyesi

    çalıştığım işyerinin defterine benden önceki uzman yapılan uygulamalar yapılması gereken uygulamalar diye yazmış.sizce bu doğru mu tespit öneri defterine yapılan işler yazılmalımıdır.



     
  9. inspector1989

    inspector1989 TÜİSAG Üyesi

    İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Yönetmeliğinde ; "yapılan tespit ve tavsiyeler ile gerekli görülen diğer hususların yazıldığı" defter diye tanımlanmıştır. Burdan yola çıkarak; diğer hususlar kapsamında "yapılan işleri" yazmanızda bir sakınca yoktur. Tabi burda yapılan işi yazmakla gerekirse fotoğraf, fatura vs. bir belge ile ispatlanması da kötü bir senaryoda iş güvenliği uzmanı adına faydalı olacaktır.

       

     
    Sevgi.isg bu yazıya teşekkür etti.
  10. gnydn

    gnydn TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar merhaba yeni çalışmaya başladım ve onaylı defter yerine ben günlük raporlara yazıyorum işverene ve diğer sorumlulara onaylatıyorum. Yinede onaylı defter tutmam gerekiyor mu?



     
  11. dd99ee88

    dd99ee88 TÜİSAG Üyesi

    hangi öneriyi hangi tarihte ,hangi sırayla yaptığın belli mi?3 ay önce yazdığını, bir kaza sonrasında daha yeni imzaladık -şimd i haberim oldu derse işveren? sen tespit ve öneri defterini mutlaka edin ve bir önce yazdıkların hakkında hatırlatmada bulun ...
    kazasız günler dilerim



     
  12. gnydn

    gnydn TÜİSAG Üyesi

    Teşekkür ederim, kazasız belasız günler dilerim..

     
  13. Bora Alevok

    Bora Alevok TÜİSAG Üyesi

    Noter onaylı defter kanuni zorunluluktur




     
  14. kaplanismail

    kaplanismail TÜİSAG Üyesi

    OSGB ler aylık ziyaret yaptıkları için, aylık yazılması gerekiyor gibi bir algı var. Adı üstünde tespit ve öneri defteri, tespitlerinizi yaptığınız tarihlerde yazmanız gerekir, bu ayda birde olabilir hafta da bir de olabilir...

     
    OGÜN. bu yazıya teşekkür etti.
  15. berna akman

    berna akman TÜİSAG Üyesi

    Günaydın;
    Benim bir sorum olacak
    Noter onaylı tespit ve öneri defterinin her isg uzmanı değiştiğinde tekrar notere onaylatılması mı gerekli? işyerinde 2013 yılında onaylatılmış bir adet öneri tespit defteri mevcut ve içinde 3 farklı ısg uzmanının farklı yıllara ait tespitleri bulunmaktadır. defterde toplamda 8 sayfa kullanılmış yeni isg uzmanı için defteri tekrardan onaylatmalı mıyım?



     
  16. kaplanismail

    kaplanismail TÜİSAG Üyesi

    Hayır onaylatmana gerek yok.. bildirimlerini yazdıktan sonra altına adını yapı imzanı atman yeterli.. OSGB lerin hizmet verdiği yerlerde bu durum çok sık oluyor.. yoksa ha bire defter onaylatmak gerekir..

     
    berna akman bu yazıya teşekkür etti.
  17. berna akman

    berna akman TÜİSAG Üyesi

    çok teşekkür ederim bilgi için; o zaman bir soru daha sorayım size çalışma bakanlığa denetim uygunsuzluklarını bu noter onaylı deftere yazmak gerekir mi?

     
  18. Damla.Duru

    Damla.Duru TÜİSAG Üyesi

    Berna hanım tekrar onaylatmanıza gerek yok. 3 nüshanın ilk baştaki kısmına kaşe imza yapıldığı için alt iki nüshada kaşe görünmüyor. denetimlerde buna dikkat ediyorlar 3 nüshada kaşeli olmalı. imza kopyası zaten çıkıyor. ama kaşeyi unutmayalım :)

     
    berna akman bu yazıya teşekkür etti.
  19. kaplanismail

    kaplanismail TÜİSAG Üyesi

    Şöyle mi anlıyorum? firma bakanlık tarafından denetim geçirdi ve bakanlığın yazmış olduğu uygunsuzluklar var? Siz de yazılan bu uygunsuzlukları deftere yazmalımıyım diye soruyorsunuz? hayır yazmanıza gerek yok..
    bakanlığın denetimi sonucunda firmaya bir tutanak verilmiştir o tutanağı saklamanız yeterli olur.. bakanlık uygunsuzlukların giderildiğini görmek için süre vermiş ve tekrar denetime gelecektir.. firmada bu süre içerisinde uygunsuzlukları gidermiş olacaktır. ama kendinizi güvence altına almak istiyorsanız. deftere bakanlığın yapmış olduğu ... tarihli, ...sayılı denetim raporundaki uygunsuzlukların giderilmesi diye bir şey yazabilirsiniz.. böylece firmanın daha önce hangi tarihte denetim geçirdiğini ve kaç adet uygunsuzluk tespit edildiğini de işlemiş olursunuz.. sizin içinde hatırlatıcı olur.. ama normalde yazılan uygunsuzlukları deftere yazmanıza gerek yok..

     
    oğuzisg ve berna akman bu yazıya teşekkür etti.
  20. oğuzisg

    oğuzisg TÜİSAG Üyesi

    Arkadaslar defterle ilgili benimde aklima takilan bisey var. Suan bi santiyede 4 uzmaniz ve atamalarda hepimizin firmalari ayri ayri taseronlar bende 5 adet taseron firma var bu firmalarin hepsi icin birer Defter gerekiyor peki mesela santiyenin genel sikintilarini yani ana isverenden kaynaklanan sikintilarida Defter e yazmalimiyim cunku o sikintidan benim sorumlu oldugum firmalarda etkilenebilir ve ana isverenin yapmasi gerektigi icin nasil bi yol izlemeliyim sizce simdiden cevaplarinz icin tesekkur ederim

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Yandex.Metrica