Isg Eğitimleri, Risk Analizleri, Acil Durum Planlari..!!!???***

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
Merhaba arkadaşlar,
uzun zamandır forumdayım.birçok defa başlıktaki bu konular hakkında başlıklar açıldı sorular soruldu.özellikle yeni başlayan arkadaşlarımız için bir soru işareti noktası bu konular.bende kendimi azçok bilgim olduğu için sorumlu hissedip cevap veriyorum.ancak kolaylık olsun diye böyle bir başlıkta toplamayı uygun gördüm.umarım faydalı olabilir.yazımda eski yönetmelikle alakalı bir karşılaştırma da bulabilirsiniz.

Öncelikle İSG eğitimleri.

arkadaşlar işimizin temelini eğitimler oluşturuyor.bunu düzenlemek için eğitim yönetmeliğinde bazı değişiklikler yapıldı.tabiki her yapılan değişiklik mantıklı ve faydalı olamıyor.bazen uygulama alanında çok büyük sorunlara da neden olabiliyor.

şimdi isg eğitimlerini, 15 mayıs ta çıkan yönetmelikten önce biz uzmanlar olarak verebiliyorduk.2-3 hatta toplamda 4 saat süren eğitim süreleri uygulanmaktaydı.kişiye ve yeterliliğe göre bu süre değişiyordu.sonunda bir sınav yapıyorduk.ve xxx kişi şu tarihte yapılan isg eğitiminde xxx sınavdan xxx puan almıştır diye bir yazıyla eğitime katılanlar tutanağı ile birlikte eğitimi belgeliyorduk ve işi bitiriyorduk.peki kiler bu eğitimleri verebiliyordu.yani firma bu eğitimleri işçilerine nasıl verebiliyordu.??
1-kapısını çalan yetkili,belgeli isg uzmanı aracılığı ile,
2-herhangi bir osgb den hizmet alarak
3-yetkili eğitim kurumu aracılığı ile.

peki 15 mayısta ne değişti.?
1-artık eğitimler tehlike sınıflarına göre;
az tehlikeli sınıfta 8 saat
tehlikeli sınıfta 12 saat
çok tehlikeli sınıfta 16 saat olarak belirlendi.(eski yönetmelikte bu tür bir sınırlama yoktu)
2-eğitimlerin bir kısmını doktor(yani iş yeri hekimi) diğer kısmını isg uzmanı veriyor(eski yönetmelikte uzman bütün eğitimi verebiliyordu
3-eğitimleri;
a-firmanın isg uzmanı ve işyeri hekimi
b-osgb
c-yetkili eğitim kurumu verebiliyor.(eski yönetmelikte a -fıkrasındaki "firmanın" ifadesi yoktu.yani herhangi bir uzman herhangi bir firmada bu eğitimleri verebiliyordu.)

yani son durum bu şekilde.biz gidip herhangi bir firmada eğitim veremiyoruz artık.firma bizi 1 gün sigorta yapsa bile doktor da bu eğitimi vermesi gerektiği için çok işlevsel bir durum ortaya çıkarmıyor bu yöntem.osgb ile anlaşıp eğitimlerden osgb ye pay vermemiz de söz konusu olabilir.diğer bir değişle osgb ile sadece eğitimler konusunda anlaşabiliriz.eğitim başına para alabiliriz.bu da bizim için bir gelir kapısı.
 

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
başımızın tatlı belası...risk analizleri...!!!

geçmişte risk analizleri ile ilgili bir yönetmelik yoktu.6331 sayılı kanun kapsamında risk değerlendirmesi yaptırmak yasal olarak zorunlu hale geldi.
peki kimler risk analizi yaptıracak.kime, ne zaman, nasıl yaptıracak.fatura alacakmı kesecekmi..

mevzuatta "işveren risk analizi yapar veya yaptırır" diyor.
yani risk analizi yapmak için uzman olmaya gerek yok arkadaşlar. :)

evet.kısaca ineleyelim.
1-işveren risk analizi yapar.nasıl mı?
eğer şuan içinde bulunduğumuz zaman dilimi içerisinde işyerinin uzman ve hekim bulundurma zorunluluğu yoksa risk analizini işveren kendisi; firması içinde kurduğu bir risk değerlendirme ekibi ile yapabilir.isterse bu ekibe dışarıdan bir uzman dan destek alabilir.ama bunu yaparsa mutlaka fatura karşılığında belgelendirme zorunda olacaktır.bu kişi risk analizinin altına destek görevlisi diye imza atar.forumda bazı arkadaşlar destek alınabilecek mercinin osgb ler olduğunu söylemektedirler.bu doğru olabilir ama ben böyle düşünmüyorum.çünkü yönetmelikte belirtilmemiş.eğer işveren bizden destek istedi ama imza atmamıza gerek olmadığını söyledi.o zaman fatura kesmemize gerek yok.yada tam tersi.yani bizden fatura kesmemizi istemez se o zaman bizim risk analizinin altına imza atma yükümlülüğümüz yok.tabi bu yasaların bize verdiği bir hak değil.sadece mevzuattaki açıktan faydalanmak oluyor.
işyerinde uzman bulundurma zorunluluğu bulunmayan işveren (yani şuan için 50 nin altında çalışanı olan işletmeler) işyerinde risk değerlendirme ekibi kurarak risk analizini yapar.bu çok tehlikeli sınıftada böyledir,az tehlikeli sınıftada.



