Soru Forklift Şarj Alanı Standartlar

Konu, 'İş Sağlığı ve Güvenliği Hakkında' kısmında Esat ÜN tarafından paylaşıldı.

Sayfayı Paylaş

  1. Esat ÜN

    Esat ÜN TÜİSAG Üyesi



    Elektirkli forkliftlerin şarj edileceği şarj alanlarının belirli bir standartı var mı bildiğiniz, mevzuatta veya tecrübelerinizde.
    -kaç metrekare olacağı
    -içinde hangi malzemelerin bulunabileceği
    -statik elektrik korunma yolları
    gerekli diğer önlemler vs.


    ve imkan varsa resimlerde olursa çok iyi olur.

    bunu şu nedenle soruyorum; mevcutta 2 forklift için ayrılmış şarj odamız var ancak 2 forkliftlik daha yere ihtiyacımız oldu. böyle bir alan yapmak için gerekler nedir?

    fikirlerinizi bekliyorum


     
  2. Nurdan DAHİ

    Nurdan DAHİ Banned



    Ne kadar işinize yarar bilemiyorum ama bir göz atın;
    (Elektrikli forkliftler için dikkat edilmesi gereken noktalar kısmı)

    http://www.arenaeksperlik.com/?p=348


     
  3. Mustafa ESEN

    Mustafa ESEN TÜİSAG Üyesi

    toplamda 4 foklift, yedek akü aldırtma durumunuz var ise akü fiyatları ile yeni bir akü şarj yeri için harcanacak para (yer imkanını yok ise) bir maliyet karşılaştırması yapmanda yarar var.

     
    esat1903 bu yazıya teşekkür etti.
  4. ertalhamza

    ertalhamza TÜİSAG Üyesi

    Merhabalar, Forkliftlerin şarj edilebilmesi için mutlaka ayrı odalar mı belirlemek gerekli. Bizde şuan işletme içerisinde tanımladığımız yerlerde şarj ediliyor fakat açığa çıkma olasılığı olan patlayıcı gaz için havalandırma sistemi yada buna benzer bir uygulama gerekiyormuş sanırım. Bununla ilgili yasal bir mevzuat var mıdır acaba?

       

     
  5. murkiv5555

    murkiv5555 TÜİSAG Üyesi

    isg tüzügüne yazabilir tam bilemiyorum.dediğiniz uygulama yapılması gerekli ama



     
    ertalhamza bu yazıya teşekkür etti.
  6. ozkan284

    ozkan284 TÜİSAG Üyesi

    İş sağlığı ve iş güvenliği tüzüğü madde 285-290 arasını inceleyebilirsin.Tüzükte oda içerisinde olma zorunluluğu var.Şarj hanelerde en önemli konu havalandırma.. Mutlaka olmak zorunda. Ayrıca zeminin asite dayanıklı malzemeden yapılmasında fayda olacaktır. Bunun için aside dayanıklı kalekimle seramik zemin en uygun çözüm olacaktır.

     
    aykut durukan, haticee, ertalhamza ve 1 kişi daha buna teşekkür etti.
  7. alix

    alix TÜİSAG Üyesi

    tüzükler haricinde , aku ve piiler ilie ilgili cevre yonetmelıgı ve kısmen tehlıkelı atıklar ve depolanması ıle ılgılı mezvuatları okuyunuz. 90 günden fazla bekeltemezsizn ve üst üste en fazla 5 sıra. düğier bilgilere ılıglı mevzuattan ulasabılırsın.




     
    haticee ve ertalhamza bu yazıya teşekkür etti.
  8. mhatıp

    mhatıp TÜİSAG Üyesi

    EMNİYET TEDBİRLERİ
    Aküler şarj işlemi esnasında patlayıcı gazlar çıkarırlar. Şarj işleminin yapıldığı alanlar iyi havalandırılmalıdır.
    Akü üzerinde ve çevresinde çalışırken daima koruma gözlüğü takın.
    Akülerde oluşan hidrojen gazı son derece yanıcıdır. Kıvılcım, alev, yanan sigara, kaynak, sürtünme ve statik elektriğin boşalması gibi diğer tutuşturucu etkenleri akülerden uzakta tutun. Aksi taktirde gaz alev alıp, patlayabilir.
    Araçtan bir aküyü sökerken önce (-) negatif olan kutup başını sökün, araca aküyü takarken ise önce (+) pozitif kutup başını bağlayın.

