- Katılım
- 15 Eki 2012
- Mesajlar
- 73
- Tepki puanı
- 35
- Medeni hal
- Bekar
- Meslek
- Uzman (C)
Sayın Uzman Arkadaşlarım Merhaba,
Yeni gelen kesim işlerini yaptığımız makinanın risk analizini yapmaktayız. Fakat yaptıgım analizde kafama takilan birşey var.
Bu makinanın eski modelinde, acil durumda şerit bıçağı çalışmasını durduracak güvenlik switchleri yok, yenilerde ise var. Yeni makinalarda acil stop düğmesine bastığımda hareketli bıçağın durması arasında 10 sn ye fark var. Bu da makinanın frenli motor olmadığından kaynaklanmaktadır. Server motorlara sahip bu makinaların CE işareti taşımaktadır. Bu bir risk midir ? ( Motor duruşu ile hareketli şerit bıçak duruşu ). Zira el, kol kesilmelerine karşı önlem alınmış durumdadır. Firma 3 vardiya çalışıyor. Çalışan temsilcilerin verdiği bilgiye görede personel koruyucuları çıkartıp çalışıyormuş. Benşm gece veya 17:30 dan sonra denetleme gibi bir durumum yok. Olası el, kol kesilme iş kazalarında "acil stop düğmesi" ne basan personel bir 10 sn yede bıçağın durmasını bekleyecek.
Benim fikrimce bu durum riskli. Ama kalkıpta tüm makinaların motorlarını frenli motor yapamayız.
Siz değerli uzmanların bu konuda düşüncesi nedir ?
Şimdiden çok teşekkürler...
Saygılarımla,
Yeni gelen kesim işlerini yaptığımız makinanın risk analizini yapmaktayız. Fakat yaptıgım analizde kafama takilan birşey var.
Bu makinanın eski modelinde, acil durumda şerit bıçağı çalışmasını durduracak güvenlik switchleri yok, yenilerde ise var. Yeni makinalarda acil stop düğmesine bastığımda hareketli bıçağın durması arasında 10 sn ye fark var. Bu da makinanın frenli motor olmadığından kaynaklanmaktadır. Server motorlara sahip bu makinaların CE işareti taşımaktadır. Bu bir risk midir ? ( Motor duruşu ile hareketli şerit bıçak duruşu ). Zira el, kol kesilmelerine karşı önlem alınmış durumdadır. Firma 3 vardiya çalışıyor. Çalışan temsilcilerin verdiği bilgiye görede personel koruyucuları çıkartıp çalışıyormuş. Benşm gece veya 17:30 dan sonra denetleme gibi bir durumum yok. Olası el, kol kesilme iş kazalarında "acil stop düğmesi" ne basan personel bir 10 sn yede bıçağın durmasını bekleyecek.
Benim fikrimce bu durum riskli. Ama kalkıpta tüm makinaların motorlarını frenli motor yapamayız.
Siz değerli uzmanların bu konuda düşüncesi nedir ?
Şimdiden çok teşekkürler...
Saygılarımla,