2-işveren risk analizini yaptırır.burada bi önemli nokta ortaya çıkıyor.şuan işgüvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olan ancak uzman bulundurmayan firmalar.iş güvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olmayan firmalar.
evet bu konuda yönetmelikte tek yetkili hizmet alınabilecek nokta osgbler olarak belirlenmiş durumdadır maalesef.tabi bu yasal olan kısım.açık olan noktalar da mevcut.şimdi beraber inceleyelim.

a-şuan işgüvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olan ancak uzman bulundurmayan firmalar.bu firmalar için tek yol risk analizinin kendi uzmanının yapmasıdır.işveren illa da ben uzman çalıştırmayaağım diye inat ediyorsa o zaman bir uzmanı 4-5 gün gibi bir süre sigortalı yapacak ve bu kişiyi katipten bildirim yapacak.uzman risk analizini yapacak sonra işten ayrılmış gibi gösterilecek.sorun ortadan kalkacak.bu şekilde uzman risk analizinin altına imza atar.ve sorumluluk taşır.

b-iş güvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olmayan firmalar.bu firmalarda 1. madde de açıkladığımız gibi işveren risk analizini kendisi yapabilir.yada dışarıdan destek alabilir bu konuda.nasıl destek alır.
bir osgb den hizmet alır.ve risk analizini osgb ye yaptırır.tabi ne olursa olsun.hangi yöntemle olursa olsun mutlaka ekip halinde risk analizi yapılması şarttır. son yöntem olarak bireysel çalışan bir uzmandan destek alabilir. tabi bu uzmandan destek alması için bazı şartlar gerekiyor.ya bu uzmanı sigortalı yapacak ve katipten bildirecek.böylelikle uzman risk analizine imza atar ve sorumluluk taşır.yada uzmanın serbest çalışma yetkisi varsa (yani vergi mükellefi ise,yani kendisi fatura kesebiliyorsa) uzmandan destek alır ve uzman işverene fatura keser.uzman bu durumda da risk analizine imza atar ve sorumluluk taşır.
 

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
son olarak acil durum planları.

acil durum planlarını işveren yapmalıdır.tabi dışarıdan da destek alabilir.ancak acil durum planı diğerleri gibi çetrefilli olmadığı için yaparsınız ve altına imza atmazsınız veya atarsınız.sorun olmaz.tabi son çıkan acil durum yöneteliğini dikkatle incelemeniz gerekmektedir.
 

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
tüm bu işlemler,
acil durum planı hazırlama,
risk analizleri
eğitimler 01.01.2013 tarihinden itibaren tehlike sınıfından ve çalışan sayısından bağımsız olarak 4857 sayılı iş kanununa göre işyeri sayılan her işyeri için işverenin yapma-hazırlama sorumluluğu olan işlemlerdir.
 

Ali İhsan DÖNMEZ

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
6
Tepki puanı
2
Medeni hal
Belirtilmedi
Meslek
Uzman (A)
Yeni acil durum yönetmeliğe göre hazırlanmış plan var mı elinizde?
 

ugunes90

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
6 Nis 2012
Mesajlar
11
Tepki puanı
1
Açıklamalarınız için çok teşekkürler. Benim bir sorum olcak ben bireysel olarak gidip tehlikeli sınıfa giren bir fabrikaya eğitim, risk değerlendirmesi, patlayıcıdan korunma dökümanı ve acil durum planı hazırladım. Bu belgeler ve eğitim sertifikası geçersizmidir.
 

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
ne zaman aptınız bunları.?
 

Onur Selçuk

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Meslek
Uzman Adayı (C)
Merhaba arkadaşlar,
uzun zamandır forumdayım.birçok defa başlıktaki bu konular hakkında başlıklar açıldı sorular soruldu.özellikle yeni başlayan arkadaşlarımız için bir soru işareti noktası bu konular.bende kendimi azçok bilgim olduğu için sorumlu hissedip cevap veriyorum.ancak kolaylık olsun diye böyle bir başlıkta toplamayı uygun gördüm.umarım faydalı olabilir.yazımda eski yönetmelikle alakalı bir karşılaştırma da bulabilirsiniz.

