Köprülü Vinç Operatörü Belgesi Hakkında

Ali1990

Acemi Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
27 Haz 2020
Mesajlar
1
Tepki puanı
0
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (B)
Merhabalar

Yeni işe başladığım bir firmada çeşitli kapasitelerde köprülü vinçler mevcuttur. Üst yönetime bu konu hakkında sunum yapacağım. Benzer sekildeki firmalarda çalışan arkadaşlardan nasıl bir yol izlediklerini, operatör belgesini her çalışana mi alındı. Yardımcı olursanız sevinirim. İyi çalışmalar
 

EnviEn

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
13 Tem 2017
Mesajlar
14
Tepki puanı
27
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Uzman (B)
Merhaba,

Köprülü vinç kullanımı artık MYK kapsamında. Yani mesleki yeterlik kurumundan eğitim ve belgelendirme yapılması gerekli. Hangi çalışanlar kullanacaksa onlara aldırmanız yeterli.
 

Tolga_34

Deneyimli Üye
Vip Üye
Katılım
4 May 2012
Mesajlar
493
Tepki puanı
1,841
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
Bir ilave yapalım,
Her ne kadar MYK Ulsal Standardı veya Ulusal Yeterlilik Standardına göre eğitim programları düzenliyor ise de, lütfen siteye gidip o standartlara bir bakın. En son baktığımda Liman İşletmecileri ?? gibi bir yetkili otorite tarafından hazırlanmışlardı.
Eğer değişmedi ise, bir çok tipte köprülü vinç var ve bu vinçlerin açık hava (ocak), kapalı alan kullanımları genel emniyet kuralları olmasına rağmen, iş yerinin kendi özelliğine bağlı olarak, özel emniyet kurallarının da uygulanması gerekir.
Her ne kadar MYK'dan belgelendirilmiş bile olsa/olsalar, bu vinçleri kullanacak operatörlere her bir vinçin kullanım talimatlarını tebliğ edin ve imzalarını alın. Bu kuralları bir talimat haline getirin, belgelendirilmiş çalışanlara imza karşılığı tebliğ edin.
Biraz daha abartı ekleyelim. Askeri sistemdeki gibi "Yetkili Kullanıcı Listesi, Kullanım Tarihi ve İmzası" gibi a4 tabloda koyun.
Sonrasında herhangi bir kaza bela durumunda "tamam belgem var amaaa, gittiğim kursta bu yoktu" vb. sözleri ile karşılaşırsınız.
Son olarak, neden bu kadar kitapçı ve abartıcı olduğumu söyleyeyim, benim başıma geldi de!
 

6666 Kübra

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
13 Şub 2012
Mesajlar
231
Tepki puanı
175
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Diğer
Bir ilave yapalım,
Her ne kadar MYK Ulsal Standardı veya Ulusal Yeterlilik Standardına göre eğitim programları düzenliyor ise de, lütfen siteye gidip o standartlara bir bakın. En son baktığımda Liman İşletmecileri ?? gibi bir yetkili otorite tarafından hazırlanmışlardı.
Eğer değişmedi ise, bir çok tipte köprülü vinç var ve bu vinçlerin açık hava (ocak), kapalı alan kullanımları genel emniyet kuralları olmasına rağmen, iş yerinin kendi özelliğine bağlı olarak, özel emniyet kurallarının da uygulanması gerekir.
Her ne kadar MYK'dan belgelendirilmiş bile olsa/olsalar, bu vinçleri kullanacak operatörlere her bir vinçin kullanım talimatlarını tebliğ edin ve imzalarını alın. Bu kuralları bir talimat haline getirin, belgelendirilmiş çalışanlara imza karşılığı tebliğ edin.
Biraz daha abartı ekleyelim. Askeri sistemdeki gibi "Yetkili Kullanıcı Listesi, Kullanım Tarihi ve İmzası" gibi a4 tabloda koyun.
Sonrasında herhangi bir kaza bela durumunda "tamam belgem var amaaa, gittiğim kursta bu yoktu" vb. sözleri ile karşılaşırsınız.
Son olarak, neden bu kadar kitapçı ve abartıcı olduğumu söyleyeyim, benim başıma geldi de!
Tolga Bey, öncelikle geçmiş olsun Allah bir daha şuursuzluklarla sizi muahatap etmesin. Bahsettiğiniz tabloyu merak ettim bir kesit paylaşabilir misiniz?
 

Tolga_34

Deneyimli Üye
Vip Üye
Katılım
4 May 2012
Mesajlar
493
Tepki puanı
1,841
Medeni hal
Bekar
Meslek
Uzman (C)
Tolga Bey, öncelikle geçmiş olsun Allah bir daha şuursuzluklarla sizi muahatap etmesin. Bahsettiğiniz tabloyu merak ettim bir kesit paylaşabilir misiniz?