    Şarjda doğrudan devreleri bağlamayın veya sökmeyin. Kıvılcımdan kaçınmak için, kablo başlıklarını bağlarken veya çıkartırken daima önce şarj ve test cihazlarını kapatın.

    Sulu aküleri herhangi bir yana 45 °C'den fazla eğmeyin. Aküler ciddi yanıklara sebep olabilecek sülfürik asit içerirler, asit ile temas halinde, temas yerini bol su ile yıkayın. Göze asit kaçması halinde yıkamanın hemen arkasından tıbbi kontrolden geçin.

    Donmuş aküyü şarja bağlamadan önce 15°C’a kadar ısınmasını bekleyin.

    Akü voltajının doğru yönde olduğunu görmeden araca takmayın.
    Aküleri ve elektroliti çocuklardan uzak tutun.

    ŞARJ İŞLEMİ
    EMNİYET TEDBİRLERİNİ YERİNE GETİRİN
    Buşonu (kapağı) açılabilen akülerde şarj süresi 20°C - 35°C arasında bütün hücrelerdeki elektrolit yoğunluğunun 1.280 g/cm3 olmasına bağlıdır. Bu değere erişildiğinde şarj kesilir. Yarım saat dinlendirilen aküde elektrolit seviyesi maksimum çizgisine ayarlanıp üzeri silinerek araca takılır. Sulu şarjlı olarak bekleyen veya müşteriden gelen deşarj aküler şarj seviyelerine göre aşağıdaki çizelgelerde verilen akım ve sürelerde şarj edilirler. Ancak kullanılmış akülerde istenilen yoğunluğa çıkmayabilir. Bu akülerde şarjın son iki saatindeki düzeltilmiş yoğunluk değişmemiş ise yapılan şarj yeterli görülür. Buşonu açılmayan tam kapalı akümülatörlerde, voltaj değerlerine göre şarj uygulanır.
    1. Şarj cihazının açık olmadığından emin olun.
    2. Aküde şarj seviyesini tespit edin.
    3. Aküyü şarj cihazına bağlayın. Pozitif-pozitife, negatif-negatife. Kutup bağlantısını ters yapmamaya dikkat edin.
    4. Şarj cihazında özellik ve kullanım talimatına göre istediğiniz akım ve voltaj değerlerini seçip şarja bağlayın.
    5. Şarjdan sonra uçları ayırmadan önce ilk olarak şarj cihazının kapatın.
    6. İlave şarjın gerekip gerekmediğini tespit etmek için açık devre voltajı ve göz yoğunluklarını ölçün.
    Aynı anda ve aynı kapasitede birden fazla aküyü paralel olarak şarj edebilirsiniz.



     
  9. sld_41

    sld_41 TÜİSAG Üyesi

    merhabalar,

    akü alanında kullanılması gereken gözlük standardı hakkında bilgi verebilir misiniz?

       

     
  10. mielcre

    mielcre TÜİSAG Üyesi

    · Aside dayanıklı tabanı olan özel odalar yada hücreler olmalı

    · Havadar, nemsiz ortam ve sıcaklık değişimleri az olmalı,doğal havalandırma tercih edilmeli .

    · Pencere, kapı vs. ile havalandırma için gerekli hava sağlanamazsa, akümülatör tesislerinin büyüklüğüne göre kıvılcım yapmayan aspiratör, havalandırma boruları ya da kanalları gibi yapay havalandırma düzenleri kullanılmalıdır.

    · Sarsıntıya ve darbelere karşı önlem alınmış ortam olmalı.

    · Oda malzemesi elektrolite dayanıklı ve reaksiyona girmeyen olmalı.

    · Oda yakınında sıcak baca yada fırın olmamalı.

    · Odaya sigara ve açık alev girişi yasaklanmalı.

    · Aküler kolay ulaşılır ve havalandırma şekline göre yerleştirilmeli.

    · Oda yanında KKT yangın söndürücü olmalı.

    · Uyarıcı işaretler olmalı.

    · Metal donanımlara topraklama yapılmalı.

    · Oda sorumlusu atanmalı.

    · Kapılar dışarı açılır olmalı.

    · Lambalar exproof ve etanş olmalı

    · Tüm aküler şarj odasında doldurulmalı.