Öncelikle İSG eğitimleri.

arkadaşlar işimizin temelini eğitimler oluşturuyor.bunu düzenlemek için eğitim yönetmeliğinde bazı değişiklikler yapıldı.tabiki her yapılan değişiklik mantıklı ve faydalı olamıyor.bazen uygulama alanında çok büyük sorunlara da neden olabiliyor.

şimdi isg eğitimlerini, 15 mayıs ta çıkan yönetmelikten önce biz uzmanlar olarak verebiliyorduk.2-3 hatta toplamda 4 saat süren eğitim süreleri uygulanmaktaydı.kişiye ve yeterliliğe göre bu süre değişiyordu.sonunda bir sınav yapıyorduk.ve xxx kişi şu tarihte yapılan isg eğitiminde xxx sınavdan xxx puan almıştır diye bir yazıyla eğitime katılanlar tutanağı ile birlikte eğitimi belgeliyorduk ve işi bitiriyorduk.peki kiler bu eğitimleri verebiliyordu.yani firma bu eğitimleri işçilerine nasıl verebiliyordu.??
1-kapısını çalan yetkili,belgeli isg uzmanı aracılığı ile,
2-herhangi bir osgb den hizmet alarak
3-yetkili eğitim kurumu aracılığı ile.

peki 15 mayısta ne değişti.?
1-artık eğitimler tehlike sınıflarına göre;
az tehlikeli sınıfta 8 saat
tehlikeli sınıfta 12 saat
çok tehlikeli sınıfta 16 saat olarak belirlendi.(eski yönetmelikte bu tür bir sınırlama yoktu)
2-eğitimlerin bir kısmını doktor(yani iş yeri hekimi) diğer kısmını isg uzmanı veriyor(eski yönetmelikte uzman bütün eğitimi verebiliyordu
3-eğitimleri;
a-firmanın isg uzmanı ve işyeri hekimi
b-osgb
c-yetkili eğitim kurumu verebiliyor.(eski yönetmelikte a -fıkrasındaki "firmanın" ifadesi yoktu.yani herhangi bir uzman herhangi bir firmada bu eğitimleri verebiliyordu.)

yani son durum bu şekilde.biz gidip herhangi bir firmada eğitim veremiyoruz artık.firma bizi 1 gün sigorta yapsa bile doktor da bu eğitimi vermesi gerektiği için çok işlevsel bir durum ortaya çıkarmıyor bu yöntem.osgb ile anlaşıp eğitimlerden osgb ye pay vermemiz de söz konusu olabilir.diğer bir değişle osgb ile sadece eğitimler konusunda anlaşabiliriz.eğitim başına para alabiliriz.bu da bizim için bir gelir kapısı.
Teşekkürler. Bu berdiğiniz bilgiler çok değerli. Ancak ortaya bir tuhaflık çıktı. Ben serbest meslek erbabı olarak çalışıyordum. Yani rd, acil eylem planı ve eğitimleri verdikten sonra makbuz kesiyordum. Zannedersem 15 mayıs öncesinde bu yaptığım şeyler halen geçerli. Ancak sizin söylediğinizden anladığım kadarıyla bu tarihten sonra ben makbuz kesmek için kurduğum şahıs firmamla sadece rd ve acil eylem planı mı yapabilirim. İş güvenliği uzmanı olarak eğitim veremiyor muyum? Yani eğitimleri ya osgbler ya yetkili kurumlar mı verecek? Ben uzman olarak dışardan mKbuz karşılığında eğitim veremiyorum yani öyle mi?

Bu durum geçerli ise artık her uzman ya osgbye girecek, ya da osgb kuracak bir hekimle beraber gibi bşr durum oluyor. Sonucta ben işveren olsam uzmanla hekimle ayrı uğrŞmak istemem. Bir osgb ile anlaşırım o ilgili kimse onu yönlendirir firmaya.

Sizi doğru mu anladım?
 
I

izmir35

Guest
Teşekkürler. Bu berdiğiniz bilgiler çok değerli. Ancak ortaya bir tuhaflık çıktı. Ben serbest meslek erbabı olarak çalışıyordum. Yani rd, acil eylem planı ve eğitimleri verdikten sonra makbuz kesiyordum. Zannedersem 15 mayıs öncesinde bu yaptığım şeyler halen geçerli. Ancak sizin söylediğinizden anladığım kadarıyla bu tarihten sonra ben makbuz kesmek için kurduğum şahıs firmamla sadece rd ve acil eylem planı mı yapabilirim. İş güvenliği uzmanı olarak eğitim veremiyor muyum? Yani eğitimleri ya osgbler ya yetkili kurumlar mı verecek? Ben uzman olarak dışardan mKbuz karşılığında eğitim veremiyorum yani öyle mi?