Teşekkür ederim, ancak çok eski bir konu. Daha Türkiye'de 6331, MYK vb. yokken olan bir olay. 2002 ya da 2003'ler olması lazım.
Ben bütün vinçleri, triforlar, caraskallar dahil, sprial motorlarını vb. hepsini birer numara vererek sadece kullanıcılarına imza karşılığı zimmetlemiştim.
Böylelikle sabah-akşam depo giriş-çıkışı kontrol altına alınıyordu, hem de çalışma sonrası bir mekanik teslim edilen el araçlarının kontrolünü yapabiliyor idi.
Ayrıca, ekipmanların kullanım kılavuzlarından, emniyetli kullanım bölümlerini de talimat haline getirmiş, zimmet yapılan kullanıcılara imza karşılığı tebliğ etmiştim. İsterseniz adına eğitim diyebilirsiniz :)
Mobil Vinçlerin operatör kabinlerinde fotoğraflı operatör yetki belgesi astırmıştım. Sabit vinç iki tane vardı hatırladığım kadarı ile biri çift ray tavan vinci, diğeri de tek kollu sabit 10 tonluk ?? bir vinc idi. Onların da uygun yerlerine fotoğraflı operatör yetki belgesi astırmıştım.
Sabit iş ekipmanları için ise, o bahsettim tabloyu yapmıştım. Şu an o tabloları bulamam ama basit şeyler.
Seyyar iş ekipmanları için ise belirlenmiş kullanıcılar (designated operators)'a, bir de yapraklı küçük kullanım takip defterleri yaptırmıştım.
Hee, şimdi gelelim olaya.
Vinç operatörü sen git, operatörü o gün -hatırladığım kadarı ile- istirahat almıştı, High-up kullan. Tecrübeli bir operatör aslında, ama high-up'u devir, yük sapdan kurtul, (yük 5 ?? tonluk kablo makarası), makara ortalarda gezin, git oradan dinlenme kontneyterine vur. Ölen kalan, yaralan yok, ama malzeme hasarı çok fazla idi.
Diğer bir olay ise, spiral motoru ile ilgili idi. Depoya kadar gidip taş almaya üşenmiş arkadaş, yan ekipten gidip hemşerisinden onun taş motorunu almış, taş patlamış, küçük bir parça bacağına girmiş, önemsiz bir yaralanma. Ancak daha büyük olaya da sebebiyet verebilirdi.

1) Bahsettiğim yetkilendirme tablosu ve kullanım takip defteri içeriği -en azından- hatırladığım kadarı ile :

EKİPMAN İSMİ VE TİPİ :
EKİPMAN YERİ :
KULLANMAYA YETKİLENDİRİLMİŞ KİŞİLER
SIRA NO ADI SOYADI GÖREVİ DEPARTMANI EKİPMAN EĞT.TARİHİ İMZA
1. Ahmet Kim Frezeci Bakım 01.01.2003
2. Mehmet Kaş Tornacı Bakım 10.07.2003

KULLANIM KAYDI:
TARİH İŞ EMRİ NO KİMLİĞİ İMZA

2) Defter de hemen hemen buna benzer idi.

3) Mobil ve Sabit vinç operatörleri; trifor ve caraskal vb. için de buna benzer bir kayıt tutturuyordum. Onda da bu başlıklar vardı, diye hatırlıyorum.

TARİH İŞE BAŞLAMA SAATİ İŞ BİTİM SAATİ TOPLAM KALDIRILAN TONAJ İMZA

Burada bir ilave bilgi yazmak isterim. Her kaldırma ekipmanının kullanım ve bakım kılavuzunda, ne kadar saat sonrasında ve ne kadar tonaj sonrasında hangi bakımın yapılacağı, hangi parçalarının yenilenmesi gerektiği vb. hususlar bulunur. Bu bilgileri operatör toplar ve bakım kısmı tarafından değerlendirilir.

Özetle, bizim insanımız imzadan korkar, imzanın ona sorumluluk yüklediğini bilir! Aksi takdirde önceki mesajımda da bahsettiğim gibi "ben kursunu gördüm amaaa, kursta bu konu yoktuu" demeye başlar bir kaza bela durumunda. Buna "mesuliyetten kurtulma" tepkisi diyoruz, bilindiği üzere.

Umarım sormuş olduğunuz soruya doğru bilgi verebilmişimdir.
 