    · Göz duşu olmalı.

    · Anahtar, priz vs. oda dışında olmalıdır.





     
  11. Cevre5559

    Cevre5559 TÜİSAG Üyesi

    bir aküde şarj esnasında oluşan hidrojen gazının hesabını nasıl yapabilirim.



     
  12. neslihanari

    neslihanari TÜİSAG Üyesi

    mrb h2 gazının nasıl hesaplandığını değil ama hava giriş çıkışı için gerekli havalandırmayı şu formüle dayanarak hesaplayabilirsiniz ekte birde ing döküman paylaşıyorum bununla ilgili.

    Minimum area of inlet/outlet needed = 0.3 x N x I x S cm2

    N = number of cells in the battery(ies)
    I = the overcharging current (amps)
    S = the appropriate dilution factor

     

    Ekli Dosyalar:

    Genco, Gürsel ÇOBAN, aykut durukan ve 10 kişi daha buna teşekkür etti.
  13. Cevre5559

    Cevre5559 TÜİSAG Üyesi

    Anladığım kadarıyla bu hesap ile akü şarj odalarındaki gereken havalandırma açıklığının alanını bulabiliyoruz.
    Ekte verdiğiniz dosyadaki örnekte olduğu gibi 24 hücreli bir akünün şarjı sırasında hidrojenin tehlikeli konsantrasyona ulaşmasını engellemek için toplamda 1440 santimetre karelik bir açıklığa (pencerelere) ihtiyaç vardır.
    Acaba doğrumu anladım?




     
  14. yakari

    yakari TÜİSAG Üyesi

    merhaba,
    forklift şarj alanı yanıcı parlayıcı madde stok alanlarından ne kadar uzakta bulunmalı, yakın olmasına sakınca var mı?
    bilgi vermenizi rica ederim.

     
  15. d.ipekk

    d.ipekk TÜİSAG Üyesi

    Şarj olan forkliftlerin depo içinde 3-4 m etrafında herhangi bir yanıcı malzeme bulundurulmamasına ve ateşli çalışma yapılmamasına dikkat edilmelidir.



     
  16. Cevahirim

    Cevahirim TÜİSAG Üyesi

    Merhaba arkadaşlar, açık alanda şarj yeri oluştursak yeterli olurmu etrafı komple açık olacak şekilde mevzuat açısından ve güvenlik açısından bir sakınca doğururmu?

     
  17. ozgeozel

    ozgeozel TÜİSAG Üyesi

    Arkadaşlar resimdeki araç, akülü forklift mi transpalet mi sizce ?? Bence transpalet çünkü seyyar bir araç

     

    Ekli Dosyalar:

  18. sametorhan

    sametorhan TÜİSAG Üyesi

    transpalet

     
  19. spider

    spider TÜİSAG Üyesi

    1. Seyyar demişsiniz. Bundan kastınız mobil olması ise forklift de mobil değil mi?
    2. Eğer üzerinde operatör çıkmadan kullanılabildiğinden dolayı transpalet diyorsanız bu ekipman (adını koyamadık ya) 4 m ye yük kaldırıyor üst rafa koyup oradan alabiliyor yani forklift in yaptığı işi yapıyor.
    Transpaletleri biliyoruz nasıl kullanıldığını yükü nekadar kaldırdığını.

    Bana göre forklit de değil tranpalet de değil. Piyasada istifleme makinası olarak geçiyor. Akülü ve el ile çalışanları var. Operatör tarafından kullanılmalı ve operatörün ..... sınıfı belgeli olması lazım. ...... yerine G mi yazmalı ?????

     
  20. ozgeozel

    ozgeozel TÜİSAG Üyesi

    Seyyar derken kastettiğim forklift gibi değil yani.
    Aracı aldığımız firmayla da görüştüm forklift değil istifleme aracı dediler. Bunun için de bir belgeye gerek kalmıyor. Yalnız her araç sorumlu belirlemek doğru olacaktır.

     
Yüklüyor...

Sayfayı Paylaş



Üyelerimiz bu sayfayı aşağıdaki aramalarla bulmuştur :

  1. elektrikli forklift şarj isg

    ,
  2. akü şarj alanlarında havalandırma

    ,
  3. akü şarj alanı tava

Yandex.Metrica