Bu durum geçerli ise artık her uzman ya osgbye girecek, ya da osgb kuracak bir hekimle beraber gibi bşr durum oluyor. Sonucta ben işveren olsam uzmanla hekimle ayrı uğrŞmak istemem. Bir osgb ile anlaşırım o ilgili kimse onu yönlendirir firmaya.

Sizi doğru mu anladım?


dogru anlamissiniz egitim veremiyoruz. bkz yonetmelik:

Eğitimi verebilecek kişi ve kuruluşlar
MADDE 13 – (1) Çalışanların iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri;
a) İşyerinde görevli iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri tarafından,
b) İşçi, işveren ve kamu görevlileri kuruluşları veya bu kuruluşlarca kurulan eğitim vakıfları ve ortaklaşa oluşturdukları eğitim merkezleri, üniversiteler, kamu kurumlarının eğitim birimleri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile Bakanlıkça yetkilendirilmiş eğitim kurumları ve ortak sağlık ve güvenlik birimleri tarafından,
eğiticilerin Ek-1’deki eğitim programında yer alan konulara göre uzmanlık alanları dikkate alınarak belirlenmesi kaydıyla verilir.
 

Mutlu Sarıkaya

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 May 2012
Mesajlar
14
Tepki puanı
4
başımızın tatlı belası...risk analizleri...!!!

geçmişte risk analizleri ile ilgili bir yönetmelik yoktu.6331 sayılı kanun kapsamında risk değerlendirmesi yaptırmak yasal olarak zorunlu hale geldi.
peki kimler risk analizi yaptıracak.kime, ne zaman, nasıl yaptıracak.fatura alacakmı kesecekmi..

mevzuatta "işveren risk analizi yapar veya yaptırır" diyor.
yani risk analizi yapmak için uzman olmaya gerek yok arkadaşlar. :)

evet.kısaca ineleyelim.
1-işveren risk analizi yapar.nasıl mı?
eğer şuan içinde bulunduğumuz zaman dilimi içerisinde işyerinin uzman ve hekim bulundurma zorunluluğu yoksa risk analizini işveren kendisi; firması içinde kurduğu bir risk değerlendirme ekibi ile yapabilir.isterse bu ekibe dışarıdan bir uzman dan destek alabilir.ama bunu yaparsa mutlaka fatura karşılığında belgelendirme zorunda olacaktır.bu kişi risk analizinin altına destek görevlisi diye imza atar.forumda bazı arkadaşlar destek alınabilecek mercinin osgb ler olduğunu söylemektedirler.bu doğru olabilir ama ben böyle düşünmüyorum.çünkü yönetmelikte belirtilmemiş.eğer işveren bizden destek istedi ama imza atmamıza gerek olmadığını söyledi.o zaman fatura kesmemize gerek yok.yada tam tersi.yani bizden fatura kesmemizi istemez se o zaman bizim risk analizinin altına imza atma yükümlülüğümüz yok.tabi bu yasaların bize verdiği bir hak değil.sadece mevzuattaki açıktan faydalanmak oluyor.
işyerinde uzman bulundurma zorunluluğu bulunmayan işveren (yani şuan için 50 nin altında çalışanı olan işletmeler) işyerinde risk değerlendirme ekibi kurarak risk analizini yapar.bu çok tehlikeli sınıftada böyledir,az tehlikeli sınıftada.



2-işveren risk analizini yaptırır.burada bi önemli nokta ortaya çıkıyor.şuan işgüvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olan ancak uzman bulundurmayan firmalar.iş güvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olmayan firmalar.
evet bu konuda yönetmelikte tek yetkili hizmet alınabilecek nokta osgbler olarak belirlenmiş durumdadır maalesef.tabi bu yasal olan kısım.açık olan noktalar da mevcut.şimdi beraber inceleyelim.

a-şuan işgüvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olan ancak uzman bulundurmayan firmalar.bu firmalar için tek yol risk analizinin kendi uzmanının yapmasıdır.işveren illa da ben uzman çalıştırmayaağım diye inat ediyorsa o zaman bir uzmanı 4-5 gün gibi bir süre sigortalı yapacak ve bu kişiyi katipten bildirim yapacak.uzman risk analizini yapacak sonra işten ayrılmış gibi gösterilecek.sorun ortadan kalkacak.bu şekilde uzman risk analizinin altına imza atar.ve sorumluluk taşır.