6666 Kübra

Paylaşımcı Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
13 Şub 2012
Mesajlar
231
Tepki puanı
175
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Diğer
Teşekkür ederim, ancak çok eski bir konu. Daha Türkiye'de 6331, MYK vb. yokken olan bir olay. 2002 ya da 2003'ler olması lazım.
Ben bütün vinçleri, triforlar, caraskallar dahil, sprial motorlarını vb. hepsini birer numara vererek sadece kullanıcılarına imza karşılığı zimmetlemiştim.
Böylelikle sabah-akşam depo giriş-çıkışı kontrol altına alınıyordu, hem de çalışma sonrası bir mekanik teslim edilen el araçlarının kontrolünü yapabiliyor idi.
Ayrıca, ekipmanların kullanım kılavuzlarından, emniyetli kullanım bölümlerini de talimat haline getirmiş, zimmet yapılan kullanıcılara imza karşılığı tebliğ etmiştim. İsterseniz adına eğitim diyebilirsiniz :)
Mobil Vinçlerin operatör kabinlerinde fotoğraflı operatör yetki belgesi astırmıştım. Sabit vinç iki tane vardı hatırladığım kadarı ile biri çift ray tavan vinci, diğeri de tek kollu sabit 10 tonluk ?? bir vinc idi. Onların da uygun yerlerine fotoğraflı operatör yetki belgesi astırmıştım.
Sabit iş ekipmanları için ise, o bahsettim tabloyu yapmıştım. Şu an o tabloları bulamam ama basit şeyler.
Seyyar iş ekipmanları için ise belirlenmiş kullanıcılar (designated operators)'a, bir de yapraklı küçük kullanım takip defterleri yaptırmıştım.
Hee, şimdi gelelim olaya.
Vinç operatörü sen git, operatörü o gün -hatırladığım kadarı ile- istirahat almıştı, High-up kullan. Tecrübeli bir operatör aslında, ama high-up'u devir, yük sapdan kurtul, (yük 5 ?? tonluk kablo makarası), makara ortalarda gezin, git oradan dinlenme kontneyterine vur. Ölen kalan, yaralan yok, ama malzeme hasarı çok fazla idi.
Diğer bir olay ise, spiral motoru ile ilgili idi. Depoya kadar gidip taş almaya üşenmiş arkadaş, yan ekipten gidip hemşerisinden onun taş motorunu almış, taş patlamış, küçük bir parça bacağına girmiş, önemsiz bir yaralanma. Ancak daha büyük olaya da sebebiyet verebilirdi.

1) Bahsettiğim yetkilendirme tablosu ve kullanım takip defteri içeriği -en azından- hatırladığım kadarı ile :

EKİPMAN İSMİ VE TİPİ :
EKİPMAN YERİ :
KULLANMAYA YETKİLENDİRİLMİŞ KİŞİLER
SIRA NO ADI SOYADI GÖREVİ DEPARTMANI EKİPMAN EĞT.TARİHİ İMZA
1. Ahmet Kim Frezeci Bakım 01.01.2003
2. Mehmet Kaş Tornacı Bakım 10.07.2003

KULLANIM KAYDI:
TARİH İŞ EMRİ NO KİMLİĞİ İMZA

2) Defter de hemen hemen buna benzer idi.

3) Mobil ve Sabit vinç operatörleri; trifor ve caraskal vb. için de buna benzer bir kayıt tutturuyordum. Onda da bu başlıklar vardı, diye hatırlıyorum.

TARİH İŞE BAŞLAMA SAATİ İŞ BİTİM SAATİ TOPLAM KALDIRILAN TONAJ İMZA

Burada bir ilave bilgi yazmak isterim. Her kaldırma ekipmanının kullanım ve bakım kılavuzunda, ne kadar saat sonrasında ve ne kadar tonaj sonrasında hangi bakımın yapılacağı, hangi parçalarının yenilenmesi gerektiği vb. hususlar bulunur. Bu bilgileri operatör toplar ve bakım kısmı tarafından değerlendirilir.

Özetle, bizim insanımız imzadan korkar, imzanın ona sorumluluk yüklediğini bilir! Aksi takdirde önceki mesajımda da bahsettiğim gibi "ben kursunu gördüm amaaa, kursta bu konu yoktuu" demeye başlar bir kaza bela durumunda. Buna "mesuliyetten kurtulma" tepkisi diyoruz, bilindiği üzere.

Umarım sormuş olduğunuz soruya doğru bilgi verebilmişimdir.

Öncelikle benim ve kısmen ülkenin isg ile ilgili alakası olmadığı zamanlarda yaptıklarınızı hayranlıkla okuduğumu belirtmek isterim. Soruya da yanıtımı aldım çok teşekkür ederim :)
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.