b-iş güvenliği uzmanı bulundurma zorunluluğu olmayan firmalar.bu firmalarda 1. madde de açıkladığımız gibi işveren risk analizini kendisi yapabilir.yada dışarıdan destek alabilir bu konuda.nasıl destek alır.
bir osgb den hizmet alır.ve risk analizini osgb ye yaptırır.tabi ne olursa olsun.hangi yöntemle olursa olsun mutlaka ekip halinde risk analizi yapılması şarttır. son yöntem olarak bireysel çalışan bir uzmandan destek alabilir. tabi bu uzmandan destek alması için bazı şartlar gerekiyor.ya bu uzmanı sigortalı yapacak ve katipten bildirecek.böylelikle uzman risk analizine imza atar ve sorumluluk taşır.yada uzmanın serbest çalışma yetkisi varsa (yani vergi mükellefi ise,yani kendisi fatura kesebiliyorsa) uzmandan destek alır ve uzman işverene fatura keser.uzman bu durumda da risk analizine imza atar ve sorumluluk taşır.
Benim merak ettiğim bir konu var. İş güvenliği uzmanının destek elemanı olarak imza atabileceğini söylemişiniz. Destek elemanı sadece 50 den fazla çalışanı olan İş güvenliği Kurulu kuran ve kurulda yer alan teknik eleman diye düşünüyorum İş güvenliği uzmanının Kuruldaki görevide İş güvenliği kurul sekreterliğidir. Bu durumda ne şartla olursa olsun bana göre İSG-KATİP üzerinden onaylanmayan Uzman kesinlikle risk analizine imza atamaz. OSGB ler ve Serbet çalışanlar dahil İSG-KATİP üzerinden giriş yapmadıkları işyerlerinde resmi olarak görev alamayacaklarını düşünüyorum. Açıkçası sizin dediğiniz herkesin işine gelir kimse müşterisine imzasız risk analizi vermek istemez. Ama bu denetlemeler adam gibi yapılmaya başlanınca imza atan İş Güvenliği Uzmanlarının canlarının yanması kaçınılmaz.
 

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
Teşekkürler. Bu berdiğiniz bilgiler çok değerli. Ancak ortaya bir tuhaflık çıktı. Ben serbest meslek erbabı olarak çalışıyordum. Yani rd, acil eylem planı ve eğitimleri verdikten sonra makbuz kesiyordum. Zannedersem 15 mayıs öncesinde bu yaptığım şeyler halen geçerli. Ancak sizin söylediğinizden anladığım kadarıyla bu tarihten sonra ben makbuz kesmek için kurduğum şahıs firmamla sadece rd ve acil eylem planı mı yapabilirim. İş güvenliği uzmanı olarak eğitim veremiyor muyum? Yani eğitimleri ya osgbler ya yetkili kurumlar mı verecek? Ben uzman olarak dışardan mKbuz karşılığında eğitim veremiyorum yani öyle mi?

Bu durum geçerli ise artık her uzman ya osgbye girecek, ya da osgb kuracak bir hekimle beraber gibi bşr durum oluyor. Sonucta ben işveren olsam uzmanla hekimle ayrı uğrŞmak istemem. Bir osgb ile anlaşırım o ilgili kimse onu yönlendirir firmaya.

Sizi doğru mu anladım?


kesinlikle anladıklarınız ve yazdıklarınız doğru.
sadece acil eylem rd yapabiliyoruz bireyesl olarak.eğitim durumu benim anlattığım sizinde anladığınız gibi.
yürüttüğünüz mantık doğru.şahsen bende işveren olsam doktorla ayrı uzmanla ayrı uğraşmak istemem.ayrıca bu hizmetleri osgb den alınca daha ucuza alacağını düşündüğünüz zaman bireysel bana göre taamen ölüyor.
 

chemistanbul

Banned
Katılım
16 May 2012
Mesajlar
382
Tepki puanı
429
Benim merak ettiğim bir konu var. İş güvenliği uzmanının destek elemanı olarak imza atabileceğini söylemişiniz. Destek elemanı sadece 50 den fazla çalışanı olan İş güvenliği Kurulu kuran ve kurulda yer alan teknik eleman diye düşünüyorum İş güvenliği uzmanının Kuruldaki görevide İş güvenliği kurul sekreterliğidir. Bu durumda ne şartla olursa olsun bana göre İSG-KATİP üzerinden onaylanmayan Uzman kesinlikle risk analizine imza atamaz. OSGB ler ve Serbet çalışanlar dahil İSG-KATİP üzerinden giriş yapmadıkları işyerlerinde resmi olarak görev alamayacaklarını düşünüyorum. Açıkçası sizin dediğiniz herkesin işine gelir kimse müşterisine imzasız risk analizi vermek istemez. Ama bu denetlemeler adam gibi yapılmaya başlanınca imza atan İş Güvenliği Uzmanlarının canlarının yanması kaçınılmaz.

denetlemelerde bakanlık imzaya bakmaz.bence sonuçta yapılması önemli diye düşünürler diye düşünüyorum :) osgb den veya serbest çalışan birinden bu hizmetin alınması sonucunda imza atılmasında sorun olmaz.destek görevlisi diye belirtildiği sürece. ve ben olsam bu durumu prosedürde belirtirim.o zaman sorun olmaz.düşünün bunu önemsemiyen ve yaptırmayanların olduğu bir dünyada usulüne uygun olmayan şekilde de olsa yaptıranlar varsa ben uzman olarak bunu daha değerli görürüm.

tabş bu benim kişisel görüşüm.
 

Onur Selçuk

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Meslek
Uzman Adayı (C)
Cevabınız için teşekkür ederim. Bu durumda rd, acil eylem planı ve eğitim düzenlediğim firmaları ıyarmam lazım. Çünkü şu an benim yaptığım şekilde kanuni gereklilikler yerine getirilmemiş oluyor.

Şu aşamada bu işe devam edebşlmem için önümde üç yol var.

Birincisi firmalara ben sadece rd ve acil eylem planı hazırlarım diyeceğim ama bu durumda iş almam zor olur.

İkincisi ya bir hekim bulup osgb açacağım ya da kendimi bir osgb de sigortalı göstereceğim. Bu durumda eskisi gibi hizmet verecğeim ama eğitimlerde sadece osgb nin sertifikalarını kullanacağım.

Bireysel çalışma sekteye uğradı yani. İnsanlara verdiğim sözlerden dolayı onları zor duruma sokabileceğimi düşündüğümden moralim bozuldu.
 

mehmet3207

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
20 Ocak 2013
Mesajlar
18
Tepki puanı
13
Meslek
Uzman (C)
denetlemelerde bakanlık imzaya bakmaz.bence sonuçta yapılması önemli diye düşünürler diye düşünüyorum :) osgb den veya serbest çalışan birinden bu hizmetin alınması sonucunda imza atılmasında sorun olmaz.destek görevlisi diye belirtildiği sürece. ve ben olsam bu durumu prosedürde belirtirim.o zaman sorun olmaz.düşünün bunu önemsemiyen ve yaptırmayanların olduğu bir dünyada usulüne uygun olmayan şekilde de olsa yaptıranlar varsa ben uzman olarak bunu daha değerli görürüm.

tabş bu benim kişisel görüşüm.
Merhaba arkadaşlar,
uzun zamandır forumdayım.birçok defa başlıktaki bu konular hakkında başlıklar açıldı sorular soruldu.özellikle yeni başlayan arkadaşlarımız için bir soru işareti noktası bu konular.bende kendimi azçok bilgim olduğu için sorumlu hissedip cevap veriyorum.ancak kolaylık olsun diye böyle bir başlıkta toplamayı uygun gördüm.umarım faydalı olabilir.yazımda eski yönetmelikle alakalı bir karşılaştırma da bulabilirsiniz.

Öncelikle İSG eğitimleri.

arkadaşlar işimizin temelini eğitimler oluşturuyor.bunu düzenlemek için eğitim yönetmeliğinde bazı değişiklikler yapıldı.tabiki her yapılan değişiklik mantıklı ve faydalı olamıyor.bazen uygulama alanında çok büyük sorunlara da neden olabiliyor.

şimdi isg eğitimlerini, 15 mayıs ta çıkan yönetmelikten önce biz uzmanlar olarak verebiliyorduk.2-3 hatta toplamda 4 saat süren eğitim süreleri uygulanmaktaydı.kişiye ve yeterliliğe göre bu süre değişiyordu.sonunda bir sınav yapıyorduk.ve xxx kişi şu tarihte yapılan isg eğitiminde xxx sınavdan xxx puan almıştır diye bir yazıyla eğitime katılanlar tutanağı ile birlikte eğitimi belgeliyorduk ve işi bitiriyorduk.peki kiler bu eğitimleri verebiliyordu.yani firma bu eğitimleri işçilerine nasıl verebiliyordu.??
1-kapısını çalan yetkili,belgeli isg uzmanı aracılığı ile,
2-herhangi bir osgb den hizmet alarak
3-yetkili eğitim kurumu aracılığı ile.

peki 15 mayısta ne değişti.?
1-artık eğitimler tehlike sınıflarına göre;
az tehlikeli sınıfta 8 saat
tehlikeli sınıfta 12 saat
çok tehlikeli sınıfta 16 saat olarak belirlendi.(eski yönetmelikte bu tür bir sınırlama yoktu)
2-eğitimlerin bir kısmını doktor(yani iş yeri hekimi) diğer kısmını isg uzmanı veriyor(eski yönetmelikte uzman bütün eğitimi verebiliyordu
3-eğitimleri;
a-firmanın isg uzmanı ve işyeri hekimi
b-osgb
c-yetkili eğitim kurumu verebiliyor.(eski yönetmelikte a -fıkrasındaki "firmanın" ifadesi yoktu.yani herhangi bir uzman herhangi bir firmada bu eğitimleri verebiliyordu.)

yani son durum bu şekilde.biz gidip herhangi bir firmada eğitim veremiyoruz artık.firma bizi 1 gün sigorta yapsa bile doktor da bu eğitimi vermesi gerektiği için çok işlevsel bir durum ortaya çıkarmıyor bu yöntem.osgb ile anlaşıp eğitimlerden osgb ye pay vermemiz de söz konusu olabilir.diğer bir değişle osgb ile sadece eğitimler konusunda anlaşabiliriz.eğitim başına para alabiliriz.bu da bizim için bir gelir kapısı.




bireysel çalışan c sınıf isg uzmanı, eğer o iş yerinde 4-5 gün sigortalı olursa egitim verebilir mi? ayrıca isg katip üzerinden anlaşma yapma şartı varmı? ayrıca imzalanan sözleşmeyi çsgb ye göndermek durumu varmı?
 

Onur Selçuk

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Meslek
Uzman Adayı (C)
Mehmet bey,

Ben de tam bunu soracaktım. Eğitim için kendmizi o işletmede sigortalı göstersek o zaman eğitim verebilir miyiz? Tabi yetkili olduğmuz konularda. Bazı eitimleri hekimlerin vermesi gerektiğini zaten belirtmiştiniz.

Cevap için şimdiden teşekkür ederim
 

eren-ahmet

Çalışkan Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
29 Kas 2012
Mesajlar
142
Tepki puanı
182
Medeni hal
Evli
Meslek
Uzman (A)
Mehmet bey,

Ben de tam bunu soracaktım. Eğitim için kendmizi o işletmede sigortalı göstersek o zaman eğitim verebilir miyiz? Tabi yetkili olduğmuz konularda. Bazı eitimleri hekimlerin vermesi gerektiğini zaten belirtmiştiniz.

Cevap için şimdiden teşekkür ederim

kesinlikle verebilirsiniz
ancak bu durumda da atlanılan ancak chemistanbul un yukarıda uyardığı bir durum var ki risk analizi sorumluluğunuz başlar
çünkü ekibe destek elemanı değil artık ekipten birisiniz
Allah korusun iş kazası durumunda rucü edecek davalarda işten ayrılışınız belki hafifletici sebep olacaktır ancak danışman olarak imza attığınız şekilde rahat olamazsınız

size tavsiyem böyle bir uygulama ile risk analizi yapılacaksa

1- risk analizi ekibini kurarak mutlaka bu ekibi aktif işin içine sokun ki zaten yönetmelikte bunu istiyor mutlaka işçiler ile analiz öncesi görüşmeler yaparak kayıt altına alın tüm işçilere dağıtılmak ve doldurulmasını şart koşmak kaydı ile bir anket formu hazırlayın bu formda ( çalıştıkları ortamlarda tehlike ve riskleri tanımlamalarını,var ise alınacak önlemlerin sizce neler olduğunu , daha önce çalıştıkları ortam yada işyerinde tanık oldukları iş kazası yada ramak kala olayının olup olmadığını ve görüş ve önerilerini sıralayabilirsiniz tabi öncelikle risk analizi eğitimini vermiş olmanız gerekir

2-ayrılmanız ile beraber risk analizinin mutlaka yeni gelecek ekibe teslim edilmesi gerekliliğini,risk analizi raporunun mutlaka işletme içerisinde uygulama takip ve gözlemini,risk analizi güncelleme,değişim ve gözden geçirmelerin ne zaman yapılması gerekliliği konusunu yönetmeliğe atıf yaparak bildirim ve mutlaka işveren ve ya vekili öncelikli olmak kaydıyla tüm ekibe ıslak imzaları ile bir nüshasını da siz alın

ayrıca risk analizinin son sütununa sorumlu kişi ve alınması gereken önlemlerin tarihlerini mutlaka yazarak bunuda 2. maddede üstüne basarak vurgulayın

hukukçu değilim ancak bu ve sizlerinde aklına gelecek bazı yöntemler tamamen sorumluluğumuzu kaldırmasa da biraz daha elimizi güçlendireceğini düşünüyorum
 

Onur Selçuk

Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
8 Nis 2013
Mesajlar
9
Tepki puanı
3
Meslek
Uzman Adayı (C)
kesinlikle verebilirsiniz
ancak bu durumda da atlanılan ancak chemistanbul un yukarıda uyardığı bir durum var ki risk analizi sorumluluğunuz başlar
çünkü ekibe destek elemanı değil artık ekipten birisiniz
Allah korusun iş kazası durumunda rucü edecek davalarda işten ayrılışınız belki hafifletici sebep olacaktır ancak danışman olarak imza attığınız şekilde rahat olamazsınız

size tavsiyem böyle bir uygulama ile risk analizi yapılacaksa

1- risk analizi ekibini kurarak mutlaka bu ekibi aktif işin içine sokun ki zaten yönetmelikte bunu istiyor mutlaka işçiler ile analiz öncesi görüşmeler yaparak kayıt altına alın tüm işçilere dağıtılmak ve doldurulmasını şart koşmak kaydı ile bir anket formu hazırlayın bu formda ( çalıştıkları ortamlarda tehlike ve riskleri tanımlamalarını,var ise alınacak önlemlerin sizce neler olduğunu , daha önce çalıştıkları ortam yada işyerinde tanık oldukları iş kazası yada ramak kala olayının olup olmadığını ve görüş ve önerilerini sıralayabilirsiniz tabi öncelikle risk analizi eğitimini vermiş olmanız gerekir

2-ayrılmanız ile beraber risk analizinin mutlaka yeni gelecek ekibe teslim edilmesi gerekliliğini,risk analizi raporunun mutlaka işletme içerisinde uygulama takip ve gözlemini,risk analizi güncelleme,değişim ve gözden geçirmelerin ne zaman yapılması gerekliliği konusunu yönetmeliğe atıf yaparak bildirim ve mutlaka işveren ve ya vekili öncelikli olmak kaydıyla tüm ekibe ıslak imzaları ile bir nüshasını da siz alın

ayrıca risk analizinin son sütununa sorumlu kişi ve alınması gereken önlemlerin tarihlerini mutlaka yazarak bunuda 2. maddede üstüne basarak vurgulayın

hukukçu değilim ancak bu ve sizlerinde aklına gelecek bazı yöntemler tamamen sorumluluğumuzu kaldırmasa da biraz daha elimizi güçlendireceğini düşünüyorum
Ben bu konularda cok tecrubeli olmadıgım için ve bu sebeple firmaları da zor duruma sokmamak için şu an sadece az tehlikeli sınıftaki firmalara yardımcı oluyorum. Bu sebeple risk az olsa da dediklerinizi dikkate alacağım.

Tesekkurler
 

uzman_26

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 May 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
61
Meslek
Uzman (C)
Teşekkürler. Bu berdiğiniz bilgiler çok değerli. Ancak ortaya bir tuhaflık çıktı. Ben serbest meslek erbabı olarak çalışıyordum. Yani rd, acil eylem planı ve eğitimleri verdikten sonra makbuz kesiyordum. Zannedersem 15 mayıs öncesinde bu yaptığım şeyler halen geçerli. Ancak sizin söylediğinizden anladığım kadarıyla bu tarihten sonra ben makbuz kesmek için kurduğum şahıs firmamla sadece rd ve acil eylem planı mı yapabilirim. İş güvenliği uzmanı olarak eğitim veremiyor muyum? Yani eğitimleri ya osgbler ya yetkili kurumlar mı verecek? Ben uzman olarak dışardan mKbuz karşılığında eğitim veremiyorum yani öyle mi?

Bu durum geçerli ise artık her uzman ya osgbye girecek, ya da osgb kuracak bir hekimle beraber gibi bşr durum oluyor. Sonucta ben işveren olsam uzmanla hekimle ayrı uğrŞmak istemem. Bir osgb ile anlaşırım o ilgili kimse onu yönlendirir firmaya.

Sizi doğru mu anladım?

eğitim verebilmek için o firmaya katipten iş sözleşmesi yapı 1,2 gün çalışanı görünmeliymişsiniz (alo 170 den edinildi)
 

uzman_26

Aktif Üye
TÜİSAG Üyesi
Katılım
7 May 2012
Mesajlar
60
Tepki puanı
61
Meslek
Uzman (C)
Bende bismillah dedim kasaba lokantaya ofise markete rd hazırlıyorum ama acil eylem planı nasıl olacak pek bilgim yok genelde 1 2 kişinin çalıştığı sakin yerler yeni başlıyorum az tehlikeli olsun dedim rd lere destek elemanı olarak görüneceğim serbest gelir makbuzum var onu keseceğim işaallah ..uzmanı olmadığım bi yerin 6 yıl sonra birdaha görüşeceğim bir yerin sorumluluğunu almak istemiyorum doğrusu,eğitim konusunda ben yardımcı olamıyorum malum serbest diye artık onu işveren osgb den ayarlar diye düşünüyorum
 
Üst
!!! Reklam Engelleyici Tespit Edildi !!!

Reklam Engelleyici Kulladığınız Tespit Edildi !

Sitemiz geçimini reklam gelirlerinden kazanmaktadır. Bundan dolayı Ad Block gibi reklam engelleyicilerin kullanılmasına izin verilmemektedir. Anlayış göstererek bu site için reklam engelleyicinizi devredışı bıraktığınız için şimdiden teşekkür ederiz.

Devredışı bıraktım, siteyi gezmeye devam edebilirim.